Kun uusperheen teinit alkavat seurustella keskenään
Näitä tilanteita on varmasti monilla muillakin kuin meillä. Itse seurustelu on meille vanhemmille ok, mutta miten ne mahdolliset yhdessä yöpymiset? Teinit haluaisivat välillä "yökylään" toistensa huoneisiin, ei olla vielä suostuttu. Tietääkseni eivät ole livahdelleet salaa, vaikka onhan sekin tietysti mahdollista. Suostuisitteko? Tyttö on 17v ja poika 16v.
Kommentit (98)
Mun lapsella on nk uusperheessä oma huone ku viettää isänsä luona viikonlopun. Kolmella pienellä lapsella sama huone ja vaimon lapsella oma huone.
Samaan huoneeseen vaan, miksi asiaa peitellä?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:35"]
Oikeasti?! Hui! En osaa sanoa tuohon mitään.
[/quote]
Oikeasti. Eipä siinä, onhan noilla oikeus olla yhdessä siinä missä minulla ja miehellänikin. Sitä yökyläilyä tässä mietin, että sallisiko ja millaiset rajat laittaisi, ettei tulisi ihan pysyvää asumismuotoa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:38"]Mun lapsella on nk uusperheessä oma huone ku viettää isänsä luona viikonlopun. Kolmella pienellä lapsella sama huone ja vaimon lapsella oma huone.
[/quote]. en hyväksyisi ja ei lapseni isäkään hyväksy että lähes samanikäiset nukkuu samassa.
Näitäkö tapauksia ajatellen ne Lidlin Family-kondomit on nimetty ;)
Ainakin meidän uusioperheessä (sateenkaariperhe N+N) ollaan lapsille anettu yhteinen huone, kun sitä ovat niin halunnet.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:38"]
Samaan huoneeseen vaan, miksi asiaa peitellä?
[/quote]
Eli että teinit avoliittoon vanhempien katon alle? Joopa joo, näkeehän välillä näinkin päin...
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:35"]
Oikeasti?! Hui! En osaa sanoa tuohon mitään.
[/quote]
Oikeasti. Eipä siinä, onhan noilla oikeus olla yhdessä siinä missä minulla ja miehellänikin. Sitä yökyläilyä tässä mietin, että sallisiko ja millaiset rajat laittaisi, ettei tulisi ihan pysyvää asumismuotoa.
[/quote]
Hankala tilanne. Varsinkin kun tuon ikäisten suhteet tuppaavat katkeamaan jossain vaiheessa. Kammottava tilanne itkeä sydänsurua kotona, joka on myös toisen koti.
Mutta asiaan: riippuu teinistä. Antaisitteko yökyläillä jos seurustelukumppani olisi perheen ulkopuolinen? Tuntuuko, että olisivat oikeasti siihen valmiita? En ole kuullut kenenkään sanovan, että "aloitin seksielämäni liian myöhään".
Harrastavathan ne sitä kuitenkin, mutta varmaan turvaisin lasta vielä aikuisten jutuilta sen minkä voisin.
Unohtakaa ajatus uusioperheestä, antaisitteko nuorten mennä "ulkopuolisille" seurustelukumppaneille yökylään? Jos kyllä niin miksei nytkin? Eivät ole enää lapsia ja kuten monesti sanotaan: yöllä tuskin tapahtuu mitään, mitä he eivät päivälläkin voisi tehdä salaa. Miettikää myös niin, että miksi eivät saisi nukkua yhdessä, kun teki saatte? Kukaan ei ole sanonut, että tekisivät mitään muuta.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:35"] Oikeasti?! Hui! En osaa sanoa tuohon mitään. [/quote] Oikeasti. Eipä siinä, onhan noilla oikeus olla yhdessä siinä missä minulla ja miehellänikin. Sitä yökyläilyä tässä mietin, että sallisiko ja millaiset rajat laittaisi, ettei tulisi ihan pysyvää asumismuotoa. [/quote] Hankala tilanne. Varsinkin kun tuon ikäisten suhteet tuppaavat katkeamaan jossain vaiheessa. Kammottava tilanne itkeä sydänsurua kotona, joka on myös toisen koti. Mutta asiaan: riippuu teinistä. Antaisitteko yökyläillä jos seurustelukumppani olisi perheen ulkopuolinen? Tuntuuko, että olisivat oikeasti siihen valmiita? En ole kuullut kenenkään sanovan, että "aloitin seksielämäni liian myöhään". Harrastavathan ne sitä kuitenkin, mutta varmaan turvaisin lasta vielä aikuisten jutuilta sen minkä voisin.
[/quote]
Antaisin yökyläillä jos seurustelukumppani olisi perheen ulkopuolinen, mieskin varmaan, exästään en osaa sanoa. Ja uskon kyllä, että ovat valmiita sekä seksiin että vierekkäin nukkumiseen, kumpaa nyt sitten haluavatkaan. Mietin lähinnä siä, että mihin vedetään raja, ettei yökyläily lipsahda siihen, että vietetään kaikki yöt samassa sängyssä.
Joo, onpa todella hämmentävä kuvio. Tosiaan, kuten joku sanoikin, kun seurustelusuhde luultavimmin jossain vaiheessa loppuu niin saattaa mennä elämä aika mielenkiintoiseksi. Neuvoja en osaa antaa, sori.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:45"]En ole kuullut kenenkään sanovan, että "aloitin seksielämäni liian myöhään".
[/quote]
Ja päinvastaistako olet kuullut? Kyllä mua ankarasti vatuttaa että aloitin vasta 21 vuotiaana. Mielelläni olisin jo 13 vuotiaana aloittanut. Jäänyt monta onnellista vuotta elämättä, joita nyt muistelen vain harmaana seksittömänä massana. Toki voi vaikuttaa, että olen mies. Eipä kukaan mies halua aloittaa seksiä myöhään.
Ne panee jokatapauksessa. t. teini
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:35"] Oikeasti?! Hui! En osaa sanoa tuohon mitään. [/quote] Oikeasti. Eipä siinä, onhan noilla oikeus olla yhdessä siinä missä minulla ja miehellänikin. Sitä yökyläilyä tässä mietin, että sallisiko ja millaiset rajat laittaisi, ettei tulisi ihan pysyvää asumismuotoa. [/quote] Hankala tilanne. Varsinkin kun tuon ikäisten suhteet tuppaavat katkeamaan jossain vaiheessa. Kammottava tilanne itkeä sydänsurua kotona, joka on myös toisen koti. Mutta asiaan: riippuu teinistä. Antaisitteko yökyläillä jos seurustelukumppani olisi perheen ulkopuolinen? Tuntuuko, että olisivat oikeasti siihen valmiita? En ole kuullut kenenkään sanovan, että "aloitin seksielämäni liian myöhään". Harrastavathan ne sitä kuitenkin, mutta varmaan turvaisin lasta vielä aikuisten jutuilta sen minkä voisin.
[/quote]
Antaisin yökyläillä jos seurustelukumppani olisi perheen ulkopuolinen, mieskin varmaan, exästään en osaa sanoa. Ja uskon kyllä, että ovat valmiita sekä seksiin että vierekkäin nukkumiseen, kumpaa nyt sitten haluavatkaan. Mietin lähinnä siä, että mihin vedetään raja, ettei yökyläily lipsahda siihen, että vietetään kaikki yöt samassa sängyssä.
[/quote]
Olisiko mahdollista sopia jokin tietty päivä vaikka viikonlopusta? Vain sinä päivänä "yökyläilesivät". Niin viikko olisi rauhoitettu opiskelulle kuten monesti muutenkin nuorten yökyläilyssä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:45"] [quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:35"] Oikeasti?! Hui! En osaa sanoa tuohon mitään. [/quote] Oikeasti. Eipä siinä, onhan noilla oikeus olla yhdessä siinä missä minulla ja miehellänikin. Sitä yökyläilyä tässä mietin, että sallisiko ja millaiset rajat laittaisi, ettei tulisi ihan pysyvää asumismuotoa. [/quote] Hankala tilanne. Varsinkin kun tuon ikäisten suhteet tuppaavat katkeamaan jossain vaiheessa. Kammottava tilanne itkeä sydänsurua kotona, joka on myös toisen koti. Mutta asiaan: riippuu teinistä. Antaisitteko yökyläillä jos seurustelukumppani olisi perheen ulkopuolinen? Tuntuuko, että olisivat oikeasti siihen valmiita? En ole kuullut kenenkään sanovan, että "aloitin seksielämäni liian myöhään". Harrastavathan ne sitä kuitenkin, mutta varmaan turvaisin lasta vielä aikuisten jutuilta sen minkä voisin. [/quote] Antaisin yökyläillä jos seurustelukumppani olisi perheen ulkopuolinen, mieskin varmaan, exästään en osaa sanoa. Ja uskon kyllä, että ovat valmiita sekä seksiin että vierekkäin nukkumiseen, kumpaa nyt sitten haluavatkaan. Mietin lähinnä siä, että mihin vedetään raja, ettei yökyläily lipsahda siihen, että vietetään kaikki yöt samassa sängyssä. [/quote] Olisiko mahdollista sopia jokin tietty päivä vaikka viikonlopusta? Vain sinä päivänä "yökyläilesivät". Niin viikko olisi rauhoitettu opiskelulle kuten monesti muutenkin nuorten yökyläilyssä.
[/quote]
Tuo voisikin olla hyvä ratkaisu.
Johan monet tuon ikäiset asuvat omillaan ilman äidin valvovaa silmää.
Mä miettisin ennemminkin miten koko perheen käy kun nuoret eroaa? Mitä jos käy niin ettei he voi olla hetkeäkään saman katon alla? Välit omaan vanhempaan menee jos ette tue juuri omaa biologista jne.
ap pitää tilannetta ihan normaalina, onko siis suomen maassa enemmänkin tällaisia? Musta toi on jotenkin rivoa, meillä lapset ovat kuin sisaruksia keskenään
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:45"] En ole kuullut kenenkään sanovan, että "aloitin seksielämäni liian myöhään".
[/quote]
Yli nelikymppisenä tilanne vituttaa kyllä suunnattomasti. Jos olisi tuossa iässä ollut mahdollisuus joskus tavata samanikäisiä edes joskus koulun ulkopuolella niin tilanne voisi olla kovasti erilainen.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:33"]
Yleensähän uusperheissä on ongelma lasten majoittaminen ja huoneiden jakaminen, joten tässähän on näppärä ratkaisu.
[/quote]
Heh, joo. Vähän kyllä luulen, ettei tuon toisen teini äiti ihan hirveästi tykkäisi ajatuksesta.