Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB:n älä osta raketteja- kampanja: jösses!

Vierailija
29.12.2014 |

Itsekkyyden huippu! Halutaan, että ihmiset jättävät ilotulitteet kerran vuodessa ostamatta koska MUN koira! Niin että viis lasten ja aikuisten ilosta KERRAN vuodessa. On kyllä ihan sen koiran isännän/emännän vastuulla huolehtia siitä eläimestään eikä kiusata muita typerillä kielloilla. Mikä ihmisiä vaivaa? Koska suomalaisista tuli noin itsekkäitä? Muuttakaa maalle tai lappiin niin saatte elellä rauhassa eläintenne kanssa ja antakaa muiden pitää hauskaa!

Kommentit (261)

Vierailija
161/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koirat ole ainoita, jotka säikkyy. Esim. siskon katti pelkää ukkosta ja raketteja ym. Okei.. Syy on ehkä siskon, joka pelkää hulluna ukkosta ja vissiin siirtänyt pelon katille :D 

Myös pari kaveria sanoo, että niiden kanit tai muut otukset ovat ihan paniikissa.

Onneksi omat lemmikit (koira, kissat, jyrsijät ja pupu) eivät ole ikinä olleet moksiskaan. Toinen kissa on jopa sellainen, että yrittää tunkea ikkunalaudalle tai partsille katsomaan raketteja ja kun ei näe, niin sitten vonkaa syliin :D

Kaikilla ei ole muuten mahdollisuutta lähteä maalle evakkoon ja kaikille ei vaan auta nuo rauhoittavat, thunder shirtit ym. ym. kikka kolmoset.

Vierailija
162/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:17"]

Koirat paskoo ympäri katuja läpi vuoden, minä minä minä ja mun koira. Koirat räksyttää ympäri vuoden ja kiusaa sillä naapureita. Koirien aiheuttamia vammoja sattuu ympäri vuoden paljon enemmän kuin ilotulitteiden aiheuttamia vammoja. Kielletään koirat. ...en edes ole koiravihaaja vaan olen sellaisen ihanan omistanutkin (ei tosinsäikkynyt ikinäraketteja), mutta joku tolkku sentään. Ihan älytöntä mussutusta, huh huh.

[/quote]

Kuka sanoo, että raketit pitäisi kieltää nimenomaisesti koirien takia? Tämä on vain yksi syy kieltää ne. Yksityisten raketeissa ei ole mitään järkeä.
[/quote]

Voi kuule kun kaikki eivät asu tässä pitkässä suomenmaassa lähelläkään suuria kaupunkeja. Vai että 350 kilometriäkö pitäisi ajaa kaupunkiin ilotulitusta katsomaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä jotain "kielletään kaikki"-porukkaa paasaamassa miten muiden pitäisi elää. Ensinnäkin, uutta vuotta vietetään kerran vuodessa, jos jonkun elämä siitä kovin häiriintyy niin kannattaisi ehkäpä varata jokin yö toisaalla vähän syrjemmässä. Se, että joku ei pidä joulusta, uudesta vuodesta tai itsenäisyyspäivästä ja niiden juhlistamisesta, ei tarkoita että kaikkien pitäisi luopua vietosta jonkun ilonpilaajan vuoksi. Turhaa vedota roskaamisiin ja vahinkoihin, jokainen vastaa itse teoistaan ja moni kyllä korjaa roskansa. Pitäisikö koiratkin kieltää, koska ympäri vuoden on kadut täynnä koirien jätöksiä koska moni ei niitä viitsi korjata pois, sama logiikka että kielletään kaikki joidenkin valopäiden takia?

Älkää nyt ihmiset jaksako valittaa jostain mikä on kerran vuodessa, koittakaa nyt sopeutua hetkelliseen paukkeeseen, miten te pärjäisitte jossain missä juhlitaan aika paljon ja kovaäänisesti kaduilla jne useamminkin vuodessa? Raketit toki voi olla toisille turhia, toiset tykkäävät niitä katsella. Vähän niin kuin mielestäni tupakka on turhaa, mutta toiset ne tykkää sauhutella keuhkonsa ja rahansa menemään, ei se minua silti haittaa kun ei ole pakko itse polttaa. Ihan oikeasti joidenkin muutaman höyrypään koirat pelkää raketteja ja sitten yritetään kieltää koko raketit? Joo`o. :D Pitäisikö itsekin vaatia koirien kieltämistä Suomessa koska haukkumisellaan häiritsevät naapureita, saattavat aiheuttaa ihmisille vammoja aggressiivisina ja kaikki kadut täynnä pötiköitä? No ei, järki käteen ihmiset. Fiksut ampuvat raketit kauempana asuinalueista ja siivoavat jälkensä, ikävää että moni ei niin tee mutta ei se syy ole kaikilta iloa kieltää, aivan kuten koiriakaan ei pidä kieltää vähemmän fiksujen omistajienkaan vuoksi.

Vierailija
164/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:19"]

Siellä sitä jonkun (av-)mammam kultamussukka jo pamautteli keskellä autotietä. Toivon suuresti, että se on joko kakaran oman perheen auto, johon osuu tai sitten jonkun läheisen. Jos lähipiiristä ei autoa löydy niin vaikka sitten mamman omaan takkiin pari kivaa reikää...

[/quote]

Kaltaisellesi muitten onnettomuuksilla hekumoivalle sosiopaatille ei raketteja, lapsia, eikä lemmikkejä! :(

[/quote]

Samaa paskaa te rakettien puolustajat olette täällä viljelleet, joten ihan voit peiliin katsoa! Koirien vahingoittaminen on teidän mielestänne koko jutun idea! Mieluummin syylliselle suon vahingon sattuvaksi kuin viattomalle.

Ei taida kenelläkään rakettien ostajalla tuntua missään ajatus siitä, kuka ne raketit on tehnyt ja millaisissa olosuhteissa.
[/quote]

Sanoo av-mamma, joka ostaa vaatteensa henkkamaukalta.

Vierailija
165/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses teitä. Mitä muutakaan voi av-palstan mammoilta ja pappoilta odottaa, kuin minäminäminäminäminäminä minunkaan ei tasan tarvitse muista, saatika muiden elukoista välittää. Säälin teitä.

Vierailija
166/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen jos tulitteiden osto vähän vähenee tänä vuonna, on nimittäin tulitteiden hinta noussut liikaa inflaatioon nähden. Erityisesti sen lakimuutoksen jälkeen. Ostan/(tilasin jo en noutanut vielä) tänävuonna paljon ilmapommeja n. 40 kpl ja sitten pieniä kiinareita, jotka ovat äänekkäitä ja halpoja n.200. Rahaa menee n. 20 €, joka on kohtuullista siitä ilosta, vaikka olen kitupiikki. Kahdella naapurillani on koira(toiset tosin aina lähtee jonnekkin, mutta kumminkin), joten saan siitäkin iloa, että koirat pelkää. Vihaan niin koiranmpaskoja ja paskoja omistajia.

Vierailija
167/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:09"]

Jösses teitä. Mitä muutakaan voi av-palstan mammoilta ja pappoilta odottaa, kuin minäminäminäminäminäminä minunkaan ei tasan tarvitse muista, saatika muiden elukoista välittää. Säälin teitä.

[/quote]

Niin tarkoitit: minäminäminäminä, minä ja minun elukat menee muitten juhlimisen edelle? Ihailen sinua.

Vierailija
168/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani rakastaa raketteja, pakko hänen takia ostaa

Vierailija
169/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä Suomen talvessa ole ollut jo riemua, ääntä ja valoa ilman tulituksiakin.. Päivätkin alkavat kohta pidentyä kevättä kohti. Jätetään tulittamatta, ettei mene liiaksi elämöimiseksi. Ottakaa pikkuhiljaa ne jouluvalotkin ikkunoista, etteivät luo syntistä bordellimaista ilmapiiriä.

Vierailija
170/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:07"]

Minä en osta raketteja monestakaan syystä. Yksi on se, että ilotulitetehtailla köyhissä maissa työolosuhteet ovat käsittämättömän huonot ja ihmisiä kuolee niissä alituiseen. Toinen on se, etten tahdo tuottaa sellaista määrää aivan turhaa roskaa, mitä ilotulitteista syntyy. Kolmas on se, että vaaratilanteita syntyy helposti - ja niiden riski on olemassa, vaikka noudattaisikin ohjeita ja olisi selvin päin, esimerkiksi virheelliset tuotteet. Neljäs syy on juuri tuo eläinten ja myös ihmisten ahdistus, esimerkiksi sotaveteraanit ja pakolaiset. Viides syy on se, etten ammu rahaa taivaalle. 

[/quote]

Tämä. En voisi paremmin kirjoittaa. Onnellista uutta vuotta kaikille!

Vierailija
171/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:07"]

Minä en osta raketteja monestakaan syystä. Yksi on se, että ilotulitetehtailla köyhissä maissa työolosuhteet ovat käsittämättömän huonot ja ihmisiä kuolee niissä alituiseen. Toinen on se, etten tahdo tuottaa sellaista määrää aivan turhaa roskaa, mitä ilotulitteista syntyy. Kolmas on se, että vaaratilanteita syntyy helposti - ja niiden riski on olemassa, vaikka noudattaisikin ohjeita ja olisi selvin päin, esimerkiksi virheelliset tuotteet. Neljäs syy on juuri tuo eläinten ja myös ihmisten ahdistus, esimerkiksi sotaveteraanit ja pakolaiset. Viides syy on se, etten ammu rahaa taivaalle. 

[/quote]

Tämä. En voisi paremmin kirjoittaa. Onnellista uutta vuotta kaikille!

[/quote]

Samoin, ja aamusta heti rakettikaupoille!

Vierailija
172/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raketit todella idioottimaista. Siinä eläimet kärsii , rahaa menee ja luonto roskaantuu.
Onko totta että jotkut veteraanit ovat peloissaan koska luulevat raketteja pommin iskuiksi?

Vierailija
173/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:31"]

Raketit todella idioottimaista. Siinä eläimet kärsii , rahaa menee ja luonto roskaantuu. Onko totta että jotkut veteraanit ovat peloissaan koska luulevat raketteja pommin iskuiksi?

[/quote]

Niin, monet ihmisetkin kärsivät toisten koirista (milloin joku haukkua räksyttää kerrostalossa, milloin joku käy lahkeeseen kiinni jne), niihin menee rahaa ja luonto pask**ntuu... Voidaanko kieltää myös tupakointi? Sehän se vasta ääliömäistä onkin, aiheuttaa syöpää, raha menee savuna ilmaan ja tumppeja jokapuolella. Mm. kauppakeskuksien ovien edessä poltetaan ja tumpit viskotaan tupakkiroskisten viereen, maat täynnä tumppeja idioottien roskaajien takia. Keksin aika monta asiaa mitkä aiheuttavat ympäri vuoden haittoja enemmän kuin raketit, jos aloitettaisiin niistä? ;D Tai sitten vain annettaisiin jokaiselle ilonsa harrastella ja yritettäisiin puuttua roskaamiseen, niin tupakat ja koirien jätökset kuin muutkin roskat.

Vierailija
174/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan poliisille ja teen lastensuojeluilmoituksen jokaisesta penikasta, jonka näen paukut hallussa. Sama homma jokaisen humalaisen, muuten vaarallisen tai sallitun ajan ulkopuolella ympäristöä terrorisoivan idiootin kohdalla. Virkavallalla ja sosiaalitoimella riittää töitä.

Vierailija
175/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:48"]

Soitan poliisille ja teen lastensuojeluilmoituksen jokaisesta penikasta, jonka näen paukut hallussa. Sama homma jokaisen humalaisen, muuten vaarallisen tai sallitun ajan ulkopuolella ympäristöä terrorisoivan idiootin kohdalla. Virkavallalla ja sosiaalitoimella riittää töitä.

[/quote]

Tee toki. Ymmärrät kuitenkin varmasti ettei poliisi reagoi millään tavalla ellei heillä satu olemaan partioautoa tuurilla lähellä. Meinaan uv on poliiseille vilkkainta aikaa heti vapun jälkeen. Ja yleensä voimavarat priorisoidaan alkoholin poistamiseen alaikäsiltä, sen jälkeen raketit. Sama homma sosiaalipuolella, alkoholin on todettu olevan vaarallisempaa. Olen tästä samaa mieltä. En toki tue alaikäisten ilotulitteidenkäyttöä (en osta/luovuta alaikäisille niitä), mutta tuollaisella toiminnalla häiritset vain virkavallan toimintaa. Suomessa on vähiten poliiseja kansalaista kohti koko euroopasta (muistaakseni vähän päälle 700 kansalaista yhdellä poliisilla), miettikääpä sitä.

Vierailija
176/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden koiran omistajana sanon silti, että uskomattoman tyhmä juttu. Idea sinällään jees - mutta mä oon siitä inhottava että väitän, että jokaisen koiran saa totutettua siihen paukkeeseen. Se vaan vaatii ihmisiltä enemmän vaivaa, ja sitähän ei haluta nähdä.
Paljon enemmän olisin huolissani siitä rahan määrästä minkä ihmiset laittavat savuna ilmaan. Noh - verotuloja nekin.

Terveisin yhden paimenkoiran ja yhden pienen ja aran seurakoiran omistava. :)

Vierailija
177/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos niistä koiranpaskoista yleisillä jalkakäytävillä, nurmikoilla, hiekkalaatikoilla, uimarannoilla... ja vielä pitäisi kieltää ilotulituttaminen joka on vain kerran vuoteen!  

Vierailija
178/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta raketteja, koska ne ovat turhia. En koskaan osta mitään turhaa.

Vierailija
179/261 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma jännittynyt tila aiheuttaa koirilla tuon paniikin uutenavuotena. Siis niillä koirilla joilla paniikkia esiintyy. Testi ihmisille aatoksi; tarkkailkaa pulssianne ja muutenkin kiihtynyttä tilaa, stressiä, jännittyneisyyttä ja odotusta. Huomaatte kyllä, jos oikeasti haluatte, kuinka uusivuosi vaikuttaa mieleen. Koirat peilaa omistajien tunteita, asia jonka kaikkien koiranomistajien pitäisi nykyään jo tietää.

Vierailija
180/261 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:12"]Täällä maalla koirat on pääosin metsästyskoiria ja paukkeisiin tottuneita. Kaupunki ei ole koiran paikka ollenkaan. Kyllä kunnon koira pauketta sietää, eri asia on sitten nämä emännän sielunjatkeeksi otetut gultsiPusiPusiBuudelit, joilla ei oo mitään tekemistä koiran kanssa.
[/quote]
Oletko koskaan kuullut esim opaskoirista, avustajakoirista, tulli- ja poliisikoirista, kirjastokoirista, kuulokoirista, hypokoirista, homekoirista, terapiakoirista, ruumiskoirista. Useimmat näistä asuvat huoltajiensa luona kaupunkimaisessa ympäristössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi