Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi yh-äitejä pidetään säälittävinä?

Vierailija
01.01.2015 |

En ymmärrä miksi aina mollataan yh-äitejä, yh:t muka vaan epätoivoisesti ettii elättäjää lapselleen Ym... Eikö miehillä oo mitään tekemistä sen kans et nainen jää yksinhuoltajaksi? Kun mies ei kanna vastuuta ja häipyy, niin Se tekee naisesta sit epätoivosen ja säälittävän. Ärsyttää!

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh ja hänen miehensä ovat epäonnistuneet pitämään perheen kasassa. Jos mies on ollut väkivaltainen tms, niin miksi nainen on hänen kanssaan lapsia tehnyt? Miksei tutustu kunnolla mieheen ennenkuin tekee lapsia? Nämä ovat ehkä ne syyt miksi yh:ia arvostellaan.

Mutta toisaalta heitä pitää myös arvostaa, kamalan paljon työtä kasvattaa lapsi/lapset yksin. Varsinkin jos homman tekee kunnolla.

Vierailija
82/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:33"]

Perinteisen patriarkaattisen yhteiskunnan mielestä nainen ei voi pärjätä yksin, vaan vaatii aina miehen huolehtijaksi.

[/quote]

ja perinteisen patriarkaattisen yhteiskunnan silmissä ilman miehen valvontaa elävä aikuinen nainen on yhteiskuntavaarallinen otus ja rappeuttaa yhteiskunnan moraalia (on naisten pysymistä miesten omistuksessa). Tämä nyt on vaan se karu ja ainoa totuus tosta asiasta. Mummoni kertoi hyvin ankeita juttuja siitä, kuinka heihin sotaLESKIIN suhtauduttiin aikoinaan, huoriteltiin ja juoruttiin. 

[/quote]

Niin, ennen lesket järjestettiin nopeasti uusiin naimisiin. Miesleskelle taloudenhoitaja, naiselle suojelija/huoruudenestäjä. Yhteisö paikkasi traumaa tavallaan.

Myöhemmin, vielä 1970-luvulla, jotkut eronneet meni äkkiä uusiin naimisiin, koska naimisissa piti pysyä. Eräänlaista urakehitystä siis. Jotkut taas ottivat uudesta vapaudesta kiinni ja rilluttivat sydämensä kyllyydestä.

"Mies ilman naista on kuin kala ilman polkupyörää"-kuittasi hyvin luutuneet asenteet.

Vierailija
84/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:07"]

Yh-äitejä pidetään säälittävinä siksi, että he ovat säälittäviä. Niin yksinkertaista se on.

[/quote]

En ollut erityisen säälittävä hoitaessani ex-miehelle kämpän, lapselle hoitopaikan ja harrastukset, joita itselläni ei koskaan ollut, eläessäni kellon tarkasti ja säännöllisesti jne....siinä kaksikymppisenä.

Vierailija
85/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yh tuttuni elää pelkästään sossun tuella, ei mene mihinkään töihin/kouluun, syöttää itselleen ja muksullleen pelkkää mäkkäri paskaa, odottaa toista lasta uudelle miehelle joka oli yhden illan juttu, vie muksunsa hoitoon tämän tästä ja lähtee mahansa kanssa ryyppäämään. Tupakkaakin menee 2askia päivässä kun ei kuulemma ensimmäinen lapsikaan polttelusta kärsinyt.... Äitiyspakkauksetkin ottaa pelkästään rahana, kun vaatteet tulee sossulta muutenkin ilman. Aika säälittävää minusta...

Vierailija
86/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:04"]

"Niin mutta joskus ne av-maailman kiroamat klassikkoasiat tulee ihan elävässä omassa elämässä itse kunkin eteen kuten se että yh-yritti-vampata-mieheni!! tai pienten lasten isä -piirittää -minua!! Joskus nekin on totisinta totta, valitettavasti" Juurikin näin. Ei kaikkia voi yleistää, mutta kyllä liian monet yksinhuoltajat ovat hieman helpohkoja pyllystään...toki ymmärrettävästä syystä. Ei vain aina saa lastenhoitajaa.

[/quote]

YH:lla ei siis ole tarpeita, ne häviävät erossa... ja jos on, niitä on liikaa, ja VARATUT saavat vapaasti hyväksikäyttää heitä- hehän ovat aina hyväksikäytettyjä..?

Ei se huoripukkimaisuus katso siviilisäätyä.

Vierailija
87/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:25"]

Yksi yh tuttuni elää pelkästään sossun tuella, ei mene mihinkään töihin/kouluun, syöttää itselleen ja muksullleen pelkkää mäkkäri paskaa, odottaa toista lasta uudelle miehelle joka oli yhden illan juttu, vie muksunsa hoitoon tämän tästä ja lähtee mahansa kanssa ryyppäämään. Tupakkaakin menee 2askia päivässä kun ei kuulemma ensimmäinen lapsikaan polttelusta kärsinyt.... Äitiyspakkauksetkin ottaa pelkästään rahana, kun vaatteet tulee sossulta muutenkin ilman. Aika säälittävää minusta...

[/quote]

Joko teit sossuille ilmoituksen? Sulla on velvollisuus siihen. Tee vaikka toinen, jos ei heti tehoa.

Vierailija
88/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:n kimppuun hyökkääminen johtuu siitä, että heitä luullaan heikommiksi, jota he eivät ole. Vähiten hetkauttaa jonkun idiootin nettikirjoittelut. Mutta tosiaan, luullaan heikoksi joten uskalletaan hyökätä.

Vierailija
89/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhteishuoltolainen ja lapsi joka on jo 18 v. En oo yhtään säälittävä. En oo sossun asiakas ja en sa asumistukea. Toki asun omistusasunnossa.

Vierailija
90/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:t on niitä kaikkein epätoivoisimpia miestenmetsästäjiä baareissa. Säälittävää.

Vierailija
91/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yh-äidit ovat yleensä taistelijaluonteisia"

Hahah! Luovuttajia enimmäkseen. Toki poikkeuksiakin löytyy.

Vierailija
92/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:48"]

"Yh-äidit ovat yleensä taistelijaluonteisia" Hahah! Luovuttajia enimmäkseen. Toki poikkeuksiakin löytyy.

[/quote]

Eikö äitisi rakastanut sinua tarpeeksi, vai pyöritkö muuten huonoissa piireissä?

Vierailija
93/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:36"]

Yh:t on niitä kaikkein epätoivoisimpia miestenmetsästäjiä baareissa. Säälittävää.

[/quote]

Miehet metsästivät minua, ja halusivat tulla siistiin kotiini syömään kotitekoista ruokaa, kutomani villasukat jalassa.

En ottanut kuin sen joka kannatti ottaa, yhdessä pian 17 v.

Vierailija
94/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
95/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyseessä sama ilmiö kuin mamukeskusteluissa. Kaikki tietävät, että mamulla tarkoitetaan somalia tai muuta suomalaista tummempaa muslimia, ei kristittyjä/uskonnottomia länsieurooppalaisia tai jenkkejä. Yh ei siis myöskään tarkoita fiksua, hyvin toimeen tulevaa, työssä käyvää äitiä. Sillä tarkoitetaan "elämänkoulua" käyneitä, lapsia enemmän tai vähemmän suunnittelemattomasti sille sun tälle miehelle pukanneita tuilla eläviä "wt-mammoja".
Näin siis erityisesti täällä, mutta valitettavasti myös usein ihan tosielämässä.

Vierailija
96/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen iloinen, kaunis, hauska ja hyvinpärjäävä nainen. Perheeseeni kuuluvat minä, ja kaksi kouluikäistä lastani. Olen heidän kanssaan yhtä paljon myt, kuin myös silloin kun olin heidän isänsä kanssa yhdessä. Hänestä tuli vuosien kuluessa arvaamaton alkoholisti jolla oli sylikaupalla muita ongelmia. Kun tapasin hänet niitä ongelmia hänellä ei ollut. Näin se maailma välillä menee. Onneks minä ja lapseni olemme tyytyväisiä ja saamme elää rauhallisessa kodissa.

Ilmeisesti onnellisen naisen asemasta joku määrittelee minut surkeaksi yh-äidiksi ja ilmeisti minulla on tosi rankka elämä ja ruinaan seksiä varatuilta miehiltä :)

Vierailija
97/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yh:n haukkujia paikalla? Olisi kiva tietää sivilisäätysi ja lapsilukusi, ikäsi ja sukupuolesi? Mihin perustat näkemyksesi?

Vierailija
98/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
99/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on naisista kokemusta nii yh-äidit on monesti jotenki helppoja, tuntuu että tarttuvat tosi helposti koukkuun jos vähänkään lupailee jotain parempaa, esim kunnon pysyvää suhdetta. Ehkä siitä tulee mieleen ainaki itelle että olis jotenki ressukoita vaikka eihän yh yleensä naisen syy ole...

Vierailija
100/118 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 01:53"]

Onko yh:n haukkujia paikalla? Olisi kiva tietää sivilisäätysi ja lapsilukusi, ikäsi ja sukupuolesi? Mihin perustat näkemyksesi?

[/quote]

En hauku, mutta vähä ressukka kiertopalkintoina pidän... olen avoliitossa,  2 lasta ja mies 29v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi