Ei kai synnytyksessä oikeasti tule kakkaa tahattomasti?
Sanokaa, että minulle valehdeltiin. En ikimaailmassa kehtaa synnyttää, jos noin käy hoitohenkilökunnan edessä. Eikä auta, että sanotte, että se on heille arkipäivää. Minulle ei.
Kaiken huipuksi mies tunkee mukaan synnytykseen. Hävettää muutenkin olla hänen edessään avuttomassa tilassa, sitten vielä pitäisi olla kakat pöydällä. Ei todellakaan kiitos.
Voisiko tämän raskauden perua? Tai voinko saada keisarileikkauksen synnytyspelon takia? Koska sitähän tämä oikeastaan on. Pelkään olla paljaana tuskissani kaikkien edessä.
Kommentit (187)
Eikö kukaan akateeminen tai edes ylioppilas kehtaa tunnustaa kakanneensa synnytyspöydälle?
Mulla neljästä synnytyksestä kolmannessa tuli kakkaa vähän väliä, itse mietin että johtui varmaan siitä että ponnistusvaihe kesti niin kauan ja lopulta vedettiin imukupilla, koska vauvan pää oli väärässä asennossa. Toiset syntyivät helpommin,eikä silloin kakkaa tullut. Ainakaan en itse huomannut. Mun mies ei siitä välittänyt, enkä itekään. Ekan syntyessä mies sanoi jälkeenpäin, että mun peräaukko on ollu melkein yhtä iso kuin pimpan aukkokin kun ponnistin oikein kunnolla :) Ja mä ainakin kysyin mieheltä, haluuko tulla mukaan, ja jos ei olis halunnu, niin ok, ja jos en ite olis sitä halunnu, niin olisin sanonu ettei tule. Mutta mulle mies oli se ainoa, jonka olisin sinne ottanu, jos hän ei olis halunnu, niin sitten olisin menny yksin, olis siellä kätilö auttanu.
Kiitos vaan, taisi loppua minunkin vauvahaaveeni tähän. Miksi tällaisista asioista ei puhuta, vaikka kaikesta mahdollisesta puhutaan?!
En edes ole häveliäs ihminen, mutta toisten läsnäollessa en kyllä kaki. Ikinä. Piste.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:08"]
Mulla neljästä synnytyksestä kolmannessa tuli kakkaa vähän väliä, itse mietin että johtui varmaan siitä että ponnistusvaihe kesti niin kauan ja lopulta vedettiin imukupilla, koska vauvan pää oli väärässä asennossa. Toiset syntyivät helpommin,eikä silloin kakkaa tullut. Ainakaan en itse huomannut. Mun mies ei siitä välittänyt, enkä itekään. Ekan syntyessä mies sanoi jälkeenpäin, että mun peräaukko on ollu melkein yhtä iso kuin pimpan aukkokin kun ponnistin oikein kunnolla :) Ja mä ainakin kysyin mieheltä, haluuko tulla mukaan, ja jos ei olis halunnu, niin ok, ja jos en ite olis sitä halunnu, niin olisin sanonu ettei tule. Mutta mulle mies oli se ainoa, jonka olisin sinne ottanu, jos hän ei olis halunnu, niin sitten olisin menny yksin, olis siellä kätilö auttanu.
[/quote]
No joo, too much information.
Tämä ei voi olla naisen kirjoittama. Joku pervo ukko asialla.
[/quote]
Onpa teillä keskustelunaiheet.
Miksi muuten miehesi toljotti alapäätäsi?
Minä otin peräruiskeen ja istuin vajaan tunnin pöntöllä synnytystä edeltävänä iltana. Synnytyksessä tuli silti kamala määrä kakkaa, vaikka en ollut syönyt juuri mitään saman päivän aikana.
[/quote]
Tuollaisen jälkeen en ikinä voisi haluta vaimoani.
t. tuleva isä, joka aikoo pysyä sängyn yläpäässä
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:12"]
[/quote]
No joo, too much information.
Tämä ei voi olla naisen kirjoittama. Joku pervo ukko asialla.
[/quote]
Mikä sen peräaukon muka tossa laajensi niin suureksi? Eikai sitä kakkaa niin paljon siinä ollut?
Mulla on molemmissa synnytyksissä suoli tyhjentynyt reippaasti vessassa supistusten alettua. Ei ole jäänyt mahaan juuri mitään mikä olisi synnytyssalissa voinut tulla.
Muutaman pikkukikkareen taisin turauttaa, kun kätilö jotain pyyhki pyllystä, mutta en alkanut tarkemmin kysellä mitä sieltä tuli. Mies ei varmaan edes huomannut.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:02"]Minun mieheni jopa pyyhki minun pyllyn synnytyksessä kun kätilö oli hetken pois huoneesta. Ennen sitä en olisi ikimaailmassa uskonut, että sellainenkin tilanne meidät vielä kohtaa! Mutta mitäpä sitä ei toisen eteen tekisi, jos rakastaa.
[/quote]
No hyi helvetti. En todellakaan pyyhkisi mieheni persettä paskasta, vaikka kuinka rakastan
[/quote] Odotahan vaan kun se on 80-vuotias ja tarvitsee apua ihan kaikkiin perusasioihin, myös pyyhkimiseen...
Miten koulutus liittyy synnytyspöydälle paskomiseen?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:03"]
Eikö kukaan akateeminen tai edes ylioppilas kehtaa tunnustaa kakanneensa synnytyspöydälle?
[/quote]
Jos ei ole kunnon vesiperää tehty ennen synnytystä, niin kyllä sitä kakkaa tulee. Kaikki eivät sitä edes ehdi huomata, kun kätilö niin nopsaa sen siivoaa pois. Mutta kyllä sitä tulee lähes aina.
Voivoi kun sitä tavaraa voi tulla sekä yläpään aukosta että alapään molemmista aukoista ihan tahtomatta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi hain pelkosektion. Helppoa ja toisena päivänä jo kärryttelemässä. Viisi vuotta sektiosta ja leikkausviivaa ei edes näe.
Tähän. Kannattaa ilmoittaa, että kärsii synnytyspelosta ja valita sektio. Helppoa ja yksinkertaista. Ei ylimääräisi arpia ja pukamia alapäähän pilaamaan terveyttä ja ehkä seksielämää. Lapsellekin kivempi kun ei kiskota ja revitä joka suuntaan. Aivan höpöpuhetta se, että alatiesynnytys olisi jotenkin lapsen etu. Ei ole, kyllä siinä on kuolemanvaara paljon akuutimpi kuin sektiossa. Kolme sektiota takana eikä mitään ongelmia. Sen sijaan tukulla kavereita on perseet hajalla suolta myöten vaikka ovat vain yhden lapsen pusanneet alakautta.
Multa ei ainakaan tullut vaan vihamielinen kätilö kaivoi salaa omasta housuistaan kakkaa ja laittoi pöydälle jotta näyttäisin huonolta äidiltä. :(
Mulla kyllä hajos perse ihan vaan niistä loppuraskauden peräpukamista, ei ne synnytykset olleet niinkään ongelma 🤷♀️
Ekassa synnytyksessä ei tullut, sain peräruiskeen. Tokassa tuli, koska en kerennyt ruisketta saamaan. Jos olisin tiennyt että tälläkertaa kakkaan, olisin jännittänyt synnytystä aivan suunnattomasti, siis mikä häpeä! Mutta nyt oli todellakin muut mielessä, ponnistaessa sanoin ohimennen että voihan paska, mutta ei se niin noloa lopulta ollut. Kätilö ei maininnut mitään, sanoi ehkä että ei haittaa, anna tulla vaan, suunta on oikea, ja samalla siivosi sitä mukaa kun tuli. (Jooh, olin vetänyt luumuja ja kuitujauhetta sinä päivänä aika reippaasti).
Veikkaan ettei tämä sua paljoa auta, mutta pääset kyllä yli tuosta! Ja jos olet (ilmeisesti) ensisynnyttäjä, synnytyksesi etenee varmaan aika hitaasti, ehdit saamaan peräruiskeen jne.