Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käly inisi meille vuosikausia siitä, kuinka kasvatamme lapsiamme (tyttö ja poika) liian kovakouraisin ottein, mutta nyt hän on saamassa itse nokilleen!

Vierailija
23.10.2021 |

Lapsia ei saa käskeä, komentaa eikä niille varsinkaan huutaa. Hänellä puolestaan on viisi lasta, joista kaksi vanhinta on jo sijaiskodissa ja myös keskimmäinen oireilee nyt pahasti. (Meillä ei ole mitään tuollaisia ongelmia, rauhalliset ja hyvinkäyttäytyvät 16- ja 14-vuotiaat nuoret, jotka hoitavat hommansa.)

No, kun sitä nätisti hiljaisella äänellä lepertelee vielä teini-ikäisillekin lapsille, niin ihmekös tuo, jos tilanne on riistäytymässä käsistä.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sun unelmissas

Vierailija
2/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi epäselväksi, että miten olet kasvattanut omia lapsiasi. Pelotellut heidät hiljaisiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän tämä teidän kovakourainen kasvatus on pitänyt sisällään? Henkistä ja fyysistä väkivaltaa? Piiskaa, lyömistä, huutamista, alistamista, uhkailua?

Jos näin on, niin käly on ollut koko ajan oikeassa.

Vierailija
4/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näitä tulee olemaan tulevaisuudessa paljon. Lapsia/nuoria joita ei saada ruotuun. Kun eivät ole ikinä tottuneet tottelemaan ketään. Sama mitä tekee niin aina vaan lässynlässynlää. Ei tietenkään seuraamuksia. Lapset pyörittää nykyään vanhempiaan. Ja vanhemmat hyppää niiden pillin mukaan.

Vierailija
5/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi epäselväksi, että miten olet kasvattanut omia lapsiasi. Pelotellut heidät hiljaisiksi?

Jämäkästi, mutta rakkaudella. Omat temppuilunsa on ollut heilläkin, niin kuin oli aikoinaan minullakin ja minun miehelläni. Ei on ehdoton ei, ei niin, että ensin ei, sitten myöhemmin kyllä. Huudettukin joskus on, mutta äärimmäisen harvoin ja vain asiasta ja jos ei uskota vielä kolmannellakaan kerralla. Ja minä en ole koskaan sanonut hänelle mitään hänen lastenkasvatusmetodeistaan, sen sijaan minä sain kuulla sitä ihan meidän kodissammekin. ap

Vierailija
6/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itse ajatellut. Minusta on oikein hyvä ajatus kasvattaa lapset keskustelemalla ja ohjaamalla heitä kehuin ja palkinnoin, ja olen itsekin tuntenut yhden perheen, jossa se mielestäni toimi hyvin. Tosin kyseisen perheen äiti on aivan uskomattoman älykäs, herkkä, ahkera ja vaativa, ja jaksaa kehua ja ylistää aivan väsymättömästi. Lapset ovat menestyneitä ja kaikki taiteessa menestyneitä.

Mutta noin yleensä ottaen tavallisten ihmisten perheissä komentamattomuus ja neuvottelut joka asiasta tekevät lapsista helposti hermoheikkoja erityistapauksia, jotka ahdistuvat hyvin herkästi eivätkä osaa ottaa kritiikkiä tai palautetta vastaan, vaan kaikki rakentavakin kritiikki otetaan henkilökohtaisesti.

Vierailija
7/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän tämä teidän kovakourainen kasvatus on pitänyt sisällään? Henkistä ja fyysistä väkivaltaa? Piiskaa, lyömistä, huutamista, alistamista, uhkailua?

Jo kohta puolet veljen vaimon kakaroista koulu- ym. kodeissa, joo onpa todella oikeassa oleva käly.

Vierailija
8/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo kohta puolet veljen vaimon kakaroista koulu- ym. kodeissa, joo onpa todella oikeassa oleva käly.

Se on eri taito, että osaa pitää suunsa kiinni viranomaisten kanssa. Jotkut eivät opasta lapsiaan lainkaan tässä suhteessa, ja tuloksena saavat tietenkin lastensuojelijat niskaansa. Se bisnes vaatii asiakkaita, ja jos perheessä ei käsketä lapsia pesemään likapyykit perheen kesken, sijoitukseen voi päätyä kuka hyvänsä.

Vierailija
9/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaakasvatus on vitsi menneisyydestä. Nykyään laiskat vahnemmat jotka eivät viitsi pitää rajoja lapselleen, sanoo että heillä on vapaa kasvatus. Oikeesti näillä lapsilla ei ole kasvatusta lainkaan.

Vierailija
10/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sen sun kälysi ja ukkosi veljen kannattaa saman tien pistää kaikki 5 lasta huostaan sinne ne päätyy kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
11/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näitä tulee olemaan tulevaisuudessa paljon. Lapsia/nuoria joita ei saada ruotuun. Kun eivät ole ikinä tottuneet tottelemaan ketään. Sama mitä tekee niin aina vaan lässynlässynlää. Ei tietenkään seuraamuksia. Lapset pyörittää nykyään vanhempiaan. Ja vanhemmat hyppää niiden pillin mukaan.

"Et sä mua määrää!"

" Ei mun tarvi sua totella!"

"Hähää mää potkasen tota päähän !!"

"Jos et anna mitä mä haluun mä alan KILJUMAAAAANNNN !!!"

" Mää lyön sua kohta"

Tules nyt lapsonen tähän niin sanoitetaan vähä sun tunteita joita et osaa näköjään nimetä"

KOPS. Auts.

Vierailija
12/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei rajoja valvo, se ei lapsestaan välitä.

Vierailija
13/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran jatkan vielä, että mieheni kiroilee jonkun verran (rakennustyömies). Käly oli aivan kauhuissaan, kun hän kuuli mieheni päästelevän muutaman ärräpään lastemme kuullen. Ennen kuin kaksi vanhinta "muuttivat ennenaikaisesti" pois kotoa, he olivat alkaneet kiroilla aika paljonkin. Kun kälyni kuuli heidän päästelevän suustaan saatanoita ja perkeleitä, hän alkoi itkeä heidän läsnäollessaan ja rukoili heitä lopettamaan kiroilemisen. ap

Vierailija
14/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nunnamaiset naiset haluavat väen väkisin äideiksi, niin noin siinä helposti käy.

Vierailija
15/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sen sun kälysi ja ukkosi veljen kannattaa saman tien pistää kaikki 5 lasta huostaan sinne ne päätyy kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.

Oletteko tarjonneet kälylle sitä vaihtoehtoa, että hänen lapset voisivat tulla teille huostaan? Olisi kuitenkin tuttu perhe ja rahat pysyisivät perheessä eivätkä menisi kansainväliseen huostaliiketoimintaan.

Vierailija
16/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valamon luostariin koko porukka! Ehkä sinne otetaan lapsiakin. En ole ihan varma.

Vierailija
17/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tarjonneet kälylle sitä vaihtoehtoa, että hänen lapset voisivat tulla teille huostaan? Olisi kuitenkin tuttu perhe ja rahat pysyisivät perheessä eivätkä menisi kansainväliseen huostaliiketoimintaan.

Onko huostaanotoistakin tullut raakaa bisnestä? Missä välissä?

Vierailija
18/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen erään naisen (yh) jolla on 10-vuotias tyttö ja jota äiti ei kehtaa komentaa koska tyttären mieli voi siitä pahastua. Nainen ilmeisesti yrittää lempeällä käytöksellä hyvittää yksinhuoltajuutta tytölle.

Vierailija
19/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tunnen erään naisen (yh) jolla on 10-vuotias tyttö ja jota äiti ei kehtaa komentaa koska tyttären mieli voi siitä pahastua. Nainen ilmeisesti yrittää lempeällä käytöksellä hyvittää yksinhuoltajuutta tytölle.

Niin hukassa noi tollaset "kasvattajat"!

Vierailija
20/87 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nunnamaiset naiset haluavat väen väkisin äideiksi, niin noin siinä helposti käy.

Kun tyhjäpäiset naiset hankkiutuvat äideiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä