Kun uusperheen teinit alkavat seurustella keskenään
Näitä tilanteita on varmasti monilla muillakin kuin meillä. Itse seurustelu on meille vanhemmille ok, mutta miten ne mahdolliset yhdessä yöpymiset? Teinit haluaisivat välillä "yökylään" toistensa huoneisiin, ei olla vielä suostuttu. Tietääkseni eivät ole livahdelleet salaa, vaikka onhan sekin tietysti mahdollista. Suostuisitteko? Tyttö on 17v ja poika 16v.
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:02"]
Mä miettisin ennemminkin miten koko perheen käy kun nuoret eroaa? Mitä jos käy niin ettei he voi olla hetkeäkään saman katon alla? Välit omaan vanhempaan menee jos ette tue juuri omaa biologista jne.
[/quote]
TUleva ero ei nyt sattuneesta syystä ole ensimmäisenä mielessä, enkä muutenkaan keksi miten siihen voisi varautua, kun ei noilta teineiltä oikein voi kieltääkään seurustelua.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:02"]ap pitää tilannetta ihan normaalina, onko siis suomen maassa enemmänkin tällaisia? Musta toi on jotenkin rivoa, meillä lapset ovat kuin sisaruksia keskenään
[/quote]
Ei tod. ole normaalia... ehkä asuvat jossain korvessa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:02"]ap pitää tilannetta ihan normaalina, onko siis suomen maassa enemmänkin tällaisia? Musta toi on jotenkin rivoa, meillä lapset ovat kuin sisaruksia keskenään
[/quote]
Itse en tällasiin "sisaruksiini" aikanaan ihastunut, mutta tosiaan tunnettiin entuudestaan eikä siinä ois ollu mitään outoa. Monissa uusioperheissä lapset eivät edes ole kasvaneet yhdessä, joten eivät edes koe toisiaan sisaruksiksi vaan ennemmin kavereiksi.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:02"]
ap pitää tilannetta ihan normaalina, onko siis suomen maassa enemmänkin tällaisia? Musta toi on jotenkin rivoa, meillä lapset ovat kuin sisaruksia keskenään
[/quote]
En tiedä onko paljonkin tällaisia tilanteita. Muistan kyllä lukeneeni vastaavista, mutta onhan niistä osa tietysti saattanut olla pelkkiä palstaprovoja. Ja nämä meidän teinit ovat tutustuneet vasta teineinä, eivätkä siis ole kasvaneet lapsesta asti sisaruksina. Minusta on ihan normaalia ihastua saman katon alla elävään ns. vieraaseen.
Miksi et ota huomioon tai suostu edes miettimään nuorten mahdollista välirikkoa? Kyllä se aika iso asia olisi jos / kun niin käy. Vai kuinka monta teinirakkautta tiedät kestäneen vuosia..? 16 v voi asua vielä monta vuotta kotona ja mahdottomaksi elämä menee jos nuorilla on välit poikki ja uusi poika/tyttöystävä kuvioissa. Ei ole jätetyllä mitään turvapaikkaa sitten kun kotonakaan ei voi olla. No oma kämppää käytännössä sit pakon edessä. Joulut ja muut mielenkiintoisia sitten jatkossa..
Tekee mieleen työpaikkaromanssit, jotka pääsääntöisesti päättyy huonosti. On siinä saman palaveripöydän ääressä tukalaa. Yleensä toinen luovuttaa ja vaihtaa työpaikkaa. Nuorella ei ole tällaista vaihtoehtoa, perhettään ei voi valita.
Myös vanhemmat voivat hiipiä teinien huoneeseen osallistumaan insestiorgioihin.
Huh, kyllä näitä kuvioita miettiessä tulee todella mieleen, että taidanpa yrittää pitää kynsin hampain kiinni omasta pienestä ydinperheestä ja koettaa välttää näitä uusioperhesysteemejä kuin ruttoa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:27"]
Miksi et ota huomioon tai suostu edes miettimään nuorten mahdollista välirikkoa? Kyllä se aika iso asia olisi jos / kun niin käy. Vai kuinka monta teinirakkautta tiedät kestäneen vuosia..? 16 v voi asua vielä monta vuotta kotona ja mahdottomaksi elämä menee jos nuorilla on välit poikki ja uusi poika/tyttöystävä kuvioissa. Ei ole jätetyllä mitään turvapaikkaa sitten kun kotonakaan ei voi olla. No oma kämppää käytännössä sit pakon edessä. Joulut ja muut mielenkiintoisia sitten jatkossa.. Tekee mieleen työpaikkaromanssit, jotka pääsääntöisesti päättyy huonosti. On siinä saman palaveripöydän ääressä tukalaa. Yleensä toinen luovuttaa ja vaihtaa työpaikkaa. Nuorella ei ole tällaista vaihtoehtoa, perhettään ei voi valita.
[/quote]
Voinhan minä ottaa huomioon ja miettiä asiaa, mutta miten se minun miettimisestäni miksikään muuttuu?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:31"]Huh, kyllä näitä kuvioita miettiessä tulee todella mieleen, että taidanpa yrittää pitää kynsin hampain kiinni omasta pienestä ydinperheestä ja koettaa välttää näitä uusioperhesysteemejä kuin ruttoa.
[/quote] ja perusperheissäkö elää vain pyhimyksiä
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:27"]
Miksi et ota huomioon tai suostu edes miettimään nuorten mahdollista välirikkoa? Kyllä se aika iso asia olisi jos / kun niin käy. Vai kuinka monta teinirakkautta tiedät kestäneen vuosia..? 16 v voi asua vielä monta vuotta kotona ja mahdottomaksi elämä menee jos nuorilla on välit poikki ja uusi poika/tyttöystävä kuvioissa. Ei ole jätetyllä mitään turvapaikkaa sitten kun kotonakaan ei voi olla. No oma kämppää käytännössä sit pakon edessä. Joulut ja muut mielenkiintoisia sitten jatkossa.. Tekee mieleen työpaikkaromanssit, jotka pääsääntöisesti päättyy huonosti. On siinä saman palaveripöydän ääressä tukalaa. Yleensä toinen luovuttaa ja vaihtaa työpaikkaa. Nuorella ei ole tällaista vaihtoehtoa, perhettään ei voi valita.
[/quote]
Voinhan minä ottaa huomioon ja miettiä asiaa, mutta miten se minun miettimisestäni miksikään muuttuu?
[/quote]
No siten, että vaikka PUHUISIT lapses kanssa. Ja miettisit lisäksi itsekses ja miehesi kanssa, mikä on toimintasuunnitelma, kun toinen itkee sydänsuruja eikä suostu poistumaan huoneestaan jottei törmää exäänsä ja tämän nyxään omassa kodissaan. Onko sulla kämppä valmiina jos omasi sydän murskaantuu? Vai muutatteko sitten kahdestaan alaikäisen lapsen kanssa pois mahdottomaksi muuttuneesta kodista? Et kyllä tosiaan ole tainnut funtsia tätä juttua yhtään.
Joo, kyllä nimenomaan sitä tarkoitin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:31"]Huh, kyllä näitä kuvioita miettiessä tulee todella mieleen, että taidanpa yrittää pitää kynsin hampain kiinni omasta pienestä ydinperheestä ja koettaa välttää näitä uusioperhesysteemejä kuin ruttoa. [/quote] ja perusperheissäkö elää vain pyhimyksiä
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:27"] Miksi et ota huomioon tai suostu edes miettimään nuorten mahdollista välirikkoa? Kyllä se aika iso asia olisi jos / kun niin käy. Vai kuinka monta teinirakkautta tiedät kestäneen vuosia..? 16 v voi asua vielä monta vuotta kotona ja mahdottomaksi elämä menee jos nuorilla on välit poikki ja uusi poika/tyttöystävä kuvioissa. Ei ole jätetyllä mitään turvapaikkaa sitten kun kotonakaan ei voi olla. No oma kämppää käytännössä sit pakon edessä. Joulut ja muut mielenkiintoisia sitten jatkossa.. Tekee mieleen työpaikkaromanssit, jotka pääsääntöisesti päättyy huonosti. On siinä saman palaveripöydän ääressä tukalaa. Yleensä toinen luovuttaa ja vaihtaa työpaikkaa. Nuorella ei ole tällaista vaihtoehtoa, perhettään ei voi valita. [/quote] Voinhan minä ottaa huomioon ja miettiä asiaa, mutta miten se minun miettimisestäni miksikään muuttuu? [/quote] No siten, että vaikka PUHUISIT lapses kanssa. Ja miettisit lisäksi itsekses ja miehesi kanssa, mikä on toimintasuunnitelma, kun toinen itkee sydänsuruja eikä suostu poistumaan huoneestaan jottei törmää exäänsä ja tämän nyxään omassa kodissaan. Onko sulla kämppä valmiina jos omasi sydän murskaantuu? Vai muutatteko sitten kahdestaan alaikäisen lapsen kanssa pois mahdottomaksi muuttuneesta kodista? Et kyllä tosiaan ole tainnut funtsia tätä juttua yhtään.
[/quote]
Ja kun puhun asiasta oman lapseni kanssa ja puolisoni omansa, he ovat sitä mieltä että ovat ikuisesti onnellisia yhdessä tai vaihtoehtoisesti eroavat ystävinä. Mutta jutellaan jutellaan, vaikka ei se itse asiaa silti miksikään muuta.
Elämä on kiusausta ja sen kestämistä..