Kelpaako naisille yh-isi?
Jäin yksinhuoltajaksi poikani ollessa pari viikkoinen, kun hänen äitinsä vain ilmoitti ettei pystykkään tähän. Emme olleet ikinä yhdessä mutta kyllä silti yhtä lailla lapsi on minun kuin hänen. Poikani täytti joulukuussa 2 vuotta enkä ole nyt parina vuonna edes ajatellut parisuhdetta. Kiirettä on riittänyt yksinhuoltajana ja töissä. Minulla on onneksi iso tukiverkosto enkä ole ollut kokonaan yksin.
Olen pian 26-vuotias ja nyt siinä tilanteessa elämässäni, että kaipaisin toista puoliskoa. Kelpaako naisille ylipäätään edes yh-isät?
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:24"]
Varmaan kelpaisi monellekin...minullekin, jos olisin nuorempi. Kaikki naiset eivät voi edes saada lapsia ja sinulla olisi noin pikkuinen, jolle voisi antaa hellyyttään yhdesä sinun kanssasi. Olet kyllä ihana isä, tuollaisia on harvassa ja naiset tykkäävät. Tsemppiä!
[/quote]
Älä yleistä.
Ei semmosta varmuutta voi saada. Ei edes avioliiittolupaus takaa semmoista. Mö en halunnut 3 lapsen yh:ksi mut nyt on pakko olla. Ei oo kivaa.
Ihan yhtä huono kuin yh-äitikin. Sussa varmaan oli joku vika että muija lähti, esim narsismi ja kiristit lapsen itellesi tai vaimosi ei jaksanut sua muuten vaan
Kukaan käytettyä halua
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:40"]
Ihan yhtä huono kuin yh-äitikin. Sussa varmaan oli joku vika että muija lähti, esim narsismi ja kiristit lapsen itellesi tai vaimosi ei jaksanut sua muuten vaan Kukaan käytettyä halua
[/quote]
voi teitä yksin jätettyjä ja katkeria..
Hyvin kelpaisi. Olen kyllä sua 10 vuotta vanhempi, ei omia lapsia eikä mikään katastrofi olisi vaikkei niitä koskaan tulisikaan. Pidän kovasti lapsista ja ei olisi mitään ongelmaa olla äiti jonkun toisen muksulle. Tuollainen elämäntilanne myös useimmiten kasvattaa miestä enemmän kuin mitkään koulut ja armeijat. Kyllä sinä naisen löydät, älä huoli. Sellaisen joka rakastuu sinuun ihan oikeasti ja haluaa elämääsi eikä ajattele laskelmoivasti etukäteen että ai mut ku sillähän on lapsi, eihän tätä kannata sitten edes yrittää.
Pakko sanoa, että mulle ei ikinä kelpaisi. Ylipäätään isätyyppiset miehet ovat minulle totaalinen turn off, pidän miehekkäistä ja jännittävistä miehistä enkä ole tippaakaan äidillinen. Tämä on totuus, jota monet naiset eivät kehtaa sanoa ääneen...
Kyllä kelpaa. Itse olen yh nainen ja tapasin ihanan yh miehen. Tosin vähän asiaa hankaloittaa se, että minun poikani on jo kymmenvuotias ja hänen lapsensa vasta vähän alle kolme. Jonkinlaista sopeutumisvaikeutta huomattavissa minun pojallani, eikä hän oikein tahtoisi hyväksyä minun seurusteluani. Mutta luulen, että ajan kanssa helpottaa. Nythän on kulunut vasta pari kuukautta siitä kun tapasimme toistemme lapset.
Aikamoiset paineet suhteen onnistumisesta tilanteesi asettaa kumppanille.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:46"]
Pakko sanoa, että mulle ei ikinä kelpaisi. Ylipäätään isätyyppiset miehet ovat minulle totaalinen turn off, pidän miehekkäistä ja jännittävistä miehistä enkä ole tippaakaan äidillinen. Tämä on totuus, jota monet naiset eivät kehtaa sanoa ääneen...
