Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit ei auttaneet itkevää 4-vuotiasta pihalla

Vierailija
11.01.2015 |

Lapsi tulee itkien pihalta sisälle, kun ulkona olevat AIKUISET naapurit eivät suostu auttamaan apua pyytävää lasta. Omille lapsilleen avaavat ulkovälinevaraston ja auttavat pulkan ulos, mutta 4-vuotiaalle ei. Tuntuu kurjalta, kun oma lapsi on selvästi toisille vastenmielinen ja ei-toivottu. Joskus huomaan ikkunasta heidän lähtevän sisälle, kun lapseni tulee pihalle. Eivät tajua minun näkevän. Suututtaa ja harmittaa lapsen puolesta, mutten osaa oikein sanoa naapureille tunteistani :(

Kommentit (192)

Vierailija
161/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:37"]No eikö sitten voisi ystävällisesti selittää nelivuotiaalle, että mä en saa antaa sulle teidän pulkkaa, mennäänpä yhdessä kysymään äitiäsi apuun.

Tää mua häiritsee suomalaisissa ihan valtavasti. Että miksi ei ymmärretä kohdata toista tunnetasolla ja vastata niihin tarpeisiin, vaikka ei voitaisikaan tehdä niinkuin toinen haluaa? Vai onko tämä ääliöiden palsta?
[/quote]

Niinpä. Ja lapsiaan tuo on. Ei kai sille osoitetaan mieltä: "enpä anna pulkkaa/en hyysää", jos 4v vanhempi ei ole pihalla. Ihme tunnekylmiä paskoja koko ketju täynnä.

Vierailija
162/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:39"]Meidänkin pihassa asui aiemmin perhe jonka kaksi lasta oli aina keskenään pihalla. Itse olen pph joten joka päivä tiettyyn aikaan tuossa pihalla. Jostain syystä nämä lapset tuli juuri samaan aikaan pihalle :). Yleensä olivat jotain vailla, anna vauhtia, laita lahje tai hiha tai räkä vuotaa yms. Alkuun heitä autoinkin ja sitten aloin sanomaan, että käypäs pyytämässä isiltä tai äidiltä apua. Ja siis ihan periaatteessa. Vaikka pieniä juttuja nuo olivatkin niin minulla on siellä pihalla 4 virallisesti minun vastuullani olevaa lasta ja hoidan nykyisin vain heidän tarpeensa. Lapset yrittivät seurata perässä jopa leikkipuistoon ja kun sanoin, että ette voi lähteä ilman vanhempia niin oli kuulemma lupa minun mukaan lähteä, olivat kuulemma äidiltä luvan kysyneet :D. Aika napakasti joutui sanomaan että jäivät matkasta, kotiin sitten lähtivät itkien. Onkohan se äitikin tänne sitten kirjoitellut miten heidännpihassa asuu kauhean vihainen pph :O.
[/quote]

Oletpa aika kylmä ja kostat lapsille. Eipä se heidän vika ole. Puhu vanhemmille... Vittu mitä porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:39"]Meidänkin pihassa asui aiemmin perhe jonka kaksi lasta oli aina keskenään pihalla. Itse olen pph joten joka päivä tiettyyn aikaan tuossa pihalla. Jostain syystä nämä lapset tuli juuri samaan aikaan pihalle :). Yleensä olivat jotain vailla, anna vauhtia, laita lahje tai hiha tai räkä vuotaa yms. Alkuun heitä autoinkin ja sitten aloin sanomaan, että käypäs pyytämässä isiltä tai äidiltä apua. Ja siis ihan periaatteessa. Vaikka pieniä juttuja nuo olivatkin niin minulla on siellä pihalla 4 virallisesti minun vastuullani olevaa lasta ja hoidan nykyisin vain heidän tarpeensa. Lapset yrittivät seurata perässä jopa leikkipuistoon ja kun sanoin, että ette voi lähteä ilman vanhempia niin oli kuulemma lupa minun mukaan lähteä, olivat kuulemma äidiltä luvan kysyneet :D. Aika napakasti joutui sanomaan että jäivät matkasta, kotiin sitten lähtivät itkien. Onkohan se äitikin tänne sitten kirjoitellut miten heidännpihassa asuu kauhean vihainen pph :O.
[/quote]

Ei kai tuon ikäiset ymmärrä mitää. Valita aikuisille äläkä lapsille. Tämä mua kyrsii suomalaisissa että lasketaan vihat VIATTOMIEN lasten päälle eikä heidän vanhempien. Ihan "periaatteessa" olisit keskustellut äidin kanssa. Varmaan muistavat sut kylmänä kalkkunana, enkä ihmettele.

Ihan kuin olisi jotenkin maksullista välittää lähimmäistä tai olla edes ystävällinen tai hoitaa edes aikuisten kesken aikuisten asiat eikä olla "periaatteellinen" ja tyly lapsille.

Vierailija
164/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:37"]No eikö sitten voisi ystävällisesti selittää nelivuotiaalle, että mä en saa antaa sulle teidän pulkkaa, mennäänpä yhdessä kysymään äitiäsi apuun.
[/quote]Eikö tuokin ole jo sitä lapsen vahtimista?
[/quote]

Jep. En minä ainakaan ala hyysäämään muiden lapsia, hoitakoot itse.
[/quote]

Voi mitä viattoman lapsen kunnioittamista ja sen avuttomuuden suojelemista. Voit olla varmaan ylpeä itsestäsi??

Vierailija
165/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:00"]Tulipa paha mieli teidän kommenteista. Mun lapsi on fiksu ja itsenäinen ikäisekseen ja siksi pystyy ulkoilemaan itsekseen pihalla. Meillä on keittiön ikkuna pihaan päin, joten voin tarvittaessa seurata, mitä pihalla tapahtuu. Kyse ei todellakaan ole mistään isoista asioista, vaan siitä, että pieni lapsi pyytää apua eikä aikuinen sitä suostu juuri tälle kyseiselle lapselle antamaan, kaikille muille lapsille kylläkin. Ja kyllä, naapurit hoitavat pihalla toistensa lapsia, mutta minun lapseni on ilmeisesti aina se, joka on liikaa. Ehkä olen sokeasti luottanut ihmistwn hyväntahtoisuuteen ja auttamishaluun, kun ei tullut mieleenkään, että "hoidattaisin lapseni heillä" kuten joku täällä asian muotoilikin. Jos naapurit kokisivat näin, toivoisin heidän sanovan siitä minulle eikä kostavan sitä lapselle.

Tuntuu pahalta, että neljävuotias tulee kotiin ITKIEN, kun tajuaa itsekin olevansa ei-toivottu leikkimään pihalle :( itse autan kaikkia ikää katsomatta. Kaikki aikuiset eivät kai ajattele samalla tavalla.

ap
[/quote]

No idiottien laumahan täällä on. Ja niitä on satoja näköjään.

Vierailija
166/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:02"]

Ja en ole provo. Olen ehkä ollut naiivi yhteisöllisyyden suhteen.

ap

[/quote]

Ap väännetäänpä rautalangasta... Yhteisöllisyys ei ole sama asia kuin toisten hyväksikäyttö. Mene itse sinne pihalle, tutustu naapureihisi, auta heidän lapsiaan - ja voila, tutun ja yhteistyöhaluisen äidin lasta autetaan silloin, kun hän joskus sitä apua tarvitsee.

EIKÄ niin, että sinä kyttäät sisällä lämpimässä akkunasta silloin, kun ehdit ja viitsit ja oletat, että ne MUUT aikuiset hoitavat lapsesi kaikki tarpeet ja leikittävätkin vielä. Mitä vittua! Ihan turhaan siellä nyyhkit ihmisten itsekkyyttä ja julmuutta, kun tässä stoorissa on yksi ainoa itsekäs ja julma ihminen ja se olet sinä itse, joka mukavuudenhaluisena et viitsi itse valvoa ja leikittää ja auttaa lastasi.

[/quote]

Suksi vittuun. Aika kylmää ja kovaa kyytiähän tuon on sille viattomalle lapselle.

