Onko mielestänne 60-vuotias vanha vai keski-ikäinen?
Itse sanoisin, että riippuu ihan yksilöstä, kunnosta ja terveydentilasta. Osa tuon ikäisistä on hyvinkin nuorekkaita, osa puolestaan jo vanhanoloisia.
Kommentit (173)
Niinpä. Jokainen meistä vanhenee ja itsekkin olet kohta vanha. Mitä enemmän ikää tulee, sen nopeammin vuodet vierii. Yks päivä vain huomaat, että olet 60 ja yhteiskunnan hyljeksimä. Onnea odotukseen kaikille ikuiseen nuoruuteen uskoville.
Vierailija kirjoitti:
60-vuotias on jo vanhus. En ymmärrä miksi 60-vuotiaat mummelit ja papparaiset roikkuu kynsin hampain työpaikoilla. Ei heillä ole enää mitään resurssia työntekoon annettavana vaan käyttävät aikansa vaivojensa valitteluun ja muiden haukkumiseen eikä enää suoraan sanottuna edes hallitse töitään vaan ovat lähinnä vaaraksi muulle työyhteisölle ja asiakkaille.
kyllä se on nuoriso joka ei tee töitänsä ,saikuttavat toistuvasti eivätkä edes osaa työtään
Vierailija kirjoitti:
Nuorekas tennarit jalassa.
Tunnetko edes itsesi tyhmäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-vuotias on jo vanhus. En ymmärrä miksi 60-vuotiaat mummelit ja papparaiset roikkuu kynsin hampain työpaikoilla. Ei heillä ole enää mitään resurssia työntekoon annettavana vaan käyttävät aikansa vaivojensa valitteluun ja muiden haukkumiseen eikä enää suoraan sanottuna edes hallitse töitään vaan ovat lähinnä vaaraksi muulle työyhteisölle ja asiakkaille.
Mä ainakin kehitän koko ajan uutta, että asiat sujuisivat nopeammin ja helpommin. Suurin osa muista, myös nuorista, tekee kaiken niin kuin kerran on opetettu eikä käytä yhtään omaa päätään ja mieti, miten tekemisestä voisi tehdä järkevämpää. Ja saikulla olen tuskin koskaan toisin kuin nuoremmat, jotka on heti pois, kun vatsaa vähänkin vääntää tai päätä pikkasen särkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorekas tennarit jalassa.
Tunnetko edes itsesi tyhmäksi?
En ole tyhmä enkä käytä tennareita, koska niissä on jalantappajapohjat. Tässä iässä täytyy käyttää kunnon jalkineita.
Keskimäärin noin 15 vuotta saa olla vielä olemassa, jos hyvä tuuri käy.
Aattelin elää 150-vuotiaaksi, joten olen keski-ikäinen 75-vuotiaana. Tämä on tavoite. Katotaan miten käy.
Tiedän todella vanhan näköisiä 60v ihmisiä ja sitten jopa oudon nuoren näköisiä.
En ole enää nuori, yli 60, mutta ulkoisesti hyvin saman näköinen kuin nuorena. Paino aina ollut alhainen, luulen, että se on pitänyt nuorekkaana. Ja henkisesti en vielä ole huomannut hidastumista, on varmaan kouluttautumisen ansiota. Vanheneminen on ihan Ok!
Keski-iän ehtoopuoli. Vanhuuteen valmistautuminen alkaa 65:stä. 75:stä vanhuus. 80 keskivanhuus. 85 myöhäisvanhuus.
Vierailija kirjoitti:
Te nykyajan suomalaiset nuoret olette koko maailman surkeimpia työntekijöitä.
Kuusi suomalaista nuorta jää päivässä eläkkeelle mielenterveysongelmien takia. Ei ollut aikaisemmilla sukupolvilla tällaisia ongelmia. Aivosi eivät pysty ymmärtämään millaisina heikkoina tyttöinä vanhemmat miehet pitävät teitä nykyajan nuoria miehiä.
Murrosikäisiä ovat.
-mies 93v