Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiselle kerrottiin intialaistytön kuolleen, kun hän lopetti tukisopimuksen.

Vierailija
03.01.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1420262314687.html?pos=ok-nln

Vieläkö teillä on kummilapsia kehitysmaissa? Oletteko lopettaneet, ja jo olette, niin miksi?

Itse lopetin viime vuonna. Ehdin olla Plan-kummi 20 vuotta.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:14"]

Olen kummi mutta mietin lopettamista, koska epäilen paljonko rahaa oikeastaan menee sille lapselle. Nykyään kaikkien kummijärjestöjen markkinointi on NIIN massiivista, että haluaisin kyllä tietää markkinointikulut (ja henkilöstökulut). On hiljalleen karissut idealismi noista, vaikka haluaisin kyllä omalla pienellä osallani jotakin tehdä auttamiseksi. Ehkä vaihdan sponsorointikohdettanit, olen sitä paljon miettinyt.

Myös minua vaivaa joidenkin hyväntekeväisyysjärjestöjen massiivinen mainonta ja siihen menevät kulut. Pelkästään omassa kotikaupungissani feissareiden palkat nousevat sinne 20 000 tuhanteen vuodessa, jos siis lasken ne niillä tuntimäärillä mitä mo.fi:n työnhakuilmoituksessa on ilmoitettu. Vaikea uskoa, että lahjoittajien roposista monikaan päätyy avustuskohteeseen, kun ensin maksetaan palkat ja hallinnoivan organisaation kulut.

Itse työskentelen feissarina, ja kolme neljäsosaa uusista kyseisen järjestön kuukausilahjoittajista on nimen omaan feissaamalla hankittu. Feissauksen kulut pidetään noin 5-10%:ssa ja yhteensä kaikki hallintokulut ja palkat alle 20%:ssa. Kuten pomoni tapaa sanoa, ammattinimike on "varainhankkija", ei suinkaan "varainhukkaaja". Vaikka feissaamisesta tulisi hieman kuluja, on se kokonaisuudessaan kannattavaa, koska lahjoituspotti kasvaa ja kolme neljäsosaa uusista kuukausilahjoittajista saadaan feissaamalla. Vain neljäsosa on niitä, jotka käyvät itse netissä liittymässä kuukausilahjoittajiksi.

Vierailija
102/113 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tuon ihmisen joka lopetti tukisopimuksen, nyt miettiä moneen kertaan, mitä pahaa hän menikään

tekemään. Jos hän olisi maksanut, tyttö ehkä eläisi yhä.

"Naiselle kerrottiin intialaistytön kuolleen, kun hän lopetti tukisopimuksen. "

Varmaan kuoli jo kauan ennen kuin nainen lopetti sopimuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni asuu Enirateissa ja heillä oli apulainen Pakistanista.

Maksaa hänen tytön koulun, 30 euroa kk.

Ei olisi muuten varaa käydä koulua.

Äiti otse maksaa palkallaan lasten ja oman äitinsä asumisen ja ystäväni maksaa yhden lapsen koulumaksun.

Vierailija
104/113 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 09:28"]

Aika yllättävä ketju. Kyllä minusta on selvästi annettu ymmärtää, että ihminen "kummina" sitoutuu jonkin lapsen kuukausilahjoittajaksi. Jos raha meneekin johonkin yhteiskassaan, josta maksetaan hallinto- ja markkinointikuluja ja Putous-tähtien kaukomatkat, on tämä mielestäni harhaanjohtavaa markkinointia.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä markkinoinnin harhaan johtamisesta. "Anna lapselle elämä" ... hm... vai kustanna pari Putous-tähteä kaukomatkalle?

Ootko ikinä ollut kehitysmaassa ?

Jos paikallinen väestö asuu savimajassa, siellä on oikeasti hyvin ankeat oltavat

Illalla tulee pimeää, majapaikan katossa asuu lepakoita, paljon myrkyllisiä matelijoita, vessat alkeellisia jne jne.

Se matka on puhdasta työtä, eikä yhtään huvia

Vierailija
105/113 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 09:28"]

Aika yllättävä ketju. Kyllä minusta on selvästi annettu ymmärtää, että ihminen "kummina" sitoutuu jonkin lapsen kuukausilahjoittajaksi. Jos raha meneekin johonkin yhteiskassaan, josta maksetaan hallinto- ja markkinointikuluja ja Putous-tähtien kaukomatkat, on tämä mielestäni harhaanjohtavaa markkinointia.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä markkinoinnin harhaan johtamisesta. "Anna lapselle elämä" ... hm... vai kustanna pari Putous-tähteä kaukomatkalle?

Ootko ikinä ollut kehitysmaassa ?

Jos paikallinen väestö asuu savimajassa, siellä on oikeasti hyvin ankeat oltavat

Illalla tulee pimeää, majapaikan katossa asuu lepakoita, paljon myrkyllisiä matelijoita, vessat alkeellisia jne jne.

Se matka on puhdasta työtä, eikä yhtään huvia

Minä olen, enkä mene toista kertaa. Maa oli Karibialla ja vaikka siellä oli todella upea luonto, niin se jäi toiseksi, kun pelotti. Turistit saivat tuta rikollisuuden joka paikassa ja kun juttelin muiden turistien kanssa, niin joka ikistä tyyppiä oli yritetty huijata usealla tavalla ja lähes jokainen oli melkein joutunut ryöstön uhriksi.

Vierailija
106/113 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlata Viola Wallenius ja lukaista vaikka hänen kirjoittama kirjansa. Tämä nainen on tehnyt paljon Kenian lasten ja perheiden eteen.

Vierailija
107/113 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

World vision: 13% menee johdolle ja markkinointiin

Ameriikan punainen risti: 10% menee johdolle ja markkinointiin

Toki voi olla ihan eri luvut eurooppalaisille tytäryhtiöille.

Lähde

https://www.charitynavigator.org/ein/951922279

Vierailija
108/113 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tuon ihmisen joka lopetti tukisopimuksen, nyt miettiä moneen kertaan, mitä pahaa hän menikään

tekemään. Jos hän olisi maksanut, tyttö ehkä eläisi yhä.

"Naiselle kerrottiin intialaistytön kuolleen, kun hän lopetti tukisopimuksen. "

Varmaan kuoli jo kauan ennen kuin nainen lopetti sopimuksen.

Voi kumpa jossain olisi joku artikkeli josta tuokin selviäisi. Voi voi voi mistä sellaisenkin löytäisi....

Vierailija
109/113 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en vaan oikein ymmärrä tuota kummilapsi toimintaa. Siis sitä, että lähetellään rahaa ja tavaraa järjestön kautta jollekin yhdelle lapselle jota en koskaan ole nähnyt tai tuntenut hänen vanhempiaan.

Olen kyllä sitä mieltä, että kun otetaan kummilapsi niin kyllä lapsen vanhemmat täytyy olla hyviä tuttuja ja kummin kanssa voi mennä jonnekin retkelle, osallistua hänen synttäreihin ja merkkipäiville ja sitä rataa.

Tunnen henkilön joka on hommannut kummilapsia itse, paikan päällä ilman välittäjiä. Tutustunut köyhiin ihmisiin ja avustaa lasten opiskelua.

Vierailija
110/113 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:24"]

Oikeastaan ainoa mihin luotan on SPR, muut tosiaan toimivat enemmän tai vähemmän keräämällä lasten säälipisteillä rahaa

Itse en todellakaan luota SPR:n toimintaan. Niillä on myös hirvittävän kokoinen organisaatio, joka nielee kaiken, mitä lahjoitetaankin. Lisäksi SPR:n toiminta Suomessa on erittäin kyseenalaista (SPR myy verta --> toimitusjohtaja käärii voitot ilmaiseksi saamastaan verestä). Ei tuollaista voi tukea.

Verivalmisteet eivät tuota voittoa, niiden hinta muodostuu tuotteen valmistuksesta.

Kukaan ei saa suoraan sitä veripyssia, joka luovutetaan.

Siitä tehdään eri valmisteita ja monet eri virustestaukset.

Luuleeko joku, että se kaikki on jotenkin ilmaista. Huoh teidän kanssanne.

Vierailija
111/113 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:14"]

Olen kummi mutta mietin lopettamista, koska epäilen paljonko rahaa oikeastaan menee sille lapselle. Nykyään kaikkien kummijärjestöjen markkinointi on NIIN massiivista, että haluaisin kyllä tietää markkinointikulut (ja henkilöstökulut). On hiljalleen karissut idealismi noista, vaikka haluaisin kyllä omalla pienellä osallani jotakin tehdä auttamiseksi. Ehkä vaihdan sponsorointikohdettanit, olen sitä paljon miettinyt.

Myös minua vaivaa joidenkin hyväntekeväisyysjärjestöjen massiivinen mainonta ja siihen menevät kulut. Pelkästään omassa kotikaupungissani feissareiden palkat nousevat sinne 20 000 tuhanteen vuodessa, jos siis lasken ne niillä tuntimäärillä mitä mo.fi:n työnhakuilmoituksessa on ilmoitettu. Vaikea uskoa, että lahjoittajien roposista monikaan päätyy avustuskohteeseen, kun ensin maksetaan palkat ja hallinnoivan organisaation kulut.

Itse työskentelen feissarina, ja kolme neljäsosaa uusista kyseisen järjestön kuukausilahjoittajista on nimen omaan feissaamalla hankittu. Feissauksen kulut pidetään noin 5-10%:ssa ja yhteensä kaikki hallintokulut ja palkat alle 20%:ssa. Kuten pomoni tapaa sanoa, ammattinimike on "varainhankkija", ei suinkaan "varainhukkaaja". Vaikka feissaamisesta tulisi hieman kuluja, on se kokonaisuudessaan kannattavaa, koska lahjoituspotti kasvaa ja kolme neljäsosaa uusista kuukausilahjoittajista saadaan feissaamalla. Vain neljäsosa on niitä, jotka käyvät itse netissä liittymässä kuukausilahjoittajiksi.

Unohdit huomioida feissarien aiheuttaman mainehaitan, joka vaikuttaa muihin lahjoituksiin laskevasti.

Vierailija
112/113 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi auttaa eläimiä, kun samaan aikaan ihmiset tarvitsevat apua? Aivan hullua minusta.

Vierailija
113/113 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ehkäisy kuntoon noissa maissa, siitä vois olla jotain hyötyäkin, miljardi köyhää, niitä ei pysty auttamaan