ystäväni juhlat, mies vihainen?!
Sain kutsun hyvän ystäväni syntymäpäiville. Mietin ääneen miehelleni, että vaikka en juhlista välitäkään, niin olisi ehkä kohteliasta käydä paikanpäällä, kun juhlat ovat ikäänkuin synttärikahvien korvike. Mies tulistui ja totesi että mene sitten junttijuhliisi, en tiennyt että olet samanlainen. Ystäväni juhliin kuuluu yleensä olennaisena osana alkoholi, johon mies viittasi. Itse en juuri sellaisesta välitä, enkä ole ystäväni juhlissa käynyt. Argh, inhottaa miehen lapsellinen käytös! Nyt pitäisi muka pystyä keskittyä töihin..
Kommentit (108)
84: niinpä. Kyse on pienestä asiasta jonka hänon paisuttanut valtavaksi. En halua että välit menevät poikki ystävään tuon takia. ): -ap
88: ei mennyt nyt ihan oikein. Katsoin kutsua tarkemmin ja juhliin on kutsuttu henkilö, joka on haukkunut miestäni, ja jota hän vihaa. Mieheni laittoi viestiä (kun tiedustelin että aikooko hän olla kauankin vihainen) jossa sanoi syyksi "juntit" ja tuon hänen vihaamansa henkilön. Sanoi ettei edes tunne minua kun harkitsen juhliin lähtöä. En ole vieläkään vastannut, kun on niin käsittämätön tilanne. Onko teistä väärin lähteä juhliin, jossa tämä häntä haukkunut ihminen on? -ap
Apua? Menisittekö te minunasemassa? -ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:52"]
75: no oikeastaan, olen käsittänyt että hän toimisi niin. Nyt hän laittoi viestiä, että ei tunne minua ollenkaan, jos edes harkitsen kyseisiin juhliin menoa. Mainitsi siinä taas nuo "juntit" ja nyt otti puheeksi myös tuon vihaamansa henkilön. En tidä mitä vastata, tai miten toimia. -ap
[/quote]
Älä lähde kinaamiseen mukaan. Tänään puhut miehen kanssa kotona. Sanot, kuten tuolla aikaisemmin neuvottiin, että miehen kanta asiaan on nyt tullu selväksi, mutta että aiot juhliin kuitenkin mennä, koska juhliin menemisestä ei ole miehelle mitään haittaa. Tai sanot että ei toista voi kieltää tekemästä tällaisia ihan normaaleja asioita. Sen jälkeen, kun mies kinaamistaan jatkaa, toteat vain, että juhliin meneminen on ihan normaali asia eikä tästä kannata enää jauhaa. Voit sanoa tämän tiukastikin. Jos mies tekstailee asiasta, jätä vastaamatta.
Tämä on minun neuvoni, mutta tiedät itse parhaiten teidän parisuhteenne ja mitä miehellesi voi sanoa (oletko esim. fyysessä vaarassa).
92 jatkaa: mielestäni on ihan absurdia, ettet voisi mennä juhliin, jossa on vieraana joku miehesi vihamies. Eihän miehesi ole edes tulossa juhliin, eikä hän joudu tuota ihmistä kohtaamaan.
Mitä sinä haluat tehdä? Mene juhliin, jos haluat. Älä kysele mieheltä kuinka kauan aikoo olla suuttunut. On sen aikaa suuttunut kuin on. Jos sinua ottaa murjottaminen tai jankuttaminen pattiin, sano miehelle, että alkaa rittää sitä lajia, koska syy suuttumiseensa on järjetön.
92: laitoin jo miehelle tekstarin, jossa sanoin että menen juhliin. Sanoin samalla, etten voi käsittää tällaisesta asiasta suuttumista, johon mies vastasi, ettei hän sitten pysty minulle selittämään. Tiedän että miehelleni on tärkeää, että vihamiesten ym muiden kanssa ei olla tekemisissä edes samoissa tiloissa, joten ymmärrän siinä mielessä hänen ajatuksensa. Olen kuitenkin menossa ystäväni juhliin, en tapaamaan tätä vihattua henkilöä. Näin laitoin viestissä miehelle. -ap
Mies nyt jotenkin leimaa minut "samaan kastiin" näiden ihmisten kanssa, vain koska menen samoihin juhliin. En vaan keksi, miten saisin hänet ymmärtämään tuon ajattelu lapsellisuuden. Olenkyllä fysisesti turvassa, ettei tarvitse pelätä sen suhteen. Mutta nyt arvoni on laskenut miehen silmissä. Emme puhuneet eilen sanaakaan toisillemme. Prlkään enemmän sitä hylätyksi tulemista. Miehen mielestä vika on vain minussa. -ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:55"]
92: laitoin jo miehelle tekstarin, jossa sanoin että menen juhliin. Sanoin samalla, etten voi käsittää tällaisesta asiasta suuttumista, johon mies vastasi, ettei hän sitten pysty minulle selittämään. Tiedän että miehelleni on tärkeää, että vihamiesten ym muiden kanssa ei olla tekemisissä edes samoissa tiloissa, joten ymmärrän siinä mielessä hänen ajatuksensa. Olen kuitenkin menossa ystäväni juhliin, en tapaamaan tätä vihattua henkilöä. Näin laitoin viestissä miehelle. -ap
[/quote]
#92 jatkaa: Hyvä ap! Vielä tuli sellaista mieleen, että onko miehellesi sittenkin tärkeää, että saa päättää tästä asiasta sinun puolestasi. Tarkoitan, että hänellä on oikeus päättää omalta osaltaan, ettei ole tekemisissä omien vihamiestensä kanssa, tai kenen kanssa nyt ei halua sitten ollakaan tekemisissä. Mutta sinä päätät omasta puolestasi, keiden kanssa sinä olet tekemisissä.
Koko juttu kuulostaa mielestäni siltä, että ensinnäkin mies haluaa päättää sinun puolestasi ketkä voivat olla sinun ystäviäsi, ja toisekseen hän haluaa myös päättää tekemisistäsi sopimattomalla tavalla.
Tunnen todellakin myötätuntoa sinua kohtaan, ap. Tiedän että tuollaisen ihmisen kanssa on hankalaa. Tiedän myös, että on olemassa ihmisiä, joiden kanssa on helppoa olla parisuhteessa.
Odotan nyt miestä kotiin. Pelkään, että me ei päästä ollenkaan sopuun. Hän on joskus muussakin yhteydessä käyttänyt tuota "en tunne sua ollenkaan". Jonkun yhtä mitättömän asian kanssa, taisi olla musiikkimausta kyse? -ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:16"]
Mikä on seuraava paljastus hoooooo onko äxä eiku uxä antees exä en osaa jännitykseltä edes kiljottaa.
Miksi et ole rehellinen mainitset vasta pitkän ajan jälkeen että kaverisi on haukkunut miestäsi ja heidän välinsä on huonot... nyt tästä fiasko saippuasarjasta puuttuu vaan exä....
[/quote]
Tässä on factat kehissä ketju on tasoa huonosta saippuasarjasta. Mikä oli seuraava paljastus? nytkö jo pelottaa? hei kuka oikeasti uskoo tällaista on uuno.
96: kiitos! Myötätuntoa todellakin kaivataan. Tunnen olevani niin yksin tämän asian kanssa, kun en kenellekään kehtaa puhua. Täältä saanusean ihmisen mielipiteen, joka on varmemmin oikein, kuin omat ajatukseni. Mies reagoi voimakkaasti mielipiteisiini ja tekoihini, jotka sotivat hänen arvomaailmaansa vastaan. Ystäväni ovat hänen mielestään lapsellusia ja musiikkimakuni väärä. Vaikka hän ei näitä ole suoranaisesti kieltänyt, niin hänen käytöksensä viittaa siihen, että minun pitäisi muuttua. Esim kun hän kuuli ensimäistä kertaa, millaista musiikkia kuuntelen, hän huusi isoon ääneen, etten voi olla tosissani ja otti oikein halveksivan ilmeen. Sen jälkeen hän on jaksanut muistuttaa, että enhän minä enää sellaista paskaa kuuntele, ikäänkuin varmistellakseen. En kuuntele, ainakaan hänen nähtensä, mutta en ole kieltänytkään. -ap
#92 jatkaa: ap, ei ole kuitenkaan sinun tehtäväsi yrittää päästä sopuun, koska et ole tehnyt mitään väärää. Jos miehesi suuttuu järjettömistä syistä, on se hänen ongelmansa, ja selvittäköön sen itsensä kanssa.
no, sinun ongelmasi ap on se, että vaikutat olevan läheisriippuvainen. Tutustupa tuohon ilmiöön ja mieti asiaa.
98: anteeksi jos elämäni on kuin huonoa saippuaoopperaa. Stressaan helposti ja minun pitää selvittää ajatukseni, ennen kuin voin selvittää riidan. Menen aina ihan puihin, koska pelkään vihaisia ihmisiä (kiitos väkivaltaisen alkoholisti-isäni). Joten yleensä riidan sattuessa minut on helppo manipuloida puolelleen. Ajatukseni puuroutuvat, ja alan epäillä, olinko sittenkään oikeassa, ja kuinka minun piti asiaani puolustaa. -ap
LOPETA jo se tarinoiti uuno. Pliis
92/100: valitettavasti mies ei tajua, että se on hänen ongelmansa. Hän ei tullut normaalisti kotiin, joten laitoin viestiä, että aikooko tulla. Hän vastasi takaisin, ettei hänen ole järkeä tulla, koska en kuuntele/arvosta hänen mielipidettään. Nyt hän ei ole laittanut mitään, kun sanoin että mielestäni hän suuttuu pikkuasioista, ja voisi selittää, miksi tämä on niin tärkeää hänelle. -ap
Nyt on selvinnyt sen verran, että ilmeisesti tämä vihattu henkilö on joku mustamaalaaja. Ja mies ei luota että osaisin juoda siivosti, että tämä henkilö ei saisi aihetta juoruiluun. Mies ei vieläkään ole tullut kotiin, koska häntä "vituttaa liikaa". Nyt hän sanoi että on ottanut nokkiinsa, ettei häntä kutsuttu, mutta ei kelvannut kun ehdotin että voisin pyytää jos kaverilta asiasta. Lisäksi hän hoki "juntteja" ja ettei tunne minua ym. Eikä vaan kuuntele kun sanon että hän tekee kärpäsestä härkäsen. -ap
No näillä tiedoilla miehelle voisi laittaa viestin että ei tarvii tullakkaan kotiin. Pysykööt mököttämässä. Parempi ilmankin kuin tuollaisen kanssa.
Menetköhän nyt vähän liikaa mukaan hänen peliinsä? Musta tuntuu, että "hyysäät" häntä vähän liikaa. Jos hän käyttäytyy kohtuuttomasti, niin käyttäydy sinä niin kuin kohtuuttomasti käyttäytyvää kohtaan käyttäydytään. Eli käyttäydy napakasti, kyllästyneesti, tylysti.
Tiedät itsekin, että miehesi käytös ei ole kohtuullista ja normaalia (esim. se että hänen pitää saada päättää jopa musiikinkuuntelustasi) koska sanoit ettet kehtaa kertoa asiasta muille.
Miehesi on hankala tyyppi. Elämä voisi olla helpompaa jonkun helpomman ihmisen kanssa.
Miksi miehesi suuttuu kun voisi vain tuumata ettei oikein pidä tuon ystäväsi juhlista. Miehellä on oikeus omaan mielipiteeseen mutta ei voi kieltää sinua menemästä juhliin jos haluat.
Mies ei ole isäsi ja osaat varmasti aikuisena ihmisenä itse päättää kenen juhliin menet ja koska varsinkin jos olet järkevä juhlija.
Mies siis suuttui turhaan ja nyt sinä olet kauhuissasi kun tuli riitaa ja olet tietysti valmis tekemään niin kuin miehesi haluaa eli et mene juhliin vaikka haluaisit. Ja sinulla on syyllinen olo vaikka et ole tehnyt/tekemässä mitään väärää! Taitava mies....