Vierailija
167/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:02"]

Ja en ole provo. Olen ehkä ollut naiivi yhteisöllisyyden suhteen.

ap

[/quote]

Niinhän me kaikki, niinhän me kaikki. Minäkin inhoan naapuriani mm. siksi, kun ei hän tajua viedä meidän autoa pesulaan, tulla pyytämään auton avainta meiltä kotoa. Olen luottavaisesti nojautunut yhteisöllisyyteen, mutta nähtävästi minun on nyt käsitettävä tämä niin, että turha toivo, että itsekästähän on yhteisö näinä aikoina, ei voida ollenkaan toisen hyvää ajatella. Kuten esim. minun.

30/35
[/quote]

Onko porukkaa näin tyhmää

Vierailija
168/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:39"]Meidänkin pihassa asui aiemmin perhe jonka kaksi lasta oli aina keskenään pihalla. Itse olen pph joten joka päivä tiettyyn aikaan tuossa pihalla. Jostain syystä nämä lapset tuli juuri samaan aikaan pihalle :). Yleensä olivat jotain vailla, anna vauhtia, laita lahje tai hiha tai räkä vuotaa yms. Alkuun heitä autoinkin ja sitten aloin sanomaan, että käypäs pyytämässä isiltä tai äidiltä apua. Ja siis ihan periaatteessa. Vaikka pieniä juttuja nuo olivatkin niin minulla on siellä pihalla 4 virallisesti minun vastuullani olevaa lasta ja hoidan nykyisin vain heidän tarpeensa. Lapset yrittivät seurata perässä jopa leikkipuistoon ja kun sanoin, että ette voi lähteä ilman vanhempia niin oli kuulemma lupa minun mukaan lähteä, olivat kuulemma äidiltä luvan kysyneet :D. Aika napakasti joutui sanomaan että jäivät matkasta, kotiin sitten lähtivät itkien. Onkohan se äitikin tänne sitten kirjoitellut miten heidännpihassa asuu kauhean vihainen pph :O.
[/quote]

Ei kai tuon ikäiset ymmärrä mitää. Valita aikuisille äläkä lapsille. Tämä mua kyrsii suomalaisissa että lasketaan vihat VIATTOMIEN lasten päälle eikä heidän vanhempien. Ihan "periaatteessa" olisit keskustellut äidin kanssa. Varmaan muistavat sut kylmänä kalkkunana, enkä ihmettele.

Ihan kuin olisi jotenkin maksullista välittää lähimmäistä tai olla edes ystävällinen tai hoitaa edes aikuisten kesken aikuisten asiat eikä olla "periaatteellinen" ja tyly lapsille.
[/quote]

Miten se pph menee jollekin äidille / isälle juttelemaan kesken työpäivän? Kun näiden lasten vanhemmat eivät ilmeisestikään siinä pihalla olleet. Niiden hoitolasten kanssa vai? Silloin hoitolapsilta jää puistokäynnit väliin. Kyllä mä ymmärrän, että tuossa tilanteessa joutuu sille lapselle sanomaan, ettei voi lähteä mukaan. Siitähän se soppa olisi syntynyt, jos pph olisi napannut naapurin lapsen puistoon mukaan, ilmoittamatta tämän vanhemmille.

(en siis ole tuo pph, mutta ymmärrän hänen toimintaansa)

Vierailija
169/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:31"]Ei voi muuta sanoa kun että tämän takia joidenkin ei olisi hyvä lisääntyä
[/quote]

Juuri äitisi ja isäsi olisi hyvä ollut jättää nussimatta

Vierailija
170/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:04"]Meidän naapurissa temmeltää myös vapaasti ulkona keskenään lapsikatras 2v:stä (!) ylöspäin. Jatkuvasti ilmaantuvat meidän pihalle ilman kutsua, jos vaan ollaan ulkosalla. Ja jos ollaan sisällä, ovat pyrkimässä kylään. Vanhemmat myös jatkuvasti kyselevät, voisivatko se ja se ja se lapsistaan tulla tänään meille kylään, kun niin kovasti haluaisivat. Ilmeisesti nämäkin vanhemmat kuvittelevat, ettei heidän lapsistaan ole mulle äitinä vaivaa, kun nehän vaan "notkuvat siinä joukon jatkona", kun minä ulkoilen lasteni kanssa/vahdin omia lapsiani kotona. Mutta, tiedoksi teille kaikille jotka näin ajattelette, että SE EI VAAN OLE TOTTA. EI KOSKAAN, EI MISSÄÄN TILANTEESSA. Ylimääräisestä vahdittavasta mukulasta on AINA vaivaa, se vaatii huomiota, seuraa, apua, aina. Ainakin mun kokemuksen perusteella.

