Oletteko tutustuneet Lilithin taruun? Siis naiseen, joka luotiin maan tomusta, kuten Aatamikin ja ennen Eevaa?
En ollut kuullutkaan tällaisesta ”tiedosta”. Eli Eeva ei ollutkaan Raamatun syntytarinoiden mukaan ihmiskunnan ensimmäinen nainen, vaan se oli Lilith, joka oli Aatamin ensimmäinen vaimo, mutta Lilith ei suostunut alistumaan Aatamille, koska tiesi heidän olevan yhdenvertaisia luomuksina, ja hän jätti Aatamin, koska tämä ei tajunnut kohdella Lilithiä arvoisellaan tavalla.
Sinänsä en ole KOSKAAN ymmärtänyt alistuvia naisia, mutta onhan se nyt jännä, että sellainen vahvan ja itsenäisen naisen malli itseasiassa tulee jopa Raamatun syntytarinoissa ennen Eevaa!
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Mitä se Aatami sit teki kun ei ainakaan voinu pettää? Kun kerta Lilith jätti sen sian
No mitä nyt miehet tekee. Meni marisemaan isiltä uutta lelua. Ja sai alistuvaisen Eevan.
Äitini olisi varmasti tätä koulukuntaa, joka määkisi, että Lilith syö vauvoja ja on paholainen. Totta kai, koska Lilithin valinnat paljastavat hänen kumppaninsa viat ja vajeet ihmisenä, eikä narsistinen äitini pysty sellaisia itsessään katselemaan, saati myöntämään. Sellaisen ihmisen lapsena on aivan hirveää olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju alkoi mielenkiintoisena, mutta päättyi jälleen kerran Äitihullun psykooseihin. Voit jäädä pyörimään tänne ihan itseksesi, ei hullujen kanssa kannata keskustella.
Miksi kuitenkin keskustelet hänen kanssaan hänen laittamistaan aiheista (joita pidät mielenkiintoisina) siihen asti kun joku kertoo, kenen kanssa keskustelet?
Ei pahalla, mutta ajatuksethan teillä mätsää sitten hyvin. Sopiiko sanat hullu ja psykoottinen myös itseesi, tai pitäisikö sinunkin miettiä, millaisia ajatuksesi oikeasti ovat? Vai huomaatko sinäkin toisten virheet helpommin kuin omat?
Ei minusta voi syyttää vain naisia siitä etteivät laittaneet riittävästi kampoihin. Alkujaan tosiaan naisten jumaluuskultit hallitsivat isossa osaa maailmaa. Sitten tuli kristinuskon levitys ja julmat sodat. Tiesittekö että Notre Damen katedraalikin on rakennettu Isis-jumalattaren temppelin päälle? Tuo ei liity sitten mitenkään siihen inhottavuuteen mikä lähi-idässä nykyisin jyllää, vaan oli aivan oma juttunsa. Patriarkaatti halusi siitäkin voimat joten polkivat ja tuhosivat ja laittoivat katedraalin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lilith oli fiksu ja naisten pitäisi ottaa hänestä mallia. Ei kovin yllättävää tosin että Lilithistä on sittemmin tehty demoni, vampyyrin ja saatanasta seuraava. Miehillehän on aivan järkyttävää jos nainen ei matele maassa joten vahva ja itsenäinen naishahmo pitää mustamaalata kaikin tavoin. :D
ei miehet häntä tehnyt vaan jumala. on muitakin demoneja joita voi ihailla. ihailee myös jotkut itse saatanaakin.
jos haluaa pahuutta ihailla löytyy lukuisia naispuolisia rikollisiakin.
Ihailla pahaa? Mitähän pahaa Lilith oikeasti teki, vai onko hänestä mainittu paha todellakin vain pahojen ihmisten puheita???????? Itse uskon tähän. Sinunlaisesi tekopyhät paskat halusivat vain mustamaalata itselleen hankalana koetun ihmisen, joka sattui olemaan nainen.
Lilith ei suostunut makaamaan selällään jalat levällään, vaan hän halusi olla päällä ja ratsastaa krvällä. Lilithistä tulee lullaby, Lilith aby, Lilith go away.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lilith oli fiksu ja naisten pitäisi ottaa hänestä mallia. Ei kovin yllättävää tosin että Lilithistä on sittemmin tehty demoni, vampyyrin ja saatanasta seuraava. Miehillehän on aivan järkyttävää jos nainen ei matele maassa joten vahva ja itsenäinen naishahmo pitää mustamaalata kaikin tavoin. :D
ei miehet häntä tehnyt vaan jumala. on muitakin demoneja joita voi ihailla. ihailee myös jotkut itse saatanaakin.
jos haluaa pahuutta ihailla löytyy lukuisia naispuolisia rikollisiakin.
