Mitä järkeä on päästää itsensä lihomaan?
Eikö olekin tyhmää lihota, kun laihduttaminen on niin hankalaa?!
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:51"]
Pulkannaru :D Tyypillinen "leppoisan" läskin mielipide! Ei pulkannaru vaan lihaksikas/jäntevä, hyväkuntoinen mies.
[/quote]
70-kiloinen, "yli 180-senttinen" mies ei ole lihaksikas.
[/quote]
Perusta oma ketju miesihanteillesi. Tässä puhutaan läskeistä.
Mä oon tuntenut läheisesti parikin tuollaista miestä, jotka ovat vastaavat tätä kirjoittelevaa heppua. Ovat luonnostaan hoikkia eivätkä tajua muutenkaan, että naisen ja miehen aineenvaihdunta eivät vastaa toisiaan. Liikkuvat sen mitä haluavat, koska elämäntilanne sallii heille sen ylellisyyden tai ovat liikumatta, jos ei huvita. Syövät mitä haluavat ja läskiä ei kerry. Sitten vertailevat pulleuttaan voivottelevia naisia just nälänhädällä tai keskitysleirillä, et oo juu vaan syömättä niin takuusti laihdut. Tosiasiassa nämä pulleat naiset ovat liikkuneet paljon miehiä tavoitteellisemmin, syöneet terveellisemmin, laihduttaneet useita kiloja tai estäneet kiloja syntymästä ja joo, epäonnistuneet sen verran että joitaikin kiloja on yrityksistä huolimatta kertynyt.
En arvosta näiden miesten mielipidettä. Sitten kun olet saanut muokattua jonkun ruumiinosasi tavoitekokoon tai muotoon tai kerättyä lihasta 10 kg tms., tule sitten uudestaan kertomaan nälkää näkevistä lapsista. Sitten kuuntelen kyllä.
Sen sijaan olen tuntenut myös vuosia ennen tätä fitnessbuumia nuoren miehen, joka treenasi ja söi tavoitteellisesti. Tiputti rasvaprosenttia ja kasvatti lihasta. Eikä koskaan aukonut päätään siitä, miten sitä on jonkinlainen, kunhan vaan ei syö.
Pulkannaru :D Tyypillinen "leppoisan" läskin mielipide! Ei pulkannaru vaan lihaksikas/jäntevä, hyväkuntoinen mies.
[/quote]
[/quote]
Tästä meillä linee molemmilla oma mielipide ja vain toinen meistä on oikeassa. Minulla on mm. lääkärinlausunto jossa tämä lääkäri kuvaa minua sanoilla, Urheilullinen ja lihaksikas mies, mahtoiko lääkäri olla ammattitaidoton vai olikohan se vittuilua? Ei ainakaan maininnut pulkannarusta mitään niin kuin poikkeuksetta läskit tekevät.
Ja kyllä, kun itseäni katson peilistä, en voi välttyä siltä, että olen lihaksikas, en tosin sellainen säliklöntti jota läskit pitävät lihaksikkaina.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:14"]
[/quote]
[/quote]
Tästä meillä linee molemmilla oma mielipide ja vain toinen meistä on oikeassa. Minulla on mm. lääkärinlausunto jossa tämä lääkäri kuvaa minua sanoilla, Urheilullinen ja lihaksikas mies, mahtoiko lääkäri olla ammattitaidoton vai olikohan se vittuilua? Ei ainakaan maininnut pulkannarusta mitään niin kuin poikkeuksetta läskit tekevät.
Ja kyllä, kun itseäni katson peilistä, en voi välttyä siltä, että olen lihaksikas, en tosin sellainen säliklöntti jota läskit pitävät lihaksikkaina.
[/quote]
Kyllä mä olen sitä mieltä, että 70 kiloinen mies ei ole mies ollenkaan! Eikä todellakaan varsinkaan lihaksikas. Mun mieheni on alle 180 ja vähän päälle 70, kestävyysurheilija eli todella ruipelo. Hanki poika lihakset ennen kuin tulet tänne mammapalstalle pullistelemaan! :-P
Katsokaapa noita 70 kiloisia nyrkkeilijöitä, painijoita, uimareita ja muita, kummasti ovat lihaksikkaista! Saleilla on oikeasti niitä lihaksikkaita joilla suurin lihas on se kumpu vatsan alueella ja ovat aika kamalan näköisiä muodoltaan. Nyt siis kyseessä ne lihaksikkaat miehet.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä mä olen sitä mieltä, että 70 kiloinen mies ei ole mies ollenkaan! Eikä todellakaan varsinkaan lihaksikas. Mun mieheni on alle 180 ja vähän päälle 70, kestävyysurheilija eli todella ruipelo. Hanki poika lihakset ennen kuin tulet tänne mammapalstalle pullistelemaan! :-P
[/quote]
Sun miehellei en voi mitään jos on ruipelo. Kestävyysurheilijoilla harvemmin on lihaksia näkyvästi. Paljonko miehesi rintakehän ympärys, ilmeisesti ei ole kuin luut ja nahka.
Mulle on yhdentekevää jonkun av-mamman mielipide mitä hän pitää miehenä ja mitä ei, itse tiedän millaine olen ja olen tähän saakka ollut tyytyväinen.
Niin, poikana en pysty enää itseäni pitämään, vaikka käsitin kyllä tuon pojittelusi vittuiluna joka taas osoittaa älykkyytesi tason.
Mene tyttö salille ja polta rasvaa vartalostasi sen sijaan että kiukuttelet täällä!
Näännyttämälläkö olet itsesi timmiksi saanut vai terveellisesti syömällä ja liikkumalla?
Jos jälkimmäisellä, älä jaksa edes vitsilläsi heitellä noita nälkäaluekommentteja. Syömishäiriöt on tosi vakavia ja tappavia tauteja ja joku onneton voi taas tuollaisesta heitosta intoontua näyttämään, että kyllä minä tosiaankin pystyn olemaan syömättä.
Koko ikäni aktiivisesti liikkumalla ja syömällä oikein, näännyttämällä siinä mielessä, että treeneissä monet kerrat on todella tullut näännytettyä itsensä, mutta se on treeniä eikä vain treeneissä käyntiä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:38"]
Koko ikäni aktiivisesti liikkumalla ja syömällä oikein, näännyttämällä siinä mielessä, että treeneissä monet kerrat on todella tullut näännytettyä itsensä, mutta se on treeniä eikä vain treeneissä käyntiä.
[/quote]
Treeneissä näännyttäminen ei ole sama asia kuin anorektikko, joka juoksee 30 km kahdella salaatinlehdellä. Tai afrikkalainen, joka ei saa ruokaa kuukauteen. Kannattaisi vähän miettiä, mitä puhuu ja kannustaa ihmisiä elämään terveellisesti, ei ajamaan itseään tuhoon.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:25"]
Katsokaapa noita 70 kiloisia nyrkkeilijöitä, painijoita, uimareita ja muita, kummasti ovat lihaksikkaista! Saleilla on oikeasti niitä lihaksikkaita joilla suurin lihas on se kumpu vatsan alueella ja ovat aika kamalan näköisiä muodoltaan. Nyt siis kyseessä ne lihaksikkaat miehet.
[/quote]
70 kiloiset nyrkkeilijät ja painijat eivt ole 180 senttiä nähneetkään... :-D
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:44"]
[/quote]
[/quote]
Ja ne ovat dieetanneet nesteet pois ja rasvat alas kisoja varten. Todellinen paino on jonkun verran korkeampi.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:38"]
[/quote]
Treeneissä näännyttäminen ei ole sama asia kuin anorektikko, joka juoksee 30 km kahdella salaatinlehdellä. Tai afrikkalainen, joka ei saa ruokaa kuukauteen. Kannattaisi vähän miettiä, mitä puhuu ja kannustaa ihmisiä elämään terveellisesti, ei ajamaan itseään tuhoon.
[/quote]
Nyt en ymmärrä? Olet sekoittanut asiat pahasti, en ole anorektikko enkä elä millään pelkällä salaatinlehdellä. Enkä minä ole maininnut sanallakaan anorektiikoista, ennen kuin nyt. Tässä on nyt sulla mennyt jauhot ja vellit sekaisin.
Nyt onkin sopiva aika poistua salille :)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:53"]Se on vain yksinkertaisesti tyhmää ja ällöttävää! Ap
[/quote]
Kerroppa ihmeessä minullekin että mitä minä mahdan sille että sairaus lihotti 15kg?!?!? Oisko pitäny lopettaa kokonaan syöminen ja kuolla mielummin?????
[/quote]Miten se sairaus lihotti? Mielisairaus joka pakotti mättämään ruokaa suuhun liikaa? Lääkkeet usein turvottavat (=ei ole lihomista. Kerryttää nestettä, ei läskiä.) tai lisäävät ruokahalua. Jos lääke lisää ruokahalua ja lääkkeenkäyttäjä mättää namia naamariin, niin tietenkin lihoo. Itse myös sain lääkkeistä pohjattoman ruokahalun. Mutta tietenkin huomasin sen ja sitten varauduin siihen. Esim. kurkkua, salaattia, tomaattia, paprikaa voit kyllä syödä kiloja päivässä lihomatta. Ja minä myös söin varmana kilotolkulla kun lääkemässyt iski, ei vaan pystynyt olemaan syömättä.
Edelleen, en ole ikinä kuullut että yksikään lääke lihottaa. Kyllä se on lääkkeenkäyttäjä. Mitkäs sairaudet lihottaa? Ei ole olemassa sairauksia tai lääkkeitä jotka yhtäkkiä alkavat imeä läskiä ympäristöstä sairastajaan, kyllä se aina vaatii sairastajan yli tarpeen syömisen. Tai toki kertokaa jos minulla on vanhentunutta tietoa ja fysiikan lait on kumottu!
Joskus ruoka ja herkut vaan maistuu liian hyvältä. Oon sellainen painolla jojoilia. Raskauksien ja imetyksien jälkeen menee kyllä hetki ennenkuin alkaa kiinnostaa laihdutus. Silti tunnen oloni aina hyväksi ja nautin sen hetken vartalosta. Lapsille riittänyt vuodeksi maito ja on kiva nähdä tulosten synty. Nyt viimeisen lapsen jälkeen on kiva olla hyvässä kuosissa. Ja aina välillä herkutella. ;)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:44"]
[/quote]
[/quote]
Ja ne ovat dieetanneet nesteet pois ja rasvat alas kisoja varten. Todellinen paino on jonkun verran korkeampi.
[/quote]
Typerä kommentti, todellinen paino on jonkun verran korkeampi, no ei ole! Punnitus hetkellä oleva paino on se paino ja silloin se kunto joka on, on se oleellinen. He ovat lihaksikkaista ja hieman pyöristyessään eivät enää niin lihaksikkaan näköisiä.
Ja jotkut ovat ilman sitä ylimäärärasvaa ilman jotain aikataulutettua ajankohtaa silmälläpitäenkin, oliko uutta sinulle?
Tunne parikin nyrkkeilijää jotka ovat siinä 70 kilon tuntumassa ja molemmilla pituutta yli 180, erittäin tiukassa kunnossa ja lihakset ovat todellakin näkyvissä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:53"]Se on vain yksinkertaisesti tyhmää ja ällöttävää! Ap [/quote] Kerroppa ihmeessä minullekin että mitä minä mahdan sille että sairaus lihotti 15kg?!?!? Oisko pitäny lopettaa kokonaan syöminen ja kuolla mielummin????? [/quote]Miten se sairaus lihotti? Mielisairaus joka pakotti mättämään ruokaa suuhun liikaa? Lääkkeet usein turvottavat (=ei ole lihomista. Kerryttää nestettä, ei läskiä.) tai lisäävät ruokahalua. Jos lääke lisää ruokahalua ja lääkkeenkäyttäjä mättää namia naamariin, niin tietenkin lihoo. Itse myös sain lääkkeistä pohjattoman ruokahalun. Mutta tietenkin huomasin sen ja sitten varauduin siihen. Esim. kurkkua, salaattia, tomaattia, paprikaa voit kyllä syödä kiloja päivässä lihomatta. Ja minä myös söin varmana kilotolkulla kun lääkemässyt iski, ei vaan pystynyt olemaan syömättä. Edelleen, en ole ikinä kuullut että yksikään lääke lihottaa. Kyllä se on lääkkeenkäyttäjä. Mitkäs sairaudet lihottaa? Ei ole olemassa sairauksia tai lääkkeitä jotka yhtäkkiä alkavat imeä läskiä ympäristöstä sairastajaan, kyllä se aina vaatii sairastajan yli tarpeen syömisen. Tai toki kertokaa jos minulla on vanhentunutta tietoa ja fysiikan lait on kumottu!
[/quote]
En ole tuo, jolta kysyt, mutta viime viikolla radiossa kuulin asiaohjelmassa asiantuntijan kommentin, jossa sanottiin, että on mielialalääkkeitä, jotka muuttavat ihmisen sokeriaineenvaihduntaa. Kun tähän lisätään masennuksen itsensä tuoma aineenvaihdunnan hidastuminen, on lihominen melko todennäköistä. Toiset toki laihtuvat masentuessaan. Sairaudenkuvaan kuitenkin kuuluu myös ongelmat ruokahalun suhteen.
Voi jeesus tätä keskustelua taas... Jos painonhallinta olisi yksinkertaista, yksiselitteistä ja helppoa tässä nykymaailmassa niin eihän kukaan olisi lihava.
Enemmän mä olisin huolissani siitä, että ihmisten aivotoiminta ja ajattelukyky on niin rajoittunutta, ettei kyetä ymmärtämään asioita "ku mäkin niin miksei muutkin" -ajatusmallia pidemmälle.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:25"]
Voi jeesus tätä keskustelua taas... Jos painonhallinta olisi yksinkertaista, yksiselitteistä ja helppoa tässä nykymaailmassa niin eihän kukaan olisi lihava. Enemmän mä olisin huolissani siitä, että ihmisten aivotoiminta ja ajattelukyky on niin rajoittunutta, ettei kyetä ymmärtämään asioita "ku mäkin niin miksei muutkin" -ajatusmallia pidemmälle.
[/quote]
Painonhallinta on tosi yksinkertaista: ei syö liikaa, ei edes aloita sellaista koskaan niin ei tarvitse murehtia.
Jos katsoo 30-40 vuotta taaksepäin ei lihavia ihmisiä juurikaan ollut. Tehtiin töitä ja syötiin tarpeeseen, ei huvikseen. Kyllä nykyinen elintason ja -tapojen muutos on suurin syy painonnousuun. Laiskuus kunnon kotiruuan tekoon, mättö"herkut" ja liikkumattomuus.
[/quote]