Surkuhupaisinta, mitä naapurin lasten kanssa on tapahtunut oli kun ulkoiltiin pari kesää sitten omien lasten kanssa, ja koko naapurin silloinen kööri liittyi tietty lupaa kysymättä seuraan. Mentiin käymään talon takana olevassa pikku metsässä, jonne jopa nuorin 2-vuotiaskin väkisin änkesi mukaan. Lasten omakin isä oli (kerrankin) ulkona, mutta teki rauhassa omia hommiaan, ei tullut moikkaamaan saati kysymään, voivatko lapsensa olla meidän kanssa ja meidän pihalla. Niin sitten tosiaan nää naapurin isommat lapset mulle oikein komentavalla äänellä sanoivat, että "Päivi (keksitty) hei, sun täytyy kyllä pitää tosta meidän Pertistä (2v) huolta, kanna vaikka sitä tässä polulla, kun ei se vielä mitenkään selviä täällä ulkona yksin." Teki kyllä mieli sanoa, että jaahas, no miksi toi teidän isä ei sitten pidä siitä huolta jos ei kerran yksin selviä. Ja monesti ollaankin yritetty puhua naapurin vanhemmillekin pihojen rajoista ja siitä, että ei tykätä että meidän pihalla ulkoillaan ilman valvontaa, mutta kun vanhemmat eivät katso lapsiensa perään, niin eihän ne oikeesti koskaan tiedä, kenen pihoilla ne kullonkin notkuu. 

[/quote]

Änkesikö ihan 2v mukaa...ei saatana...ehkä se ei ymmärrä...lapsi kun sattuu olemaan. Idioottia porukkaa syyllistää lasta. Ei lapset tyhmiä ole vaan vaistoavat syyllistämisen.

Vierailija
171/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetunymmärtämisen ongelmiako? Lastako tässä muka syyllistetään..???

Vierailija
172/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mielenkiinto meni tähän ketjuun. Hyvä yritys kuitenkin.

Vierailija
173/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:39"]Meidänkin pihassa asui aiemmin perhe jonka kaksi lasta oli aina keskenään pihalla. Itse olen pph joten joka päivä tiettyyn aikaan tuossa pihalla. Jostain syystä nämä lapset tuli juuri samaan aikaan pihalle :). Yleensä olivat jotain vailla, anna vauhtia, laita lahje tai hiha tai räkä vuotaa yms. Alkuun heitä autoinkin ja sitten aloin sanomaan, että käypäs pyytämässä isiltä tai äidiltä apua. Ja siis ihan periaatteessa. Vaikka pieniä juttuja nuo olivatkin niin minulla on siellä pihalla 4 virallisesti minun vastuullani olevaa lasta ja hoidan nykyisin vain heidän tarpeensa. Lapset yrittivät seurata perässä jopa leikkipuistoon ja kun sanoin, että ette voi lähteä ilman vanhempia niin oli kuulemma lupa minun mukaan lähteä, olivat kuulemma äidiltä luvan kysyneet :D. Aika napakasti joutui sanomaan että jäivät matkasta, kotiin sitten lähtivät itkien. Onkohan se äitikin tänne sitten kirjoitellut miten heidännpihassa asuu kauhean vihainen pph :O. [/quote] Ei kai tuon ikäiset ymmärrä mitää. Valita aikuisille äläkä lapsille. Tämä mua kyrsii suomalaisissa että lasketaan vihat VIATTOMIEN lasten päälle eikä heidän vanhempien. Ihan "periaatteessa" olisit keskustellut äidin kanssa. Varmaan muistavat sut kylmänä kalkkunana, enkä ihmettele. Ihan kuin olisi jotenkin maksullista välittää lähimmäistä tai olla edes ystävällinen tai hoitaa edes aikuisten kesken aikuisten asiat eikä olla "periaatteellinen" ja tyly lapsille.

[/quote]

Sama tyyppikö täällä kommentoi, kun fontti erilainen...

Ymmärrän pph:ta hyvin tässä. Ihan ihmeellisiä vanhempia maailma täynnä!

Vierailija
174/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:56"]Ottamatta ap:n tapaukseen kantaa, niin 80-luvun alussa Helsinkiläisessä kerrostalolähiössä viiletettiin kyllä 4-vuotiaina parhaan kaverin kanssa (ja joskus yksinkin) pitkin talojen pihoja ja hyvin pärjättiin. Välillä kiljuttiin kuorossa ikkunoiden alla vuorotellen kun tuli asiaa (meidän perhe asui 2. kerroksessa ja kaverin 8. kerroksessa missä oli jo vähän haastetta) että "ÄITII TUU IKKUUNAAAN, TÄÄLLÄ HUUTAA LEENU JA LIINU!" :)

Välillä kaatuiltiin ja tuli naarmuja sekä mustelmia, ja aina niihin sai äidiltä avun, halauksen ja puhallukset, laastarit ym., kun kävi ikkunan alla huutamassa (meillä oli vielä rapun ovet niin jäykät ettei pienenä saatu niitä auki). Oli ihan yleinen tapa tuolloin antaa lasten leikkiä pihalla, eikä mitään traumoja ole jäänyt, päinvastoin. Muistan todella paljon niistä ajoista vaikka olen ollut vasta 3-4 -vuotias (sen jälkeen muutettiin pois).

En nyt menisi lyttäämään ap:ta vaikka ajat ovatkin muuttuneet - ei se nelivuotias ihan niin pieni ole kuin moni tuntuu kuvittelevan. Riippuu tietenkin lapsesta, mutta luulen että omatoimisuuteni on osittain peräisin näiltä ajoilta, kun sain omaa vastuuta touhuta ja keksiä tekemistä. Itsestäni ei tuntunut lainkaan turvattomalta, tai siltä että olisin liian pieni olemaan yksin pihalla - ei olisi tullut mieleenkään poistua piha-alueelta, mennä parkkipaikalle tms. Toki äitikin välillä oli mukana, mutta ei läheskään aina.
[/quote]

Tuohan on ollut ihan normaalia -70 ja -80 luvulilla. Ja miettikää mitä se on oli enne tätä. Perheen isommat huolehti pienemmistä kun äitiä teki töitä. Silloin mentiin ensimmäistä päivää luluunottamatta yksin kouluunkin. Aiemmin monet hiihti kymmeniä km joka aamu kouluun ja takaisin.

70 - luvulla syntynyt.

Vierailija
175/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en auta vieraita mukuloita jos ulkoilevat pihalla yksin vaan sanon että kipaiseppa kotiin ja hae äitisi tai isäsi. Olen itse ulkona oman erityislapseni kanssa joka on jo teini. En jaksa enkä halua huolehtiaa muiden lapsista vaan se on lapsen vanhenpien homma ja jos eivät sitä tee niin tapauskohtaisesti mietin miten toimin. 

Yleensä se auttamattomuus on juuri sitä hatähuutoa että missä on vanhenpasi? Entä jos antaisin sen pulkan ja lapsi laskisi sillä auton alle?? 4v. ei ole fiksu vaan täysin harkintakyvytön jolle voi sattua mitä vaan!

Vierailija
176/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:39"]Meidänkin pihassa asui aiemmin perhe jonka kaksi lasta oli aina keskenään pihalla. Itse olen pph joten joka päivä tiettyyn aikaan tuossa pihalla. Jostain syystä nämä lapset tuli juuri samaan aikaan pihalle :). Yleensä olivat jotain vailla, anna vauhtia, laita lahje tai hiha tai räkä vuotaa yms. Alkuun heitä autoinkin ja sitten aloin sanomaan, että käypäs pyytämässä isiltä tai äidiltä apua. Ja siis ihan periaatteessa. Vaikka pieniä juttuja nuo olivatkin niin minulla on siellä pihalla 4 virallisesti minun vastuullani olevaa lasta ja hoidan nykyisin vain heidän tarpeensa. Lapset yrittivät seurata perässä jopa leikkipuistoon ja kun sanoin, että ette voi lähteä ilman vanhempia niin oli kuulemma lupa minun mukaan lähteä, olivat kuulemma äidiltä luvan kysyneet :D. Aika napakasti joutui sanomaan että jäivät matkasta, kotiin sitten lähtivät itkien. Onkohan se äitikin tänne sitten kirjoitellut miten heidännpihassa asuu kauhean vihainen pph :O. [/quote] Ei kai tuon ikäiset ymmärrä mitää. Valita aikuisille äläkä lapsille. Tämä mua kyrsii suomalaisissa että lasketaan vihat VIATTOMIEN lasten päälle eikä heidän vanhempien. Ihan "periaatteessa" olisit keskustellut äidin kanssa. Varmaan muistavat sut kylmänä kalkkunana, enkä ihmettele. Ihan kuin olisi jotenkin maksullista välittää lähimmäistä tai olla edes ystävällinen tai hoitaa edes aikuisten kesken aikuisten asiat eikä olla "periaatteellinen" ja tyly lapsille.