Ihailla pahaa? Mitähän pahaa Lilith oikeasti teki, vai onko hänestä mainittu paha todellakin vain pahojen ihmisten puheita???????? Itse uskon tähän. Sinunlaisesi tekopyhät paskat halusivat vain mustamaalata itselleen hankalana koetun ihmisen, joka sattui olemaan nainen.
Lilith ei suostunut makaamaan selällään jalat levällään, vaan hän halusi olla päällä ja ratsastaa krvällä. Lilithistä tulee lullaby, Lilith aby, Lilith go away.
Ei tule :D
Tuossa on taas kerran pienimunaisten miesten toimesta kutistettu Lilithin tarua mieleiseksi, samalla logiikalla, kuin minuakin palstalla kiusaavat tekevät muka oikuttaakseen omaa kyvyttömyyttään ottaa vastuu vioistaan. Kyse on miehelle alisteisena olemisesta, ei mistään sänkypuuhista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju alkoi mielenkiintoisena, mutta päättyi jälleen kerran Äitihullun psykooseihin. Voit jäädä pyörimään tänne ihan itseksesi, ei hullujen kanssa kannata keskustella.
Miksi kuitenkin keskustelet hänen kanssaan hänen laittamistaan aiheista (joita pidät mielenkiintoisina) siihen asti kun joku kertoo, kenen kanssa keskustelet?
Ei pahalla, mutta ajatuksethan teillä mätsää sitten hyvin. Sopiiko sanat hullu ja psykoottinen myös itseesi, tai pitäisikö sinunkin miettiä, millaisia ajatuksesi oikeasti ovat? Vai huomaatko sinäkin toisten virheet helpommin kuin omat?
Mä en ole vähäisimmäkään määrin hullu enkä psykoottinen. On todella outoa, että palstalla ylipäätään kukaan päätyy kirjoittamaan kenestäkään niin. Ilmeisesti sellainen on heill arjesta muuten kovin tuttua.
Ja ylipäätään mekanismi on sama, kuin Lilithin dissaamisessa on käytetty. Nainen ei taivu toisen ihmisen tahtoon (ja hänellä on syynsä, miksei toinen kunnioita niitä?????? Kukaan täälläei omista toisia) jolloin se toinen alkaa levitellä hänestä paskaa ympäristöön nujertaakseen tämän.
Mulla vielä oma äitini kannusti nujertumaan.
Ap
Ihmiset ympärilläni eivät ole koskaan auttaneet, tukeneet tai olleet hyviä minulle. Siis ollessani lilith. Eli kun olen se, josta eivät kaikki voi tykätä.
Ja siis tiedän, että ihmisen pitäisi itsensä not g i v e a f u c k jos joku ei tykkää, mutta en ole voinut, koska en tiennyt etten ole ainoa.
Ap
En ole tavannut sellaista kypsää ja rohkeaa naista, joka ymmärtäisi ja hyväksyisi lilithin kaltaisen käytöksen. Kaikki ovat jotain piilolampaita vähintään, joiden mielestä lilith on paholaisen kanssa liitossa, eivätkä katso, että äh, paskapuhetta, juuri sitä, millä sellaisia kuin Lilith oli yritetään vaientaa, nujertaa ja hiljentää.
Ap
Yritin lainata viestiäsi mutta se ei onnistunut kun halusin vain sanoa ettei tavalliset ihmiset tajua millaista on elää narsistisen äidin kasvatuksessa. Eivät he osaa asettua asemaasi, ymmärtää miksi olet sellainen kuin olet. Siksi saat täällä palstalla niin paljon haukkuja osaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Yritin lainata viestiäsi mutta se ei onnistunut kun halusin vain sanoa ettei tavalliset ihmiset tajua millaista on elää narsistisen äidin kasvatuksessa. Eivät he osaa asettua asemaasi, ymmärtää miksi olet sellainen kuin olet. Siksi saat täällä palstalla niin paljon haukkuja osaksesi.
Mä tiedän, ettei mun pitäisi piitata siitä, mitä joku antivaxx-tasolla oleva sössöttäjä mulle sanoo mun valinnoista ja tekemisistä, mutta se on ollut todella kipeetä, miten minulla ei ole KOSKAAN ollut naisista yhtäkään puolustajaa, tukijaa eikä välittäjää ihmisenä. Osa syynä on justiin se, mitä äitini on mulle tehnyt, eli koittanut polkea mut ihmisenä maahan ja demonisoinut. Lähdepä siinä sitten niillä eväillä ihmisiä eli ystäviä etsimään!
Ap
Äitini ei ole KOSKAAN tukenut minussa sitä, että jos joku satuttaa tai koittaa loukata minua, se ihminen on paha tai huono tai vähintäänkään ei halua itse mennä peilin eteen katsomaan omia vikojaan, vaan yrittää saada ne näyttämään mun vioilta!
Siksi en ole koskaan usklatanut olla piittaamatta siitä, jos joku sanoo minusta mitään pahaa. Olen aina yrittänyt kaivella, että jospa se toinen onkin ns. oikeassa. Koska se oli äitini viesti minulle.
Miettikääpä kiusaajat omalle kohdallenne, jos teidätkin olisi kasvatettu samoin? Joka kerta, kun teistä sanotaan jotain pahaa tai teitä arvostellaan, niin ehei, vika ei ole sanojassa, vaan sinussa? Miltä tuntuisi?
Ap
Ja siis miehistä mä voin sanoa, että miehet ovat mulle pääsääntöisesti kollegoita, vertaisia, kumppaneita, parhaita kavereita, luotettuja, seuranpitäjiä, hyviksiä jne.
Jos joku mies ei uppoa kyseisiin kriteereihin, nou hätä. Emme vain ole sitten tekemisissä. Tai asialliset hommat hoidetaan ja t h a t’ s it.
Ap
Miesvihaajaplösö hakee voimaa vihalleen nyt jostain raamatusta. Seuraavaksi varmaan haet esimerkkejä aapisesta?
Mutta kyllä alan nyt ymmärtää, miksei mulla ole sellaista naisluotettua ollut. Kaikissa on ollut niin paljon sellaista sovinnollista naista tai sellainen tyhjyys siinä kohdassa, missä naisen tulisi tuntea lilithiys nahoissaan.
Ja lilithit eivät taas ole voineet minua löytää, koska en ole itse elänyt lilithin elämää, vaan alistetun ja maahan lyödyn lilithin. Äitini syytä sekin.
Ap
Heh, miesvihaajaplösö :D Mä en vihaa miehiä. Missä olen sellaista sanonut? Ei pidä ottaa itseesi omista vioistasi kuullessaan. Se ei tarkoita, että sinua vihattaisiin, vaikkei sua pidetä täydellisenä. ( = Aatami koitti alistaa. Vika Aatamissa, so what? Kukaan ei ole täydellinen)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Heh, miesvihaajaplösö :D Mä en vihaa miehiä. Missä olen sellaista sanonut? Ei pidä ottaa itseesi omista vioistasi kuullessaan. Se ei tarkoita, että sinua vihattaisiin, vaikkei sua pidetä täydellisenä. ( = Aatami koitti alistaa. Vika Aatamissa, so what? Kukaan ei ole täydellinen)
Ap
Mitään aatamia ei ole ollut olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä alan nyt ymmärtää, miksei mulla ole sellaista naisluotettua ollut. Kaikissa on ollut niin paljon sellaista sovinnollista naista tai sellainen tyhjyys siinä kohdassa, missä naisen tulisi tuntea lilithiys nahoissaan.
Ja lilithit eivät taas ole voineet minua löytää, koska en ole itse elänyt lilithin elämää, vaan alistetun ja maahan lyödyn lilithin. Äitini syytä sekin.
Ap
Mene hoitoon hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitään aatamia ei ole ollut olemassakaan.
Oli tai ei, niin tarina hänestä ON olemassa. Jos et huomannut, niin keskustelu käydään kyseisestä tarinasta. Vai miltä pohjalta tuo lainaamani kirjoittaja voi ajatella minulla olevan miesvihaa? Ajattelin, että tässä ketjussa keskustellun tarinan pohjalta.
Sen osalta kommenttisi on siis täysin aiheeton.
Ap
Paina sormella pitkään sen sanan kohdalla jota halaut lainata ja näkyviin tulee leikkaustyökalut.