FB:n älä osta raketteja- kampanja: jösses!
Itsekkyyden huippu! Halutaan, että ihmiset jättävät ilotulitteet kerran vuodessa ostamatta koska MUN koira! Niin että viis lasten ja aikuisten ilosta KERRAN vuodessa. On kyllä ihan sen koiran isännän/emännän vastuulla huolehtia siitä eläimestään eikä kiusata muita typerillä kielloilla. Mikä ihmisiä vaivaa? Koska suomalaisista tuli noin itsekkäitä? Muuttakaa maalle tai lappiin niin saatte elellä rauhassa eläintenne kanssa ja antakaa muiden pitää hauskaa!
Kommentit (261)
Ap on täysin oikeassa:) Nämä ilotulitteiden vastustajat saisi viedä ladon taakse:)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:45"]
Itsekin useamman koiran omistajana meinasin pissata aamulla housuuni kun nauroin niin paljon näille kamppanjoille fb:ssä.. Etenkin useammilla pienten rotujen omistajien sivuilla herätti suunnatonta närkästystä tämä erään koirakasvattajan teksti, jossa tämä totesi uskovansa että melkoisen suuri osa paukkuarkuuksista on ihmisen itsensä koiralle luomaa.. Ja olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä. Meiltä löytyy koiraa useammastakin koosta ja rodusta, ja yhdenkään kanssa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa rakettien kanssa. Pystyn kuljettamaan koko laumaani mukanani katsomassa raketteja, eikä yksikään edes hätkähdä paukkumista, koska en itse tee siitä mitään isoa numeroa. Ammumme itsekkin raketteja, koirat tyynesti katselevat vieressä kanssani, kun mies sytyttelee raketteja.
Samalla ystäväni koira, jota on pennusta saakka napattu aina syliin heti kun jossain kolahtaa ja alettu voivotella ylikimeästi: "Voi voi Puppe kun sinä nyt niin säikähdit tuota tuhmaa ääntä, voi Puppe raukkaa", viettää tämänkin uuden vuoden sisällä, rauhoittavilla huumattuna.. Mutta eihän se tietenkään ole missään määrin omistajan aiheuttamaa pelkoa..
Että minun ja koirieni puolesta ampukaa niin paljon kuin haluatte, kunhan siivoátte roskanne ;)
[/quote]
No mun paukkuarkuuteni on ihmisen luomaa, muttei minun, vaan sen ääliön, joka lenkillä koirani peläytti. Meillä on useita koiria, yksi ainoa paukkuarka. Kohtelen kaikkia ihan samoin, se arka vain pelkää. Selvästi et tiedä paukkuarkuudesta mitään.
Paukkuarkuus on periytyvää. Sikäli tietysti kasvattajan syytä, että paukkuaroilla koirilla teettää pentuja. Vaikka mietitäänpä hetki, onko paukkuarkuudella normaalille lemmikkikoiralle tavanomaisissa olosuhteissa merkitystä? Joka tapauksessa koira itse on syytön siihen. Turhaan sä niitä naurat.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:38"]
Olen aktiivinen koiraharrastaja ja olen sitä mieltä, että paukkuarkojen koirien omistajien ongelmat ovat paukkuarkojen koirien omistajien ongelmia, koirien vuoksi ei raketteja tule kieltää. Koirien jalostuksessa ja pennun valinnassa sen sijaan paukkuarkuuteen tulee ehdottomasti kiinnittää huomiota.
Raketit saisi mielestäni kieltää yksityishenkilöiltä. Käsittämätöntä rahan haaskausta, ympäristön saastuttamista, roskaamista, turhan häiriön, vaaratilanteiden ja pelon aiheuttamista kanssaihmisille. Raketeista seuraa tulipaloja ja vammautumisia. Paras olisi, jos ilotulitteita varten tarvittaisiin pätevyys ja erityislupa, myös uutenavuotena. Kunnat ja kaupungit voisivat järjestää omat ilotulituksensa.
[/quote]
Mun mielestä taas: Koirat saisi mielestäni kieltää yksityishenkilöiltä. Käsittämätöntä rahan haaskausta, ympäristön saastuttamista, roskaamista, turhan häiriön, vaaratilanteiden ja pelon aiheuttamista kanssaihmisille. Koirista seuraa tulipaloja ja vammautumisia. Paras olisi, jos koiria varten tarvittaisiin pätevyys ja erityislupa, myös uutenavuotena.
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä, vaikka aika harvoin koirista kuitenkaan sentään tulipaloja seuraa. Jos saisin päättää näiden kahden lakimuutoksen väliltä, tekisin uuden koiralain. Uusivuosi kärsitään kerran vuodessa, mutta huonot omistajat ja vääristä syistä koiria hankkivat aiheuttavat kärsimystä lemmikeilleen ja haittaa kanssaihmisille vuoden joka ikinen päivä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:47"]
Niin kauan kun meidän lasten leikkipaikan läheisyydessä, keskellä katua, lenkkipolullani ja lasten pulkkamäessä on koiran paskaa, en aio uutena vuotena piitata yhtään jonkun rakin mielenterveydestä. Ammun oikein koko rahan edestä ja vaihdan paikkaa pitkin iltaa antaumuksella että omistaja on helisemässä epävakaan koiransa kanssa.
[/quote]
Miksi sä haluat sille koiralle kostaa? Etkö keksi mitään keinoa millä voisit kostaa suoraan omistajalle, joka jättää ne kakat keräämättä? Vai olisiko sinustakin paras keino että joku kiusaisi sinun lapsiasi jos haluaisi kostaa sinulle jostain? Vai olisikohan paras että kyseinen henkilö hoitaisi asian suoraan sinun kanssasi, eikä sotkisi lapsia siihen?
Monet kissatkin pelkäävät raketteja.
Ymmärrän tietenkin, että palstan kehittymättömät tupakoivat juopot haluavat roskata ympäristöä ikävästi.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:32"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:00"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras. [/quote] Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä" [/quote] Rehellisesti nyt: kuinka moni raketteja pelkäävän koiran omistaja miettiin niitä "sotatraumaisia vanhuksia" ku yrittää raketteja kieltää?? :D Eiköhän se sessuli silloin ole enemmän huolen aiheena. Että voit lopettaa jeesustelun. Alapeukut I am ready for you! :D [/quote] Miten nämä ovat muka toisiaan poissulkevia? Se on toki tullut selväksi, että sinua ei kiinnosta kummankaan kärsimykset. [/quote] Aha. Sinähän sen tiedät ;) Minulla ei ole lapsia mutta koira löytyy, joka muuten pelkää raketteja. Silti ostin muutaman ja aion ne myös ampua, omalla pihalla, oikeaan aikaan ja samalla pidän huolen, että koirallani on kaikki hyvin (btw oma asenne vaikuttaa tähän paljon). Niin ja roskat kerään luonnollisesti myös itse! Ja ei toki ole toisiaan pois sulkevia, mutta täyttä jeesusteluahan tuo on ainakin sinulta! ;) Hauskaa uuttavuotta ja vähemmän hiekkaista alapäätä sinulle! Pus pus :) [/quote] Ai olen hiekkapillu, kun minua kiinnostaa mitä eläimille ja vanhuksille kuuluu? Minulla ei edes ole koiraa, joten se siitä. Vaikutat kyllä ihanalta ihmiseltä, toivottavasti tuli älykkäästä kommentistasi edes itsellesi hyvä mieli. Olisin sinuna huomattavasti huolestuneempi ihan oman alapään hiekkatilanteesta ja sierainten herneistä ja mitä näitä kliseisiä, mukahauskoja kielikuvia nyt voisi vielä luetella. Tui tui vaan. [/quote] Joku