[/quote]
No vähän nyt epäilen tuota "monet naiset". Se että kykenee kantamaan vastuun jostakin toisesta ja kykenee rakastamaan on nimenomaan erittäin miehekästä.
[/quote]
Ja olisin myös liian vanha sinulle, 38... :)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:48"]
[/quote]
No vähän nyt epäilen tuota "monet naiset". Se että kykenee kantamaan vastuun jostakin toisesta ja kykenee rakastamaan on nimenomaan erittäin miehekästä.
[/quote]
No, makuja on monia, turha kinastella tästä :) Meitä naisia on niin erilaisia...
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:28"]
Kautta aikojen naiset ovat mieltyneet vastuuntuntoisiin miehiin.
[/quote]
Sori vaan mutta yksinhuoltajuus kyllä kielii päinvastaista. Ei hallita ehkäisyä, ihmistuntemus on huono tai ei osata hoitaa parsuhdetta. Keksi itse lisää. Tää ei ole kivasti sanottu mutta näin mä ajattelen.
[/quote]
Olet oikeassa. Minä olen yh ja myönnän, että oma moka kun huonosti valitsin kumppanin. En osannut ottaa perspektiiviä asioihin. En todellakaan usko enää löytäväni ketään,vaikka olen alle 35v ja nätti. Lapsi nyt vaan on aikamoinen miinus parisuhdemarkkinoilla. Olet ns. käytetty.
Itse varmaan jossain vaiheessa haluan miehen jolla on jo lapsiluku täynnä, ei haittaa vaikka olisikin yh, helpompi niinpäin kun ei ole ex pyörimässä kuvioissa.
Itse en enempää lapsia halua synnyttää, tämå yksi rittää hyvin.
T.25v Leski (2 v sitten), yksi 3v lapsi.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:48"]
[/quote]
[/quote]
Tässä heti yksi samoin ajatteleva. Ei ole vaikea kuvitella etteikö olisi aika yleistä.
Riippuu ihan siitä, millainen luonne sillä yh-isällä on ja ymmärtääkö hän, että jos nainen tulee vakituisesti perheeseen, hänestä tulee myös kasvattaja. Isän on oltava yhteisessä rintamassa eikä vesitettävä kaikkia äitipuolen tekoja.
Sori vaan mutta yksinhuoltajuus kyllä kielii päinvastaista. Ei hallita ehkäisyä, ihmistuntemus on huono tai ei osata hoitaa parsuhdetta. Keksi itse lisää. Tää ei ole kivasti sanottu mutta näin mä ajattelen.
Niin, mäkin valitsin lapseni isän huonosti, eikä halloittu ehkäisyä, kun kolme lasta saatiin ja oltiin 17 vuotta yhdessä, kunnes mies vaihtoi mut toiseen. Olisi pitänyt tuntea hänet paremmin, ennenkuin perustettiin perhe?
Kyllä kelpaa. Itse olen yh nainen ja tapasin ihanan yh miehen. Tosin vähän asiaa hankaloittaa se, että minun poikani on jo kymmenvuotias ja hänen lapsensa vasta vähän alle kolme. Jonkinlaista sopeutumisvaikeutta huomattavissa minun pojallani, eikä hän oikein tahtoisi hyväksyä minun seurusteluani. Mutta luulen, että ajan kanssa helpottaa. Nythän on kulunut vasta pari kuukautta siitä kun tapasimme toistemme lapset.
[/quote]
Ajan kanssa se kuule vaan vaikeutuu, kun lapsi tajuaa että tämä ikävä tilanne jatkuukin.
Kuka meistä haluaisi asua ja elää vieraiden ihmisten kanssa. Sinä olet lapsesi äiti ja nyt lapsesi joutuu jakamaan sinut. Ei varmaan miellytä. Murrosikäkin tulossa sopivasti, niin tuskin se uusi mies kovin kiintyy murjottavaan murkkuun.
Onnea.
Ite seurustelin 2 lapsen yh-isän kanssa. Suhde kaatui miehen uskottomuuteen....oli virityksiä vähän joka puolella suomea...