Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läski kysyy, mitä normaalit ihmiset syö?

Vierailija
30.12.2014 |

Hei!

Minä olen pitkän linjan läski, siis en muista aikaa jolloin olisin ollut normaalipainoinen? Vanhempani ovat sellaisia "riisitikkuja" jotka eivät liho millään ja jo lapsesta asti ovat kuvitelleet minun olevan samanlainen ja on syöty sipsiä ja karkkia ja läskiä on vaan tullut. Jossain teini-ikäisenä tuli kasvupyrähdys mikä vei paljon kiloja mennessään, mutta kun oli tottunut olemaan se läski, olin n.60 kiloisenakin se läski ja niinpä kohta mittarissa oli 100.

Painan tälläkin hetkellä kahden ihmisen verran, vaikka en ole raskaana ;-) En ole tekemässä mitään "selkärangatonta" lupausta laihduttaa 1.1.15 alkaen vaan olen kypsytellyt tässä isompaa elämänmuutosta. Nyt olen jo jättänyt sokereita vähemmälle mutta työssäkäyvänä perheenäitinä en ajatellutkaan alkaa millekään "dieetille". En karppaamaan, en larppaamaan en kurppaamaan. Vaan että koko perhe voisi syödä samaa ruokaa.

Haluaisin oppia syömään ihan normaalisti. Siksi tässä mietinkin, mitä normaalit ihmiset syövät? Voisiko joku kirjoittaa esimerkin kaikista päivän ruuista, joita syö? Eikä mitään provoja, että koko päivän ateria on "omena" vaan tiedän, että te syötte mutta mitä? Ajattelin, että jos söisin kuten normaalit ihmiset, saisin siitä mallin ihan tavalliselle ruokailutavalle ja liikuntaa & vedenjuontia lisäämällä voisin jopa saavuttaa jotain.

Olen kokeillut joskus laihduttaa ja 10kg lähtikin heittämällä, kun nesteet tirisi ja jätin kaikki rasvat pois. Se 10kg tuli kuitenkin heti takaisin, kun en osannutkaan käyttää rasvaa fiksusti ja kohta oltiin taas pitsalinjalla. Tiedän myös konseptin: syö vähemmän kuin kulutat mutta kun on tottunut vetämään "ämpärillisen" safkaa, vatsa ei täyty "lasillisesta" ja sitten ollaan taas oravanpyörässä -> nälkä -> kiukuttaa -> syön -> kiukuttaa -> syön lisää jne.

Omia lapsiani en ikinä päästä läskiintymään. He ovat todella liikkuvaisia ja kannustan heitä liikkumaan ja yritän itse lähteä mukaan pelaamaan jalista ym. mutta kun kunto loppuu! Mutta hiljaa hyvä tulee :) Lapset syö tosi vähän, tykkäävät kasviksista eikä meillä mussuteta karkkia joka päivä, joten heidän osalta en ole huolissani, vaan tästä omasta kuosistani. Ravintoterapeutille tai pt:n palkkaamiseksi ei ole varaa, siksi yritän pärjätä omillani ja keksiä minulle sopivat kuviot :)

KERTOKAA: Mitä normaalipainoiset ihmiset syövät päivässä?

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan pienentää annoskokoja ja jättää herkut kerta viikkoon. Ja ylipäätään ajatella aika vähän ruokaa. Itse tilaan 1-2 kertaa kuussa pizzan ja kebabrullan. Ne sitten vedän parin päivän aikana. Siinä mun pikaruuat ja rahaa säästyy. Karkkia en osta joka kauppakerralla, sipsipussin saatan ostaa kerran viikossa. Jos tekee mieli napostella syön pähkinöitä. Kilon pussi alle 5e.

Salaattia pitäisi munkin syödä enemmän.. Mutta muuten syön vaan peruskotiruokaa. Aamupalaksi aina puuroa + ruisleipä.

Joskus tulee makeannälkä ja leivon vaikka pannaria ja syön hillon kanssa. 

Vain yhden lämpimän ruuan olen syönyt aikuisiästä asti.

170/59

Vierailija
22/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka syö pitkin päivää? En voisi kuvitellakaan tuollaisia syön klo 7, 11, 15 ja 19, enkä sitten mitään muuta.

Tänään aamulla söin aamupalaksi 3 palaa leipää, viilin ja join mukililsen teetä sekä lasillisen tuoremehua. Töissä kahvitauolla aamupäivällä teetä jossa oli pala sokeria. Lounaaksi hampurilaisaterian colalla. Iltapäivällä olen syönyt töissä 1 Kismetin sekä juonut puoli litraa Colaa ja banaanin myös söin. Tykkään että on koko ajan jotain syötävää. Kahvitauolla join kahvia ja söin 3-4 piparia.

Kotimatkalla napostelen pastilleja, salmiakkia askin. Kotona keitän teetä ja syön muutaman leivän. Sitten siitä puolen tunnin kuluttua iltaruoka. Illalla vielä syön esim jäätelöä, pullaa, lisää leipää, omenan jne. Napostelen koko illan.

Illalla miehen kanssa jotain 23 maissa vielä syödään tukuisa salaatti.

Nimimerkki Rehellinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastataan nyt, vaikkei lohduta eikä neuvoksi ole..

Mutta täällä yksi normaalipainoinen joka syö mitä tahtoo. Eli meitäkin oikeasti on. Se oikeastaan ainoa pointti tähän kirjoitukseen. (BMI 21)

Näläntunnetta ei oikein ole, joten usein unohdan syömisen. Mutta tosiaan, kun syön, ihan rauhassa voin vedellä suklaata jäätelöö sipsejä normiruokaa. Mitä tahansa. Joskus vaaka näyttää pari kiloa enemmän, sitten taas putoaa sen pari alas.

Olen onnekas, tiedän. Sinulle onnea matkaan uudessa elämässä :)

Vierailija
24/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kannattaa pikkuhiljaa pienentää ruokalistan määrää/nameja, ja kalorien määrää tarkkailla. Ja liikunta mukaan, että aineenvaihdunta etenee. Itse asiaan, syön:

1. Aamupala: 2 voileipää+mehu, tai puurolautasellinen

2. Päivällä syön esim. Kanaa,riisiä,salaattia jne eli ihan kunnolla

3. N. Klo 15-16 välipala, esim. Voileipää, päivällä jäänyttä ruokaa, jogurtti tms

4. Illalla ihan maun mukaan, jogurtti, jäätelö, pulla tai voileipä

(Kyllä, pidän voileivistä paljon =]

ja olen 175/58, vaatekoko 34/36

sinuna annostelisin päivän ateriat täsmällisesti, ei mitään aterian välistä ns herkuttelua/väliin otettavaa ruokaa, täsmällinen ruokavalio ja sitä vähän pienemmäksi + liikunta :)!

Vierailija
25/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:46"]41 vielä viimeisen kerran :) Kun tässä ja muissa palstan monissa ylipainoon liittyvissä ketjuissa ihmiset kertovat milllaisia määriä he syövät mitäkin, niin se on aina ihmetyttänyt minua. Mittaavatko he syömänsä ruuan, kuinka monta desiä tai grammaa? Miten mittaaminen esim työpaikkaruokalassa käy? Mistä mittaamisen tarve syntyy, siis että 150 g lohta tai 1,5 dl puuroa? Mä laitan ihan randomina aamiaiskulhooni jugurttia, rahkaa ja mustikkahilloa sillä lusikalla mikä osuu käteen, maistelen ja tuunaan makua jos on tarvis. Minulla ei ole kuitenkaan pienintäkään hajua siitä kuinka monta desiä annos on. Jos en jaksa syödä kaikkea, vedän kipon päälle kelmun ja syön illalla loput. Aamupuuron keitän viidelle ja mittaan vesilasilla veden ja kaurahiutaleiden suhteen, mutta en ole koskaan kaatanut valmista puuroa desimitan kautta lautasille. Valaiskaa!   [/quote] No jos on joskuskaan laskenut kaloreita/punninut ruokiaan niin siitä kehittyy aika hyvä näppituntuma... Itse lasken aina kalorit suurin piirtein, koska mutu tuntumani on niin huono että ylen- tai alisyön aina jos en laske.

[/quote]

Kun leipoo ja laittaa ruokia nuo mitat tulee aika helpoiksi - esim desin hahmottaminen. Ja desi on aika lähelle 100g, mutulla mennään. Lisäksi meillä on diabeetikkolapsi kotona joten hänelle on esim lihapullat mitattu (n 50g/kpl). Yleensä kyllä vatsa sanoo koska on saanut tarpeeksi, mulle vaan riittää pienet annokset

23

Vierailija
26/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalla yleensä smoothien tai puuron ja teetä. Jos menen töihin, syön töissä toisen aamupalan, usein rahkaa&hedelmiä. 
Lounaaksi joko kouluruokaa tai töissä ollessa salaattia&raejuustoa.
Välipalana kotiintullessa yleensä hedelmän tai jos on kova nälkä niin puuroa.
Päivällistä en joka päivä syö, ei vain ole nälkä, mutta jos syön niin edellisen päivän jämiä tai tehdään poikaystävän kanssa ruokaa.
Iltapalaa harvoin syön jos olen päivällisen syönyt, jos en niin joqurttia, mysliä, hedelmiä, mitä nyt sattuu kaapissa olemaan.

Kuulun myöskin niihin jotka ei liho vaikka pistäisi suuhunsa mitä, ja olenkin hoikka. 

Vierailija
27/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:29"]

Kuulun myöskin niihin jotka ei liho vaikka pistäisi suuhunsa mitä, ja olenkin hoikka. 

[/quote]

No yritäpäs elää muutama vuosi kuten minä, niin aivan varmasti lihot. Tässä tyypillisen viikonlopun syömiseni:

Perjantai-iltana:

- puoli pulloa viiniä

- 5-6 olutta

- sipsejä ja dippiä se KOKO ISO PUSSI

- tonnikalasalaatti kastikkeella, patonkia ja levitettä

LAUANTAI

Aamupalaksi lasi tuoremehua, teetä, paahtoileipää 5-6 siivua marmeladilla

Aamupäivällä kahvilassa latte ja leivos

Lounas ravintolassa: lämmin ruioka + jälkiruoka + limsaa = ä'hky!

Kotona loppuiltapäivästä alkaa taas kaljan juonti; 5-6 kaljaa illassa

Puoli pulloa viiniä illassa

Jotain herkkuja illalla, esim. salaatti, patonkia, pullaa muutama kappale, karkkeja jne.

Kun vetelet näin muutaman vuoden joka ikinen viikonloppu, niin aivan varmasti lihot. Nämä "voin syödä mitä tahdon, enkä liho" ovat niitä, jotka oikeesti eivät edes tahdo juoda kuin jotain yhden latten kuukuadessa ja kaksi suklaapatukkaa viikossa. Sun pitää syödä niitä JOKA PÄIVÄ monta kertaa päivässä, niin sitten voit sanoa, että voit syödä mitä tahansa, etkä liho. Et voi sanoa niin, jos et ole koskaan syönyt aivan sairaasti jatkuvasti kuukausitolkulla...

Vierailija
28/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain kotiruokaa.

Tänään aamiainen: 4 viljan puuroa maitoon tehtynä (kevytmaitoon ja täysmaitoon tehty, yleensä teen kevytmaitoon,  joskus osa on vettä), eilisen synttärin täytekakunjämistä pala, teetä jossa hunajaa ja maitoa.

Pikavälipala: ruisleipä jonka päälle sulatin juustoa, mehua.

Tässä välissä Dumle-patukka ja Riesen-pötkylä ts. paketissa olevat 5 karkkia (paheeni).

Myöhäinen lounas: Spagettia ja jauhelihatomaattikastiketta, kaksi annosta koska söin lapsen jämät myös. Teetä, hunajaa ja maitoa.

Illalla menee varmaan tuota spagettia tai voileipiä kinkkusiivujen kanssa ja kenties 1-2 keitettyä munaa ja 1-3 porkkanaa. Nämä kaikki menee varmaan napostellen, mikä ei ole terveellistä hampaille kylläkään. Teetä menee vielä 3--4 kuppia ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
29/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:38"]

[/quote]

No yritäpäs elää muutama vuosi kuten minä, niin aivan varmasti lihot. Tässä tyypillisen viikonlopun syömiseni:

Perjantai-iltana:

- puoli pulloa viiniä

- 5-6 olutta

LAUANTAI

Jotain herkkuja illalla, esim. salaatti, patonkia, pullaa muutama kappale, karkkeja jne.

Kun vetelet näin muutaman vuoden joka ikinen viikonloppu, niin aivan varmasti lihot. Nämä "voin syödä mitä tahdon, enkä liho" ovat niitä, jotka oikeesti eivät edes tahdo juoda kuin jotain yhden latten kuukuadessa ja kaksi suklaapatukkaa viikossa. Sun pitää syödä niitä JOKA PÄIVÄ monta kertaa päivässä, niin sitten voit sanoa, että voit syödä mitä tahansa, etkä liho. Et voi sanoa niin, jos et ole koskaan syönyt aivan sairaasti jatkuvasti kuukausitolkulla...

[/quote]

Huh, en kyllä voisi syödä tollaisia ruokia enkä juoda noita juomia. Oksetus tulisi. Syön kaikkea mitä haluan paitsi juustoja joudun välttelemään. Limua ja sipsejä en käytä koskaan. Ne on pahoja ja ällöjä. Alkoholia ei koskaan, ei vain maistu. Jätski -hyi, tosin joskus syön mehujään tai tuutin, ehkä kerran 2 kuukaudessa.

Salaattiin oliiviöljyä. Inhoan majoneeseja. Hapankerma taas on herkkua, mutta sitä panen vain tiettyjen ruokien päälle nokareen ai joskus ohuelti leivän päälle.

makumieltymykset on erilaisia.

Oma paheeni on suklaa ja karkit, mutten pysty niitäkään ahmimaan. Esim. suklaalevyä en pysty ahtamaan sisuksiini kerralla. Oksetus tulee jo 3 viimeistään 3 rivin jälkeen.

Vierailija
30/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:38"]

[/quote]

Perjantai-iltana:

- puoli pulloa viiniä

- 5-6 olutta

LAUANTAI

[/quote]

Mutta mikä ajaa ihmisen tunkemaan tuollaista sontaa suuhunsa?? Tuletko siitä onnelliseksi? Kyllä mun tekee joskus mieli sipsejä mutta meillä on niitä kotona uutenavuonna ja vappuna, syön kourallisen ja se riittää.

Alkoholi ja alkoholismi tietty lihottaa, se näkyy tuosta selkeästi. Limujakaan en ole koskaan oppinut juomaan, menee ehkä 1 dl vuodessa!

Vierailija
31/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:46"]41 vielä viimeisen kerran :) Kun tässä ja muissa palstan monissa ylipainoon liittyvissä ketjuissa ihmiset kertovat milllaisia määriä he syövät mitäkin, niin se on aina ihmetyttänyt minua. Mittaavatko he syömänsä ruuan, kuinka monta desiä tai grammaa? Miten mittaaminen esim työpaikkaruokalassa käy? Mistä mittaamisen tarve syntyy, siis että 150 g lohta tai 1,5 dl puuroa? Mä laitan ihan randomina aamiaiskulhooni jugurttia, rahkaa ja mustikkahilloa sillä lusikalla mikä osuu käteen, maistelen ja tuunaan makua jos on tarvis. Minulla ei ole kuitenkaan pienintäkään hajua siitä kuinka monta desiä annos on. Jos en jaksa syödä kaikkea, vedän kipon päälle kelmun ja syön illalla loput. Aamupuuron keitän viidelle ja mittaan vesilasilla veden ja kaurahiutaleiden suhteen, mutta en ole koskaan kaatanut valmista puuroa desimitan kautta lautasille. Valaiskaa!   [/quote] No jos on joskuskaan laskenut kaloreita/punninut ruokiaan niin siitä kehittyy aika hyvä näppituntuma... Itse lasken aina kalorit suurin piirtein, koska mutu tuntumani on niin huono että ylen- tai alisyön aina jos en laske.

[/quote]

Kun leipoo ja laittaa ruokia nuo mitat tulee aika helpoiksi - esim desin hahmottaminen. Ja desi on aika lähelle 100g, mutulla mennään. Lisäksi meillä on diabeetikkolapsi kotona joten hänelle on esim lihapullat mitattu (n 50g/kpl). Yleensä kyllä vatsa sanoo koska on saanut tarpeeksi, mulle vaan riittää pienet annokset

23

[/quote]

Kiitos, nyt ymmärrän. Onhan mullakin silmämäärä ja näppituntuma. Mutta en ole tosiaankaan koskaan laskenut kaloreita (pudotin ylipainoni elämäntapoja muuttamalla). Nyt tajuan, että kysymykseni oli aika tyhmä. Jos olisin vähän miettinyt olisin tajunnut tuon itsekin. Ja annoskoot on hyvä kuvailla jollakin tavalla ihmiselle, joka vaikka vetää normaalisti puoli litraa aamupuuroa kun vähempikin riittää. Sori. Tunnen itseni tolloksi! :D

23, taidetaan olla ruuan suhteen aika samoilla linjoilla :)

41

Vierailija
32/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen keskusteluun juuri listasin ruokailutottumukseni, tähänkin ne voin laittaa. Itse aikanaan laihdutin 10kg syömällä terveellisesti joten uskon että osaan jotain vinkkiä antaa elämäntapamuutokseen :)

Ensinnäkin, JUO PALJON VETTÄ! Se on todella tärkeää kroppasi kannalta. Toiseksi, syö noin 2-3 h välein, kerron kohta esimerkit omista ruokailuistani. Voin kertoa, että kun syöt puhtaasti ja hyvin, et todellakaan tule olemaan nälissäsi. Itse aikoinaan yllätyin ruoan määrästä, mitä pitää syödä.
Tärkein on jättää sokerit pois, enkä usko että auttaa mikään pikkuhiljaa luopuminen. Tee päätös että ei enää sokereita, ja kun olet pari päivää kituutellut, et enää myöhemmin kaipaa sitä kamalaa ainetta! :D

Ja sitten ruokailuihini

-Aamupala: puuroa n. 2,5 dl, mehukeittoa n 1 dl, raejuustoa n 125g

-1. Välipala: raejuusto 200g ja hedelmä tai maitorahka 200 g ja mehukeitto 1dl tai hedelmä/marjasmoothie(hedelmiä/marjoja, macaa, gojia, chiaa, maitorahkaa 100g, vettä)

-Lounas: kanaa/lihaa 150g, kasviksia PALJON(esim paistettuja ja salaattia)vähintään 3 dl, vähän tummaa makaronia/riisiä/quinoaa 60g

-2. Välipala: jotain 1. välipalaksi mainittua

-Illallinen: lihaa/kalaa 150g, jälleen todella paljon kasviksia vähintään 3 dl, tummaa makaronia/riisiä/quinoaa 60g

-Iltapala: hedelmä ja vähän cashew pähkinöitä

Nämä ovat vain siis minun ruokailutottumukseni, mutta omalla kohdalla ainakin toimineet! Ja tosiaan nälkää en ole hetkeäkään tuntenut :) tsemppiä!

Vierailija
33/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:27"]

[/quote]

23

[/quote]

Kiitos, nyt ymmärrän. Onhan mullakin silmämäärä ja näppituntuma. Mutta en ole tosiaankaan koskaan laskenut kaloreita (pudotin ylipainoni elämäntapoja muuttamalla). Nyt tajuan, että kysymykseni oli aika tyhmä. Jos olisin vähän miettinyt olisin tajunnut tuon itsekin. Ja annoskoot on hyvä kuvailla jollakin tavalla ihmiselle, joka vaikka vetää normaalisti puoli litraa aamupuuroa kun vähempikin riittää. Sori. Tunnen itseni tolloksi! :D

23, taidetaan olla ruuan suhteen aika samoilla linjoilla :)

41

[/quote]

Nou probs:) Siinähän monella on ongelma kun ei tiedä mikä on "pieni annos"

23

Vierailija
34/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:23"]Toiseen keskusteluun juuri listasin ruokailutottumukseni, tähänkin ne voin laittaa. Itse aikanaan laihdutin 10kg syömällä terveellisesti joten uskon että osaan jotain vinkkiä antaa elämäntapamuutokseen :)

Ensinnäkin, JUO PALJON VETTÄ! Se on todella tärkeää kroppasi kannalta. Toiseksi, syö noin 2-3 h välein, kerron kohta esimerkit omista ruokailuistani. Voin kertoa, että kun syöt puhtaasti ja hyvin, et todellakaan tule olemaan nälissäsi. Itse aikoinaan yllätyin ruoan määrästä, mitä pitää syödä.
Tärkein on jättää sokerit pois, enkä usko että auttaa mikään pikkuhiljaa luopuminen. Tee päätös että ei enää sokereita, ja kun olet pari päivää kituutellut, et enää myöhemmin kaipaa sitä kamalaa ainetta! :D

Ja sitten ruokailuihini

-Aamupala: puuroa n. 2,5 dl, mehukeittoa n 1 dl, raejuustoa n 125g

-1. Välipala: raejuusto 200g ja hedelmä tai maitorahka 200 g ja mehukeitto 1dl tai hedelmä/marjasmoothie(hedelmiä/marjoja, macaa, gojia, chiaa, maitorahkaa 100g, vettä)

-Lounas: kanaa/lihaa 150g, kasviksia PALJON(esim paistettuja ja salaattia)vähintään 3 dl, vähän tummaa makaronia/riisiä/quinoaa 60g

-2. Välipala: jotain 1. välipalaksi mainittua

-Illallinen: lihaa/kalaa 150g, jälleen todella paljon kasviksia vähintään 3 dl, tummaa makaronia/riisiä/quinoaa 60g

-Iltapala: hedelmä ja vähän cashew pähkinöitä

Nämä ovat vain siis minun ruokailutottumukseni, mutta omalla kohdalla ainakin toimineet! Ja tosiaan nälkää en ole hetkeäkään tuntenut :) tsemppiä!

[/quote]

Anteeksi mutta tämäei kuulosta millään tavalla hyvänmakuiselta... Itse syön kaikkea kohtuudella, en mitenkään jaksaisi syödä maitorahkaa kaksi kertaa päivässä...

Vierailija
35/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina söin puuroa, kasvissosekeiton ja purkin raejuustoa. Join illalla pullon viiniä. Sunnuntaina söin puolikkaan margaritapizzan. Maanantaina söin 15 ikean lihapullaa ja perunamuusia sekä viipaleen reissumiestä. Tänä aamuna söin jogurtin ja reissumiehen, välissä salaattia ja kurkkua. Päivällä kiinalaisessa buffassa tofua ja riisiä. Nyt ei ole nälkä enää tänään, ehkä syön banaanin illalla.

Vierailija
36/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 70 korjaa vielä, että raskaana ollessani painoni toki nousi kymmenisen kiloa, mutta palasi muutama kuukausi synnytyksen jälkeen vanhalle tasolle ilman laihduttamista. Välillä tuntuu, että normaalipainoni salaisuus on se, etten laihduttele tai jojoile vaan syön riittävästi kulutukseeni nähden ja elän aktiivista perheenäidin elämää.

Vierailija
37/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä tietää miltä kalorimäärät näyttää jotta voi valita oikeat ruoat ja annoskoot:

Tässä esimerkkejä 2000kcal annoksista! Siis näiden lisäksi aikuinen mies ei saisi syödä päivän aikana mitään muuta ollakseen lihomatta:

http://www.nytimes.com/interactive/2014/12/22/upshot/what-2000-calories-looks-like.html?hp&action=click&pgtype=Homepage&module=second-column-region&region=top-news&WT.nav=top-news&_r=1&abt=0002&abg=0

Vierailija
38/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, kerron sinulle lohduttavan salaisuuden: Kun muutat pikkuhiljaa ruokavaliotasi terveellisemmäksi, myös makuaistisi ja mielitekosi muuttuvat. Pärjäät pienemmällä määrällä herkkua. Tsemppiä elämänmuutokseen!

Vierailija
39/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun neuvo olis se, että pienennät annoskokoja, juot paljon vettä ja syöt hitaasti (ehdit saamaan täyden olon ennen kuin olet ahminut isoa annosta). Itse olen aina ollut hoikka vaikka syönkin juustoja, oikeaa voita jne. mutta syön suht pieniä annoksia usein jotta verensokeri pysyy tasaisena eikä synny niin kovia himoja herkkuihin.

Vierailija
40/146 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla niitä onnekkaita joilla on hyvä aineenvaihdunta, syön meinaan mielestäni moniin verrattuna paljon ja herkuttelenkin joka päivä, tosin yleensä vain pienen määrän kerrallaan, ja silti pysyn hoikkana. Oon 165 pitkä ja paino vaihtelee 55-58kg välillä. Normipäivä näyttää suunnilleen tältä:

Aamupala: nyt kun imetän 2 palaa leipää juustolla ja/tai leikkeleellä ja jollain kasviksella, maustamatonta jogurttia pakastemarjoilla tai marjasoseella. Muulloin vaan yksi leipäpala ja se jogurtti. Kahvia ja vettä juomaksi.

Lounas: Normaalia kotiruokaa (esim. tänään lohikiusausta) ja salaattia normaali, ei kukkurallinen lautasellinen, pala ruisleipää, maitoa.

Päiväkahvi: Kahvia ja esim. pieni pala jotain itse leivottua leivonnaista, tai muutama pala suklaata. Jos on nälkä niin lisäksi esim. leipä tai hedelmä.

Päivällinen: Samantyyppinen kuin lounas.

Iltapala tarpeen mukaan, tällä hetkellä syön aika isojakin iltapaloja ja ehkä vielä jotain pientä herkkuakin kun imetys kuluttaa, mutta normitilanteessa ei välttämättä mitään jos ei ole illalla nälkä, tai sit esim. pari hapankorppua juustolla tai lautasellinen puuroa tai muroja, tai jotain hedelmää. Juomaksi teetä tai maitoa, joskus mehua. Vettä juon pitkin päivää aina kun on jano.

Viikonloppuisin tulee ehkä syötyä jotain pientä ekstraherkkua, ja ehkä kerran viikossa suunnilleen jotain epäterveellistä roska- tai ravintolaruokaa. Kevyttuotteita ei hirveästi käytetä, suurimmassa osassa tuotteita normaalirasvaiset versiot ja leivontaan käytän voita. Maito on ykkös- tai kevytmaitoa. Kasviksia tulee syötyä vähän vaihtelevasti, joinain päivinä liian vähän ja toisina taas paljon, koska ainakin kerran-pari viikossa laitan kasvisruokaa.

Mä siis ehkä herkuttelen aika reilullakin kädellä, mutta toisaalta en lähes koskaan syö tai juo aterioiden välillä muuta kuin vettä. Harrastan arkiliikuntaa aika paljon, kävelen ja/tai pyöräilen päivittäin, hikiliikuntaa ehkä kerran viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä