Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko tutustuneet Lilithin taruun? Siis naiseen, joka luotiin maan tomusta, kuten Aatamikin ja ennen Eevaa?

Vierailija
24.10.2021 |

En ollut kuullutkaan tällaisesta ”tiedosta”. Eli Eeva ei ollutkaan Raamatun syntytarinoiden mukaan ihmiskunnan ensimmäinen nainen, vaan se oli Lilith, joka oli Aatamin ensimmäinen vaimo, mutta Lilith ei suostunut alistumaan Aatamille, koska tiesi heidän olevan yhdenvertaisia luomuksina, ja hän jätti Aatamin, koska tämä ei tajunnut kohdella Lilithiä arvoisellaan tavalla.
Sinänsä en ole KOSKAAN ymmärtänyt alistuvia naisia, mutta onhan se nyt jännä, että sellainen vahvan ja itsenäisen naisen malli itseasiassa tulee jopa Raamatun syntytarinoissa ennen Eevaa!

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen seuraavaa jatko-osaa, johon on sitten otettu vähemmistöt mukaan luomistarinaan.

Vierailija
102/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä alan nyt ymmärtää, miksei mulla ole sellaista naisluotettua ollut. Kaikissa on ollut niin paljon sellaista sovinnollista naista tai sellainen tyhjyys siinä kohdassa, missä naisen tulisi tuntea lilithiys nahoissaan.

Ja lilithit eivät taas ole voineet minua löytää, koska en ole itse elänyt lilithin elämää, vaan alistetun ja maahan lyödyn lilithin. Äitini syytä sekin.

Ap

Mene hoitoon hullu.

Tämä ”jokin on äitini syytä” triggeröi ehkä eniten palstan epävakausosastoa.

Se on kiva luikauttaa mukaan niin usein kuin vain mahdollista kerätäkseni reaktion.

Ja siis oon ihan vilpittömästi sitä mieltäkin. Kaksi 🪰 yhdellä iskulla :D

Mp:n ilmaisu ja trikkeröinti 😄

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä alan nyt ymmärtää, miksei mulla ole sellaista naisluotettua ollut. Kaikissa on ollut niin paljon sellaista sovinnollista naista tai sellainen tyhjyys siinä kohdassa, missä naisen tulisi tuntea lilithiys nahoissaan.

Ja lilithit eivät taas ole voineet minua löytää, koska en ole itse elänyt lilithin elämää, vaan alistetun ja maahan lyödyn lilithin. Äitini syytä sekin.

Ap

Mene hoitoon hullu.

Shinuna miettisin sitä, että miksi se, että joku sanoo jonkun pahoinvoinnissaan olevan muiden syytä resonoi sussa noin kovaa?

Ap

Vierailija
104/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaivannut sitä elämääni, etten enää välittäisi siitä, jos joku ajattelee tai puhuu pahaa minusta. Koska sen jälkeen olisin ihmisenä vapaa. Äitini on halunnut nimenomaan tämän mun elämässäni estää.

Hän ei koskaan lohduttanut, jos joku sanoi minusta pahaa vaan suuttui, kun mä haukuin sellaista ihmistä takaisin.

Ap

Vierailija
105/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos hänelle haukuin sellaista ihmistä. Ihan käsittämätöntä, että minusta sai sanoa pahaa, mutta mä en muka muista saanut sanoa.

Ap

Vierailija
106/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kaivannut sitä elämääni, etten enää välittäisi siitä, jos joku ajattelee tai puhuu pahaa minusta.

Ap

Ja mä voin sanoa, että mun toiminnassa sitä riittää! Eli kauhistelua ja paheksuntaa lampaille! 🤣😆

Mutta se vain kertoisi sen, millainen ihminen on rotta, eikä aito, arvokas ihminen.

Ap

Vierailija
107/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se toisi näkyväksi ihmiskunnasta sen surullisen puolen, että osa ihmisistä on ilkeitä ja epäluotettavia ja epäkypsiä lapsiaikuisia, mutta ehi voi sitten mitään.

Ap

Vierailija
108/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AatamiBeetamilässytilässynlää. Seuraavaksi keskityn etsimään miesvastaisuudelleni perusteita korttipakan kuvista.

Ap

Vierailija
109/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillith osoittaa, että kun nainen ei ole nöyrä ja miestä mielistelevä hänet leimataan demoniksi. Noidaksi. Nar tuksi.

Vierailija
110/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lillith osoittaa, että kun nainen ei ole nöyrä ja miestä mielistelevä hänet leimataan demoniksi. Noidaksi. Nar tuksi.

Juuri näin.

Tai jos hän ei ole äitiään rakastava ja kehuva lammas.

Ap

Vierailija
111/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että Raamatun kirjoittajat fiksuina (on todella viisas kirja paikoitellen) hoksasivat, että nainen on kyvyssään luoda uutta elämää enemmän jumalan kaltainen kuin mies, ja siten Raamatussa pohditaan naiseutta niin vähän kuin mahdollista, jotta tämä idea jäisi pimentoon.

M

Vierailija
112/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nauttisin sellaisesta elämästä, jossa nössönaiset paheksuisivat sitä, kun mä nautin elämästä, jota he eivät voi taikka uskalla elää.

Ap

Vierailija
113/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja katsellut netflixistä vähän Luciferiä? 

:D :D :D

Vierailija
114/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilith oli muuten eka Vela.

Pascat nakkasi jostain äitiydestä.

Vierailija
115/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nauttisin sellaisesta elämästä, jossa nössönaiset paheksuisivat sitä, kun mä nautin elämästä, jota he eivät voi taikka uskalla elää.

Ap

Saisin voimaa siitä heidän kyrpiintyneisyydestään ja siitä, että ovat niin avuttomia vaja kkeja, mutta silti pitää yrittää korottaa itsensä itseään vahvemman yläpuolelle. Sitähän se Lilithinkin demonisointi on ollut. KUNHAN pääsisin eroon siitä ajatuksesta, että KAIKKIEN on tykättävä minusta taikka en ole yhtään mitään.

Ap

Vierailija
116/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Tämä tuli eräässä kaksoisliekkiartikkelissa vastaan.

Vierailija
117/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi äitiys sinänsä merkkaisikaan mitään? En koskaan ole ymmärtänyt ajatusta, että jokainen haluaisi lapsia.

Ap

Vierailija
118/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä Lilih? Missä kaudella?

Vierailija
119/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalle Lilith voi olla esimerkki sallitusta lisääntymättömyydestä ja mulle hän on esimerkki siitä, että haukkujat ja muut ilkeilijät ovat väärässä. Ja saattavat vielä manipuloida ulkopuolisille valheilla pahaa viattomista.

Ap

Vierailija
120/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella hankalaa olla aito lilith, koska mulla on lapsia. Lapset eivät tosiaan kuulu lilith-kuvioon. Katsoisin, että nainen voi edetä lilith-kuviosta eteenpäin saamaan lapsia, mutta lilith-vaiheessa lapset on aika nou nou.

Ap