Mitä järkeä on päästää itsensä lihomaan?
Eikö olekin tyhmää lihota, kun laihduttaminen on niin hankalaa?!
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:58"]
Sellaista se on. Itsekin lihoin 20 kg lääkitysten ja masennuksen vuoksi, mutta sain itseni takaisin kuosiin. En yhtään koskaan naura lihaville koska tiedän miltä tuntui lihota.
[/quote]
Ei kai kukaan niille naura, säälii kyllä
[/quote]
Täällä toinen, joka on lihonut 20kg masennuksen ja lääkitysten takia... Ap:lle tiedoksi, että siinä vaiheessa kun on oikeasti sairas, on pakko päästää irti tuollaisista pakkomielteistä (en päästä itseäni lihomaan vaikka mikä olisi). Minäkin sain itseni takaisin kuosiin, mutta TODELLAKAAN en ikinä enä pilkkaa lihavia. Ikinä et voi tietää, mitä vieraan ihmisen lihavuuden taustalla on. Siksi tällainen pilkkaaminen on todella ala-arvoista. Sääliäkään ei tarvitse. Kukin laittaa elämässään omat asiansa tärkeysjärjestykseen, joskus se itsensä trimmaaminen ei vaan mahdu ykköseksi.
[/quote]
Em kirjoitukseni ei edelleenkään koskenut sairauden tai lääkkeiden takia lihoneita. Se on eri asia
[/quote]
Sehän tässä juuri on pointti.... et voi tietää miksi joku on lihonut. Oletat, että suurin osa lihavista on lihonut vaan laiskuuttaan. Ylimielisyytesi on säälittävää.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:47"] Jospa se oliskin järkiasia, mutta se ei useinkaan ole. Ja jos sun pitää tätä ihmetellä eteenpäin, niin odota vaan, kyllä elämä sullekin niitä vastoinkäymisiä jossain vaiheessa eteen työntää enemmän kuin omaksi tarpeeksi. [/quote] Ei kaikki liho vastoinkäymisissä, jokaisella niitä on. Lääkkeiden aiheuttaman painonnousun ymmärrän mutta en muuta, miksi ehdointahdoin hankaloittaa elämäänsä? Ylensyömistä ei voi mitenkään perustella [/quote] Kaikilla ei ylensyöminen koostu karkeista ja sipseistä. Joku lihoo, kun käy ulkona syömässä. Illalliseksi hyvä pihvi, kastike, marinoidut uunijuurekset ja hups! Siinä onkin parhaimmillaan 600kcal. Siihen lisäksi vaikka jonkun lounasravintolan ruoka leivän kanssa, jossa saman verran kaloreita. Aamupalalla puuro ja marjoja sekä lasi tuoremehua, siinä parhaimmillaan 300kcal iltapalaksi vaikkapa pari leipää juustolla ja leikkeleellä, jopa 400 kcal. Välipalalla vielä jugurtti ja banaani ja kourallinen pähkinöitä 400 kcal. Siinäpä on yhtäkkiä 2300kcal. Pienikokoinen nainen istumatyötä tehdessään ja liikuntaa harrastamattomana kuluttaa ehkä 1800-2000 kcal, eli tuollaisilla ruokailulla lihoisi hitaasti mutta varmasti.
[/quote]
Banaanin verran ylimääräistä päivässä = 7 kg lisää vuodessa
Ja mä en pysty syömään muutenkaan kun 1400-1600kcal (käytän kiloklubia päivittäin joten tiedän tarkalleen) jos haluan pysyä 64 kilossa... Ja liikun päivittäin. En ymmärrä onko mulla aineenvaihdunnassa jotain häikkää vai syöttekö te muutkin näin vähän? Paino ei tipu millään tolla kalorimäärällä, ei tosin nousekaan.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:47"] Jospa se oliskin järkiasia, mutta se ei useinkaan ole. Ja jos sun pitää tätä ihmetellä eteenpäin, niin odota vaan, kyllä elämä sullekin niitä vastoinkäymisiä jossain vaiheessa eteen työntää enemmän kuin omaksi tarpeeksi. [/quote] Ei kaikki liho vastoinkäymisissä, jokaisella niitä on. Lääkkeiden aiheuttaman painonnousun ymmärrän mutta en muuta, miksi ehdointahdoin hankaloittaa elämäänsä? Ylensyömistä ei voi mitenkään perustella [/quote] Kaikilla ei ylensyöminen koostu karkeista ja sipseistä. Joku lihoo, kun käy ulkona syömässä. Illalliseksi hyvä pihvi, kastike, marinoidut uunijuurekset ja hups! Siinä onkin parhaimmillaan 600kcal. Siihen lisäksi vaikka jonkun lounasravintolan ruoka leivän kanssa, jossa saman verran kaloreita. Aamupalalla puuro ja marjoja sekä lasi tuoremehua, siinä parhaimmillaan 300kcal iltapalaksi vaikkapa pari leipää juustolla ja leikkeleellä, jopa 400 kcal. Välipalalla vielä jugurtti ja banaani ja kourallinen pähkinöitä 400 kcal. Siinäpä on yhtäkkiä 2300kcal. Pienikokoinen nainen istumatyötä tehdessään ja liikuntaa harrastamattomana kuluttaa ehkä 1800-2000 kcal, eli tuollaisilla ruokailulla lihoisi hitaasti mutta varmasti.
[/quote]
Banaanin verran ylimääräistä päivässä = 7 kg lisää vuodessa
[/quote]
Mutta lihoakseen ylimääräisellä banaanilla päivässä 7 kg vuodessa, pitää joka päivä syödä enemmän ja enemmän "banaaneja" lihoakseen, koska painon noustessa myös kulutus kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:20"]
Minunkin on vaikea käsittää miten jotkut lihovat kymmeniä kiloja. Itse olen vähän alipainoinen, ja 5kg pitäisi saada lisää mutta ei tule millään...sen uskon että laihduttaminen on vaikeaa, mutta todella outoa jos huomaamatta lihoo yli 20kg. Siis jos ei ole sairaudesta kyse
[/quote]
Olisin muuten voinut alta kolmikymppisenä kirjoittaa tuon ihan saman kommentin. En lihonut millään edes haaveilemaani 50 kiloon edes opiskeluajan karkkki-kalja-pikaruoka-ruokavaliolla, jossa mitään terveellistä ei juuri suuhun eksynyt. Minusta oli täysin käsittämätöntä miten joku VOI lihoa, kun itseltäni se ei onnistunut vaikka yritin. Olin oikeasti niin luiseva että esim. solisluut ja lantionluut töröttivät tosi rumasti, minkä takia oikeasti yritin lihottaa itseäni, onnistumatta. En vieläkään ymmärrä mikä se tekijä oli, mikä sai kolmenkympin jälkeen salakavalasti lihomaan, vaikka ennen se ei onnistunut millään.
t. se 20 kiloa huomaamatta lihonut
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:20"]
Minunkin on vaikea käsittää miten jotkut lihovat kymmeniä kiloja. Itse olen vähän alipainoinen, ja 5kg pitäisi saada lisää mutta ei tule millään...sen uskon että laihduttaminen on vaikeaa, mutta todella outoa jos huomaamatta lihoo yli 20kg. Siis jos ei ole sairaudesta kyse
[/quote]
Eikö sun just luulis olevan helppo ymmärtää, että ei keho aina toimi ihan suoraviivaisesti. Muutenhan sun olisi ihan äärimmäisen helppoa hankkia lisää lihasta viis kiloa.
Mulla vastaa lihakset tosi nopeasti kasvulla pieneenkin treeniin. Mutta niin vastaa kyllä rasvasolutkin vähäiseenkin lisäykseen energiansaannissa.
Rasva koukuttaa... Itse en pidä ravintola ruuasta.. kulutan energiaa liikkumalla. inhoan pekonia jos syön makkaraa tai pekonia herään yölläkin kuvottavaan janontunteeseen joka ei hellitä vaikka miten joisi.
Liika vehnänen saa vatsani sekaisin.. liika olut kasvattaa mahaa varsinkin talvella kun ei liiku.
Laitan aina siis AINA itselleni ruokaa se myös mielestäni parasta ja pääosin kalaa ja kasviksia.
Joo, käly painaa 130 kg ja on varmaan vain syönyt banaanin verran liikaa päivässä. Kun ikää on jo lähes 40, niin onhan sitä ajan mittaan kertynyt banaanikiloja.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:53"]Se on vain yksinkertaisesti tyhmää ja ällöttävää! Ap
[/quote]
Kerroppa ihmeessä minullekin että mitä minä mahdan sille että sairaus lihotti 15kg?!?!? Oisko pitäny lopettaa kokonaan syöminen ja kuolla mielummin?????
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:33"]
Rasva koukuttaa... Itse en pidä ravintola ruuasta.. kulutan energiaa liikkumalla. inhoan pekonia jos syön makkaraa tai pekonia herään yölläkin kuvottavaan janontunteeseen joka ei hellitä vaikka miten joisi.
Liika vehnänen saa vatsani sekaisin.. liika olut kasvattaa mahaa varsinkin talvella kun ei liiku.
Laitan aina siis AINA itselleni ruokaa se myös mielestäni parasta ja pääosin kalaa ja kasviksia.
[/quote]
Miehen näkökulma?
Lihava syö vain kourallisen salaattia päivässä ja on siksi säästöliekillä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:45"]Eikö olekin tyhmää lihota, kun laihduttaminen on niin hankalaa?! [/quote] Ei kyse ole lihomisesta vaan herkuttelusta :) Se on kivaa!
[/quote]
Ja me hoikat/normaalipainoiset ei herkutella??
Kuule, joka päivä on herkkupäivä! Ihanaa itse hyvintehtyä ruokaa, jäätelöä, viikonloppuisin pitkän kaavan mukaan kakkuineen kaikkineen. Blinit, smetana ja mäti - ah..... suklaamousse-suolakrokanttikakku... ankkaa ja paistettuja perunoita... gulassia... itsetehtyä leipää ja juustoa... smoothie joka aamu...
Oliskohan määrillä mitään merkitystä?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:29"]Ja mä en pysty syömään muutenkaan kun 1400-1600kcal (käytän kiloklubia päivittäin joten tiedän tarkalleen) jos haluan pysyä 64 kilossa... Ja liikun päivittäin. En ymmärrä onko mulla aineenvaihdunnassa jotain häikkää vai syöttekö te muutkin näin vähän? Paino ei tipu millään tolla kalorimäärällä, ei tosin nousekaan.
[/quote]
Eiks toi määrä ole aika normaali naisen kulutus? Mitä ihmeteltävää? Pitäisi voida mielellään mätätä 2500 kcal päivässä?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:47"]Jospa se oliskin järkiasia, mutta se ei useinkaan ole. Ja jos sun pitää tätä ihmetellä eteenpäin, niin odota vaan, kyllä elämä sullekin niitä vastoinkäymisiä jossain vaiheessa eteen työntää enemmän kuin omaksi tarpeeksi.
[/quote]
Vaistoinkäymiset eivät automaattisesti tarkoita lihomista! Mulla käy päinvastoin ja joudun pakottamaan itseni syömään kun on ongelmia, ei mei naa pystyä mitenkään, uaein menee mehulinjalla pitkät ajat. Enkä ole mitenkään anorektinen tms.
Ihan kuin olisi herkuttelua ahmia itsensä valtavaksi ihravuoreksi. :D Tosi herkkua.
[/quote]
tunkeeko joku nuo ruuat väkisin sun suuhusi? Et osaa kieltäytyä tai valita toisin?
R