[/quote]

Sama tyyppikö täällä kommentoi, kun fontti erilainen...

Ymmärrän pph:ta hyvin tässä. Ihan ihmeellisiä vanhempia maailma täynnä!
[/quote]

Mobiilissa lainatessa tulee tuo fontti, ei tarkoita samaa kirjoittajaa... Ohis

Vierailija
177/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:39"]Meidänkin pihassa asui aiemmin perhe jonka kaksi lasta oli aina keskenään pihalla. Itse olen pph joten joka päivä tiettyyn aikaan tuossa pihalla. Jostain syystä nämä lapset tuli juuri samaan aikaan pihalle :). Yleensä olivat jotain vailla, anna vauhtia, laita lahje tai hiha tai räkä vuotaa yms. Alkuun heitä autoinkin ja sitten aloin sanomaan, että käypäs pyytämässä isiltä tai äidiltä apua. Ja siis ihan periaatteessa. Vaikka pieniä juttuja nuo olivatkin niin minulla on siellä pihalla 4 virallisesti minun vastuullani olevaa lasta ja hoidan nykyisin vain heidän tarpeensa. Lapset yrittivät seurata perässä jopa leikkipuistoon ja kun sanoin, että ette voi lähteä ilman vanhempia niin oli kuulemma lupa minun mukaan lähteä, olivat kuulemma äidiltä luvan kysyneet :D. Aika napakasti joutui sanomaan että jäivät matkasta, kotiin sitten lähtivät itkien. Onkohan se äitikin tänne sitten kirjoitellut miten heidännpihassa asuu kauhean vihainen pph :O.
[/quote]

[/quote]

Miten se pph menee jollekin äidille / isälle juttelemaan kesken työpäivän? Kun näiden lasten vanhemmat eivät ilmeisestikään siinä pihalla olleet. Niiden hoitolasten kanssa vai? Silloin hoitolapsilta jää puistokäynnit väliin. Kyllä mä ymmärrän, että tuossa tilanteessa joutuu sille lapselle sanomaan, ettei voi lähteä mukaan. Siitähän se soppa olisi syntynyt, jos pph olisi napannut naapurin lapsen puistoon mukaan, ilmoittamatta tämän vanhemmille.

(en siis ole tuo pph, mutta ymmärrän hänen toimintaansa)
[/quote]

Plaa. En lukenut alkua pidemmälle.

Ei muuta kuin älkää lapselle olko ikäviä. Lapset on syyttömiä ja viattomia.

Vierailija
178/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikin neljävuotiaana 90-luvun puolivälin aikaan kerrostalomme pihalla ja huusin äidilleni avoimesta parvekkeenovesta sisään jos oli asiaa tai muuta hämminkiä. Voi lapsuuden nostalgiaa. Tuolloin oli tavanomaista törmätä samalla pihalla muihin nelivuotiaisiin jotka myös rääkyivät äitiään parvekkeelle tarvittaessa :D

Vierailija
179/192 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:28"]

[/quote] Mobiilissa lainatessa tulee tuo fontti, ei tarkoita samaa kirjoittajaa... Ohis

[/quote]

Ahh, ok, kiitos tiedosta. Olivat niin samantapaisia kommentteja että kiinnitin asiaan huomiota.

t. tuo edellinen kommentoija

Vierailija
180/192 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, halojatahalloo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä