Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa isänmaa? Varusmiehet ymmällään

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isaskarin maata.

"Te Isaskarin pojat.."

-Mannerheim

Vierailija
2/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ketju tästä aiheesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolittunut termi tässä ajassa ja pitäisi olla henkilömaa.

Vanhemmanmaa. Isänmaahan kertoo omasta vanhemmasta /vanhemmista. Synnyinmaa kertoo sanatarkasti siitä missä on itse syntynyt.

Vierailija
4/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle isänmaa tarkoittaa koko Suomea isovanhempineen ja historioineen. Silti kuvamielikuvana näen luontoa sekä isänmaan, että itsenäisyyden kohdalla. Sitä, että ihmiselämälle tärkeimmät, eli vesi (lähde, järvi, lumi) ja ruoka ovat saatavilla ja on paikka, jossa teputella vanhoilla vauvanhelmivarpaillaan. Suoja (puut) jne. Yleensä metsäinen maisema. Perhe ja suku on yleensä mielikuvassa tunnelmana mukana. Sellaiset tunteet, joita vanhempiin, isovanhempiin ja sukukokouksiin liittyy.

Vierailija
5/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on yhä puolustamisen arvoinen isiemme maa. Toki nekin, jotka vilpittömän sydämin haluavat rakentaa tätä maata ovat ystävällisesti tervetulleita talkoisiin. Siihen vain on muutama ehto kuten esim. suomenkielen opiskelu ja oppiminen. Se on tainnut päästä unohtumaan epäpätevien kotouttajien agendalta. 

Vierailija
6/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea. 

Vaikka olemme natossa niin se tarkoittaa silti Suomea. 

Vierailija
7/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitat tahallaan sen mitä varusmiehet sanovat puolustavansa, nimittäin koti ja perhe. Ja osa puhui myös kotiseudusta. Eli varusmiehet eivät ehkä ymmärrä käsitettä isänmaa, mutta ymmärtävät silti sen sisällön mitä se on tarkoittanut aiemmille sukupolville.

Vierailija
8/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle isänmaa tarkoittaa koko Suomea isovanhempineen ja historioineen. Silti kuvamielikuvana näen luontoa sekä isänmaan, että itsenäisyyden kohdalla. Sitä, että ihmiselämälle tärkeimmät, eli vesi (lähde, järvi, lumi) ja ruoka ovat saatavilla ja on paikka, jossa teputella vanhoilla vauvanhelmivarpaillaan. Suoja (puut) jne. Yleensä metsäinen maisema. Perhe ja suku on yleensä mielikuvassa tunnelmana mukana. Sellaiset tunteet, joita vanhempiin, isovanhempiin ja sukukokouksiin liittyy.

Tuo ei taida herättää puolustustahtoa nykynuorissa.

Vierailija
9/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänmaa tarkoittaa luvattua maata eli elämänpuuta eli Jeesusta.

Vierailija
10/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni omistaa maata Pohjois-Suomessa. Jonain päivänä se on minun.

Vierailija
11/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmanmaa. Isänmaahan kertoo omasta vanhemmasta /vanhemmista. Synnyinmaa kertoo sanatarkasti siitä missä on itse syntynyt.

Tarkoitatko, että suomalaisen Suomen kansalaisen isänmaa ei voi olla Suomi, jos hän on syntynyt vaikka Ruotissa ja isä on tuntematon?

Vierailija
12/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä on seurausta postmodernista aivopesusta kouluissa. Kyllä minulle koulussa puhuttiin isänmaasta mutta minä olenkin vanha setä joka meni kouluun vuonna 1989. Eihän nykyään 40% kansasta osaa edes sanoa että mikä on nainen.

Vierailija
13/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että suomalaisen Suomen kansalaisen isänmaa ei voi olla Suomi, jos hän on syntynyt vaikka Ruotissa ja isä on tuntematon?

Ei hänen isänsä maa ainakaan Suomi ole.

Vierailija
14/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei taida herättää puolustustahtoa nykynuorissa.

Ehkä ilmastonuorissa ja heissä, jotka haluavat jatkossakin vettä ja ruokaa omassa paikassa.

Vierailija
15/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isänmaa, turhaa sananhelinää nykyään. 

Jos annat sen omalta osaltasi kuolla, niin ei sitä minun synnikseni lasketa.

Vierailija
16/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään media ja vasemmisto toitottaneet globalismista ja siitä että ei ole rajoja eikä erillisiä kansoja olemassa. Tälläistä asioista puhuminen on koettu rasismiksi ja niistä puhujat koetettu hiljentää ja ulossulkea, tässä tulos.

Vaikka me aikuiset nauramme vasemmiston hörhöille niin emme ole ehkä ymmärtäneet että myyräntyötä tehty kouluissa ja lapsemme joutuneet ottamaan moni.kult.ttuurisuuden aatteen täysin suojattomina vastann kouluissa.

Vierailija
17/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut juttua mutta kunhan kommentoin että isänmaa on ammoisina aikoina tunnelatautunut, vanhentunut, ummehtunut ja vähän huvittava termi. Ei tämän päivän nuorelle tai nuorelle aikuiselle tai vanhemmallekaan sana isänmaa herätä mitään tai resonoi millään tavalla. Valtio nimeltä Suomi on rajojen sisään kasattu järjestelmä jolla on ongelmansa ja historiansa. Ihmiset ovat pääpiirteittäin sellaisia niin kuin pohjoisessa pimeässä ja kylmässä elämään tottuneet ihmiset yleensä ovat. Eivät ehkä kaikista ekstroverteimpia. Kaikki muu jorina jostain uutteruudesta, hiljaisesta vastarinnasta, rehellisyydestä blaablaa on pelkkää 1800- luvulle jäänyttä propagandaa. Kuten on termi isänmaakin. Isänmaan puolustamisen sijasta voitaisiin suoraan puhua siitä että opetetaan pojat teidät tappamaan ettei nuo toisen valtion pojat tapa tietyssä eskalaation tilanteessa teitä. Motivaattori on sekin.

Vierailija
18/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yllättnyt siitä, että vastaus käy yksiin av:n puopustusaiheisten ketjujen kanssa. Sitä aina toivoo, että täällä vastaavat vain syrjäytyneet i-luokan miehet ja se normaali on tuolla jossain. Nyt paljastui se, että miehet eivät todellakaan tiedä mikä on isänmaa O.o

(Määritelmän voi katsoa vaikka sanakirjasta)

Ja sinuakin pitäisi oman henkensä uhalla noiden miesten puolustaa. 

Vierailija
19/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänmaa tarkoittaa tätä maata, jossa meillä on sukupolvien ketju kauan ennen meitä jo asunut. 

Vierailija
20/26 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän tontti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi