Onko mielestänne 60-vuotias vanha vai keski-ikäinen?
Itse sanoisin, että riippuu ihan yksilöstä, kunnosta ja terveydentilasta. Osa tuon ikäisistä on hyvinkin nuorekkaita, osa puolestaan jo vanhanoloisia.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Olen 60v. en koe olevani vanha !
Mutta sinä olet vanha ja se on totuus. Se on biologinen fakta ei sillä ole väliä mitä tunnet. T . 30 vuotias ja olen mielestäni keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 60v. en koe olevani vanha !
Mutta sinä olet vanha ja se on totuus. Se on biologinen fakta ei sillä ole väliä mitä tunnet. T . 30 vuotias ja olen mielestäni keski-ikäinen.
Tää tyyppi oli nii vanha että tuskin on enään edes hengissä lukemassa tätä vastausta vuonna 2025
Vanha. Keski-ikä on 30-59 vuotta.
Miehet ovat keski-ikäisiä noin 35-vuotiaan naiset noin 40-vuotiaana. Ei keski-ikäinen voi olla 50-vuotias, koska harva elää 100-vuotiaaksi...
Sanoisin että se vanhuus alkaa noin kuudenkympin tienoilla. Toki monet vielä hyväkuntoisia silloin.
Lapsuus ja nuoruus 0-20
Aikuisuus 20-40
Keski-ikä 40-60
Vanhuus 60 ->
Keski-ikä on 46-63 vuotta. Sitä ennen on nuori aikuinen, teini tai lapsi. Sen jälkeen seniori.
Minä olen vähän vaille 60v. Tänäänkin tuli 10000 askelta täyteen.
En koe olevani vanha enkä nuori. Minä vaan elän elämääni eteenpäin päivä kerrallaan nautiskellen.
Sitä voi olla vanha, mutta silti nuorekas.
Nuori tai vanha niin nämä käsitteethän pitää suhteuttaa jotenkin. Se, että on enemmistön mielestä vanha niin ei sen kannata määritellä itseään.
Kuten muakin ollaan sanottu vanhaksi ja nuoreksi. Perspektiivi kysymys. Mielestäni 60v on 60v. Enemmänhän vanhaa ja nuorta verrataan ulkonäön perusteella.
32v
Vierailija kirjoitti:
En koe olevani vanha enkä nuori. Minä vaan elän elämääni eteenpäin päivä kerrallaan nautiskellen.
Vaikuttaa tylsältä elämältä, jos suurin innostus on kympin askeleet :D:D
Ei ole enää keski-ikäinen, mutta ei nyt vanhuskaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika raatoja on jo suuri osa siinä vaiheessa, toki eivät kaikki. Usein on jo sellaista kremppaa ja sairauksia että ellei ole itsestään nuorempana edes pitänyt huolta niin kuolo korjaa. Mummo ja pappa ikäisiä vaikka töissä vielä olisivat.
Monilla on kremppoja varsinkin, jos on nuorena liikaa *hoitanut* itseään.
60-vuotias on jo vanhus. En ymmärrä miksi 60-vuotiaat mummelit ja papparaiset roikkuu kynsin hampain työpaikoilla. Ei heillä ole enää mitään resurssia työntekoon annettavana vaan käyttävät aikansa vaivojensa valitteluun ja muiden haukkumiseen eikä enää suoraan sanottuna edes hallitse töitään vaan ovat lähinnä vaaraksi muulle työyhteisölle ja asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa tylsältä elämältä, jos suurin innostus on kympin askeleet :D:D
No eihän tässä kysytty askelia vaan sitä onko 60-v vanha. Ja onhan se.
Vierailija kirjoitti:
Ja niillä 10000 askeleella köpöttelit postilaatikolle ja takaisin.
Keski-ikäinen. Mä olen 60-v ja erittäin hyväkuntoinen. Äitini 80-vuotias ja hänkin vielä juoksee, pyöräilee ja on tosi nuorekas. Hän voi iän puolesta olla vanhus kylläkin. Isomummoni on 102-vuotias ja ikäisekseen hyväkuntoinen.
Myöhäisteini sanoisin. Ainakin minua kiinnostaa 18-vuotiaat neitoset.
Vierailija kirjoitti:
Vanha. Keski-ikä on 30-59 vuotta.
Keski-ikä on puolessavälissä elämää, joten keski-ikäinen on useimmiten 40-50 -vuotias.
Miesten alhaisempaan keskimääräiseen elinikään vaikuttavat aika paljon mm. miesten keskimäärin epäterveellisemmät elintavat ja se, että miehiä kuolee enemmän tapaturmiin ja alkoholiin.