Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on päästää itsensä lihomaan?

Vierailija
07.01.2015 |

Eikö olekin tyhmää lihota, kun laihduttaminen on niin hankalaa?!

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:29"]Ja mä en pysty syömään muutenkaan kun 1400-1600kcal (käytän kiloklubia päivittäin joten tiedän tarkalleen) jos haluan pysyä 64 kilossa... Ja liikun päivittäin. En ymmärrä onko mulla aineenvaihdunnassa jotain häikkää vai syöttekö te muutkin näin vähän? Paino ei tipu millään tolla kalorimäärällä, ei tosin nousekaan. [/quote] Eiks toi määrä ole aika normaali naisen kulutus? Mitä ihmeteltävää? Pitäisi voida mielellään mätätä 2500 kcal päivässä?

[/quote]

Ei ole. Varsin yleinen kalorimäärä laihdutettaessa on tuo 1500. Itse olen tällainen keskikokoinen naisihminen, joka en hirveästi urheile, ja tuolla määrällä energiaa/vrk laihdun 0,5-1 kg/vk.

Vierailija
62/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:47"] Jospa se oliskin järkiasia, mutta se ei useinkaan ole. Ja jos sun pitää tätä ihmetellä eteenpäin, niin odota vaan, kyllä elämä sullekin niitä vastoinkäymisiä jossain vaiheessa eteen työntää enemmän kuin omaksi tarpeeksi. [/quote] Ei kaikki liho vastoinkäymisissä, jokaisella niitä on.  Lääkkeiden aiheuttaman painonnousun ymmärrän mutta en muuta, miksi ehdointahdoin hankaloittaa elämäänsä? Ylensyömistä ei voi mitenkään perustella [/quote] Kaikilla ei ylensyöminen koostu karkeista ja sipseistä. Joku lihoo, kun käy ulkona syömässä. Illalliseksi hyvä pihvi, kastike, marinoidut uunijuurekset ja hups! Siinä onkin parhaimmillaan 600kcal. Siihen lisäksi vaikka jonkun lounasravintolan ruoka leivän kanssa, jossa saman verran kaloreita. Aamupalalla puuro ja marjoja sekä lasi tuoremehua, siinä parhaimmillaan 300kcal iltapalaksi vaikkapa pari leipää juustolla ja leikkeleellä, jopa 400 kcal. Välipalalla vielä jugurtti ja banaani ja kourallinen pähkinöitä 400 kcal. Siinäpä on yhtäkkiä 2300kcal. Pienikokoinen nainen istumatyötä tehdessään ja liikuntaa harrastamattomana kuluttaa ehkä 1800-2000 kcal, eli tuollaisilla ruokailulla lihoisi hitaasti mutta varmasti.

[/quote]

Banaanin verran ylimääräistä päivässä = 7 kg lisää vuodessa

[/quote]

Mutta lihoakseen ylimääräisellä banaanilla päivässä 7 kg vuodessa, pitää joka päivä syödä enemmän ja enemmän "banaaneja" lihoakseen, koska painon noustessa myös kulutus kasvaa.

[/quote]

Vähitellen kyllä, mutta esimerkki kuvastaa sitä, miten pienetkin asiat vuoden mittakaavassa vaikuttavat. Saati 10,  20, 30 vuoden aikana. Ei lihominen useinkaan käy niin, että syöt junavaunullisen päivässä ja PIM! olet läski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuus on turhamaista.

Vierailija
64/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:33"]

Rasva koukuttaa... Itse en pidä ravintola ruuasta.. kulutan energiaa liikkumalla. inhoan pekonia jos syön makkaraa tai pekonia herään yölläkin kuvottavaan janontunteeseen joka ei hellitä vaikka miten joisi.

Liika vehnänen saa vatsani sekaisin.. liika olut kasvattaa mahaa varsinkin talvella kun ei liiku.

Laitan aina siis AINA itselleni ruokaa se myös mielestäni parasta ja pääosin kalaa ja kasviksia.

[/quote]

Miehen näkökulma?
[/quote]

Mun näkökulma miehenä on, että melkein mitä tahansa voi syödä, jos liikkuu tarpeeksi. Käyn itse mm. kuntonyrkkeilyssä ja suuri osa mimmeistä siellä himmailee ja juttelee. Ne mimmit taas mitkä vetää kunnolla, niin sen todellakin näkee kropasta.

Vierailija
65/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:29"]

Ja mä en pysty syömään muutenkaan kun 1400-1600kcal (käytän kiloklubia päivittäin joten tiedän tarkalleen) jos haluan pysyä 64 kilossa... Ja liikun päivittäin. En ymmärrä onko mulla aineenvaihdunnassa jotain häikkää vai syöttekö te muutkin näin vähän? Paino ei tipu millään tolla kalorimäärällä, ei tosin nousekaan.

[/quote]

Mulla sama. Jos viikonloppuna syön 2000 kalorin edestä paino nousee kilon. No sen pudotan heti maanantaina pitämällä kevennetyn päivän.

Vierailija
66/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tässä on taas keksitty joku uusi, mukamas vähemmän häpeällinen teoria lihomisesta, kun on jostain syystä niin noloa myöntää syövänsä valtavasti. "Banaani päivässä liikaa, en muuten syö ollenkaan paljon." :D

Vierailija
67/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:33"] Rasva koukuttaa... Itse en pidä ravintola ruuasta.. kulutan energiaa liikkumalla. inhoan pekonia jos syön makkaraa tai pekonia herään yölläkin kuvottavaan janontunteeseen joka ei hellitä vaikka miten joisi. Liika vehnänen saa vatsani sekaisin.. liika olut kasvattaa mahaa varsinkin talvella kun ei liiku. Laitan aina siis AINA itselleni ruokaa se myös mielestäni parasta ja pääosin kalaa ja kasviksia. [/quote] Miehen näkökulma? [/quote] Mun näkökulma miehenä on, että melkein mitä tahansa voi syödä, jos liikkuu tarpeeksi. Käyn itse mm. kuntonyrkkeilyssä ja suuri osa mimmeistä siellä himmailee ja juttelee. Ne mimmit taas mitkä vetää kunnolla, niin sen todellakin näkee kropasta.

[/quote]

Miksi mammat kirjoittavat puhekieltä teeskennellessään olevansa miehiä? Eivätkö miehet muka osaa kirjakieltä?

Vierailija
68/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan kirja kielen mut kirjotan puhe kieltä koska oon peli mies. t. mies ha lihava nainen on paras syö salaatti kourallisen ja panaanin päivässä mut lihoo ku on säästö liekil

Vierailija
69/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:29"]Ja mä en pysty syömään muutenkaan kun 1400-1600kcal (käytän kiloklubia päivittäin joten tiedän tarkalleen) jos haluan pysyä 64 kilossa... Ja liikun päivittäin. En ymmärrä onko mulla aineenvaihdunnassa jotain häikkää vai syöttekö te muutkin näin vähän? Paino ei tipu millään tolla kalorimäärällä, ei tosin nousekaan.
[/quote]

Eiks toi määrä ole aika normaali naisen kulutus? Mitä ihmeteltävää? Pitäisi voida mielellään mätätä 2500 kcal päivässä?
[/quote] ei se ole mitään mättämistä, jos on normaali aineenvaihdunta ja liikkuu. Ap, bmi 20

Vierailija
70/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:53"]Olen sitä paitsi lihonut raskaana, mutta laihtunut nopeasti entisiin mittoihin. Ap
[/quote]
Raskaana ei lihota -.- ellet oikeasti syö mitä sattuu.. Raskausmaha on eri asia kuin lihominen. Raskauden jälkeen iho on venynyt, vatsalihakset hakee paikkaansa ja kestää aikansa että nainen palautuu ja sillä ei ole mitään tekemistä "lihomisen" kanssa, vaan kaikki on kiinni geeneistä.. Itse painoin raskauden jälkeen 6kg vähemmän kuin raskautta ennen, mutta maha oli valtava.. Nyt vuosi synnytyksestä ja maha ei ole vieläkään kiinteytynyt siihen mitä se oli ennen raskautta, eikä kiinteydykään, koska kaikki ylimääräinen on vaan löysää ihoa...

Vierailija
71/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:29"]Ja mä en pysty syömään muutenkaan kun 1400-1600kcal (käytän kiloklubia päivittäin joten tiedän tarkalleen) jos haluan pysyä 64 kilossa... Ja liikun päivittäin. En ymmärrä onko mulla aineenvaihdunnassa jotain häikkää vai syöttekö te muutkin näin vähän? Paino ei tipu millään tolla kalorimäärällä, ei tosin nousekaan. [/quote] Eiks toi määrä ole aika normaali naisen kulutus? Mitä ihmeteltävää? Pitäisi voida mielellään mätätä 2500 kcal päivässä? [/quote] ei se ole mitään mättämistä, jos on normaali aineenvaihdunta ja liikkuu. Ap, bmi 20

[/quote]

Hehhehe... ap ei taida olla ihan keski-iän kynnyksellä vielä. Aika hurjasti saa 40+ nainen liikkua, jos haluaa syödä 2500kcal päivässä. Kas kun se aineenvaihdunta hidastuu iän myötä, ihan kaikilla. Myös liikkuvilla.

Vierailija
72/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:45"]Eikö olekin tyhmää lihota, kun laihduttaminen on niin hankalaa?! [/quote] Ei kyse ole lihomisesta vaan herkuttelusta :) Se on kivaa!

[/quote]

Ja me hoikat/normaalipainoiset ei herkutella??

Kuule, joka päivä on herkkupäivä! Ihanaa  itse hyvintehtyä ruokaa, jäätelöä, viikonloppuisin pitkän kaavan mukaan kakkuineen kaikkineen. Blinit, smetana ja mäti - ah..... suklaamousse-suolakrokanttikakku... ankkaa ja paistettuja perunoita... gulassia... itsetehtyä leipää ja juustoa... smoothie joka aamu...

Oliskohan määrillä mitään merkitystä?
[/quote]

Tai geeneillä?

Vierailija
73/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:50"]

On mulla ollut vastoinkäymisiä. Mutta olen päättänyt, etten päästä itseäni lihomaan, vaikka mikä olisi. Ap

[/quote]

Mä olen ollut joskus niin ahdistunut, että ainoa tapa sietää edes minuutti eteenpäin on ollut syöminen. Aika outoa, eikö. Ei siinä mitään järkeä ole, mutta en ole keksinyt muutakaan keinoa. Joku lähtee lenkille, minä lamaannun.

Ahdistuksen poistumisen huomaan aina sillä, että paino alkaa tippua.

Vierailija
74/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:10"] [quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:45"]Eikö olekin tyhmää lihota, kun laihduttaminen on niin hankalaa?! [/quote] Ei kyse ole lihomisesta vaan herkuttelusta :) Se on kivaa! [/quote] Ja me hoikat/normaalipainoiset ei herkutella?? Kuule, joka päivä on herkkupäivä! Ihanaa  itse hyvintehtyä ruokaa, jäätelöä, viikonloppuisin pitkän kaavan mukaan kakkuineen kaikkineen. Blinit, smetana ja mäti - ah..... suklaamousse-suolakrokanttikakku... ankkaa ja paistettuja perunoita... gulassia... itsetehtyä leipää ja juustoa... smoothie joka aamu... Oliskohan määrillä mitään merkitystä? [/quote] Tai geeneillä?

[/quote]

Tietty silläkin on eroa, puhutaanko tässä 65-85 kg läskeistä vai reilusti yli sadan kilon läskeistä. 

Vierailija
75/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 35! Ap

Vierailija
76/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:33"] Rasva koukuttaa... Itse en pidä ravintola ruuasta.. kulutan energiaa liikkumalla. inhoan pekonia jos syön makkaraa tai pekonia herään yölläkin kuvottavaan janontunteeseen joka ei hellitä vaikka miten joisi. Liika vehnänen saa vatsani sekaisin.. liika olut kasvattaa mahaa varsinkin talvella kun ei liiku. Laitan aina siis AINA itselleni ruokaa se myös mielestäni parasta ja pääosin kalaa ja kasviksia. [/quote] Miehen näkökulma? [/quote] Mun näkökulma miehenä on, että melkein mitä tahansa voi syödä, jos liikkuu tarpeeksi. Käyn itse mm. kuntonyrkkeilyssä ja suuri osa mimmeistä siellä himmailee ja juttelee. Ne mimmit taas mitkä vetää kunnolla, niin sen todellakin näkee kropasta.

