SUURI KASVISRUOKAKETJU: AV:n parhaat kasvisruoat talveen !
Haussa sellaisia kasvisruokia joita voisi syödä lounaaksi tai päivälliseksi. Kunnon ruokaa siis.
Ethän vastaa tähän että "googleta", äläkä luettele tietämiäsi kasvisruokia vaan JAA PARAS RESEPTISI. Maitotuotteita saa olla ja munia. Mielellään lisukkeet mainittuina !
Kasvisruokablogin saa kuitenkin linkittää.
Minä laitan tähän aluksi täältä av:lta kauan sitten löytämäni keiton, joka on ihan kunnon ruokaa ja pienetkin lapset syö sipuleineen päivineen.
NOPEA PORKKANAKEITTO
oljyä kuullotukseen
1-2 isoa sipulia isoina lohkoina
5-7 porkkanaa kuorittuna paloina
5 dl - 1 l mietoa kasvislientä1 prk viola 13% tuorejuustoa
(rakuunaa)
Kuullota sipuleita hetki öljyssä. Mieto lämpö. sipuli ei saa palaa ! Lisää porkkananpalat.
Lisää mietoa kasvislientä kunnes kasvikset peittyvät.
Keitä kypsiksi ja soseuta sauvasekoittimella. Lisää tuorejuusto ja sekoita sauvasekoittimella tasaiseksi. Tarkista maku, lisää vettä tai kasvislientä kunnes keitto on sopivan vahvuista.
Voi maustaa rakuunalla
Lisuke : karjalanpiirakka ja raejuusto-munavoi
Kommentit (162)
Tätä tehtiin aavistus muunneltuna tänään.on superhyvää. Me laitetaan paprikan sijasta quorn-rouhetta.
http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ruoka/reseptit/herkuttelijan_kasvislasagne
Linssikeitto! Superhyvää talvella (:
Liharuoka on parasta kasvisruokaa.
Tee pasta itse tai se ei ole hyvää, toivon aloittajankin tekevän karjalanpiirakat itse vai onko tämä "ranskalaista pakasteesta herkkua" eli suomi herkkua?
No ne juurekset
perunaa
porkkanaa
punajuuria
sipulia
palsternakkaa
kuorittuna paloina uunipellille. Seoitetaan joukkoon 1 rkl ruokaöljyä, 1 tl hunajaa (mikrossa käyettynä), timjamia, vähän suolaa
Uunin 175 astetta reilu tunti
Jään seuraamaan ketjua - kiitos AP aloituksesta :-)
En ole kasvissyöjä, mutta olen tehnyt jollain kotikokin Meksikon pata-reseptillä pataa ilman jauhelihaa. Tilalla käyttänyt tofua. Lisäksi maissia ja papuja. Kannattaa kokeilla :)
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:21"]Jään seuraamaan ketjua - kiitos AP aloituksesta :-)
En ole kasvissyöjä, mutta olen tehnyt jollain kotikokin Meksikon pata-reseptillä pataa ilman jauhelihaa. Tilalla käyttänyt tofua. Lisäksi maissia ja papuja. Kannattaa kokeilla :)
[/quote]
No kappas, löytyihän kotikokista sittenkin ihan tällainenkin: nopea kasvissyöjän meksikonpata. Itse aina vähän muuntelen reseptejä... Esim. Chili-tahnaa en laittanut.
Hyviä ruokia nyt on pilvin pimein, mutta tänään tehtiin wokkia, nuudeleita, quornia ja kasviksia ja tuliset mausteet, lämmittää nyt hyvin :)
Porkkana ja bataattia pehmeäksi keitettynä
Loraus öljyä, kermaa ja soseuta. Päälle basilikan lehtiä. Mausta mielesi mukaan.
Toinen on pinaattikeitto. Pakastepinaattia keitettynä, maitoa mielellään kevyt. Suurusta pienen määrän kera vehnäjauhoja ja vettä sopivaksi. Mausta ja keitä kananmunaa.
Kolmas on kesä-kurpitsapastaa. Tomaattisosetta, mausta basilikalla ja öljyä, kuutioi kesäkurpitsaa ja lisää joukkoon. Voit lisätä myös vähän chiliä. Keitä pastaa josta pidät ja sekoita.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:40"]
Tämä meidän perheen suosikki: http://www.jamieoliver.com/recipes/vegetables-recipes/aubergine-parmigiana-melanzane-alla-parmigiana/
[/quote]
Ihania italialaisia kasvisruokia sivustolla, kiitos!
Nämä ovat superhyviä vaikka jogurttikastikkeen ja salaatin kanssa http://www.antonanton.fi/fi/blog/uunissa-paistettu-falafel.
Täytetty kesäkurpitsa! :)
Täytteeseen keitettyä ohraa, murusteltua fetaa, hieman sitruunamehua, tuoretta basilikaa ja mustapippuria.
Täyte halkaistuun ja kaavittuun kesäkurpitsaan.
Päälle muutama ohut tomaattisiivu ja hitosti juustoraastetta.
Uunissa 200 asteessa noin puoli tuntia.
Sikahyvää!
AP tässä ...
Kiitos kaikille reseptin jättäjille. tulen ainakin itse niitä kokeilemaan !
En ole kiitellyt aiemmin, kun ajattelin että tätä olisi mukava lukea jos siinä olisi lähinnä reseptejä. Nyt suuri osa kommenteista näyttää olevan henkilöiltä joiden reseptit on hukassa.
Vaikka olenkin ihan sekasyöjä,, joskus olisi mukava laittaa uusia hyviä ruokia kasviksista. Tätä voi olla vähän vaikea selittää ehkä.
Hyvää ja rauhallista vuoden jatkoa.
Mitro enon vihannesyllätys on ehkä paras resepti mihin olen koskaan törmännyt.
2 iso porkkanaa soseutettuna
1 dl soijarouhetta
1 kpl lihaliemikuutiota
1 iso sipuli pilkottuna
Kaikki keitetään yhteen, niin ON MUUTEN HYVÄÄ :D
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:16"]
1 dl soijarouhetta
1 kpl lihaliemikuutiota
1 iso sipuli pilkottuna
[/quote] Onko kukaan kokeillut korvata tässä vanhassa reseptissä porkkanaa bataatilla?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:16"]
1 dl soijarouhetta
1 kpl lihaliemikuutiota
1 iso sipuli pilkottuna
[/quote] Onko kukaan kokeillut korvata tässä vanhassa reseptissä porkkanaa bataatilla?
[/quote]
Mene helvettiin senkin mielenvikainen urpo, ja anna muiden keskustella rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:32"]
En laita paljon resepteistä vaan kun aloittajan keittoa jää yli laittaisin durum jauhoista 3d ja kahdesta (luomu)munasta + suolasta pastan josta sitten caneloneja tai ravioleja.
ei sitä jää yli, paitsi joku pikkuannos jonka voi lämmittää seuraavana päivänä - ap--
Aloittajan keittoon voisi myös lisätä kananmunan raakana kypsymään.. tai krutonkeja... miten kaikki voi olla valmista kun ei olla edes tehty mitään?
[/quote]