suuttu! :D Faktahan on se, ettet tiedä minusta yyyhtään mitään ja jatkoin vaan samaa linjaa minkä sinä aloitit: oletin sinun olevan hiekkapillu, niinkuin sinäkin oletit minun olevan itsekeskeinen hmmm, voisiko sanoa paskakasa. Että pata kattilaa soimaa. Olen itseasiassa täysin päinvastainen kuin mitä sinä oletat. Senkin takia haistan p***apuheen kun sellaista kuulen/nään. Eli edelleen voit lopettaa jeesustelun vanhuksista yms. kun et asioista oikeasti kiinnostunut ole ne vain sopivat tällähetkellä sinun agendaasi. [/quote] Mitä ihmettä sä oikein selität siellä? [/quote] No lue teksti uudestaan jos on luetun ymmärtämisessä häikkää. Noh selvennetään sitten: mua henkilökohtasesti ällöttää kun käytetään omien asioiden ajamiseen (tässä tapauksessa ilotulitteiden kieltämiseen) tekosyynä kaikkea muuta mistä on oikeasti kyse. Eli siitä omasta koirasta joka niitä raketteja pelkää. Ei tarvi keksiä mitään vanhusten trauma tarinaa kun ne jutut ei oikeasti juuri ketään kiinnosta (valitettavasti). Vaan se oma koira. [/quote] Sanoin jo, ettei mulla ole omaa koiraa. Kissa on, se ei välitä paukuista. Se kuitenkaan ei estä sitä, ettenkö tietäisi, että monet eläimet kärsivät, olen sen omin silmin nähnyt. Ja uskon, että monet lapset ja vanhuksetkin kärsivät. Se, ettet sinä itse veny veteraaneja ajattelemaan, ei tarkoita sitä, että se muille olisi mahdotonta. Yrität selvästi tässä jotain omaa virtuaalisädekehääsi kiillottaa, ei mene läpi. t: Se, jota nimittelit hiekkapilluksi. [/quote] Ei mene muuten sinunkaan "koirattomuus" ja "laupias samarilainen" esityskään. Veteraaneja hoidan n. 40 tuntia viikossa, että se siitä välinpitämättömyydestä.
[/quote]
Juu juu, ihan varmaan. Aiheutat jo myötähäpeää näillä jutuillasi. Olet siis joku hoitsu laitoksessa, saat siitä palkkaa. Siitäkö sun pitäisi joku sädekehä saada? Kun olet muka jotenkin aidompi kuin ihmiset, jotka kykenevät ajattelemaan muiden parasta ilman, että siitä heille maksetaan? Haha :D
Jösses-kommentti kertoo kaiken aloittajasta.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:50"]
Itsekin useamman koiran omistajana meinasin pissata aamulla housuuni kun nauroin niin paljon näille kamppanjoille fb:ssä.. Etenkin useammilla pienten rotujen omistajien sivuilla herätti suunnatonta närkästystä tämä erään koirakasvattajan teksti, jossa tämä totesi uskovansa että melkoisen suuri osa paukkuarkuuksista on ihmisen itsensä koiralle luomaa.. Ja olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä. Meiltä löytyy koiraa useammastakin koosta ja rodusta, ja yhdenkään kanssa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa rakettien kanssa. Pystyn kuljettamaan koko laumaani mukanani katsomassa raketteja, eikä yksikään edes hätkähdä paukkumista, koska en itse tee siitä mitään isoa numeroa. Ammumme itsekkin raketteja, koirat tyynesti katselevat vieressä kanssani, kun mies sytyttelee raketteja.
Samalla ystäväni koira, jota on pennusta saakka napattu aina syliin heti kun jossain kolahtaa ja alettu voivotella ylikimeästi: "Voi voi Puppe kun sinä nyt niin säikähdit tuota tuhmaa ääntä, voi Puppe raukkaa", viettää tämänkin uuden vuoden sisällä, rauhoittavilla huumattuna.. Mutta eihän se tietenkään ole missään määrin omistajan aiheuttamaa pelkoa..
Että minun ja koirieni puolesta ampukaa niin paljon kuin haluatte, kunhan siivoátte roskanne ;)
[/quote]
No mun paukkuarkuuteni on ihmisen luomaa, muttei minun, vaan sen ääliön, joka lenkillä koirani peläytti. Meillä on useita koiria, yksi ainoa paukkuarka. Kohtelen kaikkia ihan samoin, se arka vain pelkää. Selvästi et tiedä paukkuarkuudesta mitään.
Paukkuarkuus on periytyvää. Sikäli tietysti kasvattajan syytä, että paukkuaroilla koirilla teettää pentuja. Vaikka mietitäänpä hetki, onko paukkuarkuudella normaalille lemmikkikoiralle tavanomaisissa olosuhteissa merkitystä? Joka tapauksessa koira itse on syytön siihen. Turhaan sä niitä naurat.
[/quote]
Siis mun koirani, itse en sentään ole paukkuarka. ;)
FB:n kampanja??? Nyt tosiaan rupesi kiinnostamaan.. :D Mitä enemmän itkupillit pillittää, sitä enemmän jysäyttelen raketteja!
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:50"]
[/quote]
[/quote]
Paukkuarkuus on myös eläimelle ihan luontainen ja järkeväkin reaktio. Kyllä silloin pitääkin vähän hätkähtää jos ympäristössä kuuluu kauhea pamaus ja taivaalla näkyy jotain outoja valoilmiöitä. No nykyään ihmiset ja monet kaupungissa asuvat eläimet ovat totuttaneet itsensä näihin koviin ääniin, koska muutenhan pitäisi jatkuvasti olla jossain valppaustilassa ties minkä luonnonmullistuksen tai muun vaaran takia. Mutta jos ajattelee selviytymisen kannalta (niinkuin useimmat eläimet) niin todella järkevää säikähtää tuollaista. Evoluutiokaan ei tapahdu hetkessä.
Pitäiskö kieltää ihan varmuuden vuoksi koko raketit? Ettei olisi niin lystiä ja syntistä elämää.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:32"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:00"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras. [/quote] Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä" [/quote] Rehellisesti nyt: kuinka moni raketteja pelkäävän koiran omistaja miettiin niitä "sotatraumaisia vanhuksia" ku yrittää raketteja kieltää?? :D Eiköhän se sessuli silloin ole enemmän huolen aiheena. Että voit lopettaa jeesustelun. Alapeukut I am ready for you! :D [/quote] Miten nämä ovat muka toisiaan poissulkevia? Se on toki tullut selväksi, että sinua ei kiinnosta kummankaan kärsimykset. [/quote] Aha. Sinähän sen tiedät ;) Minulla ei ole lapsia mutta koira löytyy, joka muuten pelkää raketteja. Silti ostin muutaman ja aion ne myös ampua, omalla pihalla, oikeaan aikaan ja samalla pidän huolen, että koirallani on kaikki hyvin (btw oma asenne vaikuttaa tähän paljon). Niin ja roskat kerään luonnollisesti myös itse! Ja ei toki ole toisiaan pois sulkevia, mutta täyttä jeesusteluahan tuo on ainakin sinulta! ;) Hauskaa uuttavuotta ja vähemmän hiekkaista alapäätä sinulle! Pus pus :) [/quote] Ai olen hiekkapillu, kun minua kiinnostaa mitä eläimille ja vanhuksille kuuluu? Minulla ei edes ole koiraa, joten se siitä. Vaikutat kyllä ihanalta ihmiseltä, toivottavasti tuli älykkäästä kommentistasi edes itsellesi hyvä mieli. Olisin sinuna huomattavasti huolestuneempi ihan oman alapään hiekkatilanteesta ja sierainten herneistä ja mitä näitä kliseisiä, mukahauskoja kielikuvia nyt voisi vielä luetella. Tui tui vaan. [/quote] Joku suuttu! :D Faktahan on se, ettet tiedä minusta yyyhtään mitään ja jatkoin vaan samaa linjaa minkä sinä aloitit: oletin sinun olevan hiekkapillu, niinkuin sinäkin oletit minun olevan itsekeskeinen hmmm, voisiko sanoa paskakasa. Että pata kattilaa soimaa. Olen itseasiassa täysin päinvastainen kuin mitä sinä oletat. Senkin takia haistan p***apuheen kun sellaista kuulen/nään. Eli edelleen voit lopettaa jeesustelun vanhuksista yms. kun et asioista oikeasti kiinnostunut ole ne vain sopivat tällähetkellä sinun agendaasi. [/quote] Mitä ihmettä sä oikein selität siellä? [/quote] No lue teksti uudestaan jos on luetun ymmärtämisessä häikkää. Noh selvennetään sitten: mua henkilökohtasesti ällöttää kun käytetään omien asioiden ajamiseen (tässä tapauksessa ilotulitteiden kieltämiseen) tekosyynä kaikkea muuta mistä on oikeasti kyse. Eli siitä omasta koirasta joka niitä raketteja pelkää. Ei tarvi keksiä mitään vanhusten trauma tarinaa kun ne jutut ei oikeasti juuri ketään kiinnosta (valitettavasti). Vaan se oma koira. [/quote] Sanoin jo, ettei mulla ole omaa koiraa. Kissa on, se ei välitä paukuista. Se kuitenkaan ei estä sitä, ettenkö tietäisi, että monet eläimet kärsivät, olen sen omin silmin nähnyt. Ja uskon, että monet lapset ja vanhuksetkin kärsivät. Se, ettet sinä itse veny veteraaneja ajattelemaan, ei tarkoita sitä, että se muille olisi mahdotonta. Yrität selvästi tässä jotain omaa virtuaalisädekehääsi kiillottaa, ei mene läpi. t: Se, jota nimittelit hiekkapilluksi. [/quote] Ei mene muuten sinunkaan "koirattomuus" ja "laupias samarilainen" esityskään. Veteraaneja hoidan n. 40 tuntia viikossa, että se siitä välinpitämättömyydestä.
[/quote]
Juu juu, ihan varmaan. Aiheutat jo myötähäpeää näillä jutuillasi. Olet siis joku hoitsu laitoksessa, saat siitä palkkaa. Siitäkö sun pitäisi joku sädekehä saada? Kun olet muka jotenkin aidompi kuin ihmiset, jotka kykenevät ajattelemaan muiden parasta ilman, että siitä heille maksetaan? Haha :D
[/quote]
No kuinka usein sinä käyt vapaaehtoisena jossain hoivalla esimerkiksi? Kun ne vanhusten asiat niin tärkeitä sulle ovat.. Anna ku arvaan! Et koskaan. Ja en ole hoitsu vaan joku muu terveydenhuollon ammattihenkilö.
Vielä 90-luvulla ei uudenvuodentulituksia ollut säädelty mitenkään ja voin kertoa, että oli tosi ikävä liikkua pienten lasten kanssa välipäivinä, kun joka kulmalla paukuteltiin yötä päivää. Oli kiinalaisia ja papatteja ja ties mitä koiranpommeja. Tosi hyvä, että aivoton räiskintä on saatu siivottua. Minun puolestani voisi vielä alkuillan ampuilusta tiristää alarajaa esimerkiksi klo 20:een saakka. Sen enempää ei tarvitse kieltää.
Koirien paukkuherkkyys on osittain periytyvä taipumus ja osittain kasvatuksen tulos, mutta ei pelkästään niistä riippuvaa: meillä on yksi koira, joka inhoaa uudenvuodenraketteja, vaikka se on kasvatettu ihan samoin kuin muutkin ja vaikka sen isä ei lotkauttanut korvaansakaan, vaikka sen vierestä ammuttiin.
Minusta on ihan paikallaan, että otetaan huomioon ne, jotka ovat muiden ihmisten armoilla tässä räiskintäasiassa. Huomaavaisuutta on, ettei ylen määrin roskaa eikä metelöi. Hyviin tapoihin kuuluu myös olla ivailematta ja haukkumatta tarpeettomasti muita. Palstalla tuntuu muutama olevan erityisen ihastunut tuohon hiekkap*lluun, jota ovat työntämässä selitykseksi ihan kaikkeen. Yrittäkää hei käyttäytyä. Ei maksa teille mitään.
Mielestäni raketeista ei edes tule niin paljon hauskuutta, kuin mitä luulisi syntyvän siitä roska- ja myrkkykaasu -määrästä mikä niistä tulee. Joku kaupungin oma rakettien ammunta riittäisi, ei tarvitsisi yksityisten ollenkaan saada ampua raketteja. Aivan turhaa. Ja kyllä, itse tykkään pitää hauskaa monella eri tavalla mutta jatkuva rakettien pauke on vain turhuutta.
Hitto, että hävettää suomalaisten itkupilleys! Onko olemassa enää asiaa, josta ei saada jotain itkua ja some-kampanjaa aikaan? Pari tuntia vuodessa ammutaan raketteja, ja sitä vastaan sitten oikein kampanjoidaan. V***U!!!
Meille ei ole ikinä ostettu raketteja. Tämän ketjun luettuani päätin, että nyt ostetaan.
Johan ne kunnon pommit on kielletty vuosia sitten, myyntiaikoja on rajoitettu, ja samoin räiskintäaikoja. Antakaa nyt jo olla. Jotkut yrittävät vielä elääkin täällä, ja siihen elämään sisältyy kaikennäköisiä ilmiöitä paukkuvista raketeista räkyttäviin koiriin. Mennyt todella pahasti yli jo aikoja sitten kaiken inhimillisen säännöstely, valvominen ja kyttääminen.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:22"]Koiranpaskasta saadaan nauttia ympäri vuoden, nyt on kyse kuitenkin vain yhdestä illasta/yöstä..Me ainakin ammutaan raketteja lasten iloksi hyvällä omallatunnolla, ollaan selvinpäin ja korjaamme roskat pois.
[/quote]
Mä haluan nähdä kun rämmitte jonnekin lepikkoon etsimään niitä rakettien roskia :D Jos kyse on ihan raketista, ei mistään paikallaan pysyvästä pikkupaukusta...
[/quote]
Sellaisesta padasta,eiköhän siitä se roska jää siististi siihen maahan mistä se ammutaankin.
Siellä sitä jonkun (av-)mammam kultamussukka jo pamautteli keskellä autotietä. Toivon suuresti, että se on joko kakaran oman perheen auto, johon osuu tai sitten jonkun läheisen. Jos lähipiiristä ei autoa löydy niin vaikka sitten mamman omaan takkiin pari kivaa reikää...
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:19"]Jos joku koiranomistaja valittaa minulle raketeista, menisin tarkoituksella paukuttelemaan sen ikkunan eteen.
[/quote]
Miksi? Mitä pahaa se koira on sulle tehnyt, vaikka omistaja olisikin loukannut sua moisella valituksella
[/quote]
Kyllä se koira siitä selviää ja omistaja saa minulta näpäytyksen.
[/quote]
Aina ei selviä. Meidän koira kuoli aikoinaan sydänkohtaukseen kun oltiin iltalenkillä uv aatonaattona ja joku innokas päätti ampua muutaman raketin. Että joo, vitun hyvä näpäytys siinäkin.
En tiedä mitä sinä tuolla näpäykselläsi haluat omistajalle opettaa, mutta tuskin ainakaan rupeaa ilotulitteista sen enempää pitämään tuon jälkeen.