Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies. Kuinka kauan vakipanosuhde voi kestää?

Vierailija
30.12.2014 |

Kuinka kauan olette olleet panosuhteessa vaikka ette rakasta naista tai halua asua yhdessä?

Mietin omaa 5 vuotta kestänyttä suhdettani että onko tämä miehen puolelta edelleen vain hauskan pitoa...

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies ole eläin. Mies haluaa myös perheen ja hänellä on tunteet. Ilmeisesti mies pitää väliaikaisena naista jos ei perhettä halua.

Vierailija
62/72 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:48"]

Mistä sitten erottaa panosuhteen ja parisuhteen? Olemme paljon yhdessä vaikka asumme eri osotteissa, naimisiin ei halua, kavereilleen on esitellyt jos niitä tulee vastaan, perheelleen (veli, vanhemmat) ei. Ei ole ikinä sanonut rakastavansa. En tiedä onko pannut muita tänä aikana, itse en ole. Ap.

[/quote]

No hyvänen aika sentään - suhteen syvyydestä tietenkin. Keskusteletteko syvällisiä vai panetteko vaan? Näyttääkö mies sinulle herkempää puoltaan? Puhutteko unelmistanne ja tulevaisuudesta?

Minusta on käsittämätöntä, että et vuosien jälkeen tiedä että oletko parisuhteessa vai käytetäänkö sinua vain panopuuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:22"]

Kutsuuko hän sinua tyttöystäväkseen vai hallitukseksi tms?  Esim jos puhuu jonkun kanssa puhelimessa ja joutuu kertomaan missä on /kenen kanssa?

[/quote]Nimellä tai tyttöystäväksi. Useimmiten ei vastaa puhelimeen kun olen paikalla.ap

Vierailija
64/72 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:48"]

Mistä sitten erottaa panosuhteen ja parisuhteen? Olemme paljon yhdessä vaikka asumme eri osotteissa, naimisiin ei halua, kavereilleen on esitellyt jos niitä tulee vastaan, perheelleen (veli, vanhemmat) ei. Ei ole ikinä sanonut rakastavansa. En tiedä onko pannut muita tänä aikana, itse en ole. Ap.

[/quote]

Oletteko ihan jutellut näistä asioista? Jos ette ole, kannattaisi varmaan pitää vakava juttutuokio ja yhdessä miettiä mitä molemmat suhteelta ja yleensä elämältä haluavat. Ei nykyaikana ole mitään yhtä parisuhteen mallia johon kaikki pyrkisivät, tyyliin avioliitto kunnes kuolema erottaa, parisuhteita on kovin monenlaisia ja on parin oma asia määritellä oman suhteensa ehdot.
[/quote]

Olen silloin tällöin koittanut ottaa asioita puheeksi, jättänytkin hänet kertaalleen mutta palasimme yhteen kuitenkin. Hän on kovin puhelias muuten mutta jos kysyn jotain vakavaa hän mennee hiljaiseksi eikä vastaa MITÄÄN. Jos esim. ehdotan hänelle tekstiviestillä että käydäänkö viemässä vanhemmillesi joulukukka hän ei vastaa siihen vaan laittaa jonkun muun viestin sitten kun sattuu olemaan asiaa.
Tai jos otan asioita puheeksi livenä, ei ole koskaan sopiva aika jutella niistä tai aihe on hänestä turhanpäiväinen.
Mukavasti menee kun ei jutella näistä aiheista.ap.
[/quote]. Mies ei ota sua vakavasti.heitä pois koko suhde.

Vierailija
65/72 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:02"] [quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:55"]Miksi ap kysyt? Haluaisitko miehen kanssa kunnon suhteen? [/quote] Ainakin haluaisin olla hänen kanssaan loppuelämäni ja ainut hänelle koska rakastan häntä. Hän ei kylläkään minua. On sanonut jo ajat sitten ettei mene ikinä naimisiin eikä muuta yhteen. Olemme kuitenkin tekemisissä lähes joka päivä. [/quote] Voi johtua siitäkin, että jos mies on vaan enemmän yksin viihtyvää tyyppiä, sellainen joka tarvitsee omaa aikaa ja tilaa. Hän voi ihan oikeasti rakastaa sinua ja haluta olla kanssasi loppuiän, mutta ei vaan halua muuttaa yhteen, koska yhdessäasuminen kenenkään kanssa ahdistaisi häntä. Monet introverttiluonteet ahdistuvat yhdessä asumisesta ja nykyään kun ei ole sosiaalista pakkoa mennä naimisiin ja asua yhdessä, valitsevat vapaampia yhdessäolon muotoja. [/quote] Tai mies on vain kova panemaan ja tykkää heiluttaa melaa siellä ja täällä. [/quote] Mietinkin että jos panisi muitakin, miksi haluaisi olla kuitenkin kanssani monta vuotta? Olisiko siinä mitään logiikkaa? Ap.

[/quote]

Koska olet vakipano. Siinähän se logiikka juuri on. Älä nyt yritä tunkea sitä rakkautta siihen. Mies kiittää kun ei tarvitse vääntää kanssasi arkisia asioita.

Vierailija
66/72 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, onpa huono PROVO...TAAS!

Vierailija
67/72 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:48"]

[/quote]

No hyvänen aika sentään - suhteen syvyydestä tietenkin. Keskusteletteko syvällisiä vai panetteko vaan? Näyttääkö mies sinulle herkempää puoltaan? Puhutteko unelmistanne ja tulevaisuudesta?

Minusta on käsittämätöntä, että et vuosien jälkeen tiedä että oletko parisuhteessa vai käytetäänkö sinua vain panopuuna.

[/quote]

Tapailemme kyllä paljon muunkin kuin merkeissä. Tulevaisuudesta tms. Ei puhuta tai mies ei puhu. On vissiin hiukka jörö otus... En kestäisi tuommoista jörötystä jos en rakastaisi häntä. Ap.

Vierailija
68/72 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:02"] [quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:55"]Miksi ap kysyt? Haluaisitko miehen kanssa kunnon suhteen? [/quote] Ainakin haluaisin olla hänen kanssaan loppuelämäni ja ainut hänelle koska rakastan häntä. Hän ei kylläkään minua. On sanonut jo ajat sitten ettei mene ikinä naimisiin eikä muuta yhteen. Olemme kuitenkin tekemisissä lähes joka päivä. [/quote] Voi johtua siitäkin, että jos mies on vaan enemmän yksin viihtyvää tyyppiä, sellainen joka tarvitsee omaa aikaa ja tilaa. Hän voi ihan oikeasti rakastaa sinua ja haluta olla kanssasi loppuiän, mutta ei vaan halua muuttaa yhteen, koska yhdessäasuminen kenenkään kanssa ahdistaisi häntä. Monet introverttiluonteet ahdistuvat yhdessä asumisesta ja nykyään kun ei ole sosiaalista pakkoa mennä naimisiin ja asua yhdessä, valitsevat vapaampia yhdessäolon muotoja. [/quote] Tai mies on vain kova panemaan ja tykkää heiluttaa melaa siellä ja täällä. [/quote] Mietinkin että jos panisi muitakin, miksi haluaisi olla kuitenkin kanssani monta vuotta? Olisiko siinä mitään logiikkaa? Ap.

[/quote]

Koska olet vakipano. Siinähän se logiikka juuri on. Älä nyt yritä tunkea sitä rakkautta siihen. Mies kiittää kun ei tarvitse vääntää kanssasi arkisia asioita.

[/quote]

Kai minä sitten olen rakastunut vakipano.ap

Vierailija
69/72 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä naimisissakin seksi tärkein. Muu on liibalaabaa. Näin sanoo monet miehet. Sana naimisissa kertoo jo että naimista se on. Sitten kun seksi loppuu avioliitossa,otetaan panokumppani. Mulla pisin seksisuhde oli 6v ja kyseinen mies ruikuttaa perääni,kun en halua enää.

Vierailija
70/72 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 9-vuotta suhteessa, jossa toisella oli jalka koko ajan oven välissä. Pelkäksi seksisuhteeksi sitä ei kutsuttu, se oli siis vähän enemmän parisuhde, mutta puolittainen sellainen kuitenkin. Mies ei halunnut muuttaa yhteen, ja paikkakuntien vuoksi se ei edes onnistunut, koska myös meillä oli lapsia yhteishuollossa. Kuvio on siis tuttu. Lopulta kävi niin, että tapasin uuden miehen ja sain voimia lähteä tuosta suhteesta. Tosin uusi suhde oli ns ylienosuhde, en jäänyt siihen. Olen miettinyt paljon, miksi en vain sanonut, mitä haluan. En vain saanut sanotuksi, pelkäsin varmaan että suhde loppuu. Tollasessa on helppo roikkua. Jos olo on koko ajan sellainen, että jotain puuttuu tai suhteen laatu hiertää, niin ota mun neuvosta vaarin- nostat kissan pöydälle. Kerrot mitä haluat.  Jos mies laittaa ehdot, niin eroat. Ja otat sen takaisin vasta omilla ehdoillasi. Sun pitää kestää sitä vaihetta pitkäänkin, mutta jos hänellä on tunteita ja halua, tulee kyllä takaisin. Meille kävi sitten niin, että nykyisin mies yrittää takaisin, säännöllisin väliajoin- minä en enää rakasta. Enkä halua häntä takaisin. Olen nyt rakastunut toiseen ja tunne on molemminpuolista. Ero entiseen on huikea ja ymmärrän nyt, että jos suhde on tarkoitettu, se tapahtuu kyllä. Universumi järjestää asiat.

Vierailija
71/72 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehillä ole tunteita, ei ainakaan samanlaisia kuin naisilla. Hanki koira, jos haluat uskollisen kumppanin,

Vierailija
72/72 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahtois pelkkään panosuhteeseen lainkaan

mistään hinnasta. Juuri rakastumiseen heittäymistä tahtoisin ja sitä naisen ihanaa

vastarakkautta: syleilyä, suutelua, tapailua,

viestejä, toisen kuuntelua jne. Sitten siihen

seksiä kun olaan varmoja suhteests