miksi yh-äitejä pidetään säälittävinä?
En ymmärrä miksi aina mollataan yh-äitejä, yh:t muka vaan epätoivoisesti ettii elättäjää lapselleen Ym... Eikö miehillä oo mitään tekemistä sen kans et nainen jää yksinhuoltajaksi? Kun mies ei kanna vastuuta ja häipyy, niin Se tekee naisesta sit epätoivosen ja säälittävän. Ärsyttää!
Kommentit (118)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:48"]Mitä on naisista kokemusta nii yh-äidit on monesti jotenki helppoja, tuntuu että tarttuvat tosi helposti koukkuun jos vähänkään lupailee jotain parempaa, esim kunnon pysyvää suhdetta. Ehkä siitä tulee mieleen ainaki itelle että olis jotenki ressukoita vaikka eihän yh yleensä naisen syy ole...
[/quote]Ahaa. Itse olen viime vuosien aikana torpannut aika monta vonkaavaa ukkomiestä, aika ressukkafiilis heistä jäänyt. Olen neuvonut keskittymään perheeseen ja lapsiin ja vaimon (joka ei kuulemma anna) hyvinvointiin.
En koe olevani säälittävä, en vonkaa kenenkään miestå. En nosta etuuksia sen enempää kuin ydinperheellinen. Käyn töissä 8-16, sen jälkeen hoidan lasteni läjsyt, kauppa-asiat, siivous, ruoka, harrastukset, ladten kanssa oleminen jne. Yksin. Minä olen täysin yksin lasteni kanssa 24 h/ päivä, 365 vrk/ vuosi. Isään ei voi luottaa, tästä ihan viranomaisten päätös.
Minä yritän kasvattaa lapseni kunnon kansalaisiksi, en arvostelemaan ketään enkä haukkumaan ketään. Samaa voisi harjoitella muutama palstalainwn.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:33"]
Perinteisen patriarkaattisen yhteiskunnan mielestä nainen ei voi pärjätä yksin, vaan vaatii aina miehen huolehtijaksi.
[/quote]
Niin, patriarkaatti sitä ja patriarkaatti tätä. Nythän sitä miestä ei edes tarvitse kun elättäjänä on viime kädessä sossu. Yh-korotukset muissakin yhteiskunnallisisssa tuissa. Siinä sitä patriarkaattia. Lisäksi on lähinnä huvittavaa puhua miehen vastuusta kun nainen kuitenkin lopulta päättää kenen kanssa lisääntyy vai lisääntyykö lainkaan. Päätös on 100% naisen ja 100% itse valitun partnerin kanssa. Kaikki miehet eivät ole lisääntymismatskua ja tuokin fakta olisi hyvä tiedostaa. Jos sellaisen kanssa sitten lisääntyy niin miksi syyttää miestä?
Itse en pidä yksinhuoltajia säälittävinä, mutta tunnettu ilmiö on nykypäivänä myös tarkoituksellisesti yksinhuoltajaksi hankkiutuminen. Kunhan elarit vaan tulee ja/tai sossu niin mies voi olla vaan tiellä. Itsellisten naisten hedelmöityshoitoja sun muuta eli yhteiskunta lähinnä vaan tukee ja palkitsee. Tuo on sitä patriarkaattia vissiin taas. Se on jonkinlainen naisten etuoikeus. Isyyden selvityksen kieltämisen mahdollisuus on naisen oikeus ja taas varmaan sitä samaista patriarkaattia. Niin kauhea juttu se patriarkaatti on.
Ei siis ole ihme jos jo syntymästä alkaen on tuhansia lapsia vuosittain syntyy jo valmiiksi yksinhuoltajille. Taas muistutan, että tosiaan 100% naisten oma päätös.
"Lapsen yksin hankkineiden naisten määrä on kasvanut viime vuosina selvästi, kirjoittaa sanomalehti Karjalainen.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ennakkotilastojen mukaan viime vuonna syntyi lähes 5 500 lasta äideille, jotka eivät asuneet kumppaninsa kanssa. Vuonna 2008 luku oli noin 4 000."
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:33"]
Perinteisen patriarkaattisen yhteiskunnan mielestä nainen ei voi pärjätä yksin, vaan vaatii aina miehen huolehtijaksi.
[/quote]
Niin, patriarkaatti sitä ja patriarkaatti tätä. Nythän sitä miestä ei edes tarvitse kun elättäjänä on viime kädessä sossu. Yh-korotukset muissakin yhteiskunnallisisssa tuissa. Siinä sitä patriarkaattia. Lisäksi on lähinnä huvittavaa puhua miehen vastuusta kun nainen kuitenkin lopulta päättää kenen kanssa lisääntyy vai lisääntyykö lainkaan. Päätös on 100% naisen ja 100% itse valitun partnerin kanssa. Kaikki miehet eivät ole lisääntymismatskua ja tuokin fakta olisi hyvä tiedostaa. Jos sellaisen kanssa sitten lisääntyy niin miksi syyttää miestä?
Itse en pidä yksinhuoltajia säälittävinä, mutta tunnettu ilmiö on nykypäivänä myös tarkoituksellisesti yksinhuoltajaksi hankkiutuminen. Kunhan elarit vaan tulee ja/tai sossu niin mies voi olla vaan tiellä. Itsellisten naisten hedelmöityshoitoja sun muuta eli yhteiskunta lähinnä vaan tukee ja palkitsee. Tuo on sitä patriarkaattia vissiin taas. Se on jonkinlainen naisten etuoikeus. Isyyden selvityksen kieltämisen mahdollisuus on naisen oikeus ja taas varmaan sitä samaista patriarkaattia. Niin kauhea juttu se patriarkaatti on.
Ei siis ole ihme jos jo syntymästä alkaen on tuhansia lapsia vuosittain syntyy jo valmiiksi yksinhuoltajille. Taas muistutan, että tosiaan 100% naisten oma päätös.
"Lapsen yksin hankkineiden naisten määrä on kasvanut viime vuosina selvästi, kirjoittaa sanomalehti Karjalainen.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ennakkotilastojen mukaan viime vuonna syntyi lähes 5 500 lasta äideille, jotka eivät asuneet kumppaninsa kanssa. Vuonna 2008 luku oli noin 4 000."
[/quote]
Ja hahhahhahhaaaa!!! Oma valinta. Noista 95% on ollu jonkulaisessa suhteessa miehenkans, vahinkoja iso osa eikä ole halunneet aborttia. Lisäksi moni eroaa jo ennen lapsen syntymää. Paskapuhetta siis tuo että lapsia yksin haluttais.
Sanoisin, että 100% on ollut jonkinlaisessa suhteessa miehen kanssa. Eikös sen tuosta voi päätellä? Tuo 5500 on vuoden 2012 luku. En minä kyllä mitään patriarkaattia näissä yh-tuissa ja hedelmöityshoidoissa ja muissa näe. Tai holhouskiistoissa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:28"]Sanos muuta. Mä en ainakaan todellakaan yh:na etsi mitään varaisää mun lapselle. Olisin saanut isän lapsen omasta isästä, mutta miksi haluaisin väkivaltaisen miehen meidän elämään? Pärjään paljon paremmin lapsen kanssa kahdestaan, ilman pelkoa. Koen ennemmin olevani selviytyjä.
[/quote]
Jos olisit selviytyjä, et olisi sellaiselle miehelle vääntänyt penikkaa vaan käyttänyt ehkäisyä ja lisääntynyt vasta sellaisen miehen kanssa, joka on oikea isä lapsellesi. Mietipä mitä geenejä pentusi kantaa, joku päivää pieksää sinut perittyjen ominaisuuksiensa voimalla. Sitten olet säälisi ansainnut, eikö?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:53"]
Ketkä juorusivat? Toiset naiset...ja mitä taas tuohon huoritteluun tulee, niin tuskin nyt aivan ilman syyttä sitä tehtiin.
[/quote]
Uskomatonta paskaa. Sun olisi syytä lukea sotaleskiin suhtautumisesta tehty väitöskirja, josta selviää mm. että pahimpia mustamaalaajia olivat ns. kirkonmiehet. Huorittelu liittyi puhtaasti siihen halveksintaan, että naisella ei ollut miestä kumppaninaan ja suojelijanaan. Vaikutat todella sivistymättömältä ihmiseltä.
[/quote]Ilman miestä pärjäävä nainen pelottaa miehiä, se saa heidät tiedostamaan mitättömyytensä.
[/quote]
Eiväthän yh:t ilman miestä pärjää, exältä kinutaan elatusta vaikkei isyyttä ole edes testein todistettu, tungetaan penikat miehen riesaksi ilmaiseen hoitoon. Itse en suostuisi olemaan exän pentujen kanssa missään tekemisissä, ihan sama kuka ne on siittänyt.
Haluisin kunnioittaa yh:ta mutta kun kaikkia tuntemani yyhooita yhdistää seuraavat ominaisuudet:
-Huonot miesvalinnat (mies viinaanmenevä väkivaltainen, liian nuori ja lapsellinen jne)
-Raskaaksitulo 17-24 vuotiaana
-Huono koulutus tai työttömyys
-Sinisilmäisyys..ei osata käyttää ehkäisyä eikä malteta tutustua toiseen kunnolla ennen lasten hankkimista..eletään sellaista höveliä elämää ja lapsia tehdään usealle miehelle. Kaikki yh-kaverini tulleet raskaaksi alle 6kk seurustelun jälkeen ja kauhistellen olen tätä menoa katsellut.
En vaan ymmärrä enkä osaa kunnioittaa tällaisia ihmisiä :( sori nyt.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:18"]
Yh ja hänen miehensä ovat epäonnistuneet pitämään perheen kasassa. Jos mies on ollut väkivaltainen tms, niin miksi nainen on hänen kanssaan lapsia tehnyt? Miksei tutustu kunnolla mieheen ennenkuin tekee lapsia? Nämä ovat ehkä ne syyt miksi yh:ia arvostellaan.
Mutta toisaalta heitä pitää myös arvostaa, kamalan paljon työtä kasvattaa lapsi/lapset yksin. Varsinkin jos homman tekee kunnolla.
[/quote]
"Miksei tutustu kunnolla mieheen ennenkuin tekee lapsia?" Arvaa mitä, aina se ei riitä, joskus se mies muuttuu lapsien saamisen jälkeen... Siinä ei paljoa auta pitkä tutustumisaika mieheen.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 09:52"]En koe olevani säälittävä, en vonkaa kenenkään miestå. En nosta etuuksia sen enempää kuin ydinperheellinen. Käyn töissä 8-16, sen jälkeen hoidan lasteni läjsyt, kauppa-asiat, siivous, ruoka, harrastukset, ladten kanssa oleminen jne. Yksin. Minä olen täysin yksin lasteni kanssa 24 h/ päivä, 365 vrk/ vuosi. Isään ei voi luottaa, tästä ihan viranomaisten päätös.
Minä yritän kasvattaa lapseni kunnon kansalaisiksi, en arvostelemaan ketään enkä haukkumaan ketään. Samaa voisi harjoitella muutama palstalainwn.
[/quote]
Palautat siis lapsilisän yh-korotuksen ja et saa elareita Kelalta tai lasten isältä? Niinpä. Eniten vituttaa teidän yh-paskojen jatkuva valehtelu.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:38"]
Haluisin kunnioittaa yh:ta mutta kun kaikkia tuntemani yyhooita yhdistää seuraavat ominaisuudet: -Huonot miesvalinnat (mies viinaanmenevä väkivaltainen, liian nuori ja lapsellinen jne) -Raskaaksitulo 17-24 vuotiaana -Huono koulutus tai työttömyys -Sinisilmäisyys..ei osata käyttää ehkäisyä eikä malteta tutustua toiseen kunnolla ennen lasten hankkimista..eletään sellaista höveliä elämää ja lapsia tehdään usealle miehelle. Kaikki yh-kaverini tulleet raskaaksi alle 6kk seurustelun jälkeen ja kauhistellen olen tätä menoa katsellut. En vaan ymmärrä enkä osaa kunnioittaa tällaisia ihmisiä :( sori nyt.
[/quote]
Tuo pitää niin paikkaansa. Ja tuosta selittyy myös maine.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:38"]Haluisin kunnioittaa yh:ta mutta kun kaikkia tuntemani yyhooita yhdistää seuraavat ominaisuudet:
-Huonot miesvalinnat (mies viinaanmenevä väkivaltainen, liian nuori ja lapsellinen jne)
-Raskaaksitulo 17-24 vuotiaana
-Huono koulutus tai työttömyys
-Sinisilmäisyys..ei osata käyttää ehkäisyä eikä malteta tutustua toiseen kunnolla ennen lasten hankkimista..eletään sellaista höveliä elämää ja lapsia tehdään usealle miehelle. Kaikki yh-kaverini tulleet raskaaksi alle 6kk seurustelun jälkeen ja kauhistellen olen tätä menoa katsellut.
En vaan ymmärrä enkä osaa kunnioittaa tällaisia ihmisiä :( sori nyt.
[/quote]
Mitä sen jälkeen on tapahtunut? Ja mitä hiton kunnioitusta sun pitäis tuntea? Toi on just mun stoori, mut sen jälkeen valmistunut yliopistosta, ollut seksittä 3 vuotta koska ei juurikaan lapsenvahteja ja ollut ihan normaali hyvä äiti lapselleni. Niinkuin varmaan suurin osa äideistä. En ymmärrä miksi mitään siitä pitäisi kunnioittaa?
Minä en pidä yh vanhempaa säälittävänä mutta itseäni kyllä!
Olen ollut yli 20v parisuhteessa ja viimeiset 5v ollut ihan paskoja. Tässä vaan kituutan ja annan elämän mennä hukkaan, todellakin säälittävää touhua! Yh äiti (ainakin osa) on ollut tarpeeksi rohkea että on irtautunut siitä huonosta suhteesta. Hieno juttu :)
Yleensä se on nainen joka lähtee...
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:28"]Sanos muuta. Mä en ainakaan todellakaan yh:na etsi mitään varaisää mun lapselle. Olisin saanut isän lapsen omasta isästä, mutta miksi haluaisin väkivaltaisen miehen meidän elämään? Pärjään paljon paremmin lapsen kanssa kahdestaan, ilman pelkoa. Koen ennemmin olevani selviytyjä.
[/quote]
Jos olisit selviytyjä, et olisi sellaiselle miehelle vääntänyt penikkaa vaan käyttänyt ehkäisyä ja lisääntynyt vasta sellaisen miehen kanssa, joka on oikea isä lapsellesi. Mietipä mitä geenejä pentusi kantaa, joku päivää pieksää sinut perittyjen ominaisuuksiensa voimalla. Sitten olet säälisi ansainnut, eikö?
[/quote]
Mies muuttui väkivaltaiseksi vasta raskausaikana. Sitä ennen oltiin oltu suht vakaassa, vaikkakin tulisessa parisuhteessa 4 vuotta. Mistä olisin voinut tietää että mies oli narsku? Olen todella vahva ihminen, että pääsin irti niin manipuloivan ihmisen otteesta. Ja ennen kuin kukaan kysyy virallista diagnoosia, pyydän saada muistuttaa että narsismista on lähes mahdoton tehdä diagnoosia, ja sen lisäksi sillä ri ole mitään väliä mistä persoonallisuushäiriöstä mies kärsi, vaan sillä että minä ja mun poika oltais kärsitty siitä myös loppuelämämme jos en olisi kerännyt rohkeuttani ja lähtenyt. Olisi ollut surkeampi tarina jos mies olisi tappanut meidät molemmat niinkuin uhkasi, eikö?
-1
Ps. Narsismi ei periydy.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:20"]En ymmärrä miksi aina mollataan yh-äitejä, yh:t muka vaan epätoivoisesti ettii elättäjää lapselleen Ym... Eikö miehillä oo mitään tekemistä sen kans et nainen jää yksinhuoltajaksi? Kun mies ei kanna vastuuta ja häipyy, niin Se tekee naisesta sit epätoivosen ja säälittävän. Ärsyttää!
[/quote]
Koska ihmisellä on tarve tuntea olevansa hierarkiassa muita ylempänä ja varmistella paikkaansa (sama kuin apinoilla yms.)
Jos ei olisi yh-äidit niin sitten olisi joku muu ryhmä. Sillä aikaa kun ihmiset kinastelevat nettifoorumeilla triviaaleista asioista, heidän asioistaan päätetään toisaalla eivätkä he huomaa mitään...
Mä taa säälin mun äitiäni, joka eli avioliitossa 16 vuotta, meidän lasten takia. Liian heikko lähtemään pois alkoholisti miehen luota. Eli kyllä, YH:T on todellakin vahvoja ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:53"]
Ketkä juorusivat? Toiset naiset...ja mitä taas tuohon huoritteluun tulee, niin tuskin nyt aivan ilman syyttä sitä tehtiin.
[/quote]Miksi huorittelu koskee vain naisia. Eikä koskaan sitä toista osapuolta.Koskaan ei kuule miehiä huoriteltavan vaikka siihen hommaan takuulla tarvitaan kaksi.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:53"]
[/quote]
Uskomatonta paskaa. Sun olisi syytä lukea sotaleskiin suhtautumisesta tehty väitöskirja, josta selviää mm. että pahimpia mustamaalaajia olivat ns. kirkonmiehet. Huorittelu liittyi puhtaasti siihen halveksintaan, että naisella ei ollut miestä kumppaninaan ja suojelijanaan. Vaikutat todella sivistymättömältä ihmiseltä.
[/quote]Ilman miestä pärjäävä nainen pelottaa miehiä, se saa heidät tiedostamaan mitättömyytensä.