Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kai synnytyksessä oikeasti tule kakkaa tahattomasti?

Vierailija
04.01.2015 |

Sanokaa, että minulle valehdeltiin. En ikimaailmassa kehtaa synnyttää, jos noin käy hoitohenkilökunnan edessä. Eikä auta, että sanotte, että se on heille arkipäivää. Minulle ei.

Kaiken huipuksi mies tunkee mukaan synnytykseen. Hävettää muutenkin olla hänen edessään avuttomassa tilassa, sitten vielä pitäisi olla kakat pöydällä. Ei todellakaan kiitos.

Voisiko tämän raskauden perua? Tai voinko saada keisarileikkauksen synnytyspelon takia? Koska sitähän tämä oikeastaan on. Pelkään olla paljaana tuskissani kaikkien edessä.

Kommentit (187)

Vierailija
21/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota miestä mukaan, jos noin ahdistaa.

Vierailija
22/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla mutta ei mulla ainakaan tullut. Jos ahdistaa niin voit pyytää peräruiskeen saavuttuasi synnärille, saat tyhjentäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä peräruiske siinä synnytysvastaanotossa, muuten tulee

Vierailija
24/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ponnistusvaiheessa tuntenut yhtään mitään kun epiduraali vielä vaikutti. En yhtään ihmettele jos yritin siinä vaiheessa pusata kakkaa enkä lasta. Lapsi tuli loppujen lopuksi ulos imukupilla eikä mahdollista suolen tyhjentymistä kukaan kommentoinut mitenkään.

Vierailija
25/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä kahden päivän ummetus loppui, kun paskaa pukkas tuutin täydeltä ennen vauvaa

Vierailija
26/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä, tuliko multa paskaa synnytyksessä.

Vierailija
27/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jos ponnistat lujaa niinku yleensä alatie-synnytyksessä tehdään niin kyllä sieltä kakkaakin saattaa tulla. Sanon nyt kuitenkin eli kyllä se on arkipäivää kätilöille ja usko pois se kakkaaminen on sun pienin murheesi siinä tilanteessa kun ponnistat. Jos sieltä kakkaa tulee niin et välttämättä sitä edes itse huomaa. Kätilökin vaan pyyhkii sen pois mitä sieltä tulee eikä luultavasti sano mitään. :)

Minä synnytin alateitse ja kun olin kotona ja supistelut oli kestäny jo päivän tiheänä niin tein itse kotona tyhjennyksen. Eli peräruiske.

Mutta ihan oikeasti älä stresaa tuollaisella asialla. Pääasia on, että saat lapsesi ehjänä ja elossa syliisi. :) onnea loppu odotukseen.

Vierailija
28/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi nykyisin ei enää anneta peräruisketta kaikille synnyttäville?

Vierailija
29/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tulee ja koska synnytyksen takia elimistö on sekaisin, niin se on useimmiten ripulia. Jossain oli videokin kun kätilö sanoo push push, ja sitten kuuluu pröööt ja ripulit lentää kaaressa lattialle ja kätilön käsille.

Vierailija
30/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tullut, mutta etenkin jälkikäteen ajateltuna ei olisi paljoa haitannut joku paskan pukkaaminen samalla, sen verran epämukavaa oli se itse synnytys. Koko ajan tuntui siltä että kakka tulee, vaistomaisesti jännitinkin pakaroita ("pidätin kakkaa"), mutta kätilö ohjeisti että se juuri haittaa kun oikeasti se paine ei ole kakka vaan vauva, joka lähestyy syntymistään.

Vierailija
31/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi tulla, ja aika todennäköisesti tulee. Luulen, että multa tuli toisessa synnytyksessä, ensimmäisessä luulisin, että ei, mutta en ole varma. Jää nyt sulta sitten lapset tekemättä!

Vierailija
32/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:44"]

miksi nykyisin ei enää anneta peräruisketta kaikille synnyttäville?

[/quote]

Ilmeisesti sitä pidetään tarpeettomana toimenpiteenä.

Vierailija
33/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No multa tuli vähän. Ei mulle mitään peräruiskeita ehdoteltu, eikä semmoisesta edes neuvolassa puhuttu, joten en osannut pyytääkään. Mitäpä tuosta, hetkessä se unohtui. 

Vierailija
34/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on synnytyspelkoja, niin pyydä neuvolasta lähete pelkopolille.

Vierailija
35/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kakkaavat synnytys pöydälle vaikka ei sitä itse huomaisikaaan. En itsekään huomannut koko asiaa ennen kuin mies kertoi kotona kun keskustelimme synnytyksen kulusta kätilön korjanneen pöydöltä paskani.

Vierailija
36/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tahattomasti. Kakkasin tahallani.

Vierailija
37/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitteenä "ummetus" olisi tuntematon asia jos ihmiset osaisivat bideesuihkun käytön. Siinä siis valitaan lämmin vesi, painetaan suihkulla anukseen ja hiukan rentoudutaan jolloin vesi täyttää peräsuolen. Sitten suihku pois ja luontainen refleksi tyhjentää suolen kivuttomasti ja nopeasti. Sama muutamaan kertaan, niin on taatusti puhdas sisältä. Näin toimien ei koskaan tule haavaumia eikä yleensä muitakaan vaivoja. Anaaliseksikin on puhdasta eikä suttaa.

Vierailija
38/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:48"]

Käsitteenä "ummetus" olisi tuntematon asia jos ihmiset osaisivat bideesuihkun käytön. Siinä siis valitaan lämmin vesi, painetaan suihkulla anukseen ja hiukan rentoudutaan jolloin vesi täyttää peräsuolen. Sitten suihku pois ja luontainen refleksi tyhjentää suolen kivuttomasti ja nopeasti. Sama muutamaan kertaan, niin on taatusti puhdas sisältä. Näin toimien ei koskaan tule haavaumia eikä yleensä muitakaan vaivoja. Anaaliseksikin on puhdasta eikä suttaa.

[/quote]

Miten tämä liittyy synnytyksessä kakkaamiseen?

Vierailija
39/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:43"]

No siis jos ponnistat lujaa niinku yleensä alatie-synnytyksessä tehdään niin kyllä sieltä kakkaakin saattaa tulla. Sanon nyt kuitenkin eli kyllä se on arkipäivää kätilöille ja usko pois se kakkaaminen on sun pienin murheesi siinä tilanteessa kun ponnistat. Jos sieltä kakkaa tulee niin et välttämättä sitä edes itse huomaa. Kätilökin vaan pyyhkii sen pois mitä sieltä tulee eikä luultavasti sano mitään. :) Minä synnytin alateitse ja kun olin kotona ja supistelut oli kestäny jo päivän tiheänä niin tein itse kotona tyhjennyksen. Eli peräruiske. Mutta ihan oikeasti älä stresaa tuollaisella asialla. Pääasia on, että saat lapsesi ehjänä ja elossa syliisi. :) onnea loppu odotukseen.

[/quote]

" kätilö pyyhkii pois eikä sano mitään" tuo on juuri kammottavaa, aivan kuin luonnolisessa asiassa olisi jotain häpeiltävää! Itselleni kätilö sanoi heti alussa, että kakkaa ja peruja tulee ihan varmasti, mutta se kuuluu asiaan. Ja sanoi miehen kuullen, ihan tarkoituksella. Ihana vanha kätilö. :)

Vierailija
40/187 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä videossa naiselta tulee samaan aikaan paksu pökäle kun vauvan pää on juuri tulossa. Vauva ehtii syntyä kumminkin ensin ennen kuin paska pökäle tipahtaa lattialle.