SUURI KASVISRUOKAKETJU: AV:n parhaat kasvisruoat talveen !
Haussa sellaisia kasvisruokia joita voisi syödä lounaaksi tai päivälliseksi. Kunnon ruokaa siis.
Ethän vastaa tähän että "googleta", äläkä luettele tietämiäsi kasvisruokia vaan JAA PARAS RESEPTISI. Maitotuotteita saa olla ja munia. Mielellään lisukkeet mainittuina !
Kasvisruokablogin saa kuitenkin linkittää.
Minä laitan tähän aluksi täältä av:lta kauan sitten löytämäni keiton, joka on ihan kunnon ruokaa ja pienetkin lapset syö sipuleineen päivineen.
NOPEA PORKKANAKEITTO
oljyä kuullotukseen
1-2 isoa sipulia isoina lohkoina
5-7 porkkanaa kuorittuna paloina
5 dl - 1 l mietoa kasvislientä1 prk viola 13% tuorejuustoa
(rakuunaa)
Kuullota sipuleita hetki öljyssä. Mieto lämpö. sipuli ei saa palaa ! Lisää porkkananpalat.
Lisää mietoa kasvislientä kunnes kasvikset peittyvät.
Keitä kypsiksi ja soseuta sauvasekoittimella. Lisää tuorejuusto ja sekoita sauvasekoittimella tasaiseksi. Tarkista maku, lisää vettä tai kasvislientä kunnes keitto on sopivan vahvuista.
Voi maustaa rakuunalla
Lisuke : karjalanpiirakka ja raejuusto-munavoi
Kommentit (162)
Yleensä kasvisruoalla tarkoitetaan nimenomaan lihatonta ruokaa ja vegaanisella sellaista, jossa ei ole mitään eläinperäistä. Ruokavalioita on erilaisia ja erilaiset tavat sopivat eri ihmisille. Mikäs siinä on ongelmallista? Yleensä vegaaneilla on jo tiedossa erilaisia maitotuotteiden ja munien korvikkeita, joilla on helppo korvata resepteistä eläinperäiset tuotteet tarpeen mukaan. Itse syön vähintään neljänä päivänä viikossa kasvisruokaa, koska satun pitämään siitä enemmän kuin useimmista liharuoista. Oikeasti. Lihan ja eläinperäisten tuotteiden ostamisessa taas olen panostanut määrää enemmän laatuun. Toimii minulle, ei ole pakko toimia sinulle.
Itse ainakin olen vähentänyt lihan syöntiä,koska se ei enää maistu ja tuntuu jotenkin raskaalta. Siksi haen monipuolisia ja hyviä kasvisruokareseptejä,joissa minun puolesta saa olla maitotuotteita ja kananmunia yms. Ei kukaan ole väittänyt että maitotuotteet ja munat olisivat kasviksia,samalla logiikalla liharuuissakin pitäisi olla vain eläinperäisiä raaka-aineita..
Miksi kaikkiin oikeisiin vinkkeihin tuli niin paljon alapeukkuja? Koska peukuttajan mielestä ovat pahoja ruokia vai koska ei voi sietä kasvisruokaa?? Outoa, vaan ei tietty uutta, kunhan utelen. Alapeukuttajat vois vaikka perustella?
Valion kesäkurpitsaporkkanakeitto ja pehmeää raejuustoa <3 tabletilla en pysty linkkaamaan. Valion ohje.
Muistaakseni tuli
sipuli
kesäkurpitsaa
porkkanaa
valion kolme yrttiä ruokakermaa
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:06"]
Vuokaan riisiä, pilkottu iso kesäkurpitsa ja tomaatteja (tai paprikaa) sekä sipulia. Sekoita joukkoon tuorejuustopurkki. Mausteet oman maun mukaan (mustapippuri, suola/soija, yrttejä). Päälle juustoraastetta tai tofupekonia. Uuniin (225 C) n. 45 minuutiksi. Nam.
[/quote]
Tofupekonia? Saako normaalista ruokakaupasta? :D
[/quote]
Tofupekonia voi valmistaa itse, reseptejä löytyy googlesta. Myydään myös hyvin varustelluissa kaupoissa ainakin täällä LA:ssa.
[/quote]
Meillä Käläviällä ei myydä
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:46"]
Yleensä kasvisruoalla tarkoitetaan nimenomaan lihatonta ruokaa ja vegaanisella sellaista, jossa ei ole mitään eläinperäistä. Ruokavalioita on erilaisia ja erilaiset tavat sopivat eri ihmisille. Mikäs siinä on ongelmallista? Yleensä vegaaneilla on jo tiedossa erilaisia maitotuotteiden ja munien korvikkeita, joilla on helppo korvata resepteistä eläinperäiset tuotteet tarpeen mukaan. Itse syön vähintään neljänä päivänä viikossa kasvisruokaa, koska satun pitämään siitä enemmän kuin useimmista liharuoista. Oikeasti. Lihan ja eläinperäisten tuotteiden ostamisessa taas olen panostanut määrää enemmän laatuun. Toimii minulle, ei ole pakko toimia sinulle.
[/quote]
Ongelma on se, että juusto ja munat eivät ole kasviksia. Jos puhutaan kasvisruokaresepteistä, sitten pysytään ihan pelkissä kasviksissa. Ihan vaan käsitteiden selkeyden vuoksi.
http://www.kotivinkki.fi/ruoka/kasvisruokaa-kikherneista-x-3
Tästä toi kikherne-juures-kuskus on tajuttoman hyvää
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:16"]
En osaa nimetä sitä kaikista parasta reseptiä, mutta viime aikoina on tullut syötyä aika usein mausteista bataatti-kikhernevuokaa, a la Chocochili. (Aika paljon muutenkin Chocochilin reseptejä käytän, joko suoraan blogista tai sitten uusimmasta kirjasta).
http://chocochili.net/2011/10/mausteinen-bataatti-kikhernevuoka/
[/quote]
Viestin kirjoittaja yrittää rahastaa mainoksilla, eli jos haluaa tällaista huijaamista kannattaa, klikatkaa viestin saitti auki.
[/quote]
Tiedän chocochilin elinan ihan oikeutta eläimille foorumi ajoilta, ja sanotaanko nyt näin ettei sen tarvitse jossain av:lla käydä mainostamassa blogiaan.
Sen blogi on suomen isoin kasvisruokablogi, ja suosittu ulkomaillakin vegaanien parissa.
Joten voitko idiootti trolli lopettaa. Elinan blogia linkataan tänne, koska se on yksi parhaista omassa genressään.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:18"]
Tuskinpa saisi soijarouhetta kaupassa myydä, jos se olisi jotenkin ihmisen terveydelle vaarallinen tuote.[/quote]
Ihmisten usko siihen, että kaupat ja isot yritykset välittäisivät niiden terveydestä on huvittavaa ja surullista samaan aikaan...
Tiedoksi vain, että neurotoxin, jota soijarouhe sisältää, heksaanin kautta, on suomeksi hermomyrkky ja sille ei ole asetettu soijatuotteissa ylärajaa.
http://www.cornucopia.org/2010/11/hexane-soy/
http://www.motherjones.com/blue-marble/2010/04/which-veggie-burgers-contain-neurotoxin
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:16"]
En osaa nimetä sitä kaikista parasta reseptiä, mutta viime aikoina on tullut syötyä aika usein mausteista bataatti-kikhernevuokaa, a la Chocochili. (Aika paljon muutenkin Chocochilin reseptejä käytän, joko suoraan blogista tai sitten uusimmasta kirjasta).
http://chocochili.net/2011/10/mausteinen-bataatti-kikhernevuoka/
[/quote]
Viestin kirjoittaja yrittää rahastaa mainoksilla, eli jos haluaa tällaista huijaamista kannattaa, klikatkaa viestin saitti auki.
[/quote]
Tiedän chocochilin elinan ihan oikeutta eläimille foorumi ajoilta, ja sanotaanko nyt näin ettei sen tarvitse jossain av:lla käydä mainostamassa blogiaan.
Sen blogi on suomen isoin kasvisruokablogi, ja suosittu ulkomaillakin vegaanien parissa.
Joten voitko idiootti trolli lopettaa. Elinan blogia linkataan tänne, koska se on yksi parhaista omassa genressään.
[/quote]
Nimenomaan. Minä olin se joka tuon linkitti enkä todellakaan ole tuo bloggaaja, naurettava (ja harhainen) ajatuskin :D Olen ollut nyt vuoden verran vegaani ja Chocochilin blogi on ollut ahkeraan käytössä (samoin kuin se lahjaksi saama kirja) koska reseptit ovat vegaanisia ja hyviä. Sekä simppeleitä kaltaiselleni ihmiselle joka ei ole mikään kodinhengetär.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:06"]
Miten hitossa tämä ketju on täällä vieläkin? Onko nyt taas töissä se vegaanimode joka poistelee vain veganismin vastaiset viestit ja muut saa jäädä? Poista nyt koko ketju niinkuin teet päinvastaisillekin ketjuille!
[/quote]
Miksi hitossa ketjussa jossa kysytään kasvisruokareseptejä, pitäisi olla jotain veganismin vastaisi viestejä? Eikö sun äo riitä avaamaan ihan omaa ketjua niille veganismin vastaisille viesteillä vai mikä on vialla? Ketään ei kiinnosta sinun kitinäsi vaan ne kasvisruokareseptit.
Apua, tän ketjun fanaattiset lihansyöjät ja muut alapeukuttelijat ansaitsee kyllä av:n päivän sekopää - palkinnot :D käsittämätöntä kiukuttelua kun toiset vaan haluu jakaa reseptejä!
Jestas kun lihansyöjät on aggressiivisia. Syökää vähän vähemmän sitä hormonilihaanne niin ehkä rauhoitutte.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:14"]
Apua, tän ketjun fanaattiset lihansyöjät ja muut alapeukuttelijat ansaitsee kyllä av:n päivän sekopää - palkinnot :D käsittämätöntä kiukuttelua kun toiset vaan haluu jakaa reseptejä!
[/quote]
Niillä on niin paha mieli, kun ummetus vaivaa makkarapaketin jälkeen ja karppauskin vaan lihotti, että ne purkaa sitä tänne.
Liharuoka tehnyt trollin kiukkuiseksi. :(
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:14"]
[/quote]
Nimenomaan! En ymmärrä, että miten täysin tuntemattomien ihmisten syöminen aiheuttaa noin suuria tunteita ja siitä provosoidutaan noin paljon. Ettei vaan olisi huono omatunto kuitenkin siitä omasta lihanpuremisesta joka sitten purkautuu noin voimakkaasti.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:52"]
Miks ihmeessä mun ekan sivun mainosviesti pysyy, mutta nää mun kaikki muut mainokset poistetaan? Klikatkaa mun blogia http://chocochili.net/ jotta mä saan rahaa. Tai ostakaa mun kirja. Ohjeet löytyy blogista :))))
[/quote]
Huvittavaa, tyyppi syyttää muita virheellisesti mainonnasta ja itse pasteaa tuon osoitetteen about joka viestiinsä.
En kestä :D
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:20"]
Joo, ulkomaillakin osataan suomea... Fakta on se, että blogisti linkittää blogiaan tänne harva se päivä ja saa joka klikkauksesta rahaa. Av on yksi suomen suosituimmista foorumeista, joten mikäpä olisi houkuttelevampi rahanansaintapaikka kuin juuri tämä. Keksitään joku kiva aloitusviesti, johon on helppo parin viestin päästä heittää linkki omaan blogiin. Niin läpinäkyvää. Lähinnä tuo ketjujen aloitusviestien kehittely antaa kasvissyöjistä aika vajaamielisen kuvan. Yksikään kasvissyöjä ei osaa googlettaa, googlella varmaan löytyisi se suomen isoin kasvisruokablogikin.
[/quote]
Kuullut google translatesta? Tai ulkosuomalaisista?
Otapa kuule lääkkeet noihin sun harhoihin, ei ole enää pitkään aikaan ollut tervettä noiden harhojen jankuttaminen.
Tomaatti-papupata:
1 sipuli
valkosipulia maun mukaan
5-6 tomaattia
1 punainen paprika
suolaa, pipuria, yrttejä
Mitä tahansa papuja 4 dl vaikka purkista
Oliiveja
Maustettua tuorejuustoa (esim aurinkokuivattu tomaatti käy hyvin), sulatejuustoa, smetanaa tai ruokakermaa maun mukaan. Voi jättää kokonaan poiskin
Hienonna sipulit. Kuullota oliiviöljyssä pehmeiksi. Lisää kuutioidut tomaatit ja paprika. Hauduta sekoitellen kunnes ovat pehmeitä. Mausta. Lisää pavut ja oliivit ja lopuksi tuorejuusto.
Tämän kanssa sopii raikas salaatti. Voi olla myös pastan seuralainen.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:45"]
Soija"bolognese". Siihen löytyy yleensä aineet kaapista. Soijarouhetta, turvotetaan kasvisliemessä, sipulia porkkanaa ja selleriä kuullotetaan öljyssä hetki, tomaattimurskat ja soijat joukkoon, mausteita maun mukaan.
[/quote]
Tää on tosi hyvää.
Mutta muistakaa, että soijarouhe on heksaanilla käsiteltyä.
Itse teen sen takia nykyään tuon tofusta, eli kuivaan tofun mahd. kuivaaks ja murustan haarukalla, paistan sitä vähän rapeaksi sipulin kanssa, ja maustan soijakastikkeella, valkosipulilla yms. Lisään sitten kaurakermaa ja tomaattimurskaa.
Tulee yhtä hyvää, mutta ilman sitä heksaania.