[/quote]

Miksi mammat kirjoittavat puhekieltä teeskennellessään olevansa miehiä? Eivätkö miehet muka osaa kirjakieltä?

[/quote]

Tai kun äiskät esittää teinejä, kirjoitetaan sellaista "näin teinit kirjoittivat 80-luvulla" .-kieltä. Leikitään esimerkiksi 17-vuotiasta, niin täytyyhän vähän kirjoittaa lapsellisesti, koska "ei sen ikäiset osaa vielä".

Vierailija
77/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:29"]

Ja mä en pysty syömään muutenkaan kun 1400-1600kcal (käytän kiloklubia päivittäin joten tiedän tarkalleen) jos haluan pysyä 64 kilossa... Ja liikun päivittäin. En ymmärrä onko mulla aineenvaihdunnassa jotain häikkää vai syöttekö te muutkin näin vähän? Paino ei tipu millään tolla kalorimäärällä, ei tosin nousekaan.

[/quote]

Sama ongelma. Käyn tällä hetkellä ravitsemusterapeutilla painonhallinta-asiani kanssa, ja sielläkin on ruokapäiväkirjoista todettu, että syömiseni on erittäin kohtuullista ja terveellistä, eikä siitä kerry kuin noin 1500 kcal päivä. Silti painan 74 kg. Kilpirauhaskokeessakin ravitsemusterapeutin suosituksesta kävin, mutta valitettavasti ei ollut vajaatoimintaa, eli siitä ei löytynyt selittävää syytä pienelle kulutukselle.

Ilmeisesti olen vain ns. säästöliekillä lähes vuosikymmenen jojoilun jäljiltä. Tällä hetkelläl säästöliekkiä yritetään purkaa sillä, että minun täytyy syödä enemmän, vaikka se tarkoittaakin lihomista. Itsellä on usko heikoilla, että mitään auttaisi, pelkään että lihon ja lihon aina vaan lisää, jos en syö tosi vähän. Mutta täytyy tämäkin kokeilla kun kerran koulutettu asiantuntija väittää että peruskulutus voisi lisääntyä, kunhan lopetan kroppani rääkkäämisen nälkäkausilla (laihdutuskuureilla).

Vierailija
78/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:57"]

Olen jo 35! Ap

[/quote]

Hienoa, sittenhän pääset todistamaan aineenvaihduntasi hidastumista jo ihan pian! :-D

Vierailija
79/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön vaihtelevasti kulutukseni mukaan ei ole millään liekillä aineen vaihdunta tai ehkä chililiekillä...Mikä tämä liekki vertaus on?

Vierailija
80/119 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:47"]

Jospa se oliskin järkiasia, mutta se ei useinkaan ole. Ja jos sun pitää tätä ihmetellä eteenpäin, niin odota vaan, kyllä elämä sullekin niitä vastoinkäymisiä jossain vaiheessa eteen työntää enemmän kuin omaksi tarpeeksi.

[/quote]

Ei kaikki liho vastoinkäymisissä, jokaisella niitä on.  Lääkkeiden aiheuttaman painonnousun ymmärrän mutta en muuta, miksi ehdointahdoin hankaloittaa elämäänsä? Ylensyömistä ei voi mitenkään perustella

[/quote]

Lihomisella ei ole mitään tekemistä ylensyömisen kanssa. Mä olen entinen ylipainoinen mutta en koskaan ole mättänyt isoja määriä, kyse oli laadullisesti huonoista valinnoista. Valkoista leipää, pastaa, ei kasviksia, viiniä jne. Kaloreita kertyi vaikka määrät ei ole olleet valtavia.