Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitattehan ICE tiedot puhelimeen

Vierailija
12.01.2015 |

Löysin juuri iPhonesta (varmaan muissakin puhelimissa on) sovelluksen jolla saa läheisten yhteystiedot ja omat terveystiedot (esim. veriryhmä ja sairaudet) näkymään 'hätätilanne' tekstin taakse vaikka puhelin olisi lukittu.

Onnettomuus voi sattua yllättäen, itse olla täysin vieraassa tilanteessa ja tajuttomana tai shokissa jolloin on kätevää että nuo tiedot on auttajien löydettävissä. Ja parempi tietysti mitä useampi nuo tiedot osaa tarvittaessa etsiä, laittaa lapsienkin puhelimiin jne.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne sairaalassa monestikaan kysy, että onko lähiomaistieto voimassa. Itse huomasin ilmoittautumisautomaatilla, että lähiomaiseksi oli merkitty puolisoni, joka oli kuollut. Turhaan olisivat hänelle soitelleet. Oma-aloitteisesti sitten ilmoitin muutoksen.

Olimme olleet jo monta vuotta naimisissa, kun minulle selvisi, että puolisoni ilmoittaa lähiomaisekseen isänsä, joka asui 850km päässä. Hän oli luullut, että lähiomaisella tarkoitetaan verisukulaista. Olisivat sitten ilmoittaneet isälleen, joka ei olisi ilmoittanut minulle, kun olisi luullut, että minulle on jo ilmoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi