Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURI KASVISRUOKAKETJU: AV:n parhaat kasvisruoat talveen !

Vierailija
05.01.2015 |

Haussa  sellaisia kasvisruokia joita voisi syödä lounaaksi tai päivälliseksi. Kunnon ruokaa siis.

Ethän vastaa tähän että "googleta", äläkä luettele tietämiäsi kasvisruokia vaan JAA PARAS RESEPTISI. Maitotuotteita saa olla ja munia. Mielellään lisukkeet mainittuina !
Kasvisruokablogin saa kuitenkin linkittää.

Minä laitan tähän aluksi täältä av:lta kauan sitten löytämäni keiton,  joka on ihan kunnon ruokaa ja pienetkin lapset syö sipuleineen päivineen.

NOPEA PORKKANAKEITTO

oljyä kuullotukseen
1-2 isoa sipulia isoina lohkoina
5-7 porkkanaa kuorittuna paloina
5 dl - 1 l mietoa kasvislientä1 prk viola 13% tuorejuustoa
(rakuunaa)

Kuullota sipuleita hetki öljyssä. Mieto lämpö. sipuli ei saa palaa ! Lisää porkkananpalat.
Lisää mietoa kasvislientä kunnes kasvikset peittyvät.
Keitä kypsiksi ja soseuta sauvasekoittimella. Lisää tuorejuusto ja sekoita sauvasekoittimella tasaiseksi. Tarkista maku, lisää vettä tai kasvislientä kunnes keitto on sopivan vahvuista.
Voi maustaa rakuunalla

Lisuke : karjalanpiirakka ja raejuusto-munavoi

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:16"]

Mitro enon vihannesyllätys on ehkä paras resepti mihin olen koskaan törmännyt.

2 iso porkkanaa soseutettuna

1 dl soijarouhetta

1 kpl lihaliemikuutiota

1 iso sipuli pilkottuna

Kaikki keitetään yhteen, niin ON MUUTEN HYVÄÄ :D

[/quote]

Kiitos, juuri tällaisia perinneaarteita kaipailinkin :) Menee ehdottomasti kokeiluun. Minulla on jopa mummuvainaan soijamylly tallessa joten varmasti tulee oikein maistuvaa :)

Ap

Vierailija
22/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innolla odottaen uutta yhden hengen trolliraivoa... 

No, minun lempireseptejäni (ja voi herran jestas sentään jättää soijan pois jos se pelottaa!) on kasviksia hapanimeläkastikkeessa. :) 

Eli hapanimeläkastikkeeseen 1 sipuli, öljyä, 3 rkl tuoretta inkivääriä, 2 rkl valkosipulimurskaa, 3 dl omenamehua, 1 dl soijakastiketta ja ½ dl omenaviinietikkaa, suurustamisen 1 rkl perunajauhoa ja 2 dl vettä. 
Eli sipuli pieneksi silpuksi, haudutetaan sipulia, inkivääriä ja valkosipulia öljyssä, lisätään omenamehu ja soijakastike ja keitellään vartin verran, sitten viinietikka ja keitetään vielä hetken. Sitten siivilöidään kastike ja suurustetaan kylmään veteen seatulla perunajauholla. 

Ja tuota kastiketta keitettyjen nuudelien ja paistettujen soija- ja kasvispalojen kanssa. Ja jos soija on hyi, niin sen voi jättää vallan hyvin pois ja korvata jollakin tai jättää korvaamatta. Mutta tosi hyvää, ja on maistunut kyllä ihan vannoutuneille lihansyöjillekin, myös allekirjoittaneelle ennen kuin luovuin lihasta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:38"]

Innolla odottaen uutta yhden hengen trolliraivoa... 

No, minun lempireseptejäni (ja voi herran jestas sentään jättää soijan pois jos se pelottaa!) on kasviksia hapanimeläkastikkeessa. :) 

Eli hapanimeläkastikkeeseen 1 sipuli, öljyä, 3 rkl tuoretta inkivääriä, 2 rkl valkosipulimurskaa, 3 dl omenamehua, 1 dl soijakastiketta ja ½ dl omenaviinietikkaa, suurustamisen 1 rkl perunajauhoa ja 2 dl vettä. 
Eli sipuli pieneksi silpuksi, haudutetaan sipulia, inkivääriä ja valkosipulia öljyssä, lisätään omenamehu ja soijakastike ja keitellään vartin verran, sitten viinietikka ja keitetään vielä hetken. Sitten siivilöidään kastike ja suurustetaan kylmään veteen seatulla perunajauholla. 

Ja tuota kastiketta keitettyjen nuudelien ja paistettujen soija- ja kasvispalojen kanssa. Ja jos soija on hyi, niin sen voi jättää vallan hyvin pois ja korvata jollakin tai jättää korvaamatta. Mutta tosi hyvää, ja on maistunut kyllä ihan vannoutuneille lihansyöjillekin, myös allekirjoittaneelle ennen kuin luovuin lihasta. :)

[/quote]

Tai noh, jos soijakastikkeen jättää pois niin omalla vastuulla. Tai äh, mitä minä selitän? Hyvää tämä kumminkin on.

Vierailija
24/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön suurimman osan ajasta kasvisruokaa ja vain harvoin lihaa, mutta soijaa en tee kovin usein. Rouhetta tosi harvoin, paloja vielä harvemmin, tofua sentään useammin. Mun mielestä linssit ja erilaiset pavut ja herneet ovat paljon parempia kasvisproteiinin lähteitä eivätkä ole ainakaan kalliimpia jos keittää itse eikä osta valmiiksi tölkitettyjä. Itse keitetyt voi pakastaa sopivan kokoisiin rasioihin joista on hyvä ottaa kun kokkaa. Soijarouhe- ja palat ovat mielestäni ihan hyvä tutustumiskohde kun kasvisruokia alkaa ensi kertaa tekemään, mutta parempia vaihtoehtoja todellakin on olemassa. Tofun käyttäminen kannattaa opetella, mulla meni siihen monta vuotta että sain tehtyä oikeasti hyviä tofuruokia.

Vierailija
25/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:46"]

Itse syön suurimman osan ajasta kasvisruokaa ja vain harvoin lihaa, mutta soijaa en tee kovin usein. Rouhetta tosi harvoin, paloja vielä harvemmin, tofua sentään useammin. Mun mielestä linssit ja erilaiset pavut ja herneet ovat paljon parempia kasvisproteiinin lähteitä eivätkä ole ainakaan kalliimpia jos keittää itse eikä osta valmiiksi tölkitettyjä. Itse keitetyt voi pakastaa sopivan kokoisiin rasioihin joista on hyvä ottaa kun kokkaa. Soijarouhe- ja palat ovat mielestäni ihan hyvä tutustumiskohde kun kasvisruokia alkaa ensi kertaa tekemään, mutta parempia vaihtoehtoja todellakin on olemassa. Tofun käyttäminen kannattaa opetella, mulla meni siihen monta vuotta että sain tehtyä oikeasti hyviä tofuruokia.

[/quote]

Heitäs joku hyvä tofuresepti? :) Omat viritelmäni maistuvat pahville, joten kaikki apu olisi tarpeen.

Vierailija
26/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 21:49"]Tämä bataatti-halloumvuoka on ihanaa <3

Itse olen muokannut reseptiä kokatessa niin että olen jättänyt pois juttuja joista en niin pidä (oliivit) ja olen tehnyt koko homman alusta asti uunissa (pidempi kokkausaika) ja jättänyt esikeittämisen pois.

http://vegemisia.blogspot.fi/2007/07/bataattia-boskeen.html
[/quote]

Tämä on tosiaan suosikkilisukkeeni kanalle! Just meinasin googlailla ohjetta, jää aina oliivit pois ellen lunttaa. Tämä on mun, paatuneen lihansyöjän lemppariresepti.

Vierailija
27/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:08"]

AP tässä ...

Kiitos kaikille reseptin jättäjille. tulen ainakin itse niitä kokeilemaan !

En ole kiitellyt aiemmin, kun ajattelin että tätä olisi mukava lukea jos siinä olisi lähinnä reseptejä. Nyt suuri osa kommenteista näyttää olevan henkilöiltä joiden reseptit on hukassa.

Vaikka olenkin ihan sekasyöjä,, joskus olisi mukava laittaa uusia hyviä ruokia kasviksista. Tätä voi olla vähän vaikea selittää ehkä.

Hyvää ja rauhallista vuoden jatkoa.

[/quote]

Etkös sinä ap sanonut viestissä 158 olevasi tiukka vegaani? Ja nyt sanot olevasi ihan sekasyöjä. Oliko viestin 158 kirjoittaja joku mielipuolinen vegaani, joka harhaisena kuvitteli avanneensa tämän ketjun vai menikö sinulta ap persoonat sekaisin, etkä enää muistanut mitä olit aikaisemmin valehdellut?

Vierailija
28/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:08"]

AP tässä ...

Kiitos kaikille reseptin jättäjille. tulen ainakin itse niitä kokeilemaan !

En ole kiitellyt aiemmin, kun ajattelin että tätä olisi mukava lukea jos siinä olisi lähinnä reseptejä. Nyt suuri osa kommenteista näyttää olevan henkilöiltä joiden reseptit on hukassa.

Vaikka olenkin ihan sekasyöjä,, joskus olisi mukava laittaa uusia hyviä ruokia kasviksista. Tätä voi olla vähän vaikea selittää ehkä.

Hyvää ja rauhallista vuoden jatkoa.

[/quote]

Etkös sinä ap sanonut viestissä 158 olevasi tiukka vegaani? Ja nyt sanot olevasi ihan sekasyöjä. Oliko viestin 158 kirjoittaja joku mielipuolinen vegaani, joka harhaisena kuvitteli avanneensa tämän ketjun vai menikö sinulta ap persoonat sekaisin, etkä enää muistanut mitä olit aikaisemmin valehdellut?
[/quote] Lol, 158 tässä. Tarkoitin avasin keskustelun- kommentilla että klikkasin tämän auki :D Hups! Ihmettelinkin jo missä kohtaa väitän olevani AP mutta tuosta se löytyi.

Vierailija
29/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:49"]

Heitäs joku hyvä tofuresepti? :) Omat viritelmäni maistuvat pahville, joten kaikki apu olisi tarpeen.

[/quote]

Tärkeintä on valuttaa ja marinoida maustamaton tofu hyvin ennen ruoanlaittoa. Valuttamisen voi aloittaa jo päivää ennen (tofuköntti kahden lautasen väliin, joku pieni paino päälle). Marinadiin kannattaa laittaa sitruunamehua, soijakastiketta, pikku liraus mietoa etikkaa (esim. valkoviini- tai omenaviini-), suolaa. Valuttamisen jälkeen kuutioit tofun ja annat marinoitua pari tuntia.

Hyvä kastike tulee esim. näin: kuullota pannulla sipulia ja valkosipulia. Lisää marinoitu tofu, loppu marinadiliemi saa mennä myös jos sitä ei ole paljon. Lisää purkki tomaattimurskaa. Keittele, mausta makusi mukaan. Lisää lopuksi noin 2 ruokalusikallista maapähkinälevitettä (sokeroimatonta!). Anna sulaa kastikkeen joukkoon ja keitä seuraksi vaikkapa riisiä. Maapähkinälevite saostaa kastikkeen ihanan kermaiseksi. Ja resepti on tosiaan myös vegaaninen eli ei eläinkunnantuotteita laisinkaan.

Tofun käyttämisessä valuttaminen on todella tärkeää. Tofu on todella imukykyinen aines ja valuttaminen poistaa siihen imeytyneen säilöntänesteen. Sitten marinoiminenkin onnistuu paremmin, kun tofu pääsee imaisemaan muiden nesteiden tilalle valitsemasi mausteet. :) Tämän kikan kun opin niin tofun kanssa kokkailu on ollut helppoa. Ennakointiahan se toki vaatii. Itse käytän yleensä halvempaa Alpron kiinteää maustamatonta tofua, joka on mielestäni kiinteämpää kuin toisen valmistajan tuotteet.

Vierailija
30/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:08"] AP tässä ... Kiitos kaikille reseptin jättäjille. tulen ainakin itse niitä kokeilemaan ! En ole kiitellyt aiemmin, kun ajattelin että tätä olisi mukava lukea jos siinä olisi lähinnä reseptejä. Nyt suuri osa kommenteista näyttää olevan henkilöiltä joiden reseptit on hukassa. Vaikka olenkin ihan sekasyöjä,, joskus olisi mukava laittaa uusia hyviä ruokia kasviksista. Tätä voi olla vähän vaikea selittää ehkä. Hyvää ja rauhallista vuoden jatkoa.   [/quote] Etkös sinä ap sanonut viestissä 158 olevasi tiukka vegaani? Ja nyt sanot olevasi ihan sekasyöjä. Oliko viestin 158 kirjoittaja joku mielipuolinen vegaani, joka harhaisena kuvitteli avanneensa tämän ketjun vai menikö sinulta ap persoonat sekaisin, etkä enää muistanut mitä olit aikaisemmin valehdellut? [/quote] Lol, 158 tässä. Tarkoitin avasin keskustelun- kommentilla että klikkasin tämän auki :D Hups! Ihmettelinkin jo missä kohtaa väitän olevani AP mutta tuosta se löytyi.

[/quote]

Olipa tosiaan hieno homma että juuri sinä satuit olemaan juuri nyt paikalla ja selvensit asiaa :) Siitä viestistäsi jäi kyllä mielikuva, että juuri sinä olet avannut tämän keskustelun, koska juuri sinua kiinnostaa mitä sekikset syövät.

AP

Vierailija
31/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thanks, 177! Saataisiinko tästä keskustelusta nyt taas sellainen, mitä sen alun perin piti ollakin, eikä tätä typerää trollailua. :) - ohis

Vierailija
32/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:31"]

Thanks, 177! Saataisiinko tästä keskustelusta nyt taas sellainen, mitä sen alun perin piti ollakin, eikä tätä typerää trollailua. :) - ohis

[/quote]

Kannattais varmaan perustaa joku kasvisruokablogi ja kerätä sinne niitä reseptejä. Siellä voi katsos estääkkin kommentoinnin.

Vierailija
33/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:31"]

[/quote]

Kannattais varmaan perustaa joku kasvisruokablogi ja kerätä sinne niitä reseptejä. Siellä voi katsos estääkkin kommentoinnin.

[/quote]

Ihan totta. Ei kannata keskustella foorumeilla yhtään mistään, kun aina voi perustaa oman blogin aiheelle. Mitähän varten nämä keskusteluareenat ylipäätään ovat, oletko koskaan villeimmissä unissasikaan miettinyt? 

- 179 kuittaa ja jää odottamaan r e s e p t e j ä

Vierailija
34/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:16"]Jestas kun lihansyöjät on aggressiivisia. Syökää vähän vähemmän sitä hormonilihaanne niin ehkä rauhoitutte.
[/quote] Syö vähemmän sitä soijaa ja tilalle oikeeta ravintoa, lihaa. T. Lihansyöjä

Vierailija
35/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lihattomuus on ainut kriteeri kasvisruoalle, niin tässäpä oikein terveyspommi kaikille kasvissyöjille:

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ruoka/unohda_viherpirtelo_luuliemi_on_uusi_trendijuoma

Maistuu törkeän hyvältä ja siitä tulee upea olo, kun tietää miten hyvää se kropalle tekee :)

Vierailija
36/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:14"]

Apua, tän ketjun fanaattiset lihansyöjät ja muut alapeukuttelijat ansaitsee kyllä av:n päivän sekopää - palkinnot :D käsittämätöntä kiukuttelua kun toiset vaan haluu jakaa reseptejä!

[/quote]

Niillä on niin paha mieli, kun ummetus vaivaa makkarapaketin jälkeen ja karppauskin vaan lihotti, että ne purkaa sitä tänne.
[/quote] Onks sulla jotain vaikeuksia ymmärtää, että kaikki ei halua syödä sun sairaiden eläntapojesi mukaan vaan aitoa lihaa? Eiku ainiin, "meillähän on tää korvike lihalle, SOIJAliha" :) Sun elintapoja ei saa arvostella, mutta sä saat vittuilla niille jotka ei tee elämästään hankalaa väkisin vaan syö mitä haluaa?

Vierailija
37/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:14"]

Apua, tän ketjun fanaattiset lihansyöjät ja muut alapeukuttelijat ansaitsee kyllä av:n päivän sekopää - palkinnot :D käsittämätöntä kiukuttelua kun toiset vaan haluu jakaa reseptejä!

[/quote]

Niinku ne kasvissyöjät on niin aivottomia ettei osaa käyttää edes googlea :DDDDDDD

[/quote]

Olen pahoillani, mutta sä vaikutat ihan oikeasti siltä, että sulla on joku psykoosi kohta päällä.

Koita rauhoittaa ja laita kone vaikka vähäksi aikaa kiinni.
[/quote] Hahhah, huvittaa nämä jotka piilovittuilee ja muka "rauhottelee" muita ja jakelee diagnooseja niille jotka ei oo samaa mieltä ku MINÄ ITTE, vaikka ite ois rauhottavien ja LIHAN tarpeessa :) Onko nälkä? Vatsa kurnii mutku ei, "Mä puolustan eläinten oikeuksia, kaikki lihansyöjät on PASKOJAAAAA!!!!!"

Vierailija
38/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 01:02"]

Loistava kasvisruokaketju :DDD Otetaan teollisia eineksiä ja lisätään kasviksia ja mielikuvitusta. Siinä teille resepti :DDDD Ei helvetti :DDDDD Maun vuoksi laitetaan lihalientä tai juustoa tai kananmunaa ja kylläpä on niin herrrkullista. NAM. Tämä ketju todistaa, että kasvissyönti taannuttaa ihmisen takaisin apinoiden tasolle.

[/quote]

Voi voi reppanaa kun se niin kovasti koittaa provota siinä surkeasti epäonnistuen.
[/quote] Voi voi sua etkö muuta keksiny? No eipä ne vegaanit/kasvissyöjät yleenaäkään oo niitä penaalin terävimpiä kyniä.

Vierailija
39/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:08"] AP tässä ... Kiitos kaikille reseptin jättäjille. tulen ainakin itse niitä kokeilemaan ! En ole kiitellyt aiemmin, kun ajattelin että tätä olisi mukava lukea jos siinä olisi lähinnä reseptejä. Nyt suuri osa kommenteista näyttää olevan henkilöiltä joiden reseptit on hukassa. Vaikka olenkin ihan sekasyöjä,, joskus olisi mukava laittaa uusia hyviä ruokia kasviksista. Tätä voi olla vähän vaikea selittää ehkä. Hyvää ja rauhallista vuoden jatkoa.   [/quote] Etkös sinä ap sanonut viestissä 158 olevasi tiukka vegaani? Ja nyt sanot olevasi ihan sekasyöjä. Oliko viestin 158 kirjoittaja joku mielipuolinen vegaani, joka harhaisena kuvitteli avanneensa tämän ketjun vai menikö sinulta ap persoonat sekaisin, etkä enää muistanut mitä olit aikaisemmin valehdellut? [/quote] Lol, 158 tässä. Tarkoitin avasin keskustelun- kommentilla että klikkasin tämän auki :D Hups! Ihmettelinkin jo missä kohtaa väitän olevani AP mutta tuosta se löytyi.

[/quote]

Olipa tosiaan hieno homma että juuri sinä satuit olemaan juuri nyt paikalla ja selvensit asiaa :) Siitä viestistäsi jäi kyllä mielikuva, että juuri sinä olet avannut tämän keskustelun, koska juuri sinua kiinnostaa mitä sekikset syövät.

AP
[/quote] Tulin tarkastamaan ketjun laidan kun muistin tänne kommentoineeni.
Suopersekis isälleni ja veljelleni menee parhaiten kaikki "roskaruoka" vegaansena. Eli tortillat maustetuilla pavuilla tai tofulla, kaurafraicella, salaatilla, kastikkelilla mitä nyt ikinä haluaakaan. Sitten vegaani pizza, tai mä täytän salatilla ja laitan salaatinkastiketta ja taitan sen calzone/kotzone tyyliin niin ne ei näe juustottomuutta niin ne ei valita. Grillattu seitan menee lihasta niille, ei mitään valitusta grillivartaasta seitanilla, niksi sekiksiä varten on paistaa seitanista rasvaisempaa kun itselleni.

Vierailija
40/162 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:46"]

Yleensä kasvisruoalla tarkoitetaan nimenomaan lihatonta ruokaa ja vegaanisella sellaista, jossa ei ole mitään eläinperäistä. Ruokavalioita on erilaisia ja erilaiset tavat sopivat eri ihmisille. Mikäs siinä on ongelmallista? Yleensä vegaaneilla on jo tiedossa erilaisia maitotuotteiden ja munien korvikkeita, joilla on helppo korvata resepteistä eläinperäiset tuotteet tarpeen mukaan. Itse syön vähintään neljänä päivänä viikossa kasvisruokaa, koska satun pitämään siitä enemmän kuin useimmista liharuoista. Oikeasti. Lihan ja eläinperäisten tuotteiden ostamisessa taas olen panostanut määrää enemmän laatuun. Toimii minulle, ei ole pakko toimia sinulle.

[/quote]

Ongelma on se, että juusto ja munat eivät ole kasviksia. Jos puhutaan kasvisruokaresepteistä, sitten pysytään ihan pelkissä kasviksissa. Ihan vaan käsitteiden selkeyden vuoksi.

[/quote]

Ei, vaan selkeyden vuoksi ruokaa, joka ei sisällä eläinperäisiä aineksia kutsutaan VEGAANISEKSI. Kuten edellä mainitsin. Kasvisruoka voi sisältää myös maitotuotteita ja munia, VEGAANINEN ruoka ei. Ihan ymmärrettävä käsite-ero, joka kannattaa opetella.

[/quote]

Tajuatko miten typeräksi itsesi teet? Maitotuotteita tai munia ei missään luokitella kasviksiksi, ne eivät kasva maassa eikä pensaissa eikä puissa. Kasvisruoka sisältää PELKKIÄ KASVIKSIA.

[/quote]

Ja liharuoka tehdään vain lihasta. Siihen ei laiteta mitään epälihaanisia tuotteita, kuten suolaa, pippuria, saati perunia tai sipalia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi