Mies taisi jättää minut viestillä + ignooraamalla
Meillä oli eilen riitaa miehen kanssa, jota käytiin viesteillä kun hän ei vastannut soittooni/soittanut takaisin. Tiivistetysti kerroin, että mies on mielestäni välinpitämätön ja en jaksa tätä pelleilyä.
Mies sitten laittoi, että nytkö ollaan sitten erottu. Vastasin, että hän itsehän ei halua seurustella, ja on sitten sen päätöksen tehnyt. Mies vielä siihen vastasi että se olen minä joka haluaa erota, ja että hän ei ole niin sanonut että haluaa erota, vaan että ei halua erota ja haluaa seurustella kanssani.
Minä sitten soitin miehelle, koska en todellakaan tällaista riitaa halua jatkaa viesteillä, kun näköjään väärinymmärryksiä puoleen ja toiseen jne. Soitin parikin kertaa, mies ei vastannut. Ja nyt hänestä ei ole kuulunut tuon eilis illan viestin jälkeen yhtään mitään, ei ole soittanut takaisin eikä avannut viestejä.
Jos mies välittäisi oikeasti, eikö olisi halunnut puhua tämän kanssani puhelimessa eikä ignooraisi? Minua tämä alkoi ahdistaa että nytkö siis ollaan erottu, ei ole nimittäin ensimmmäinen kerta kun mies ignooraa minut. Ja tämä tuntuu ihan henkiseltä väkivallalta, kun tavallaan roikottaa minua varmasti tahallaan. Jätin sitten viestin että selvä, olet nyt sitten jättänyt minut. En vaan kestänyt tuota tilannetta enää.
Vaikuttaako tämä nyt siis että ollaan erottu ja kannattaako mies nyt vain unohtaa? Ja olenko aivan väärässä, että jos mies välittää niin ei ignooraisi noin kun huomasi varmasti että yritin soittaa ja puhua?
Kommentit (61)
Mies odottaa että tulet epätoivoiseksi ja kun vihdoin vastaat puhelimeen, lupaat kuun taivaalta ja olla nalkuttamatta poikien reissujen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te riitelitte? Ehkä sinulla on mietinnän paikka siinä miten käyttäydyt, kun tunnet olosi epävarmaksi. Sylkäisetkö sen toisen niskaan syyttelemällä vai haluaisitko opetella harkitsemaan ja rauhoittamaan itse itsesi ennen reagoimista?
On tietysti roikottamistakin eli mies ei vastaile mihinkään tai vain silloin tällöin, jolloin kyseessä ei ole mikään oikea suhde. Riitelemällä siitäkään ei kunnollista saa.
Usko pois, jos jätät tämäntyylisen käytöksen pois, niin löydät parempia kumppaneita. Suhteen alkuvaiheessa ei kannata draamailla, koska silloin toinen voi tehdä sen johtopäätöksen, että olet epävakaa. Päätöksen suhteen jatkosta voi tehdä kypsemmälläkin tavalla eli jos toinen ei vastaa ja tuntuu epämukavalta, jättää homman sikseen.
Tuo on kyllä totta, että sylkäisen hänen niskaansa syyttelemällä. Olisi kyllä pitänyt rauhoittua, olet oikeassa. Tuossa on kehittämisen paikka minulla. Toisaalta siksi yritinkin soittaa, kun nuo viestit alkoi mennä jo vähän yli, niin olisi ollut paljon parempia puhua puhelimessa asia selväksi.
Riita johtui miehen ignooraamisista, oli ollut edellisenä iltana aamuun asti kavereiden kanssa ilmeisesti baarissa vaikka lupasi että ei niin kauaa aio olla, että viettää lauantain kanssani. No pyysihän hän eilen käymään, mutta vasta klo 20.30 illalla, joten en mennyt enää siihen aikaan. Myös viime viikonloppuna oli aamuun asti ja ei nähty koko viikonloppuna. Sitten myös tämä, kun minusta tuntuu että hän ei välitä, vastaa viesteihini ehkä vain 1-2 krt vuorokauteen jne.
-Ap
Kauanko olette seurustelleet? Ja tapaatteko vain viikonloppuisin?
Ollaan seurusteltu pari vuotta. Tavataan enemmän arkisin n. Pari tuntia, viikonloppuja harvoin vietetään. Oikeastaan koskaan ei olla kokonaista viikonloppua ja harvemmin kokonaista päivääkään, joku 2-3 tuntia on aika perus. Miehellä paljon omia menoja ja kavereita, itselläni toki opiskelu arkena, viikonloppuisin olisi minulla aikaa enemmän mutta miehellä taas silloin enemmän menoa esim juurikin kavereiden kanssa. Jos nähdään viikonloppuna, niin yleensä vain illalla.
Ja tämä (ignooraamisen lisäksi) on asia miksi olen miettinyt että onko tämä oikea suhde, haluaako mies tosiaan seurustella, hän ei välitä jne. Kun haluaisin viettää myös kokonaisia päiviä yhdessä, ei vain pari tuntia illalla, haluaisin myös että viesteihini vastattaisiin useammin kuin kerran vuorokauteen, ja jos tulee riitaa niin asia voitaisiin ja haluttaisiin puhua ja selvittää, ilman ghostaamisia.
- Ap
Sä varmaan haluat miehen jonka kanssa elämässä eteenpäin, muuttaa yhteen, perustaa joskus perheen?
Ei kuulosta että tuon miehen kanssa se tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te riitelitte? Ehkä sinulla on mietinnän paikka siinä miten käyttäydyt, kun tunnet olosi epävarmaksi. Sylkäisetkö sen toisen niskaan syyttelemällä vai haluaisitko opetella harkitsemaan ja rauhoittamaan itse itsesi ennen reagoimista?
On tietysti roikottamistakin eli mies ei vastaile mihinkään tai vain silloin tällöin, jolloin kyseessä ei ole mikään oikea suhde. Riitelemällä siitäkään ei kunnollista saa.
Usko pois, jos jätät tämäntyylisen käytöksen pois, niin löydät parempia kumppaneita. Suhteen alkuvaiheessa ei kannata draamailla, koska silloin toinen voi tehdä sen johtopäätöksen, että olet epävakaa. Päätöksen suhteen jatkosta voi tehdä kypsemmälläkin tavalla eli jos toinen ei vastaa ja tuntuu epämukavalta, jättää homman sikseen.
Tuo on kyllä totta, että sylkäisen hänen niskaansa syyttelemällä. Olisi kyllä pitänyt rauhoittua, olet oikeassa. Tuossa on kehittämisen paikka minulla. Toisaalta siksi yritinkin soittaa, kun nuo viestit alkoi mennä jo vähän yli, niin olisi ollut paljon parempia puhua puhelimessa asia selväksi.
Riita johtui miehen ignooraamisista, oli ollut edellisenä iltana aamuun asti kavereiden kanssa ilmeisesti baarissa vaikka lupasi että ei niin kauaa aio olla, että viettää lauantain kanssani. No pyysihän hän eilen käymään, mutta vasta klo 20.30 illalla, joten en mennyt enää siihen aikaan. Myös viime viikonloppuna oli aamuun asti ja ei nähty koko viikonloppuna. Sitten myös tämä, kun minusta tuntuu että hän ei välitä, vastaa viesteihini ehkä vain 1-2 krt vuorokauteen jne.
-Ap
Ollaan seurusteltu pari vuotta. Tavataan enemmän arkisin n. Pari tuntia, viikonloppuja harvoin vietetään. Oikeastaan koskaan ei olla kokonaista viikonloppua ja harvemmin kokonaista päivääkään, joku 2-3 tuntia on aika perus. Miehellä paljon omia menoja ja kavereita, itselläni toki opiskelu arkena, viikonloppuisin olisi minulla aikaa enemmän mutta miehellä taas silloin enemmän menoa esim juurikin kavereiden kanssa. Jos nähdään viikonloppuna, niin yleensä vain illalla.
Ja tämä (ignooraamisen lisäksi) on asia miksi olen miettinyt että onko tämä oikea suhde, haluaako mies tosiaan seurustella, hän ei välitä jne. Kun haluaisin viettää myös kokonaisia päiviä yhdessä, ei vain pari tuntia illalla, haluaisin myös että viesteihini vastattaisiin useammin kuin kerran vuorokauteen, ja jos tulee riitaa niin asia voitaisiin ja haluttaisiin puhua ja selvittää, ilman ghostaamisia.
- Ap
Säätämiseltä tuo enemmän kuulostaa kuin seurustelulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jätti sinut viestillä, ei ole koskaan sinusta oikeasti välittänytkään.
Samaa mieltä. Ellei sitten luullut että minä halusin erota, kun laittoi silloin että olisin muka niin kirjoittanut. Kävin vielä äsken eiliset viestit läpi ja missään en sanonut että haluan erota, ainoastaan laitoin että hän on jättänyt minut.
En ymmärrä miksi viimeisessä viestissään laittoi, että ei halua erota vaan minä haluan, ja että haluaa seurustella kanssani, mutta sitten kuitenkin ghostasi.
- Ap
Eli sinä olet ensin jättämisestä puhunut. Etkä ole sanonut miehelle, että et halua erota. Mies on sinulle sanonut kuitenkin niin. Eli kumpikohan tuossa on työntämässä toista pois? Sinä olet, ei mies. Ei ihme jos kyllästyy.
Laitoin miehelle että minä en ole halunnut erota, mutta noita viestejä mies ei enää ikinä avannut eli ei ole lukenut. Ja yritin soittaa koska olisin selvittänyt asian puhelimessa, että minä en eroa halua, mutta minusta tuntuu että hän ei halua olla yhdessä. Mutta joo, tavallaan otin itse puheeksi kun sanoin että hän on sitten jättänyt.
- Ap
Selkeesti päätit eron hänen puolestaan. Mulla nousee karvat pystyyn sun sanoistasi.
"Tiivistetysti kerroin, että mies on mielestäni välinpitämätön ja en jaksa tätä pelleilyä.
Mies sitten laittoi, että nytkö ollaan sitten erottu. Vastasin, että hän itsehän ei halua seurustella, ja on sitten sen päätöksen tehnyt."
No kai tuo meinaa että olette eroamassa. Olisit laittanut, että ei, minun mielestäni emme ole eronneet.
Vierailija kirjoitti:
"Tiivistetysti kerroin, että mies on mielestäni välinpitämätön ja en jaksa tätä pelleilyä.
Mies sitten laittoi, että nytkö ollaan sitten erottu. Vastasin, että hän itsehän ei halua seurustella, ja on sitten sen päätöksen tehnyt."
No kai tuo meinaa että olette eroamassa. Olisit laittanut, että ei, minun mielestäni emme ole eronneet.
Niin olis pitänyt. Olisin puhelimessa sanonut kun yritin soittaa mutta ei hän vastannut. Joten en asialle voi enää mitään, hän ei halunnut edes puhua.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ellei sitten luullut että minä halusin erota, kun laittoi silloin että olisin muka niin kirjoittanut. Kävin vielä äsken eiliset viestit läpi ja missään en sanonut että haluan erota, ainoastaan laitoin että hän on jättänyt minut.
En ymmärrä miksi viimeisessä viestissään laittoi, että ei halua erota vaan minä haluan, ja että haluaa seurustella kanssani, mutta sitten kuitenkin ghostasi.
- Ap
Helppo homma: yrittää manipuloimalla kääntää asian syyksesi, ettei tarvitse itse "ottaa vastuuta" erosta, koska sinä jätit muka hänet. Oikeasti hän on lähinnä tyytyväinen erosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
- Ap
Ei välitä, se siitä. Anna olla ja etsi ensi kerralla parempi kumppani, joka ei pidä baareissa ravaamista elämäntyönään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Helppo homma: yrittää manipuloimalla kääntää asian syyksesi, ettei tarvitse itse "ottaa vastuuta" erosta, koska sinä jätit muka hänet. Oikeasti hän on lähinnä tyytyväinen erosta.
Mies oikeassa ja ap väärässä.
Ap teki eron kun teki päätöksen miehen puolesta.
Mies ei päättänyt itse yhtään mitään.
No, asiaan varmaan saa selvyyden jos hän tänään avaa viestini ja vastaa jotain. Yleensä jos ollut tämän kaltaista riitaa, niin on kyllä seuraavan päivän iltana vastannut. Mutta toki jos ei vastaa tänään mitään, tai vastaus on siihen suuntaan että joo tämä oli nyt tässä, niin kyllä sitten tiedän varmaksi että erottu on.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
No, asiaan varmaan saa selvyyden jos hän tänään avaa viestini ja vastaa jotain. Yleensä jos ollut tämän kaltaista riitaa, niin on kyllä seuraavan päivän iltana vastannut. Mutta toki jos ei vastaa tänään mitään, tai vastaus on siihen suuntaan että joo tämä oli nyt tässä, niin kyllä sitten tiedän varmaksi että erottu on.
- Ap
Riittääkö tällainen suhde sinulle, jos mies ottaa yhteyttä? Millaisia tavoitteita sinulla on rakkauselämäsi suhteen? Onhan paljon perheitä mihin tehdään lapsiakin tuohon tilanteeseen, että mies vähät välittää ja elää kuten ennenkin, naisen hyväksyessä kaiken, ehkä jo omasta lapsuudenperheestä peräisin olevan mallin.
Jos tämä riittää, niin tilanne voi helpottua, jos hyväksyt sen mitä mies on etkä odota muuta. Et riitele asiasta jne. Annat hänen mennä mielensä mukaan ja elät omaa elämääsi. Raskaaksi tuon ehkä tekee enemmän sen, että jatkuvasti odotat ja vaadit enemmän mitä mies sinulle antaa. Ei se tule muuttumaan riitelemällä.
Jos mies ei enää ota yhteyttä, niin sitten hän on ratkaissut asian puolestasi. Veikkaan kuitenkin, että hän ottaa yhteyttä, koska olet hänen kannaltaan vaivatonta seuraa eli et vaadi ja odota nytkään sitä mitä suurin osa seurustelulta odottaa.
Minustakin sinun kannattaisi miettiä terapiassa näitä asioita, että tekisit tietoisemmin valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Mies oikeassa ja ap väärässä.
Ap teki eron kun teki päätöksen miehen puolesta.
Mies ei päättänyt itse yhtään mitään.
Mies sitten laittoi, että nytkö ollaan sitten erottu."
Mies otti eron puheeksi ensin ja ap jatkoi juttua. Eli selvästi mies toivoi jo eroa, mutta ei halunnut ottaa vastuuta sanomalla selvästi "tahdon erota", vaan käänsi sen noin, ikään kuin ap olisi sen sanonut. Tässä ketjussakin moni näköjään hämääntynyt.
No, miehestä ei ole vieläkään kuulunut, ei avannut viestejäni eikä mitään, joten en jaksa enää pohtia kuka otti eron puheeksi ja kenen syytä jne. Fakta on se, että mies kyllä olisi vastannut minulle ja ottanut jo yhteyttä, jos haluaisi olla kanssani ja välittää, kun on varmasti huomannut että yritin soittaakin. Ei kukaan noin vaan ignooraa, vaan haluaisi kyllä puhua asian ensin. Joten annan olla, en vaan jaksa enää roikkua ja miettiä välittääkö hän minusta vai ei. Tein jo oman osani, kun yritin soittaa ja puhua.
- Ap
Tuo mies ei kohtelisi sinua kuin paskaa jos tykkää sinusta. Uutta putkeen vaan
2vuotta seurustelua 2-3 tuntia kerrallaan? Ei toi ole mitään seurustelua vaan tapailua. Monilla on tuossa kohtaa jo omakotitalo ja toinen pulla uunissa. Kyllä tuossa kohtaa olisi jo viikonloppuja(ja viikkojakin) pitänyt viettää yhdessä.
Eli sinä olet ensin jättämisestä puhunut. Etkä ole sanonut miehelle, että et halua erota. Mies on sinulle sanonut kuitenkin niin. Eli kumpikohan tuossa on työntämässä toista pois? Sinä olet, ei mies. Ei ihme jos kyllästyy.