Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai synnytyksessä oikeasti tule kakkaa tahattomasti?

Vierailija
04.01.2015 |

Sanokaa, että minulle valehdeltiin. En ikimaailmassa kehtaa synnyttää, jos noin käy hoitohenkilökunnan edessä. Eikä auta, että sanotte, että se on heille arkipäivää. Minulle ei.

Kaiken huipuksi mies tunkee mukaan synnytykseen. Hävettää muutenkin olla hänen edessään avuttomassa tilassa, sitten vielä pitäisi olla kakat pöydällä. Ei todellakaan kiitos.

Voisiko tämän raskauden perua? Tai voinko saada keisarileikkauksen synnytyspelon takia? Koska sitähän tämä oikeastaan on. Pelkään olla paljaana tuskissani kaikkien edessä.

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tuo kuulouisi jokaisen kätilön vakisanastoon. Ihana kätilö.

Vierailija
142/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:57"]

Miksi teette tästä asiasta ONGELMAN?

Itse sain pelkosektion ja kaikki meni hyvin, siististi ja helposti. Maailmaan syntyi terve vauva, eikä itse tarvinnut stressata synnytyksestä. Miksi tehdä asiat vaikeesti, kun vaihtoehtoja on? 

Kuka nyt sektion haluaa? Sektio on leikkaus, ei synnytys. 

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekassa. Ponnistusvaiheessa. Se oli pakko puskea pihalle ennen vauvaa. Siis se vauva tullessaan painoi sen paskan liikkeelle. Kätilölle sanoin että nyt tulee jotain muttei vielä vauva :D :D se oli kyllä aika kovaa, koska mun piti tosissani sitä ponnistaa. Sitten puskin vauvan. Tokalla kertaa ei tullut. MUTTA: kolmas kerta toden sanoo :D :D kesällä nähdään kuinka käy!!

Vierailija
144/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:18"]

Miten se vaikuttaa jälkeenpäoin väleihinne? Siis siellä pedissä. T. Tietämätön

[/quote]

Siis se, kun mies joutui pyyhkimään kakan muun henkilökunnan ollessa poissa.

Vierailija
145/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:11"]

Hyi hemmetti. Kuka haluaa olla edes kätilö?

[/quote]

No vaikka ne, jotka ovat hakeneet opiskelemaan kätilöiksi? Kysytkö sä samaa asiaa lääkäreistä?

[/quote]
Itseasiassa mietin monesti, opiskellaanko lääkäriksi vain rahan takia. Mitä noilla tk-lääkäreillä oon käynyt, niin ei niitä ainakaan auttaminen kiinnosta.
[/quote]

Lääkäreitä, kätilöitä, sairaanhoitajia tms ei ensisijaisesti kiinnosta auttaminen vaan sairaiden parantaminen omalla osaamisella. Auttaminen tulee siinä luonnostaan.

Vierailija
146/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia mutta sä kyllä jälkeenpäik tajuat sen kaiken läpikäytyäsi, että siinä yhdet kakat on aika pieni sivuseikka... hah! Tässäkin taas näkee kuinka sitä kasvaa äitinä. Voin kertoa, että ilman sitä kakkaakin se alusta siinä on aika mielenkiintoinen ja siinä on jos mitä eritettä, etkä tuskin itsekään ole ihan parhaimmilllasi kuin tanssiaisiin lähdössä siinä, kestätteköhän sen miehesi kanssa kun olis kuitenkin lapsi tulossa? Hei oikeesti, herätkää tähän maailmaan tyhjäpäät! Ja sairaalassa kun oon lasten puolella töissä ni toivo mieluummin, että kaikki menee hyvin ja lapsi voi hyvin kun syntyy ja sinä myös..

Vierailija
147/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla roiskahti oikein ripuli seinälle ihan alkumetreillä. Mies seisoi vieressä ilmeenkään värähtämättä kun kätilö luutusi pahimpia roiskeita supistusten välillä.

Tosin harrastamme mieheni kanssa usein anaaliseksiä joten ehkäpä tuote oli hänelle ennestään tuttua  ;) .

Vierailija
148/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tulee enemmän tai vähemmän jokaiselta :) mulle kätilö sano vaan et jahas ja pyyhki pois :D ei siinä kivun keskellä mitää paskoja mieti :)

Vierailija
149/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin koko loppuraskauden ummetuksesta. Niinpä päätin pyytää peräruiskeen ennen tositoimia. Noh, sitä ei saatu laitettua kun vauva oli niin alhaalla ja painoi peräsuolta. Suoli siis aika lailla täynnä. Itsestäni tuntui, että suoli tyhjeni ruplattamalla, vauvan ensin synnyttyä.. En sitten tiedä oliko kakkaa vai peräpukamat, jotka sieltä ulostautui. Jännä tunne kuitenkin siellä peräpäässä oli hetken. Kukaan ei asiaa kommentoinut, eikä paljon kiinnostanut kysellä. :) Ei se niin vaarallista ole.

Vierailija
150/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:05"]

Miksi miehet pitää nykyään väkisin ängetä sinne huoneeseen toljottelemaan ja aiheuttamaan ylimääräistä päänvaivaa synnyttävälle?! Kun mies ei päässyyt seuraaviin synnytyksiin jäädessään hoitamaan lapsia, oli olo huomattavasti rennompi ja synnytys meni siksi paremmin. Sama juttu, kun salissa ei ollut mieskätilöä eikä yhtäkään harjoittelijajoukkoa!Miksi synnyttävät äidit alistetaan tahtoimattaan vaikka minkälaisille synnytyskokemukseille, kun ovat jo muutenkin siinä avuttomia ja muiden armoilla. Moni ei uskalla häpeästä ja sosiaalisesta paineesta esittää, ettei tahdo harjoittelijoita tai uhtäkään ylimääräistä, saati miestä saliin.

[/quote]

Aivan samaa mieltä! En halua miestä synnytykseen, mutta mies oli heti plussattuani innoissaan, kuinka ME sitten siellä synnytyksessä sitä ja tätä ja kuinka HÄN kuvaa ja ja ja. Eli muuta vaihtoehtoa ei hänen ajatusmaailmassaan edes ole. No, olen vähän narrannut häntä lasketusta ajasta ja toivon hänen plevan silloin työmatkalla.

[/quote]

Mikset vain kerro miehelle ettet halua häntä mukaan. Todellisuudesa moni mies olisi helpottunut jos saisi jäädä pois vaikka nykyajan vaatimusten mukaan vakuutteleekin innokkuuttaan päästä mukaan synnytykseen.

Vierailija
151/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:05"]

Miksi miehet pitää nykyään väkisin ängetä sinne huoneeseen toljottelemaan ja aiheuttamaan ylimääräistä päänvaivaa synnyttävälle?! Kun mies ei päässyyt seuraaviin synnytyksiin jäädessään hoitamaan lapsia, oli olo huomattavasti rennompi ja synnytys meni siksi paremmin. Sama juttu, kun salissa ei ollut mieskätilöä eikä yhtäkään harjoittelijajoukkoa!Miksi synnyttävät äidit alistetaan tahtoimattaan vaikka minkälaisille synnytyskokemukseille, kun ovat jo muutenkin siinä avuttomia ja muiden armoilla. Moni ei uskalla häpeästä ja sosiaalisesta paineesta esittää, ettei tahdo harjoittelijoita tai uhtäkään ylimääräistä, saati miestä saliin.

[/quote]

Aivan samaa mieltä! En halua miestä synnytykseen, mutta mies oli heti plussattuani innoissaan, kuinka ME sitten siellä synnytyksessä sitä ja tätä ja kuinka HÄN kuvaa ja ja ja. Eli muuta vaihtoehtoa ei hänen ajatusmaailmassaan edes ole. No, olen vähän narrannut häntä lasketusta ajasta ja toivon hänen plevan silloin työmatkalla.

[/quote]

Minä taas en olisi mistään hinnasta halunnut synnyttämään ilman miestä! Yhteinenhän on se syntyvä vauvakin, sitä paitsi. Ja minä olin ainakin ikuisesti kiitollinen mieheni korvaamattomasta tuesta elämäni kamalimmassa kokemuksessa, johon meinasin menehtyä. En tiedä olisinko selvinnyt ilman häntä. Psyykkisesti tai fyysisesti. Olisin toki halunnut hänet paikalle, vaikka kaikki olisi mennyt täydellisestikin, sitähän vahva parisuhde on. Asioiden jakamista ja toisen tukemista.

[/quote]

Parisuhden on niin paljon muutakin. Toisaalta on hyvä, ettei pari ole toisiinsa kiinniliimautunut, vaan on myös jotain omaa yksityistä aluetta ja intimiteettiä. En tarkoita vauvaa ja syntymää, vaan noita intimiteettijuttuja. Käymme yleensä lääkärilläkin yksin ja on aioita, joita ei edes halua puhua muiden kuullen. Oli ne sitten ilmavaivoista tai jostakin ihan muusta. Lapsilla on sama juttu, kun tulevat isommiksi. Hyvässä parisuhteessa on kaksi itsenäistä, ehjää ja vahvaa ihmistä, jotka pystyvät jatkamaan elämää sittenkin kun toinen pakostakin jossakin vaiheessa kuolee. Ei kuolevakaan halua läheisiään ihan jokaista kauheaa kipuhetkeä ja suolehtyhjennysputken asennushetkeä katsomaan, vaan tueksi sitten kun se tuilanne on ohi.

Vierailija
152/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi synnytystä seuranneena: Joko kätilöt ovat kakanpiilottamisen ammattilaisia tai silmäni ovat oudon valikoivat.

M 45

Vierailija
153/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:02"]Minun mieheni jopa pyyhki minun pyllyn synnytyksessä kun kätilö oli hetken pois huoneesta. Ennen sitä en olisi ikimaailmassa uskonut, että sellainenkin tilanne meidät vielä kohtaa! Mutta mitäpä sitä ei toisen eteen tekisi, jos rakastaa. [/quote] No hyi helvetti. En todellakaan pyyhkisi mieheni persettä paskasta, vaikka kuinka rakastan [/quote] Et vaikka toinen halvaantuisi eikä pystysi siihen enää itse? Juu hirveästi rakastat [/quote] Henkilökohtaset avustajat on sitä varten. [/quote] Eli jos miehesi laskisi alleen odottelisit sen avustajan sinne etkä auttaisi toista puhtaaksi heti.. [/quote] No mitäs laski alleen

[/quote]

Tosirakkautta ??

Vierailija
154/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska lentää ja balalaikka soi. Voit ap varautua, että synnytyksessä lentää paska, veri, lima ja hiki. Ja hoitsuille maksetaan likaisen työn lisä.

Vierailija
155/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:00"] Ilmeisesti tämä synnyttäjä ei halua paskoa lattialle kun synnyttää pöntöllä, tuohan on hyvä ratkaisu.

[/quote] Onpas tuo synnytys nopeaa, minulla menee aamupaskalla 10min ja tämä synnyttää puolessa ajassa.. -mies- [/quote] Mä en edes nää videota, kun siihen tulee teksti että video ei ehkä sovi kaikille. :-/

[/quote]

Aijaa, näkyyköhän se sitten vain niille jotka on rekisteröitynyt youtubeen. No siinä nainen synnyttää kotona pöntöllä lapsen 5 minuutissa.

[/quote]

Se pyytää vaan kirjautumaan bloggeriin ja sitten sen pystyy katsomaan. 

Isä kysyy, että "do we have a boy or another girl?" Äiti vastaa, että tyttö tuli ja isä siihen: "Oh boy." Pientä pettymystä havaittavissa? ;

Vierailija
156/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:29"]Minua häiritsi aloituksessa se, että ap kirjoittaa olevansa avuttomassa tilanteessa synnyttäessään. Tämä on mielestäni kaikkein isoin ja huolestuttavin ongelma synnyttäjistä puhuttaessa. Ei se ihme ole, että kaikenmoiset kakkaamiset ja miehen ja kätilön mielipiteet asioiden kulusta on ne suurimmat huolet, kun ajatellaan menevänsä avuttomasti tekemään potilaana niin kuin käsketään.
Minusta jokaisen synnyttäjän pitäisi asennoitua synnytykseen niin, että on itse ns aktiivinen synnyttäjä. Lapsen syntymä ei tapahdu sinulle vaan sinä itse synnytät! Neuvolankin pitäisi mielestäni synnytysvalmennuksessa keskittyä valamaan äitiin luottoa siitä, että hän pystyy ja hän TEKEE, sekä neuvoa käytännössä hengityksestä ja asennoista, eikä keskittyä luonnoimaan pelkästään synnytyskipujen lääkkeellisestä lievittämisestä.
Väitän, että jos asenne on synnyttämään mennessä, että minä saatan oman lapseni maailmaan ja kätilö on minua varten auttamassa ja huomaamassa, jos tulee komplikaatioita, mutta että minulla on ohjat käsissäni, niin aika monilta synnytyspelkotapauksilta ja turhilta huolilta ennen synnytystä vältyttäisiin.
[/quote]

Kyllä!! Ajatus avuttomana makaamisesta kun minulle vaan tehdään asioita tuskissani oli kamala ajatus. Kun sitten tajusin että minähän se tässä työn teen ja voin olla aktiivinen, liikkua jne niin tilanne parani huomattavasti.

Vierailija
157/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:44"]Usein tulee ja koska synnytyksen takia elimistö on sekaisin, niin se on useimmiten ripulia. Jossain oli videokin kun kätilö sanoo push push, ja sitten kuuluu pröööt ja ripulit lentää kaaressa lattialle ja kätilön käsille.
[/quote]
Minulla vatsa tyhjeni jo kotona ennen synnärille lähtöä, koska supistusten voimasta meni vatsa sekaisin. Ei tullut enää synnytyksessä.

Vierailija
158/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:44"]

miksi nykyisin ei enää anneta peräruisketta kaikille synnyttäville?

[/quote]

Ei aina kerkee.
[/quote]

Peräruiske voi myös voimistaa supistuksia tosi paljon. Moni ei halua lisää kipuja ja toimenpiteitä. Eikä peräruiskekaan tyhjennä kuin pikku pätkän suolta joten oikeastaan turha operaatio.

Vierailija
159/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli toisessa synnytyksessä paljon ripulia, koska otin sen peräruiskeen, mutta jotenkin se tavara ei kokonaan tullut ulos kuin vasta synnyttäessä, ja koska se oli tosiaan vesiperäruiskeeseen sekoittunutta se uloste, oli ihan liejua. Ilman ruisketta olisi varmaan ollut vähemän ällöä, kun olisi tullut helpommin ruokottavassa pökälemuodossa. 

Itsekin olen noita jotka ei halunnut miestä synnytykseen, ei niinkään kakka-asian takia, mutta minä en vaan pidä siitä että kun olen heikko ja kipeä, ketään on paikalla. Haluan kärsiä yksin ja ilmestyä tuttujen silmiin vasta selvittyäni. Onneksi mieheni ymmärsi tämän eikä tehnyt numeroa oikeudestaan nähdä lastensa syntymät. Itse asiassa hän oli helpottunut, etten  halua häntä tueksi, meinasi että olisivat voineet hoitajat joutua hoitamaan pyörtyvää isää ;) Olen tavallisten sairauksienkin suhteen sellainen että haluan vetäytyä hiljaisuuteen ja yksinäisyyteen kitumaan, enkä kestä seuraa, kai se on jokin eläimellinen vaisto mennä yksinäisyyteen "haavojaan nuolemaan", olla näyttämättä laumalle heikkoutta.

Vierailija
160/187 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta tuli kakkaa kun näin mitä vaimon synnyttäessä tapahtuu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä