MIKSI valitatte työttömiksi potkittujen ansiosidonnaisista, mutta ette näistä?!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1423592743658.html
Täällä räyhätään siitä, että yt-neuvotteluissa ilman omaa syytään työttömiksi joutuneet saavat liian suurta työttömyyskorvausta, mutta tällaisten narsististen tyhjäntoimittajien urputus liian pienistä korvauksista (6355/kk+ilmaiset taksimatkat, lentomatkat, bussi- ja junamatkat ja runsaasti muita kulukorvauksia) hyväksytään mukisematta.
"– Tänne tullessa oli naiivi kuva, että kansanedustajana olisin jotain. Aika nopeasti paljastui se konkretia. Asianajajana minulla oli iso työhuone torinäkymillä, Ilja Repinin taulu seinällä, iso nahkatuoli. Kun tulin eduskuntaan, vahtimestari tuli näyttämään, missä työhuoneeni on. Luulin, että nyt kuljetaan jonkin varastokellarin läpi. Mutta sitten vahtimestari avasi oven. Ei se ollutkaan paperivarasto, vaan minun työhuoneeni."
Kommentit (48)
Ansiosidonnaisia saavia on vähintäänkin kymmeniä tuhansia ellei jopa satoja tuhansia. Niistä kertyy melkoinen menoerä.
Parisataa hassua kansanedustajaa ei valtiontaloutta kaada.
Tutustu budjettikirjaan, jos et muuten usko.
Ihmettelen itsekin kyllä miten sairas pitää olla että kadehtii työtöntä niin paljon, että maksais vaikka siitä ylimääräistä että voi pilata työttömienkin elämän, ettei vaan liian helpolla pääsis. Kateellisia että työttömällä on vapaa-aikaa ja se pitää tuhota kaikin keinoin ettei käy liian mukavaksi olo, mutta rahaa ei pidä missään nimessä antaa ettei kuitenkaan oikeita töitä sais.
Sitä vaan että mitähän vittua joku Sampsa Kataja tekee? Mitkä ovat hänen kompetenssinsa taikka meriittinsä? Joku vitun oikiksesta valmistuminen nyt ei oikein riitä.
Noh siis tottahan tuo puhuu. Esimerkiksi itse olen fyysikko ja oman alani keskitulot ovat n. 5 600 €/kk. Summa on noin "pieni" koska yliopistoilla palkkataso on luonnollisesti alhaisempi mutta yksityissektorilla 10t kuussa ei ole mitenkään harvinaista. Tiedän ainakin erään fyysikon joka on tienannut useita miljoonia vuodessa yksityissektorilla (ei tosin Suomen markkinoilla). Kansanedustajan palkka olisi siis käytännössä iso lovi normaaleihin kuukausituloihin monella alalla olevalla!
Toki tuo vajaa 7 000 €/kk on iso jollekin lähiöräkälän Pirkolle, mutta haluatteko te todella sen lähiöräkäln Pirkon hoitamaan asioitanne? Nythän kansanedustajiksi päätyy taloudesta, tieteestä yms. täysin tietämättömiä puoskareita, sillä heidän kannattaa lähteä tuonne palkan puolesta. Oikeasti taloudesta yms. ymmärtävät tienaavatkin jo kertaluokkaa enemmän eikä heitä siksi hakeudu kansanedustajiksi. Mutta olkaa toki kateellisia tuosta palkasta ja nauttikaa kasvavasta valtionvelasta!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:24"]
Noh siis tottahan tuo puhuu. Esimerkiksi itse olen fyysikko ja oman alani keskitulot ovat n. 5 600 €/kk. Summa on noin "pieni" koska yliopistoilla palkkataso on luonnollisesti alhaisempi mutta yksityissektorilla 10t kuussa ei ole mitenkään harvinaista. Tiedän ainakin erään fyysikon joka on tienannut useita miljoonia vuodessa yksityissektorilla (ei tosin Suomen markkinoilla). Kansanedustajan palkka olisi siis käytännössä iso lovi normaaleihin kuukausituloihin monella alalla olevalla!
Toki tuo vajaa 7 000 €/kk on iso jollekin lähiöräkälän Pirkolle, mutta haluatteko te todella sen lähiöräkäln Pirkon hoitamaan asioitanne? Nythän kansanedustajiksi päätyy taloudesta, tieteestä yms. täysin tietämättömiä puoskareita, sillä heidän kannattaa lähteä tuonne palkan puolesta. Oikeasti taloudesta yms. ymmärtävät tienaavatkin jo kertaluokkaa enemmän eikä heitä siksi hakeudu kansanedustajiksi. Mutta olkaa toki kateellisia tuosta palkasta ja nauttikaa kasvavasta valtionvelasta!
[/quote]
Valtionvelka kasvaa koska kaikenmaailman "asiantuntijoille" ei mikään riitä. On se kumma kuinka korkeasti koulutetut aina mankuvat isompien palkkojen perään sen sijaan että keskittyisivät tekemään työnsä kunnolla, kutsumuksen takiahan he sen ammattinsa ovat valinneet. Kohta ei kenellekään riitä 10k liksa kun aina löytyy jostain jenkeistä joku puoskari joka tienaa enemmän. Jos ihminen ei pärjää 6 kilon liksalla niin kulutustottumuksissa on perustavanlaatuinen virhe.
[/quote]
Mulla oiskin parempi idea, annettais kenkää ihan jokaiselle ja korvattais eläkeläisten vapaaehtoistyönä. Eläkkeellä on paljon vanhuksia joilla käy aika pitkäksi ja he olisivat ihan sopivia hoitamaan ilmaiseksi noita töitä talkoo hengessä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:32"]
[/quote]
Valtionvelka kasvaa koska kaikenmaailman "asiantuntijoille" ei mikään riitä. On se kumma kuinka korkeasti koulutetut aina mankuvat isompien palkkojen perään sen sijaan että keskittyisivät tekemään työnsä kunnolla, kutsumuksen takiahan he sen ammattinsa ovat valinneet. Kohta ei kenellekään riitä 10k liksa kun aina löytyy jostain jenkeistä joku puoskari joka tienaa enemmän. Jos ihminen ei pärjää 6 kilon liksalla niin kulutustottumuksissa on perustavanlaatuinen virhe.
[/quote]
Siis pärjäähän sitä vaikka tonnin liksalla, mutta jos työsi avulla poljet vaikka jollekin firmalle miljoonia vuodessa tuotekehityksen avulla niin kai siitä nyt itselleenkin joku promille saa jäädä?
Valtionvelka kasvaa koska peruskoulunopettaja Urpilaisen ja "kutosen matikka" Kataisen kaltaiset "talousnerot" ovat vastuussa miljardeista. Ainakin itse olisin mielelläni valmis maksamaan Suomen velkaantumisen pysäyttävälle valtiovarainministerille vaikka 100000 €/kk, koska se olisi lopulta koko Suomen etu. Nyt me maksetaan talousrikoksista tuomitulle "äijäfeministille" tästä pestistä!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:32"]
[/quote]
[/quote]
Siis pärjäähän sitä vaikka tonnin liksalla, mutta jos työsi avulla poljet vaikka jollekin firmalle miljoonia vuodessa tuotekehityksen avulla niin kai siitä nyt itselleenkin joku promille saa jäädä?
Valtionvelka kasvaa koska peruskoulunopettaja Urpilaisen ja "kutosen matikka" Kataisen kaltaiset "talousnerot" ovat vastuussa miljardeista. Ainakin itse olisin mielelläni valmis maksamaan Suomen velkaantumisen pysäyttävälle valtiovarainministerille vaikka 100000 €/kk, koska se olisi lopulta koko Suomen etu. Nyt me maksetaan talousrikoksista tuomitulle "äijäfeministille" tästä pestistä!
[/quote]
Aivan, mutta ei niitä tuloksia näy. Menee vaan huonompaan suuntaan kokoajan ja pitäisi saada lisää liksaa.
Jos paremmalla palkalla saisi parempia päättäjiä, niin kyllähän hiukan enemmänkin kannattaisi maksaa.
Nythän on niin, että jos siivooja valitaan eduskuntaan, hänen palkkansa moninkertaistuu, mutta jos valitaan joku talousekspertti niin hänen palkka todennäköisesti laskee verrattuna aikaisempaan.
Kansanedustajilla pitäisi olla tulospalkkio. Ylijäämäisestä budjetista voisi antaa bonuksia, alijäämämisestä pienentää palkkaa.
Kyllä ne minun mielestä ansaitsee; he hymyilevät niin kauniisti.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:01"]
Ansiosidonnaisia saavia on vähintäänkin kymmeniä tuhansia ellei jopa satoja tuhansia. Niistä kertyy melkoinen menoerä.
Parisataa hassua kansanedustajaa ei valtiontaloutta kaada.
Tutustu budjettikirjaan, jos et muuten usko.
[/quote]
Pointti ei tainnut olla siinä paljonko on kansanedustajia, vaan paljonko Suomessa ylipäätään on itsestään numeron tekeviä ahneita tyhjäntoimittajia, jotka vaativat työhuoneeseensa uuden henkilöauton hintaisia tauluja ja valtavia nahkatuoleja ja ahnehtivat koko ajan lisää. Juuri tuon saman aineksen ansiosta niitä työttömiä syntyykin, kun työt viedään Itä-Eurooppaan ja riisikuppimaihin, siksi että noille ahneille paskoille ei mikään voitto ole riittävä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 23:57"]
Paljonkohan noilla on vero%?
[/quote]
Verottomista kulukorvauksista luonnollisesti 0 %, palkasta vero määräytyy samoilla perusteilla kuin muillakin, mihin vaikuttaa moni asia: Mm. kirkkoon kuuluminen, asuinpaikkakunta sekä mahdolliset vähennyksiin oikeuttavat menot. 75000 eurolla/vuosi verohallinnon laskuri ilman vähennyksiä, Helsingissä asuva ev.lut srk:n jäsenelle antaa perusprosentiksi minun ikäselleni 32; mulla ei ole tietoa, miksi siinä kysytään syntymävuotta. Luulin kyllä, että olisi enemmänkin. Toki sitten tuosta otetaan vielä muutamia muita maksuja, joten todellinen on n. 40.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 01:18"]
Jos paremmalla palkalla saisi parempia päättäjiä, niin kyllähän hiukan enemmänkin kannattaisi maksaa.
Nythän on niin, että jos siivooja valitaan eduskuntaan, hänen palkkansa moninkertaistuu, mutta jos valitaan joku talousekspertti niin hänen palkka todennäköisesti laskee verrattuna aikaisempaan.
[/quote]
Tosiasia kuitenkin on, että vaikka ehdokkaina olisivat Suomen liike-elämän ja tieteen johtavat nimet kansa tuskin heitä äänestäisi. Samat missit, urheilijat ja frederikit sinne äänestetään pelleilemään koska heidän juttujaan iso osa äänestäjistä ymmärtää. Rikkaita ja menestyneitä pidetään Suomessa muutenkin elitisteinä, joku Stubbikin on ihan liikaa suurimmalle osalle kansasta. Valitettavasti siis isokaan palkka ei takaa sitä että ne kansakunnan fiksuimmat ajattelijat pääsisivät eduskuntaan.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:33"]
Valitettavasti siis isokaan palkka ei takaa sitä että ne kansakunnan fiksuimmat ajattelijat pääsisivät eduskuntaan.
[/quote]
Jos eduskuntavaaliehdokkaana on näitä alansa fiksuja ajattelijoita, niin mistä äänestäjä tietää, millainen ihminen on kyseessä? Ei se riitä, että vaalimainoksessa on kuvan alla tittelinä professori tai yritysjohtaja, ei se vielä kerro mitään ihmisestä eikä sen taidoista. Otetaan nyt esimerkiksi Halla-aho, mies on tohtori ja varmasti älykäs, mutta ei sitä kyllä haastatteluista tai teksteistä huomaa.
Itse äänestän henkilöä, joka on ollut mukana kuntapolitiikassa ja jonka tiedän kykeneväksi. Toisaalta joku laulaja ei välttämättä ole sen huonompi kansanedustaja kuin juristi. Voihan juristi haluta kansanedustajaksi vain siksi, että siitä on hyötyä hänen uransa kannalta.
1980-luvun lopulla yksi viimeisen päälle menestynyt nuori bisnesihme (en muista nimeä) oli ehdolla eduskuntaan. Hän sanoi haastattelussa, että hän ajaa siellä vain omaa etuaan. Heppu ei onneksi päässyt läpi ja lamavuosien tullessa hän hävisi kokonaan julkisuudesta. Mahtaako kukaan muistaa, kenestä on kyse? Hän oli niin työorientoitunut, että oli vienyt työhuoneeseensa futonpatjan, jolla nukkui neljän tunnin yöunet ja oli heti herättyään tekemässä hommia.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:33"]
Valitettavasti siis isokaan palkka ei takaa sitä että ne kansakunnan fiksuimmat ajattelijat pääsisivät eduskuntaan.
[/quote]
Jos eduskuntavaaliehdokkaana on näitä alansa fiksuja ajattelijoita, niin mistä äänestäjä tietää, millainen ihminen on kyseessä? Ei se riitä, että vaalimainoksessa on kuvan alla tittelinä professori tai yritysjohtaja, ei se vielä kerro mitään ihmisestä eikä sen taidoista. Otetaan nyt esimerkiksi Halla-aho, mies on tohtori ja varmasti älykäs, mutta ei sitä kyllä haastatteluista tai teksteistä huomaa.
Itse äänestän henkilöä, joka on ollut mukana kuntapolitiikassa ja jonka tiedän kykeneväksi. Toisaalta joku laulaja ei välttämättä ole sen huonompi kansanedustaja kuin juristi. Voihan juristi haluta kansanedustajaksi vain siksi, että siitä on hyötyä hänen uransa kannalta.
1980-luvun lopulla yksi viimeisen päälle menestynyt nuori bisnesihme (en muista nimeä) oli ehdolla eduskuntaan. Hän sanoi haastattelussa, että hän ajaa siellä vain omaa etuaan. Heppu ei onneksi päässyt läpi ja lamavuosien tullessa hän hävisi kokonaan julkisuudesta. Mahtaako kukaan muistaa, kenestä on kyse? Hän oli niin työorientoitunut, että oli vienyt työhuoneeseensa futonpatjan, jolla nukkui neljän tunnin yöunet ja oli heti herättyään tekemässä hommia.
[/quote]
Sam Inkinen :D Hänestä tulikin joku teknomusiikin tutkija Vaasan yliopistoon, missä lienee nykyään.
Ja tää kansa kuitenkin äänestäis näitä saatanan Hakkaraisia eduskuntaan, vaikka olis järkevämpiäkin vaihtoehtoja.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:24"]Noh siis tottahan tuo puhuu. Esimerkiksi itse olen fyysikko ja oman alani keskitulot ovat n. 5 600 €/kk. Summa on noin "pieni" koska yliopistoilla palkkataso on luonnollisesti alhaisempi mutta yksityissektorilla 10t kuussa ei ole mitenkään harvinaista. Tiedän ainakin erään fyysikon joka on tienannut useita miljoonia vuodessa yksityissektorilla (ei tosin Suomen markkinoilla). Kansanedustajan palkka olisi siis käytännössä iso lovi normaaleihin kuukausituloihin monella alalla olevalla!
[/quote]
No niitä räkälän Pirkkojahan tuolla Arkadianmäellä istuu eikä edes omilla äänillään sinne äänestettyinä vaan vaalipiirin ääniharavan imussa päässeinä. Kyllä valtion ylin kerma ja fiksuimmat löytyy liike-elämästä ja eduskunnassa häärii jos mitä muusikkoa, urheilijaa ja juontajaa joilla ei ole mitään hajua miten valtion asioita pitää hoitaa
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:16"]
Ja tää kansa kuitenkin äänestäis näitä saatanan Hakkaraisia eduskuntaan, vaikka olis järkevämpiäkin vaihtoehtoja.
[/quote]
Liittyen siis tuohon #6 mainitsemaan lähiöräkälän Pirkkoon, samaa sakkiahan siellä eduskunnassa jo on.
Paljonkohan noilla on vero%?