Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURI KASVISRUOKAKETJU: AV:n parhaat kasvisruoat talveen !

Vierailija
05.01.2015 |

Haussa  sellaisia kasvisruokia joita voisi syödä lounaaksi tai päivälliseksi. Kunnon ruokaa siis.

Ethän vastaa tähän että "googleta", äläkä luettele tietämiäsi kasvisruokia vaan JAA PARAS RESEPTISI. Maitotuotteita saa olla ja munia. Mielellään lisukkeet mainittuina !
Kasvisruokablogin saa kuitenkin linkittää.

Minä laitan tähän aluksi täältä av:lta kauan sitten löytämäni keiton,  joka on ihan kunnon ruokaa ja pienetkin lapset syö sipuleineen päivineen.

NOPEA PORKKANAKEITTO

oljyä kuullotukseen
1-2 isoa sipulia isoina lohkoina
5-7 porkkanaa kuorittuna paloina
5 dl - 1 l mietoa kasvislientä1 prk viola 13% tuorejuustoa
(rakuunaa)

Kuullota sipuleita hetki öljyssä. Mieto lämpö. sipuli ei saa palaa ! Lisää porkkananpalat.
Lisää mietoa kasvislientä kunnes kasvikset peittyvät.
Keitä kypsiksi ja soseuta sauvasekoittimella. Lisää tuorejuusto ja sekoita sauvasekoittimella tasaiseksi. Tarkista maku, lisää vettä tai kasvislientä kunnes keitto on sopivan vahvuista.
Voi maustaa rakuunalla

Lisuke : karjalanpiirakka ja raejuusto-munavoi

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:20"]

Joo, ulkomaillakin osataan suomea... Fakta on se, että blogisti linkittää blogiaan tänne harva se päivä ja saa joka klikkauksesta rahaa. Av on yksi suomen suosituimmista foorumeista, joten mikäpä olisi houkuttelevampi rahanansaintapaikka kuin juuri tämä. Keksitään joku kiva aloitusviesti, johon on helppo parin viestin päästä heittää linkki omaan blogiin. Niin läpinäkyvää. Lähinnä tuo ketjujen aloitusviestien kehittely antaa kasvissyöjistä aika vajaamielisen kuvan. Yksikään kasvissyöjä ei osaa googlettaa, googlella varmaan löytyisi se suomen isoin kasvisruokablogikin.

[/quote]

Itsestäsi annat äärimmäisen vajaamielisen kuvan sillä, että: a) et huomaa eri ihmisten eri kirjoitustyylejä ja maneereita, virheineen kaikkineen, b) että jankutat tuota oman pääsi keksintöä, jolla ei ole totuuden kanssa mitään tekoa, ihan koko ajan.

Vierailija
82/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:52"]

Miks ihmeessä mun ekan sivun mainosviesti pysyy, mutta nää mun kaikki muut mainokset poistetaan? Klikatkaa mun blogia http://chocochili.net/ jotta mä saan rahaa. Tai ostakaa mun kirja. Ohjeet löytyy blogista :))))

[/quote]

Huvittavaa, tyyppi syyttää muita virheellisesti mainonnasta ja itse pasteaa tuon osoitetteen about joka viestiinsä.

En kestä :D

[/quote]

Mistä sinä tiedät ettei lainaamasi viesti ollut blogistin lähettämä? Oletko itse tässä ketjussa hengaava blogisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:14"]

Apua, tän ketjun fanaattiset lihansyöjät ja muut alapeukuttelijat ansaitsee kyllä av:n päivän sekopää - palkinnot :D käsittämätöntä kiukuttelua kun toiset vaan haluu jakaa reseptejä!

[/quote]

Niinku ne kasvissyöjät on niin aivottomia ettei osaa käyttää edes googlea :DDDDDDD

[/quote]

Olen pahoillani, mutta sä vaikutat ihan oikeasti siltä, että sulla on joku psykoosi kohta päällä.

Koita rauhoittaa ja laita kone vaikka vähäksi aikaa kiinni.

Vierailija
84/162 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka mummon kasvispihvit ovat maailman paras kasvisruoka :)

500 g     erilaisia papuja tölkistä (kidney, ruskeita, kikherneitä jne)
1 dl     korppujauhoja
3 dl     maitoa tai soijamaitoa
1 kpl lihaliemikuutio
1 tl suolaa
2 kpl soijajauhoa
1 kpl sipulia

Vielä jos joku väittää tämän jälkeen ettei kasvisruoka ole hyvää, niin valehtelee.

Vierailija
85/162 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa alapeukuttaa noi kaikki reseptit?:D

Vierailija
86/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:19"]

Nimenomaan! En ymmärrä, että miten täysin tuntemattomien ihmisten syöminen aiheuttaa noin suuria tunteita ja siitä provosoidutaan noin paljon. Ettei vaan olisi huono omatunto kuitenkin siitä omasta lihanpuremisesta joka sitten purkautuu noin voimakkaasti.

[/quote]

Kertokaapa, te hullut skitoajat, että miksi tuntemattomien syöminen vaikuttaa teihin noin kovasti ja aikaansaa noin suuria aggressioita.

Odotan.

Vierailija
87/162 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaatti-juustocurry!

1  iso
sipuli 
1  rkl
voita
1  pak  (150 g)
pakastepinaattia 
3/4  tl
inkivääriä 
1/4  tl
chilijauhetta 
1  rkl
vehnäjauhoja 

Ruokakermaa
250 g
Kotijuustoa tai leipäjuustoa
1/4  tl

suolaa

kuullota sipuli voissa. Lisää pinaatti sipulin sekaan, anna sulaa. Kun sulanut, lisää muut aineet, juusto vikana. Anna muhia kymmenisen minsaa. Tarjoa riisin kera. Ihanaa! 

Vierailija
88/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:46"]

Yleensä kasvisruoalla tarkoitetaan nimenomaan lihatonta ruokaa ja vegaanisella sellaista, jossa ei ole mitään eläinperäistä. Ruokavalioita on erilaisia ja erilaiset tavat sopivat eri ihmisille. Mikäs siinä on ongelmallista? Yleensä vegaaneilla on jo tiedossa erilaisia maitotuotteiden ja munien korvikkeita, joilla on helppo korvata resepteistä eläinperäiset tuotteet tarpeen mukaan. Itse syön vähintään neljänä päivänä viikossa kasvisruokaa, koska satun pitämään siitä enemmän kuin useimmista liharuoista. Oikeasti. Lihan ja eläinperäisten tuotteiden ostamisessa taas olen panostanut määrää enemmän laatuun. Toimii minulle, ei ole pakko toimia sinulle.

[/quote]

Ongelma on se, että juusto ja munat eivät ole kasviksia. Jos puhutaan kasvisruokaresepteistä, sitten pysytään ihan pelkissä kasviksissa. Ihan vaan käsitteiden selkeyden vuoksi.

[/quote]

Ei, vaan selkeyden vuoksi ruokaa, joka ei sisällä eläinperäisiä aineksia kutsutaan VEGAANISEKSI. Kuten edellä mainitsin. Kasvisruoka voi sisältää myös maitotuotteita ja munia, VEGAANINEN ruoka ei. Ihan ymmärrettävä käsite-ero, joka kannattaa opetella.

Vierailija
89/162 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanimode voisi poistaa heti ensimmäisellä sivulla olevan törkeän mainoksen. Vai onko vegaanimode kyseisen blogin kirjoittaja? Työnantajaasi varmaan kiinnostaa kuinka käytät hyväksesi ilmaista mainostilaa. Hävittämäsi  viestit on tallessa kellonaikoineen ja ne lähtevät eteenpäin ylemmille tahoille vaikka poistaisit tämänkin viestin.

Vierailija
90/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt palataan niihin resepteihin niin linssimureke on myös todella hyvää! Onnistuu myös punaisista linsseistä. Teen itse yleensä niistä, koska ne soseutuvat niin helposti luonnostaan.

http://ruoka.fi/reseptit/linssimureke

Vierailija
91/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:26"]

Mistä sinä tiedät ettei lainaamasi viesti ollut blogistin lähettämä? Oletko itse tässä ketjussa hengaava blogisti?

[/quote]

Mistä sinä tiedät, että kyseinen viesti olisi ko. bloggaajan lähettämä?

Kuule: ihan kirjoitustyylistä ja näkee ettei kyseessä ole tuo bloggari. Kuvitteletko oikeasti, että joku kirjottaisi noin omasta blogistaan ja kuinka saa paljon rahaa kun porukka sinne menee? Kuinka tyhmä oikeasti olet?

Vierailija
92/162 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 21:42"]

Vegaanimode voisi poistaa heti ensimmäisellä sivulla olevan törkeän mainoksen. Vai onko vegaanimode kyseisen blogin kirjoittaja? Työnantajaasi varmaan kiinnostaa kuinka käytät hyväksesi ilmaista mainostilaa. Hävittämäsi  viestit on tallessa kellonaikoineen ja ne lähtevät eteenpäin ylemmille tahoille vaikka poistaisit tämänkin viestin.

[/quote]

Ei kun mene jo pois. >:( On se kumma jos jopa ruokaohjeketju saa ihmisen noin pähkinöihin.

Vierailija
93/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:14"]

Apua, tän ketjun fanaattiset lihansyöjät ja muut alapeukuttelijat ansaitsee kyllä av:n päivän sekopää - palkinnot :D käsittämätöntä kiukuttelua kun toiset vaan haluu jakaa reseptejä!

[/quote]

Niinku ne kasvissyöjät on niin aivottomia ettei osaa käyttää edes googlea :DDDDDDD

[/quote]

Olen pahoillani, mutta sä vaikutat ihan oikeasti siltä, että sulla on joku psykoosi kohta päällä.

Koita rauhoittaa ja laita kone vaikka vähäksi aikaa kiinni.

[/quote]

Todellakin, ei ole enää normaalin ihmisen toimintaa eikä reaktioita nuo. Toivottavasti tuo saa apua psyykkisiin ongelmiinsa ja pian. Haldolia ja lepositeitä vaikka alkuun.

Vierailija
94/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:27"]

Ei, vaan selkeyden vuoksi ruokaa, joka ei sisällä eläinperäisiä aineksia kutsutaan VEGAANISEKSI. Kuten edellä mainitsin. Kasvisruoka voi sisältää myös maitotuotteita ja munia, VEGAANINEN ruoka ei. Ihan ymmärrettävä käsite-ero, joka kannattaa opetella.

[/quote]

Sä olet väärässä.

Vegetaarinen ruoka, vegetarian food, tarkoittaa ruokaa, jossa ei ole ollenkaan eläintuotteita.

Lacto vegetarian, on ruokaa, jossa on käytetty maitotuotteita. Ovo vegetarian tarkoittaa ruokaa, jossa on kananmunaa. Lacto-ovo vegetarian = kasvissyöjä, joka käyttää munia ja maitoa.

Pescetarian, pesco vegetarian, on kasvisruokaa, jossa on käytetty kalaa.

Vegaanismi on ismi, joka tarkoittaa elämäntapaa, jossa vältellään kaikessa eläintuotteita, se ei ole ruokavalio; ei villaa, silkkiä, eläinperäisiä ruokia, ei nahkaa jne.

Ymmärrätkö nyt eron.

Vierailija
95/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kasvisruoalla tarkoitetaan nimenomaan lihatonta ruokaa ja vegaanisella sellaista, jossa ei ole mitään eläinperäistä. Ruokavalioita on erilaisia ja erilaiset tavat sopivat eri ihmisille. Mikäs siinä on ongelmallista? Yleensä vegaaneilla on jo tiedossa erilaisia maitotuotteiden ja munien korvikkeita, joilla on helppo korvata resepteistä eläinperäiset tuotteet tarpeen mukaan. Itse syön vähintään neljänä päivänä viikossa kasvisruokaa, koska satun pitämään siitä enemmän kuin useimmista liharuoista. Oikeasti. Lihan ja eläinperäisten tuotteiden ostamisessa taas olen panostanut määrää enemmän laatuun. Toimii minulle, ei ole pakko toimia sinulle.

[/quote]

Ongelma on se, että juusto ja munat eivät ole kasviksia. Jos puhutaan kasvisruokaresepteistä, sitten pysytään ihan pelkissä kasviksissa. Ihan vaan käsitteiden selkeyden vuoksi.

