Joku mamma haukkui minut pystyyn uimahallin pukeutumistiloissa!
Kävin uimahallissa ja sen jälkeen minua yleensä heikottaa paljon. Minulla oli mukana suklaapatukka ja pillimehu jotta saan vähän energiaa ennen kuin lähden. Olen raskaana ja huimaa kokoajan.
-
No, olin pukemaan päälleni ja nostin pillimehun ja suklaapatukan viereeni odottamaan. Kulman takaa juoksi n.5v tyttö ja jäi tuijottamaan mehuani. Sitten alkoi kamala itkuhuuto ja lapsi juoksi kiljuen äitinsä luo ja huusi että epäreilu hän haluaa mehua NYT kun tuolla tädilläkin on. Tämä mamma laukkasi sitten samantien luokseni ja haukkui pystyyn miten vastuuton olen kun pahoitan tahallani lasten mielen tuomalla herkkuja mukana ja mässyttämällä niitä lasten edessä! Minusta tulee kuulemma huono äiti lapsistani sairaan lihavia koska opetan lapset heti mässäämään. En saanut suutani auki enkä viitsinyy alkaa tappelemaan kenenkään kanssa jossain uimahallin tiloissa.
-
Enkä ole itse lihava. 166cm ja nyt kun raskaus on vasta melko alussa eli rv 19 niin painoa on 49kg. Mässäilystä ei edes olisi haittaa minulle tällä hetkellä!
-
Jos sinä mamma luet tämän nyt niin sellaiset terkut, että katsoppa sinne peiliin ja opeta lapsellesi käytöstapoja ja ettei aina saa mitä haluaa. Miten tuollaiset ihmiset ikinä selviää kaupasta lastensa kanssa?
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:30"]
Mä en ole koskaan tajunnut verensokerin nousua ja laskua, itsellene ei ole mitään vaikutusta suuntaan eikä toiseen jos syön jonkun patukan tai olen syömättä?
[/quote]
Oppikirjaesimerkki klassisesta tyhmyydestä. Kun ei itsellä ole kokemusta, niin ei "voi tajuta". Varsinainen klassikkoesimerkki koko av:sta taas koko ketju. Ap:lla varmaan ollu hauskaa :-D
Lapsilleen ei tietenkään kannata opettaa ettei aina saa kaikkea! Mikä helvetti joitakin äitejä vaivaa kun kaikilta muilta täytyt kieltää kaikki jos oma mussu ei saa myös?! Ja nämä ap:n haukkujat ovat ilmeisesti joko lihavia tai näitä mielensäpahoittaja mammoja kute aloitukset uimahallimamma. Ilmeisesti purki katkeruutta sinuun ap. Tsemppiä, nauti raskaudesta ja toivottavasti kiloja jäisi raskauden jälkeen. Muutamakin lisäkilo normaalipainoa kohti tekee olon paremmaksi
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:46"]
Kävin uimahallissa ja sen jälkeen minua yleensä heikottaa paljon. Minulla oli mukana suklaapatukka ja pillimehu jotta saan vähän energiaa ennen kuin lähden.
[/quote]
Oisko "pikkusen" fiksumpaa pakata mukaan kunnon ruisleipä ja maitoa? Pysyisi nälkä eikä pomppiva verensokeri johtaisi tuollaisiin mässäilyihin.
[/quote]
Ja kylmälaukku maidolle, ettei se mene huonoksi uinnin aikana... Mässäily? Pillimehu ja suklaapatukka?
Vesi on hyvä janonsammuttaja ja banaanista saa energiaa. Terveellisempi vaihtoehto.
Minä syön suklaapatukan viidessätoista sekunnissa, ruisleivän viidessä minuutissa. Jos siis on kiire ja verensokeri vaarassa romahtaa niin otan sen suklaapatukan.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:30"]
Mä en ole koskaan tajunnut verensokerin nousua ja laskua, itsellene ei ole mitään vaikutusta suuntaan eikä toiseen jos syön jonkun patukan tai olen syömättä?
[/quote]
Oppikirjaesimerkki klassisesta tyhmyydestä. Kun ei itsellä ole kokemusta, niin ei "voi tajuta". Varsinainen klassikkoesimerkki koko av:sta taas koko ketju. Ap:lla varmaan ollu hauskaa :-D
[/quote]
Niinhän minä juuri tuossa kirjoitin, että en ole koskaan tajunnut, mutta et sinäkään tajunnut kirjoittamaani, tyypillinen av-kriitikko.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä ettei lapsen nähden kukaan saisi syödä herkkuja jos ei tarjoa lapselle. Se on vanhempien ongelma opettaa sitä lasta ja ostaa sille herkut, muut saavat syödä niitä kun haluavat.
Pukuhuone ei tosin ole oikea paikka eväiden syöntiin. Siellä ihmiset istuu alasti penkeillä ja kaikkia pöpöjä pinnoilla.
Kiva juttu... Muutenkin ihmiset kyyläävät ulkona kun syön jonkun suklaapatukan, kun tarvitsen nopeasti sokeria jos verensokeri on välillä 1-3, ja nyt joku on vielä tullut sanomaankin!!huhhuh, eihän se voinut edes tietää oletko terve vai et :O ei sillä, että terveet ei myöskin saisi herkutella julkisilla paikoilla. Mutta joillakin kuten minulla siitä on henki kiinni ja sitten kaikki kyyläävät, ehkä joku minullekin valittaa kohta... Saa kyllä kuulla jos niin tekee!
Ja 44, tajuatko että ykköstyyppiläisillä varsinkin fyysisinen rasituksen jälkeen (uinti) voi arvo romahtaa ja on PAKKo siellä pukkarissa heti syödä, ei voi sanoa että "ei ole sopiva paikka" kun kuolee muuten. T: se 45
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:38"]
Vesi on hyvä janonsammuttaja ja banaanista saa energiaa. Terveellisempi vaihtoehto.
[/quote] itse raskaana ollessa jätin makean pois ja ei tehnyt edes mieli koska todettiin raskausajan diabetes. Yritin syödä terveellisesti, itse tein ruokaa, ei eineksiä kun en syö muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:51"]Pukuhuone ei tosin ole oikea paikka eväiden syöntiin. Siellä ihmiset istuu alasti penkeillä ja kaikkia pöpöjä pinnoilla.
[/quote]
No eikai ap sitä käärettä syö. Haloo valoja päälle!
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:54"]
Ja 44, tajuatko että ykköstyyppiläisillä varsinkin fyysisinen rasituksen jälkeen (uinti) voi arvo romahtaa ja on PAKKo siellä pukkarissa heti syödä, ei voi sanoa että "ei ole sopiva paikka" kun kuolee muuten. T: se 45
[/quote] syö banaaneja ennen uintia ja sen jaksaa olla syömättä mitä uimahallilla on ettei tarvitse pukuhuoneessa syöpötellä, ei makeeta kun raskaana. Pähkinät ja varsinkin saksanpähkinät ok syötävää ellei oo sitten allergiaa.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:38"]Vesi on hyvä janonsammuttaja ja banaanista saa energiaa. Terveellisempi vaihtoehto.
[/quote]
No ap ei juonut ehkä vain janoon. Pillimehusta saa sokeria ja suklaasta energiaa. Ja hän kertoi, että oli menossa syömään uimisen jälkeen mutta tarvitsi vain hieman energiaa uimisen jälkeen. Noita terveellisiä ruokavalioita kannattaa tuputtaa pulleroille. Ap kertoi olevansa laiha joten pieni herkuttelu ei ole pahaksi jos hän syö muuten monipuolisesti kuten senkin kertoi.
Ai tän ketjun idea olikin arvostella jonkun painoa. Minä luulin että aloituksen tarkoitus oli tuo sekopää nainen äkkäilevän lapsensa kanssa. Vai onko nämä arvostelijat tuollaisia aloituksen mammoja?
Näköjään jotkut vanhemmat menettävät kaiken älyllisen aivotoiminnan ja suhteellisuuden tajun oman lapsensa tarpeiden kanssa.
Nyt OT: Olen kirjastossa töissä, ja siellä näkee ja kuulee mitä kummallisempa vaatimuksia vanhempien taholta. Tässä yksi esimerkki: Kerran eräs äiti käski minua olla lainaamatta toiselle asiakkaalle ainoaa, hyllyssä ollutta Prätkähiiri-videota, koska hänen lapsensa halusi juuri sen videon, eikä hänen lapselleen saa tuottaa pettymyksiä. Tämä äiti suuttui aivan totaalisesti ja alkoi melskata ja nimitellä kun en vaatimuksesta huolimatta ottanut videota toiselta asiakkaalta pois ja antanut sitä hänelle.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:46"]
Kävin uimahallissa ja sen jälkeen minua yleensä heikottaa paljon. Minulla oli mukana suklaapatukka ja pillimehu jotta saan vähän energiaa ennen kuin lähden.
[/quote]
Oisko "pikkusen" fiksumpaa pakata mukaan kunnon ruisleipä ja maitoa? Pysyisi nälkä eikä pomppiva verensokeri johtaisi tuollaisiin mässäilyihin.
[/quote]
Voi luoja mikä idiootti taas. Miksi pakata ruisleipää ja maitoa ja ottaa vielä kylmälaukku maidolle kun lähtee uimaan. Ap kertoi muutenkin että oli menossa syömään joten ei kummempia eväitä tarvinnut. Sokerit sai vaan tasoittumaan niin huimaus helpotti. Raskaana kun on niin saattaa muutenkin huimata ja verensokerien laskeminen ei ainakaan paranna oloa yhtään. Syötkö sinä muuten välipalan ennen ruokaa jos kuitenkin olet max.puolentunnin sisällä syömässä? Suklaapatukka ei vie nälkää mutta leipä vie. Ap saa ihan rauhassa syödä mitä huvittaa, kunhan syö. Toivottavasti ap saat lisää painoa ja onnea tulevasta vauvasta :)
..