Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisittekö toisille treffeille miehen kanssa, joka ei tarjonnut illallist ensimmäisillä treffeillä?

Vierailija
30.10.2021 |

Minulle kävi näin.

Oletin tietysti että mies maksaa, mutta kun tuli laskun aika niin hän halusi eträ molemmat maksavat omat ruokansa ja juomansa.

En ole tällaiseen tottunut...nyt mies haluaa lähteä toisille treffeille.

Lähtisitkö sinä?

Kommentit (217)

Vierailija
161/217 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään lähtisi. Mies on selkeästi pihi ja muutenkin vailla mitään käytöstapoja tai romantiikantajua. Luultavasti käyttäisi minua hyväkseen taloudellisesti, ja ehkä myös olettaisi minun tekevän kaikki kotityöt.

Tämä on jo menossa yhteen treffikumppanin kanssa. Voihan vee pareen pitää pitsa käsiveskassa ja hiljaa nyhertää sitä treffien ajan.

Vierailija
162/217 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ylipäänsä lähtisi ensitreffeillä illalliselle, ei tulisi pieneen mieleenikään. Mitä jos mies olisikin todellisuudessa epämiellyttävä? Hän ei hallitsisi etikettiä tai ylipäänsä käytöstapoja? Heti alusta alkaen olisi kiusallisen hiljaista kun hän osoittautuisikin ujoksi tai tuppisuuksi? Kamala tilanne.

Vahva suositus: ensi treffeillä kävelylenkki yhdessä ja jos viihdytään niin sen päälle kahvit. Niin toimin itse ja tällä hetkellä se kävelylenkkikumppani viheltelee hyväntuulisen kuuloisena tuolla keittiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/217 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäänsä lähtisi ensitreffeillä illalliselle, ei tulisi pieneen mieleenikään. Mitä jos mies olisikin todellisuudessa epämiellyttävä? Hän ei hallitsisi etikettiä tai ylipäänsä käytöstapoja? Heti alusta alkaen olisi kiusallisen hiljaista kun hän osoittautuisikin ujoksi tai tuppisuuksi? Kamala tilanne.

Vahva suositus: ensi treffeillä kävelylenkki yhdessä ja jos viihdytään niin sen päälle kahvit. Niin toimin itse ja tällä hetkellä se kävelylenkkikumppani viheltelee hyväntuulisen kuuloisena tuolla keittiössä.

En uskaltaisi lähteä kävelylle kuin korkeintaan päiväsaikaan ja kaupungin vilkkaasti liikennöidyssä keskustassa. Kahvitreffit on hyvät.

Palstamiehille tiedoksi: Toki maksan itse kahvini. Voin tarjota miehellekin, mun talous ei siihen kaadu.

Vierailija
164/217 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on parempi maksaa itse, muuten tulee vähän sellainen ostettu olo fiilis. En lähtisi kuitenkaan toisille treffeille miehen kanssa, jonka kanssa ei pysty sopimaan ennen laskua että kumpi maksaa.

Vierailija
165/217 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lähtisin, jos mies oli kiva, mutta samalla takaraivossani muistan, ettei mies ole kovin kiinnostunut minusta. Jos oikeasti tavoittelisi minua, niin tekisi kaiken.

Vierailija
166/217 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EnsiTreffeillä pitää olla nopea poistumismahdollisuus eli en lähde EnsiTreffeillä illalliselle ennalta tuntemattoman ihmisen kanssa. Toki piheys on ikävä piirre kenessä tahansa.

Vierailija
167/217 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ruoki tinder naisia

Kaljan voin tarjota

Vierailija
168/217 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudun AINA maksamaan koko laskun, mutta seuraavia treffejä ajatellen tuohan riippuu ihan siitä, miten treffeille on päädytty. Täytyy myöntää, että en lähtisi jos mies vain kutsuisi minut treffeille ja veisi itse valitsemaansa paikkaan yms. ja sitten vain olettaisi, että minä mielelläni maksan hänen valinnoistaan. Jos taas kysyy, että mentäisiinkö syömään ja mihin haluaisin mennä, eli yhdessä on sovittu mitä tehdään ja minne mennään niin sitten oletankin, että lasku menee puoliksi.

Se maksaa, joka saa päättää mihin rahaa laitetaan ja missä hintaluokassa liikutaan.

Vierailija
169/217 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on parempi maksaa itse, muuten tulee vähän sellainen ostettu olo fiilis. En lähtisi kuitenkaan toisille treffeille miehen kanssa, jonka kanssa ei pysty sopimaan ennen laskua että kumpi maksaa.

Tämä on hyvä pointti.

Jos et tohdi sanoa ääneen kumpi maksaa, sinulla on jotain hävettävää.

Jos haluat että mies maksaa mutta et voi sanoa sitä ääneen vaan kaiken pitää perustua kirjoittamattomiin sääntöihin ja sanattomaan viestintään, tiedät itsekin häpeäväsi sitä kuinka et itse maksa omiasi.

Helpointa on juurikin tuo. Sanotaan heti ääneen. Sitten asia on sovittu eikä tarvitse arpoa, tulkita katseita tai itkeä av-palstalle kun ei mennytkään niin kuin piti.

Vierailija
170/217 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudun AINA maksamaan koko laskun, mutta seuraavia treffejä ajatellen tuohan riippuu ihan siitä, miten treffeille on päädytty. Täytyy myöntää, että en lähtisi jos mies vain kutsuisi minut treffeille ja veisi itse valitsemaansa paikkaan yms. ja sitten vain olettaisi, että minä mielelläni maksan hänen valinnoistaan. Jos taas kysyy, että mentäisiinkö syömään ja mihin haluaisin mennä, eli yhdessä on sovittu mitä tehdään ja minne mennään niin sitten oletankin, että lasku menee puoliksi.

Se maksaa, joka saa päättää mihin rahaa laitetaan ja missä hintaluokassa liikutaan.

Tätä pitäisin reiluna ja perusteltuna.

-mies

Vierailija
171/217 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lähtisin, jos mies oli kiva, mutta samalla takaraivossani muistan, ettei mies ole kovin kiinnostunut minusta. Jos oikeasti tavoittelisi minua, niin tekisi kaiken.

Kuinka pitkälle sinä menet saadaksesi tavoittelemasi miehen?

Vierailija
172/217 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EnsiTreffeillä pitää olla nopea poistumismahdollisuus eli en lähde EnsiTreffeillä illalliselle ennalta tuntemattoman ihmisen kanssa. Toki piheys on ikävä piirre kenessä tahansa.

Tämä!

Muistan kun treffikumppani saapui paikalle, kuva oli "20 kiloa sitten" ja hiuksetkin oli vedetty sen kunniaksi räväkällä värillä. Ensimmäiset sanat olivat "Hei, mihin mennään syömään, kauhee nälkä"

Ilman nopeaa poistumismahdollisuutta olisin päätynyt maksamaan kaskelotin eväät, kuten sadat miehet ennen minua.

Vierailija
173/217 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Muistan kun treffikumppani saapui paikalle, kuva oli "20 kiloa sitten" ja hiuksetkin oli vedetty sen kunniaksi räväkällä värillä. Ensimmäiset sanat olivat "Hei, mihin mennään syömään, kauhee nälkä"

Ilman nopeaa poistumismahdollisuutta olisin päätynyt maksamaan kaskelotin eväät, kuten sadat miehet ennen minua.

Jep.

Naisille tyypillistä kieroilua.

Nainen itse on se joka haluaa syömään, mutta pyytää miestä valitsemaan paikan, koska hei paikan valitsija maksaa.

Jos mies valitsee halvan paikan, on tämä pihi luuseri.

Jos mies pyytää naista valitsemaan, on tämä epämiehekäs luuseri kun ei osaa tehdä päätöksiä.

Niinpä miehen on valittava tasokas paikka ja hoidettava maksu, siksi koska naisella oli nälkä.

Vierailija
174/217 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on mies joka pyytääkin treffeille sillon se myös maksaa. Päivänselvä asia.

No nyt tiedän minkä takia naiset ei tee aloitteita, he joutuisivat maksajaksi tuon logiikan mukaan

Vierailija
175/217 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painostavat etiketin kyttäys treffit menivät hyvin. Kunnes toinen upotti väärän haarukan jälkiruokaansa...

Vierailija
176/217 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin. Suomessa ei ole tapana maksattaa toisella ruokia ja toisekseen, mikset deittaile saksalaisia/jenkkejä? Ilmeisesti siksi ettet pärjää heidän markkinoillaan.

M väisti luodin.

Vierailija
177/217 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olisin vastannut, että totta kai lähden! Kun pari vuotta sitten olin sinkku, olin aina tarkka siitä, että naisena maksoin aina omat kuluni. Vaikka mies olisi tarjoutunut maksamaan. Tällä halusin osoittaa, että olen mukana aidosta kiinnostuksesta, en hyötymässä miehestä.

Jälkikäteen mietin, että kannattiko. Osalle deiteistä saattoi tulla olo, etten ole kiinnostunut. Toisille on tärkeää saada maksaa. Ja kun maksaa, nainen on osoittanut olevansa sen drinkin tai illallisen arvoinen.

Olen ollut pian 2 v parisuhteessa. Tavattiin Tinderissä ja ekat treffit olivat baarissa. Siellä halusin maksaa omat juomani. Tämä oli miehelleni yllätys: kaikilla muilla deiteillä nainen oli antanut maksaa kaiken. Ex-naisystävä maksatti kaiken ravintolaillallisista matkoihin 2 vuoden ajan. Mieheni kertoi kavereillaan ihmeellisen innostuksen vallassa, että olen tavannut naisen, joka haluaa maksaa itse!

Nyt kun suhdetta takana pari vuotta, niin esim. viikon matkalla ei maksanut mulle edes jäätelöä tai kahvikupillista. Nyt se tarjoaminen kuuluisi välillä asiaan huomionosoituksena, kun olen mielestäni osoittanut, etten ole miehen kanssa rahan takia. Mutta tapaa on vaikeaa enää muuttaa, vaikka tulojen ja menojen mukaan miehellä on parempi likviditeetti. Hän tienaa kuussa yli kymppitonnin, ajaa työsuhdeautolla ja -bensoilla, asumiskulut on pienessä asunnossa yksin asuvalla (aikuiset lapset) pienet. Minä tienaan alle puolet, elätän puolet ajasta kahta kasvavaa lasta ja maksan ison perheasunnon lainaa ja vastikkeita. Mies kuitenkin on sitä mieltä, että olen varakas. Sain edesmenneeltä äidiltäni perinnön, joka on tarkoitus mennä lainanmaksuun ja lasten säästöihin, ei siis ole mälläysrahaa, enkä perintöä meinaa normaalin elämän rahoittamiseen polttaa. Mutta ”rikas perijätär” kuulemma olen. Hänellä ei ole esim. omistusasuntoa tai säästöjä - iso palkka on jo vuosikymmeniä tullut ja mennyt kaikkeen vähemmän tärkeää. Eli suhteemme rahaan on ihan toinen.

Vierailija
178/217 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni lähtee tuollaisen miehen mukaan. sillä on luultavasti säästöjä ja erossa nainen saa puolet miehen omaisuudesta

Vierailija
179/217 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

moni lähtee tuollaisen miehen mukaan. sillä on luultavasti säästöjä ja erossa nainen saa puolet miehen omaisuudesta

Älä viitsi, nolaat koko miessukukunnan.

Minulle ei tulisi mieleenkään lähteä minnekään illallisille ensitreffeillä. Voin sopia treffit kaupungin pääkirjastoon ja jos mies kysyy, missä se on, niin perun ne siinä samassa.

Vierailija
180/217 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

No niin, tässäkin todiste siitä, että ei ole mitään järkeä mennä ”illalliselle” jonkun randomin tindertyypin kanssa. Kaskelotti olettaa saavansa ilmaisen illallisen ja olmi instamissin. Molemmilla epärealistiset odotukset.