Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tutustuneet Lilithin taruun? Siis naiseen, joka luotiin maan tomusta, kuten Aatamikin ja ennen Eevaa?

Vierailija
24.10.2021 |

En ollut kuullutkaan tällaisesta ”tiedosta”. Eli Eeva ei ollutkaan Raamatun syntytarinoiden mukaan ihmiskunnan ensimmäinen nainen, vaan se oli Lilith, joka oli Aatamin ensimmäinen vaimo, mutta Lilith ei suostunut alistumaan Aatamille, koska tiesi heidän olevan yhdenvertaisia luomuksina, ja hän jätti Aatamin, koska tämä ei tajunnut kohdella Lilithiä arvoisellaan tavalla.
Sinänsä en ole KOSKAAN ymmärtänyt alistuvia naisia, mutta onhan se nyt jännä, että sellainen vahvan ja itsenäisen naisen malli itseasiassa tulee jopa Raamatun syntytarinoissa ennen Eevaa!

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä muistona Lilithistä viettelijättärien nimissä on 2 vokaalia ja 2 ällää: Lili, Lulu, Lola.

Vierailija
122/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä muistona Lilithistä viettelijättärien nimissä on 2 vokaalia ja 2 ällää: Lili, Lulu, Lola.

Tää on aika hauska, koska mun lemmikkieni nimet olivat Aatami ja Eeva. Mietin nyt, että jos nimeäisin ne nyt, en nimeäisi noin :D Ne ikään kuin asuivat paratiisissa, olivat lintuja, siksi nuo nimet. Ne elivät pitkän elämän ja niiden kuoltua otin uuden linnun, tosin eri lajia. Nimesin linnun Luluksi.

Tuli mieleeni, että sehän on vähän kuin Lili eli Lilith. Ja siis alun perin olisin halunnut tämän lajin lintuja, mutta päädyin ottamaan niitä toisia. Nyt otin sitä lajia, jonka alunperinkin tahdoin :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on joku Kristallikissa?

Vierailija
124/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu kiinnostavasta aiheesta alkoi mukavasti mutta päätyi sitten johonkin muuhun.

Vierailija
125/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nauttisin sellaisesta elämästä, jossa nössönaiset paheksuisivat sitä, kun mä nautin elämästä, jota he eivät voi taikka uskalla elää.

Ap

Varmasti nauttisit, mutta sellaisen elämän sijasta sinä olet heikko netissä rutiseva ihmisraunio. Jopa ne parjaamasi nössönaiset ovat sinua vahvempia. Olet pelkkä nolla.

Vierailija
126/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nauttisin sellaisesta elämästä, jossa nössönaiset paheksuisivat sitä, kun mä nautin elämästä, jota he eivät voi taikka uskalla elää.

Ap

Varmasti nauttisit, mutta sellaisen elämän sijasta sinä olet heikko netissä rutiseva ihmisraunio. Jopa ne parjaamasi nössönaiset ovat sinua vahvempia. Olet pelkkä nolla.

Tätä en ymmärrä. Jos ajattelette, että hän on hullu, paraneeko hän sillä että sanotte sen?

Jos hän on mielestänne ihmisraunio, miksi se herättää teissä vihaa eikä sääliä?

Onko hän kätevä sylkykuppi? Vastaahan se kaiku molemmille, ap:lle ja samalla tavalla kommentoijalle.

Ymmärrän mielestäni ap:n logiikan ja epätoivoisen juuttumisen, vaikka en ole oikeastaan missään samaa mieltä.

En tiedä, vihaavatko muut heikkoutta vai sitä, että he eivät pysty parantamaan ap:n oloa tai ajatusmaailmaa mitenkään.

Joku voikin jäädä käärmeeksi, jos tarua miettii. Kai se on oma päätös niin kuin alkoholistillakin, heikkoudesta huolimatta. Ulkoapäin, muilta ihmisiltä ei pelastusta tule. Mikään määrä hyväksyntää ei riitä, vaikka kaikki uppoaa. Jos se, mitä tarvittiin, ei tullut silloin kuin tarvittiin, kuorta yritetään täyttää itse. Se rikkoo lisää, jos sitä ei voi täyttää hyvillä ja korjaavilla asioilla.

Itse en tiedä säälinkö vai en, en kuitenkaan tarjoa sääliä, koska oletan että sitä ei tarvita. On vain yksi tie, mutta oletan että se ei ole mahdollinen/tunnu mahdolliselta. Se on surullista.

Vierailija
127/129 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tätä en ymmärrä. Jos ajattelette, että hän on hullu, paraneeko hän sillä että sanotte sen?

Onko hän kätevä sylkykuppi? Vastaahan se kaiku molemmille, ap:lle ja samalla tavalla kommentoijalle.

Ymmärrän mielestäni ap:n logiikan ja epätoivoisen juuttumisen, vaikka en ole oikeastaan missään samaa mieltä.

En tiedä, vihaavatko muut heikkoutta vai sitä, että he eivät pysty parantamaan ap:n oloa tai ajatusmaailmaa mitenkään.

Joku voikin jäädä käärmeeksi, jos tarua miettii. Kai se on oma päätös niin kuin alkoholistillakin, heikkoudesta huolimatta. Ulkoapäin, muilta ihmisiltä ei pelastusta tule. Mikään määrä hyväksyntää ei riitä, vaikka kaikki uppoaa. Jos se, mitä tarvittiin, ei tullut silloin kuin tarvittiin, kuorta yritetään täyttää itse. Se rikkoo lisää, jos sitä ei voi täyttää hyvillä ja korjaavilla asioilla.

Itse en tiedä säälinkö vai en, en kuitenkaan tarjoa sääliä, koska oletan että sitä ei tarvita. On vain yksi tie, mutta oletan että se ei ole mahdollinen/tunnu mahdolliselta. Se on surullista.

En todellakaan koe kaipaavani sääliä, enkä koe olevani mikään käärme. Vai jos olisin käärme, niin keitä nuo ilkeät kommentoijat sitten olisivat? En halua edes miettiä. Millaista on sellaisn ihmisen elämä, jonka henkinen kapasiteetti on sanoa toiselle jotain, että tämä on psykoottinen tai hullu kykenemättä tosiaankaan ihmistasoiseen puheeseen, kuten sinä. Ja minä myös.

Voitte itseksenne miettiä, että jos Lilithin tarinassa hänet hylättäisiin yhteisön ulkopuolelle Aatamin keksimien valheiden takia (noita, paholainen jne, johon moraaliinsa tukehtuva yhteisö ennemmin tarttuisi, kuin suhtautuisi oikeudenmukaisesti, jotta ei ole seuraava yhteisöstä uloshylätty, niin olisiko Lilithillä jotenkin syytä olla elämäänsä tyytyväinen? Miksi minulla sitten pitäisi olla, minusta olisi SAIRASTA, jos olisin tosi tyytyväinen siitä, että minua on kohdeltu väärin.

Miksi kukaan toivoo sellaista? Eikö ole paljon terveempää ilmaista sitä, että itseä on satutettu???????????? On. Jos joku heikko lapsiaikuinen ei kestä lukea sellaisesta, avaa muotilaukkukeskustelu. On tasoistasi potaskaa.

Ihminen voi nimittäin eristää itsensä Lilithin tapaisesti ihan itse sellaisen vanhemman kanssa elettyään, ja se on samanlainen tragedia, kuin tulla eristetyksi.

Ap

Vierailija
128/129 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En todellakaan koe kaipaavani sääliä, enkä koe olevani mikään käärme. Vai jos olisin käärme, niin keitä nuo ilkeät kommentoijat sitten olisivat? En halua edes miettiä. Millaista on sellaisn ihmisen elämä, jonka henkinen kapasiteetti on sanoa toiselle jotain, että tämä on psykoottinen tai hullu kykenemättä tosiaankaan ihmistasoiseen puheeseen, kuten sinä. Ja minä myös.

Voitte itseksenne miettiä, että jos Lilithin tarinassa hänet hylättäisiin yhteisön ulkopuolelle Aatamin keksimien valheiden takia (noita, paholainen jne, johon moraaliinsa tukehtuva yhteisö ennemmin tarttuisi, kuin suhtautuisi oikeudenmukaisesti, jotta ei ole seuraava yhteisöstä uloshylätty, niin olisiko Lilithillä jotenkin syytä olla elämäänsä tyytyväinen? Miksi minulla sitten pitäisi olla, minusta olisi SAIRASTA, jos olisin tosi tyytyväinen siitä, että minua on kohdeltu väärin.

Miksi kukaan toivoo sellaista? Eikö ole paljon terveempää ilmaista sitä, että itseä on satutettu???????????? On. Jos joku heikko lapsiaikuinen ei kestä lukea sellaisesta, avaa muotilaukkukeskustelu. On tasoistasi potaskaa.

Ihminen voi nimittäin eristää itsensä Lilithin tapaisesti ihan itse sellaisen vanhemman kanssa elettyään, ja se on samanlainen tragedia, kuin tulla eristetyksi.

Ap

Ja vielä kun selittäisit, miksi sitten teet niin, eristät itsesi. Äiti saattoi olla väärässä vaatiessaan mukautumista ja kaikkien tykättäväksi pyrkimistä, mutta sillä tykkäämisellä on tarkoituksensa. Kaikkien tykättävänä ja joidenkin tykättävänä oleminen ei ole sama asia, eikä pitäisi olla ihmeellisen vaikea tajuta sitäkään, ettei mistään tule mitään jos sinun pitää olla se ylin ja ainoa tuomari asiassa, kenet sinä hyväksyt ja sillä ei kuulu olla mitään merkitystä, kuka hyväksyy sinut. Mitä merkitystä siinä tapauksessa sinunkaan hyväksymiselläsi pitäisi olla? Muuta kuin omnipotenssihaave. Ja jos sen hierominen toisten naamaan ja jatkuva maukuminen asiasta herättää toisissa vihaa, mikä ihme se on? Jos sinun vihasi on oltava oikeutettua, miksi kaikkien muiden vihan pitäisi olla väärin? 

Vierailija
129/129 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelen seuraavaa jatko-osaa, johon on sitten otettu vähemmistöt mukaan luomistarinaan.

on monia luomistarinoita joissa on näitä vähemmistöjä kuten antiikin kreikka ja Skandinaavinen mytologia.