FB:n älä osta raketteja- kampanja: jösses!
Itsekkyyden huippu! Halutaan, että ihmiset jättävät ilotulitteet kerran vuodessa ostamatta koska MUN koira! Niin että viis lasten ja aikuisten ilosta KERRAN vuodessa. On kyllä ihan sen koiran isännän/emännän vastuulla huolehtia siitä eläimestään eikä kiusata muita typerillä kielloilla. Mikä ihmisiä vaivaa? Koska suomalaisista tuli noin itsekkäitä? Muuttakaa maalle tai lappiin niin saatte elellä rauhassa eläintenne kanssa ja antakaa muiden pitää hauskaa!
Kommentit (261)
Tehottoman tuntuinen kanmpanja. Juuri laukaisi pari thunder kingiä ja hyvin jysähtivät kampanjasta huolimatta. Enkä ollut ainoa. :D
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:19"]Jos joku koiranomistaja valittaa minulle raketeista, menisin tarkoituksella paukuttelemaan sen ikkunan eteen.
[/quote]
Miksi? Mitä pahaa se koira on sulle tehnyt, vaikka omistaja olisikin loukannut sua moisella valituksella
[/quote]
Kyllä se koira siitä selviää ja omistaja saa minulta näpäytyksen.
Ja sinä toivottavasti silmävamman.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:40"]
Me käytiin just ostamassa monta säkillistä raketteja. Kokoonnutaan aina kaveriporukalla juhlimaan uutta vuotta. Roskat siivotaan seuraavana aamuna aina kimpassa. Ei kännätä kun ammutaan, tietenkään. Tuttavaperhe tulee käymään kuten aiemminkin koiransa kanssa, sillon ei ammuta pihahdustakaan. Ollaan keskellä ei mitään järven rannalla, ei varmasti häiritä ketään ja ammutaan silloin kun saa :) hyvää uutta vuotta kaikille jo nyt! T. 20v
[/quote]
Tää on just sitä vastuullista rakettien ampumista, joka häiritsee vain niitä, jotka oikeasti pelkäävät. Ja tässäkin on kaikki haitat pyritty minimoimaan. Hyvä te :)
Toista se on kun perhe lähtee pikkuhiprakkaisten vanhempien ja muutaman villin mukulan kanssa vähän näyttään naapurin perheelle millaisilla tykeillä tänä vuonna ammutaan. Kaljahuuruinen isukki iskee rakettipotköä lumihankeen ja sokerihumalainen pikkujantteri söhii sytkärillä sytytyslankaa kohden. Muutaman metrin päässä on yleisö silmät suojaamatta ja samalla etäisyydellä naapurin puutalo valmiina vastaanottamaan osansa tähtisateesta. Ja älkää väittäkö, ettettekö muka koskaan ole vastaavankaltaista näytelmää nähneet?
[/quote]
Tämä! Siinä ihan pikkusen meinas paskat tulla housuun kun humalainen naapurin mies ampui vähän raketteja joskus. Ampui sitten suoraan meidän parvekkeelle, eikä ollu se raketti sieltä pienimmästä päästä. Noin 10sek aikasemmin kun olis ampunu, olis tullu raketti avoimesta ovesta olohuoneeseen.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:07"]Hitto, että hävettää suomalaisten itkupilleys! Onko olemassa enää asiaa, josta ei saada jotain itkua ja some-kampanjaa aikaan? Pari tuntia vuodessa ammutaan raketteja, ja sitä vastaan sitten oikein kampanjoidaan. V***U!!!
[/quote]
Voi kun se oliskin pari tuntia, tai edes pari päivää. Mutta ei, vatipäät ampu jo viikonloppuna aamuyöllä ettei varmasti saanu nukkua. Ja missäs roskat muualla ku meidän pihassa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:22"]Koiranpaskasta saadaan nauttia ympäri vuoden, nyt on kyse kuitenkin vain yhdestä illasta/yöstä..Me ainakin ammutaan raketteja lasten iloksi hyvällä omallatunnolla, ollaan selvinpäin ja korjaamme roskat pois.
[/quote]
Mä haluan nähdä kun rämmitte jonnekin lepikkoon etsimään niitä rakettien roskia :D Jos kyse on ihan raketista, ei mistään paikallaan pysyvästä pikkupaukusta...
[/quote]
Sellaisesta padasta,eiköhän siitä se roska jää siististi siihen maahan mistä se ammutaankin.
