Minulta kysyttiin työhaastattelussa että milloin olen viimeksi ollut töissä.
Sanoin että joku vuonna 2014 tais olla. Muija katsoi mua pahuuden silmillään että miksi. Kerroin että olen minä lähes koko ajan tehnyt pikkuhommia pimeesti esimerkiksi. Työ kuin työ en ole makoile kotona ja olen hyvässä työkunnossa sanoin. Eipä se muuta juuri kysellyt.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Pääsit työhaastatteluun ilman CV:tä ? Ja hyvinhän olet onnistunut välttelemään työntekoa, ei hyvää kuvaa anna ihmisestä
Prismaan pääsee haastatteluun vaikkei osaisi sanaakaan suomea.
Näetkö useinkin näitä pahuuden silmiä?
Suomessa on tapa, jolla eliminoidaan työnhakuprosessista heti ne kaikki, joilla on työhistoriassa aukko. Tämä aiheuttaa sen, että jotkut, eli aika monet nykyään eivät ikinä pääse työhaastatteluun, koska he ovat näkymättömiä rekrytovien tahojen ammattitaidottomuuden takia. Rekrytoinnin ammattilaiset härskisti oikovat työssään ja eliminoivat suuren osan hakijoista näiden työhistoriassa olevan aukon takia.
Tämä on todellinen maan kattava ongelma. Se on ajamassa koko maan talouden kaaokseen. Maassa on pian liikaa ihmisiä jotka ovat näkymättömiä työnantajille ja heidän tilalleen otetaan maahan työntekijöitä kehitysmaista.
Tällä tavalla työttömyysprosentti ei ikinä laske ja huuto työvoimapulasta vaan kiihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsit työhaastatteluun ilman CV:tä ? Ja hyvinhän olet onnistunut välttelemään työntekoa, ei hyvää kuvaa anna ihmisestä
Vasemmisto on keksinyt palkkatukijärjestelmän, jolla lasketaan suomalaisten palkkoja. Yritykset eivät halua palkata ketään normaaliin työsuhteeseen, ne palkkaavat palkkatuettuja ulkomaalaisia, joiden palkan maksaa valtio ja vuokran maksaa Kela. Näin lasketaan suomalaisten palkkoja ja tehdään suomalaisista tarpeettomia ja työttömiä.
Vasemmisto on aina pilannut markkinatalouden hyödyt duunareille omilla ratkaisuillaan ja Kokoomus on ollut tähän myös tyytyväinen. Yrittäjät kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me suomalaiset olemme pulassa koska vasemmisto ja Kokoomus yhdessätuumin tuovat maahan kielitaidottomia veronimijöitä, joiden matalista palkoista ei makseta yhdenkään suomalaisen eläkettä. Päinvastoin nämä veronimijät saavat takuueläkkeen muutaman vuoden maassaolon jälkeen eikä työhistoriaa edes tarvitse.
Tutkimuksen mukaan se ulkomaalaisten ottaminen ei työvoimapulaa tai väestöongelmaa ratkaise. Matalista palkoista ei makseta suomalaisten eläkkeitä. Se on puhdas valhe. Kehitysmaalaisten maahantuonti siirtää ongelmaa, koska kyllä ne ulkomaalaisetkin vanhenee ja seuraavana pitää ottaa entistä enemmän ulkomaalaisia tänne.
Kävin joskus haastattelussa. Eka kysymys onko lapsia tai perhettä. Sanoin että on. Ei se muuta kysynyt. Hain töihin seurakunnan talonmieheksi.
Multa kysyttiin aionko tehdä lapsia. Sanoin että olen vaihdevuosi-iän ohittanut. Jos olisi lukenut hakemukseni ei olisi tarvinnut kysyä. Eikä tuota kysymystä olisi edes saanut kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tapa, jolla eliminoidaan työnhakuprosessista heti ne kaikki, joilla on työhistoriassa aukko. Tämä aiheuttaa sen, että jotkut, eli aika monet nykyään eivät ikinä pääse työhaastatteluun, koska he ovat näkymättömiä rekrytovien tahojen ammattitaidottomuuden takia. Rekrytoinnin ammattilaiset härskisti oikovat työssään ja eliminoivat suuren osan hakijoista näiden työhistoriassa olevan aukon takia.
Tämä on todellinen maan kattava ongelma. Se on ajamassa koko maan talouden kaaokseen. Maassa on pian liikaa ihmisiä jotka ovat näkymättömiä työnantajille ja heidän tilalleen otetaan maahan työntekijöitä kehitysmaista.
Tällä tavalla työttömyysprosentti ei ikinä laske ja huuto työvoimapulasta vaan kiihtyy.
Eliminoidaan myos kaikki, jotka eivät ole työttömiä, koska heistä ei saa palkkatukea. Sitten eliminoidaan kaikki, jotka eivät ole politiikassa. Eliminoidaan myös kaikki vähänkin fiksulta vaikuttavat. Liian paljon työkokemusta, heidätkin eliminoidaan.
Ihanne on siis yhden päivän työttömyys henkilöltä, joka on politiikassa tavalla tai toisella mukana.
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyttiin aionko tehdä lapsia. Sanoin että olen vaihdevuosi-iän ohittanut. Jos olisi lukenut hakemukseni ei olisi tarvinnut kysyä. Eikä tuota kysymystä olisi edes saanut kysyä.
Aika paha, jos henkilöllä olisi takana vuosien lapsettomuushoidot ilman tulosta. Tai vaikka ainut lapsi menehtynyt. Tai ei olisi löytänyt edes kumppania koskaan. 😟 Kaikenlaisia mänttejä.
Itse olen tehnyt cv:n niin ettei siinä ole aukkoja. Mitä se kelleen kuuluu missä olen ollut töissä. Jos haastattelussa kysytään niin sanon että nykyisessä työpaikassa 1kk irtisanomisaika.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinne voi keksiä aina jonkun työn jos on aukkoja.
Lapsettomia ei myöskään palkata eikä homoja/lesboja. Naisella pitää olla poikaystävä ja muutama pikkulapsi, muuten ei palkata. Auto ja ajokortti pitää olla myös, vaikka työssä ei tarvita autoa. Pitää olla vähän pulleampi, hoikkaa ja urheilullista ei palkata. Liian kaunis ei saa olla eikä komea. Ei saa olla nenärengasta, neonvärisiä hiuksia, meikkiä, koruja, korkokenkiä, hajuvettä, muotivaatteita, partaa, viiksiä, tatuointeja. Urheilua ei saa harrastaa eikä musiikkia kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse. Prismaan ja muihin vastaviin on tuhansia hakijoita, koska perushommat eivät vaadi koulutusta.
Käsittämätöntä se että luullaan jos ollut pitkään työtön niin on kyvytön tekemään töitä. Olen ainakin tehnyt työttömänä monenlaista vaikka en varsinaista palkkatyötä. Olen kyllä rakentanut autotallinkin työttömänä ja tehnyt monenlaista raksahommaa.
Nostan 120 kg penkistä ja työkkärissä ne väitti että ei ole työkykyä. Siinä oli se työkkärin ylipainoinen nainen niin sanoin sille että lähdetäänkö kuntosalille nostamaan painoja niin katsotaan se sun työkunto ensin koska näytät läskiltä. Muutenkin ne työkkärissä aukoo aina päätä ettei muka työtön jaksa mitään tai ei halua töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos multa kysyttäisiin että mistä nämä aukot CV:ssä niin sanon, että siitä syystä ettei kukaan palkkaa sellaista jolla on aukkoja, minunko vika se on. Että keskittykää vaan siihen kun olen ollut työssä, suosittelijoita on! Naurettavaa edes kysyä sellaista mitä he itsekin harrastavat ja karsastavat, syytän heitä.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä se että luullaan jos ollut pitkään työtön niin on kyvytön tekemään töitä. Olen ainakin tehnyt työttömänä monenlaista vaikka en varsinaista palkkatyötä. Olen kyllä rakentanut autotallinkin työttömänä ja tehnyt monenlaista raksahommaa.
Että autotallia ja monenlaista raksahommaa, ja kaikki ihan vain huvin vuoksi ja ilmaiseksi?