[/quote]

[/quote]

Tajuatko miten typeräksi itsesi teet? Maitotuotteita tai munia ei missään luokitella kasviksiksi, ne eivät kasva maassa eikä pensaissa eikä puissa. Kasvisruoka sisältää PELKKIÄ KASVIKSIA.

Vierailija
96/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:30"]

Jos nyt palataan niihin resepteihin niin linssimureke on myös todella hyvää! Onnistuu myös punaisista linsseistä. Teen itse yleensä niistä, koska ne soseutuvat niin helposti luonnostaan.

http://ruoka.fi/reseptit/linssimureke

[/quote]

Nää on mun mielestä hyviä reseptejä linssimurekkeeseen-

http://ohsheglows.com/2011/01/01/ultimate-vegan-lentil-walnut-loaf/

http://thevegan8.com/2014/12/23/spicy-barbecue-lentil-loaf/

Vierailija
97/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:33"]

[/quote]

Sä olet väärässä.

Vegetaarinen ruoka, vegetarian food, tarkoittaa ruokaa, jossa ei ole ollenkaan eläintuotteita.

Lacto vegetarian, on ruokaa, jossa on käytetty maitotuotteita. Ovo vegetarian tarkoittaa ruokaa, jossa on kananmunaa. Lacto-ovo vegetarian = kasvissyöjä, joka käyttää munia ja maitoa.

Pescetarian, pesco vegetarian, on kasvisruokaa, jossa on käytetty kalaa.

Vegaanismi on ismi, joka tarkoittaa elämäntapaa, jossa vältellään kaikessa eläintuotteita, se ei ole ruokavalio; ei villaa, silkkiä, eläinperäisiä ruokia, ei nahkaa jne.

Ymmärrätkö nyt eron.

[/quote]

Tunnen kyllä kaikki termit. Kasvisruokavalioita on erilaisia. Tässä ketjussa on puhuttu vain yleisesti "kasvisruoasta", joka mun mielestä voi tarkoittaa vaikka kaikkia näitä, koska sitä ei ole erikseen tarkennettu. Termiä "vegetaarinen" ei käsittääkseni esiinny aloituspostauksessa tai ketjun nimessä. Mikä ongelma? Veganismi todellakin on elämäntapa, vegaaninen ruoka puolestaan eläinperäisistä tuotteista vapaata ruokaa.

Vierailija
98/162 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä bataatti-halloumvuoka on ihanaa <3

Itse olen muokannut reseptiä kokatessa niin että olen jättänyt pois juttuja joista en niin pidä (oliivit) ja olen tehnyt koko homman alusta asti uunissa (pidempi kokkausaika) ja jättänyt esikeittämisen pois.

http://vegemisia.blogspot.fi/2007/07/bataattia-boskeen.html

Vierailija
99/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tajuatko miten typeräksi itsesi teet? Maitotuotteita tai munia ei missään luokitella kasviksiksi, ne eivät kasva maassa eikä pensaissa eikä puissa. Kasvisruoka sisältää PELKKIÄ KASVIKSIA.

[/quote]

Ei kukaan ole väittänytkään että maitotuotteet tai munat olisivat kasviksia. Kasvisruoalla ja vegaanisella ruoalla vain on käsitteenä ero. 

Vierailija
100/162 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 21:39"]

Inka mummon kasvispihvit ovat maailman paras kasvisruoka :)

500 g     erilaisia papuja tölkistä (kidney, ruskeita, kikherneitä jne)
1 dl     korppujauhoja
3 dl     maitoa tai soijamaitoa
1 kpl lihaliemikuutio
1 tl suolaa
2 kpl soijajauhoa
1 kpl sipulia

Vielä jos joku väittää tämän jälkeen ettei kasvisruoka ole hyvää, niin valehtelee.

[/quote]

No tuo lihaliemikuutio tekee hyvää kasvisruoastakin :) Mitä muuten tarkoittaa 2 kpl soijajauhoa? 2 kapallista? Voisitko sinä tai joku innokkaista peukuttajista vastata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän