Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita lähivanhempia, jotka joutuvat kuuntelemaan jatkuvaa valitusta etävangemmalta elatusavun maksamisesta?

Vierailija
28.10.2021 |

Miten te suhtaudutte siihen?

Olen erityislapsemme lähivanhempi - lapsi käy isänsä luona joka toinen viikonloppu - ja käytännössä huolehdin siis kaikesta yksin. Silti isä jaksaa valittaa siitä, että maksaa ”minulle” 250 € kuukaudessa elatusapua. Hän itse kuitenkin valitsi perustaa perheen uuden puolison kanssa.

Mikä logiikka voi olla tämän valituksen takana? Eikö ihminen todellakaan tajua miten paljon taloudellisia ja henkisiä resursseja lapsen, ja erityisesti erityislapsen, hoitaminen edellyttää?

Vi*uttaa.

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elatusapu ole sinun oikeutesi rahalliseen korvaukseen siitä mielipahasta että entinen miehesi perusti uuden perheen.

Vierailija
2/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puhdas etävanhemman itsekkyys. Muuta en keksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elatusapu ole sinun oikeutesi rahalliseen korvaukseen siitä mielipahasta että entinen miehesi perusti uuden perheen.

What? Eihän Ap niin väittänyt. Hänhän toi esille, että lapsen huoltaminen vie paljon taloudellisia ja henkisiä resursseja.

Mutta joo: yrität viedä keskustelua vääriin argumentteihin, että alkuperäinen sanoma haihtuisi - siis etävanhemman itsekkyys

Vierailija
4/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsitkö tahalleen väärin?

-eri

Vierailija
5/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsitkö tahalleen väärin?

-eri

Kyllä ymmärsi, tyhmä kun on

Vierailija
6/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, anna valittaa. Mun lapsen isästä ei oo kolmeen viikkoon kuulunut mitään vaikka sen pitäisi oman toiveensa mukaan tehdyn sopimuksen perusteella tavata lasta joka toinen viikko. En jaksa enää ees yrittää, oletan että ei kiinnosta enää. Lapsi ei isäänsä kaipaa, mutta onhan tää silleen hankalaa kun sopimus kuitenkin voimassa ja saattaa palata vaatimaan tapaamisia taas koska tahansa. En jaksa enää edes ajatella koko luuseria. Hapenhukkaa on.

Vierailija
7/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuuntelis tollasta.

Vierailija
8/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kuuntelis tollasta.

No mitäpä asialle mahtaa?

Vierailija
9/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota hänelle huoltajuuden ja roolien vaihtamista.

Vierailija
10/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaisikohan olla hyvä juttu lapselle…

Vierailija
11/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valituksen takana voi olla myös miehen uusi puoliso

Vierailija
12/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What? Eihän Ap niin väittänyt. Hänhän toi esille, että lapsen huoltaminen vie paljon taloudellisia ja henkisiä resursseja.

Mutta joo: yrität viedä keskustelua vääriin argumentteihin, että alkuperäinen sanoma haihtuisi - siis etävanhemman itsekkyys

Kyllä tuosta katkeruus läpi paistaa:

"Hän itse kuitenkin valitsi perustaa perheen uuden puolison kanssa."

Miten tämä lause liittyy elatusmaksuun joka on tarkoitettu lapselle?

Niinpä, ei mitenkään. 

Vierailija
13/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä käy, koska sitten ei voisi enää kiristää isää rahalla, vaan joutuikin itse makselemaan.

Vierailija
14/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei ole paikalla yhtään lähivanhempia antamaan vertaistukea. Tuo 250 on aikasen pieni summa, mutta kyllähän mies tietysti mieluummin sen käyttäisi itseensä tai uuteen perheeseensä. Se ajattelee, että siellähän se lapsi hoituu ilmankin, ja että sinä vain itsellesi haluat sen rahan. Näin aina. 

Vierailija
15/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei maksella elatusapua suuntaan tai toiseen, niin ei tarvitse kiistellä. Kumpikin vanhempi on tyytyväinen tilanteeseen.

Vierailija
16/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 100 e elatusapua teini-ikäiselle, joka ei ole käytännössä koskaan etävanhemmallaan. Välillä tulee valitusta tuostakin summasta, jos etälle onkin tullut joku yllättävä meno ja on rahasta tiukkaa. Itse toki kylven rahassa näin osa-aikatyöttömänä..

Vierailija
17/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuosta asiasta valittamisesta paistaa yksinkertaisesti läpi etävanhemman oma itsekkyys. Että kun ei millään edes tuota summaa pois itseltään antaisi omalle lapselleen. Jonka on aikanaan halunnut kanssasi saada.

Ikään kuin erotessa myös katkeaisi, loppuisi, vanhemmuus.

Ikävä tilanne, kaikille osapuolille.

Vierailija
18/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ei mitenkään. 

Lause liittyy siihen, että etä kehtaa valittaa elatusmaksusta, vaikka itse on järjestänyt kyseisen tilanteen itselleen. 

Vierailija
19/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ei mitenkään. 

Sun kommentista paistaa läpi oma katkeruutesi - taidat olla eronneen miehen uusi puoliso, eikä kaikki ole mennyt niin auvoisesti. Harmi. Olisi kannattanut valita vastuuntuntoinen lapseton mies…

Vierailija
20/164 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ei mitenkään. 

Se uusi perhe varmasti vie rahaa ja aikaa myös ja mies nyt sitten kokee tämän ensimmäisen lapsen vain taakana, josta ei haluaisi maksaa edes elareita. Lisäksi on se ja sama onko ap katkera vai ei. Lapsella on oikeus elatukseen isältään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä