Mies. Kuinka kauan vakipanosuhde voi kestää?
Kuinka kauan olette olleet panosuhteessa vaikka ette rakasta naista tai halua asua yhdessä?
Mietin omaa 5 vuotta kestänyttä suhdettani että onko tämä miehen puolelta edelleen vain hauskan pitoa...
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:48"]
Mistä sitten erottaa panosuhteen ja parisuhteen? Olemme paljon yhdessä vaikka asumme eri osotteissa, naimisiin ei halua, kavereilleen on esitellyt jos niitä tulee vastaan, perheelleen (veli, vanhemmat) ei. Ei ole ikinä sanonut rakastavansa. En tiedä onko pannut muita tänä aikana, itse en ole. Ap.
[/quote]
Oletteko ihan jutellut näistä asioista? Jos ette ole, kannattaisi varmaan pitää vakava juttutuokio ja yhdessä miettiä mitä molemmat suhteelta ja yleensä elämältä haluavat. Ei nykyaikana ole mitään yhtä parisuhteen mallia johon kaikki pyrkisivät, tyyliin avioliitto kunnes kuolema erottaa, parisuhteita on kovin monenlaisia ja on parin oma asia määritellä oman suhteensa ehdot.
[/quote]
Olen silloin tällöin koittanut ottaa asioita puheeksi, jättänytkin hänet kertaalleen mutta palasimme yhteen kuitenkin. Hän on kovin puhelias muuten mutta jos kysyn jotain vakavaa hän mennee hiljaiseksi eikä vastaa MITÄÄN. Jos esim. ehdotan hänelle tekstiviestillä että käydäänkö viemässä vanhemmillesi joulukukka hän ei vastaa siihen vaan laittaa jonkun muun viestin sitten kun sattuu olemaan asiaa.
Tai jos otan asioita puheeksi livenä, ei ole koskaan sopiva aika jutella niistä tai aihe on hänestä turhanpäiväinen.
Mukavasti menee kun ei jutella näistä aiheista.ap.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:55"]Miksi ap kysyt? Haluaisitko miehen kanssa kunnon suhteen? [/quote] Ainakin haluaisin olla hänen kanssaan loppuelämäni ja ainut hänelle koska rakastan häntä. Hän ei kylläkään minua. On sanonut jo ajat sitten ettei mene ikinä naimisiin eikä muuta yhteen. Olemme kuitenkin tekemisissä lähes joka päivä.
[/quote]Nuo kertoi, muttet edelleenkään tiedä onko panosuhde vai mikä.....Onko teillä muita? tai sinulla, miehestähän et voi koskaan tietää vaikka se sanoisi ettei ole.
[/quote]
Minulla ei ole, en voisi kuvitellakaan muita. Miehestä en tiedä.ap.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:55"]Miksi ap kysyt? Haluaisitko miehen kanssa kunnon suhteen? [/quote] Ainakin haluaisin olla hänen kanssaan loppuelämäni ja ainut hänelle koska rakastan häntä. Hän ei kylläkään minua. On sanonut jo ajat sitten ettei mene ikinä naimisiin eikä muuta yhteen. Olemme kuitenkin tekemisissä lähes joka päivä.
[/quote]
Voi johtua siitäkin, että jos mies on vaan enemmän yksin viihtyvää tyyppiä, sellainen joka tarvitsee omaa aikaa ja tilaa. Hän voi ihan oikeasti rakastaa sinua ja haluta olla kanssasi loppuiän, mutta ei vaan halua muuttaa yhteen, koska yhdessäasuminen kenenkään kanssa ahdistaisi häntä. Monet introverttiluonteet ahdistuvat yhdessä asumisesta ja nykyään kun ei ole sosiaalista pakkoa mennä naimisiin ja asua yhdessä, valitsevat vapaampia yhdessäolon muotoja.
[/quote]
Tai mies on vain kova panemaan ja tykkää heiluttaa melaa siellä ja täällä.
[/quote]
Mietinkin että jos panisi muitakin, miksi haluaisi olla kuitenkin kanssani monta vuotta? Olisiko siinä mitään logiikkaa? Ap.
Hyi helvetti, juuri tuon takia mä alenna itseäni miksikään 'panokaveriksi' yhdellekään kaksilahkeiselle.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:21"]Ap, JSSAP, ihan oikeesti.
[/quote]
olen sen verta pullossa elänyt ja vanha etten jummarra lyhennettä. Sama suomeksi, kiitos. Ap.
Minun tapauksessani korkeintaan yhden panokerran. Jos nainen on yhdentekevä, niin ei sitä kiinnosta paneskella sen enempää. Jos taas haluttava, mustasukkaisuus ja omistushalu tekevät kuviosta mahdottoman.
Sun panemisen logiikka on siinä että sä annat panna.
Onko sellaista miestä joka viisi vuotta oikeesti jaksaa vaan seksin takia hengata jonkun kanssa päivittäin? Kyllä noilla joku outo suhde mun mielestä on. Mies.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:34"]
Onko sellaista miestä joka viisi vuotta oikeesti jaksaa vaan seksin takia hengata jonkun kanssa päivittäin? Kyllä noilla joku outo suhde mun mielestä on. Mies.
[/quote]
Niinpä. Ei varmasti ole pelkästä seksistä kyse jos kerran päivittäin tai lähes päivittäin nähdään. Todennäköisesti tuossa on seksin päälle vähintään kaveruus tai ystävyys. Laskeeko sen sitten parisuhteeksi vai ei, se on määrittelykysymys. Itse lasken, mutta joillekin toisille taas parisuhde tarkoittaa "vakavampaa" kuviota joka johtaa perheen perustamiseen ja vihkivaloihin, ja hyvinkin voi olla ettei tuo mies koskaan sellaista halua.
Kolme minuuttia. Tai vain kaksi jos on oikea ori.
Oleellinen kysymys on, haluatko lapsen vai et. Jos et, sittenhän voit hengata miehen kanssa vaikka maailman tappiin. Jos haluat lapsen, niin sitten kannattaa nostaa kytkintä. Toki yksi vaihtoehto on tulla "vahingossa" miehelle raskaaksi. Mieti, riittääkö itsellesi se, mitä nyt saat, ja toimi sen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:21"]Ap, JSSAP, ihan oikeesti. [/quote] olen sen verta pullossa elänyt ja vanha etten jummarra lyhennettä. Sama suomeksi, kiitos. Ap.
[/quote]
Jätä Se Sika, Ansaitset Parempaa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:42"]
Oleellinen kysymys on, haluatko lapsen vai et. Jos et, sittenhän voit hengata miehen kanssa vaikka maailman tappiin. Jos haluat lapsen, niin sitten kannattaa nostaa kytkintä. Toki yksi vaihtoehto on tulla "vahingossa" miehelle raskaaksi. Mieti, riittääkö itsellesi se, mitä nyt saat, ja toimi sen mukaan.
[/quote]
Eikö oleellinen kysymys ole myös se, satuttaako ap. itsensä, jos mies ensi viikolla päättääkin alkaa seurustella vakavasti jonkun muun naisen kanssa, ja katkaisee kaiken yhteydenpidon ap:hen?
[/quote]
Samaa mieltä tästä. Ei vaikuta, että tuo mies koskaan haluaisi perinteistä perhettä ja lapsia. Joten jos ne on ap:n haave, kannattaa vaihtaa miestä. Jos taas ei halua lapsia ja käy itsellekin vapaampi parisuhdekuvio, niin ihan hyvin tuossa voi olla noin vaikka loppuiän, tai niin kauan kuin se kestää.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:48"]
[/quote]
Samaa mieltä tästä. Ei vaikuta, että tuo mies koskaan haluaisi perinteistä perhettä ja lapsia. Joten jos ne on ap:n haave, kannattaa vaihtaa miestä. Jos taas ei halua lapsia ja käy itsellekin vapaampi parisuhdekuvio, niin ihan hyvin tuossa voi olla noin vaikka loppuiän, tai niin kauan kuin se kestää.
[/quote]
Lapset on jo tehty aiemmissa suhteissa, niitä on molemmilla. Tässä yksi syy miksi itsekään en suunnitttele yhteenmuuttoa. Lapset etusijalla. Yhteisiä lapsia emme enää jaksaisi. Jos mies haluaisi, nostaisin kyllä kytkintä koska itse en edes voi enää saada vauvaa.ap
Kutsuuko hän sinua tyttöystäväkseen vai hallitukseksi tms? Esim jos puhuu jonkun kanssa puhelimessa ja joutuu kertomaan missä on /kenen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:02"]
[/quote]
Voi johtua siitäkin, että jos mies on vaan enemmän yksin viihtyvää tyyppiä, sellainen joka tarvitsee omaa aikaa ja tilaa. Hän voi ihan oikeasti rakastaa sinua ja haluta olla kanssasi loppuiän, mutta ei vaan halua muuttaa yhteen, koska yhdessäasuminen kenenkään kanssa ahdistaisi häntä. Monet introverttiluonteet ahdistuvat yhdessä asumisesta ja nykyään kun ei ole sosiaalista pakkoa mennä naimisiin ja asua yhdessä, valitsevat vapaampia yhdessäolon muotoja.
[/quote]
Tai mies on vain kova panemaan ja tykkää heiluttaa melaa siellä ja täällä.