[/quote]
Puhu sitten padoista, älä raketeista.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:21"]
Toivoisin minäkin, etteivät yksityiset ostaisi raketteja vaan nautittaisiin ammattilaisten taidolla järjestämistä ilotulituksista. En toivo nimittäin yhdellekään ihmiselle sellaista uutta vuotta kuin itselleni lapsena, jolloin talomme paloi harhautuneen ilotulitusraketin vuoksi. Siitä oli ilo ja riemu kaukana.
[/quote]
Yllä on koko ketjun tärkein viesti. Ajattelisitte joskus ennen kuin tekisitte järjettömyyksiä. Itse en onneksi ole joutunut kärsimään rakettien vuoksi, mutta olen valitettavasti nähnyt, millaista vahinkoa ne voivat pahimmillaan aiheuttaa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:14"]Itsekkyyden huippu! Halutaan, että ihmiset jättävät ilotulitteet kerran vuodessa ostamatta koska MUN koira! Niin että viis lasten ja aikuisten ilosta KERRAN vuodessa. On kyllä ihan sen koiran isännän/emännän vastuulla huolehtia siitä eläimestään eikä kiusata muita typerillä kielloilla. Mikä ihmisiä vaivaa?
[/quote]
Kampanjassa on kyse juuri siitä, että ne raketit AMMUTAAN VAIN SALLITTUNA aikana, ei viikkotolkulla. Koska,en nyt tiedä miksi edes vaivaudun toteamaan, ne kaikki muut räkspoks raketit jotka ammutaan MUULLOIN kuin sallittuna aikana missä sattuu ja yleensä yllärinä, ovat se ongelma,eikä vain koirille vaan myös monille muille eläimille.
[/quote]
Eli koirat säikkyy vaan muina aikoinan kuin aattoiltana klo 18 eteenpäin?
[/quote]
Mulla ei edes ole koiraa mutta aivot sentään on. Niitä käyttämällä tajuaakin asioita. Moni varautuu paukkeeseen kyllä sinä sallittuna aikana mm ulkoiluttamalla koiran ennen sitä. Mutta miten helvetissä siihen varaudutaan jos päiviä aiemmin ja päiviä myöhemmin saattaa millon mistäkin raketti lähteä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:22"]Koiranpaskasta saadaan nauttia ympäri vuoden, nyt on kyse kuitenkin vain yhdestä illasta/yöstä..Me ainakin ammutaan raketteja lasten iloksi hyvällä omallatunnolla, ollaan selvinpäin ja korjaamme roskat pois.
[/quote]
Mä haluan nähdä kun rämmitte jonnekin lepikkoon etsimään niitä rakettien roskia :D Jos kyse on ihan raketista, ei mistään paikallaan pysyvästä pikkupaukusta...
[/quote]
Sellaisesta padasta,eiköhän siitä se roska jää siististi siihen maahan mistä se ammutaankin.
[/quote]
Puhu sitten padoista, älä raketeista.
[/quote]
Pysykää tekin asiassa. Aloitus koski sitä että raketit pitäisi jättää ostamatta kun koirat pelkää. Sitten mesottiin jo roskista. Sitten niitä ammutaan jo humalassa. Ja viikon ajan. Ja kohta sotaveteraanitkin kiskottiin jo mukaan. ..
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:22"]Koiranpaskasta saadaan nauttia ympäri vuoden, nyt on kyse kuitenkin vain yhdestä illasta/yöstä..Me ainakin ammutaan raketteja lasten iloksi hyvällä omallatunnolla, ollaan selvinpäin ja korjaamme roskat pois. [/quote] Mä haluan nähdä kun rämmitte jonnekin lepikkoon etsimään niitä rakettien roskia :D Jos kyse on ihan raketista, ei mistään paikallaan pysyvästä pikkupaukusta... [/quote] Sellaisesta padasta,eiköhän siitä se roska jää siististi siihen maahan mistä se ammutaankin. [/quote] Puhu sitten padoista, älä raketeista. [/quote] Pysykää tekin asiassa. Aloitus koski sitä että raketit pitäisi jättää ostamatta kun koirat pelkää. Sitten mesottiin jo roskista. Sitten niitä ammutaan jo humalassa. Ja viikon ajan. Ja kohta sotaveteraanitkin kiskottiin jo mukaan. ..
[/quote]
Unohdit myrkylliset kaasut, rakettien valmistuksessa mahdollisesti käytetyn halpatyövoiman olot ja miljoona muuta asiaa, joista kampanjoijat ovat kiinnostuneita täysin pyytettömästi, eivät vain ajaakseen omaa agendaansa. Itse rakettien puolustajana olen todella huolissani rakettiboikotin mahdollisesti aiheuttamiin taloudellisiin vaikeuksiin mitä tulee esim. nuorten urheiluseuroille. XD
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:56"]
Pitäiskö kieltää ihan varmuuden vuoksi koko raketit? Ettei olisi niin lystiä ja syntistä elämää.
[/quote]
Vai kielletäänkö samantien koko uuden vuoden juhlinta? Onhan kuitenkin olemassa vaara, että joku tukehtuu perunasalaattiin, polttaa kätensä tinoja valaessaan tai jopa sekoittaa unirytminsä valvoessaan liian myöhään. Unettomuus on sentään tappavaa!
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:56"]
Pitäiskö kieltää ihan varmuuden vuoksi koko raketit? Ettei olisi niin lystiä ja syntistä elämää.
[/quote]
Vai kielletäänkö samantien koko uuden vuoden juhlinta? Onhan kuitenkin olemassa vaara, että joku tukehtuu perunasalaattiin, polttaa kätensä tinoja valaessaan tai jopa sekoittaa unirytminsä valvoessaan liian myöhään. Unettomuus on sentään tappavaa!
[/quote]
Niin no. Mä oon polttanu käden tinaa valaessa. Ei se ollu mitään siihen verrattuna että kaveri odotti rakettien ammuskelun jälkeen pitkään palautuuko näkö normaaliks. Eikä ampunu ite, oli ohikulkijana tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:56"] Pitäiskö kieltää ihan varmuuden vuoksi koko raketit? Ettei olisi niin lystiä ja syntistä elämää. [/quote] Vai kielletäänkö samantien koko uuden vuoden juhlinta? Onhan kuitenkin olemassa vaara, että joku tukehtuu perunasalaattiin, polttaa kätensä tinoja valaessaan tai jopa sekoittaa unirytminsä valvoessaan liian myöhään. Unettomuus on sentään tappavaa! [/quote] Niin no. Mä oon polttanu käden tinaa valaessa. Ei se ollu mitään siihen verrattuna että kaveri odotti rakettien ammuskelun jälkeen pitkään palautuuko näkö normaaliks. Eikä ampunu ite, oli ohikulkijana tilanteessa.
[/quote]
No sitten menee vähän hankalammaksi. Kieltolistalle lisätty: tinan valaminen, käden polttaminen ja ohikulkeminen tilanteessa.
Eihän tuossa kampanjassa ole kyse siitä, että ilotulitteita ei saisi ampua vaan pikemminkin siitä että ne ammuttaisiin vain sallittuna aikana. Vaikka minäminä-ihmisiä ei kiinnosta, on kuitenkin ihmisiä joilla on lemmikkieläimiä jotka kärsivät ilotulituksesta. He varmasti pitävät huolta elukoistaan, mutta koska välittävät niistä he toivovat lemmikeilleen mahdollisimman vähän "kärsimisaikaa".
Mutta kuten edellä mainittu, on ilotulitteiden ostaminen typerää. Pääasiassa ilmastovaikutteiden ja roskaamisen takia, minulle on aivan sama mihin ihmiset rahansa laittavat. Eikö maapallo ole jo tarpeeksi vaikeuksissa päästöjen vuoksi ilman ilotulitteitakin?
koirille pamit turpaan ja jos se ei auta niin sitten soittamaan koirapsykologille.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:14"]Itsekkyyden huippu! Halutaan, että ihmiset jättävät ilotulitteet kerran vuodessa ostamatta koska MUN koira! Niin että viis lasten ja aikuisten ilosta KERRAN vuodessa. On kyllä ihan sen koiran isännän/emännän vastuulla huolehtia siitä eläimestään eikä kiusata muita typerillä kielloilla. Mikä ihmisiä vaivaa? Koska suomalaisista tuli noin itsekkäitä? Muuttakaa maalle tai lappiin niin saatte elellä rauhassa eläintenne kanssa ja antakaa muiden pitää hauskaa!
[/quote]
Varmaan niitä samoja ihmisiä, jotka pelastaisivat palavasta talosta ennemmin oman koiransa kuin vieraan lapsen! :(
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 01:21"]
Eihän tuossa kampanjassa ole kyse siitä, että ilotulitteita ei saisi ampua vaan pikemminkin siitä että ne ammuttaisiin vain sallittuna aikana. Vaikka minäminä-ihmisiä ei kiinnosta, on kuitenkin ihmisiä joilla on lemmikkieläimiä jotka kärsivät ilotulituksesta. He varmasti pitävät huolta elukoistaan, mutta koska välittävät niistä he toivovat lemmikeilleen mahdollisimman vähän "kärsimisaikaa".
Mutta kuten edellä mainittu, on ilotulitteiden ostaminen typerää. Pääasiassa ilmastovaikutteiden ja roskaamisen takia, minulle on aivan sama mihin ihmiset rahansa laittavat. Eikö maapallo ole jo tarpeeksi vaikeuksissa päästöjen vuoksi ilman ilotulitteitakin?
[/quote]
On, ja siitä samasta syystä myös sinä voisit lopettaa turhan sähkönkulutuksesi av-palstalla pyörimisen unohtamalla.
Minulla on 2v seefferi, ei pelkää raketteja, eikä ukkosta yms. Viime uutenvuotena mourusi kokoajan ulos katselemaan ja kuuntelemaan, kun tultiin sisälle niin kauhea hinku taas ulos. Jos koira pelkää raketteja niin silloin kannattaa mennä johonkin syrjään vaikka sukulaisille, kaverille tms. Tai koittaa aktivoida koiraa sisällä. Vai onko se kiinni omistajien laiskuudesta? Että halutaan vaan ryypätä eikä huolehtia koirasta? Jokaisen olisi pitänyt tiedostaa tällaiset asiat koiraa hankkiessaan?! Mutta fakta on se että vaikka kuinka mainostaisitte älä osta raketteja juttuja niin niitä tullaan ampumaan, luin netistä että Turussa? Joku liike ei tänävuonna myy enää raketteja eläinten takia, mutta täytyy kyllä kysyä ääneen että mitä hittoa se vaikuttaa kun muut kaupat niitä myy? Eli periaatteessa AIVAN turhaa taloudellista häviötä vaikka ajatus itsessään onkin hieno..Mutta bisneksessä täytyisi ajatella faktoja, menetät asiakkaat kilpailevalle firmalle ja kuitenkin niitä raketteja ammutaan taivaalle niin paljon kuin sielu sietää...
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"]
No, eikö se ilotulitteiden ostaminenkin ole itsekästä? Että mun on pakko saada ostaa raketteja vaikka koirat ja lapset pelkää. Kun MUN on pakko saada, mun on pakko, muista viis. MINÄ, MINÄ, MINÄ...
Mitä iloa niistä nyt oikeesti edes saa, vähän paukkuu ja se on siinä. Hytistään ulkona niitä paukuttamassa. Muutama loukkaantuu joka vuosi niistä ja yhteiskunnalta menee rahaa vammojen hoitamiseen. Kiusataan naapureita pommittamalla yötä päivää ja räjäyttelemällä postilaatikoita ym. viikko ennen uuttavuotta ja viikko sen jälkeen. Joka paikka on täynnä raketeista ja pommeista tullutta roskaa. Saa pelätä mitä naapurin penskat keksii kun niille lykätään raketit ja pommit ja päästetään ulos valvomatta. Ja saahan ne raketit aikaiseksi joka vuosi muutaman tulipalon.
Oikeesti koko ilotulituksen vois kieltää, ei siitä ole kuin haittaa.
[/quote]
my thought exactly! kaupunkien järjestämät tulitukset ok, kun ammattilaiset hoitaa homman. Eikä tuo ole vain koirille stressaavaa, lintuja kuolee sydänkohtauksiin rakettien takia ja muutenkin luonto häiriintyy. turhaa touhua. olen huomannut, mitä juntimpi/wt:mpi/kouluttamattomampi, sitä intohimoisemmin rakastaa ilotulitteita.
[/quote]
Okei. Ehkä havaintosi on ollut väärä. Meilläpäin on sitä komeammat räiskeet, mitä varakkaamman asuinalueen suunnalta raketit ammutaan.
Välillä näitä palstoja lukiessa mieleen hiipii ajatus, että onko täällä täysikästä porukkaa ensinkään.. noh,ei se mitään, tylsistyneenä saa vähä hupia näistä. (Paitsi henkoht menevistä ja alatyylisistä..)