Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen neuvoja hyvin kiusalliseen ja vaikeeseen tilanteeseen

Vierailija
26.12.2014 |

Viime vuoden vaihteessa tapasin miehen Rukalla. Ja pitkä tarina lyhyeksi, kumpiki kaivattiin laastarisuhdetta ja semmonen löydettiin toisistamme. Mitään yhteystietoja ei vaihdeltu, se oli vaan semmosta kännihauskaa. Hyvillä mielin kumpiki lähti kotiin sieltä.

Ehkä joku jo arvaa miten kävi, raskaaksihan mää tulin. Ei ollut hajuakaan miehen koko-, saatika oikeasta nimestä joten häneen en kontaktia saanu. Syyskuussa synnytin vauvan jota en missään nimessä hetkeäkään kadu. Jatkuvasti kumminki paino mieltä tää mies, kyllä hänen pitäs saada tietää. Perhe ja ystävät tietty kyseli isästä, mutta minä vaan valehtelin että isä ei halunnu olla tekemisissä lapsen kanssa, nolotti liikaa kertoa totuus. Parhaat ystävät ja sisko tietää kuitenki miten juttu oikeasti menee.

Nyt kumminki monen mutkan kautta, siskon avulla, miehen henkilöllisyys on selvillä. Haluttais ihan hirveenä vaan laittaa hälle viestiä ja kertoa koko homma, mutta oliskohan se liikaa? Miten ihmeessä tämmöstä asiaa voi toiselle kertoa? Kun koko hommasta on pian jo vuosi ja vauvaki on ollut olemassa jo aika kauan. Ihan kauhea olo koko jutusta, älkää tuomitko, neuvot ois paljon kivempia :(

Ja en ole mikään 18 vee neiti näpsäkkä joka paneskelee ympäriinsä. Olin vaan aika heikossa hapessa vuosi sitten. Ja missään nimessä en hommaa kadu, ilman sitä en olis äiti.

Kommentit (670)

Vierailija
381/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkekaan ne helvetin kakkoset perseeseenne! Ei tänne tarvi kakkostella ku keskustelu on jo sivulla vittu 20!

Vierailija
382/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:07"]

Ja en tiedä mistä ihmiset on saaneet käsityksen että mies on Kuusamosta kotoisin, se ei kyllä pidä laisinkaan paikkaansa. Ap

[/quote]

Varmaan sen takia, että Ruka on Kuusamossa.
[/quote]

Mutta edelleenkään missään en oo sanonu että mies olisi Rukalta (=Kuusamosta) kotosin. Ap

Vierailija
384/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toimintasi oli aika itsekästä. Miehen mielipidettä ei kysytty - eipä tietenkään. Ehkä mies ei todellakaan halua olla isä, mitäs sitten? Pakotat hänet maksamaan elarit sun muut jutut, vaikkei hän välttämättä halunnut koko lasta. Itsekästä, ei voi muuta sanoa. Oliko se lapsi ihan pakko pitää?

Vierailija
385/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:32"]Jahas, täällä jaellaan asiaan liittyviä tarinoita, minäpäs läväytän omani pöytään.

Ikää oli 19 vuotta ja himot oli....noh, korkealla. Kauniin nuoren naisen tapasin ja siinähän sitten varpaat sykkyrällä pantiin menemään. Ehkäisy ei käynyt mielen vieressäkään! Siihen aikaan ei vielä Facebookkia ollut joten neiti ilmoitti raskaudestaan kirjeellä kotiin. Olin itse vaan silloin armeijan harmaissa ja kirjeen saanti viivästyi. Pitkä selitys lyhyeksi, naamat vastakkain neidin kanssa oltiin seuraavan kerran vasta paria kuukautta ennen synnytystä. Kauhusta kankea vastaanotin tiedon ja melkein aloin sotilaskarkuriksi. Meinaan teki aika kovasti mieli poistua maasta. 

Oma isäni sitten puhutteli minut niin hyvin että en voinut kun alistua ja alkaa "iskämateriaaliksi" Oksennusta pidätellen olin synnytyksessä mukana ja ekasta sylittelystä en mitään irti saanut. Pelotti vain perkeleesti. Kuitenkin kummasti sitä kasvoi siihen hommaan. Ensin näin vauvaa pari kertaa viikossa ja sitten sitä huomasi että perkules sentään, sitähän toukkaa alkaa ikävöimään jos ei siellä käy useammin. Ensimmäisenä syntymäpäivänä olin jo isämateriaalia, minä, joka tasan vuosi aiemmin olin ollut synnytyksessä oksennus kurkussa ja pää täynnä ajatuksia siitä, kuinkahan nopeasti seuraava lento Aasiaan lähtisi. Lapsuusvuosien ajan minä ja neiti asuimme toistemme naapureita, yhdessä hänet kasvatettiin.

Nyt poikani on jo aikuinen mies. Lapsenkasvatushan oli aika ajoin täysin perseestä, mutta silti poika on parasta mitä minulle on ikinä tapahtunut. Ilman poikaani en olisi tavannut nykyistä vaimoani ja minulla ei olisi tytärtä. Ja en voi kun YLPEYDELLÄ seurata omaa poikaa. Poika teki minusta isän. Siihen hommaan vaan kummasti kasvaa kun on valmis yrittämään.

Toivottavasti Sinun vauvasi isä jaksaa yrittää, se on enemmänkin kuin sen arvoista!

-Mikko
[/quote]

Kiitos että jaoit tän! Mahtava oli kuulla vähän miehen näkökulmaaki vaikka se ei tarkota että lapsen isä samalla lailla ajattelis. Aika näyttää! Ap

Vierailija
386/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 17:20"]Inttämisiin täällä: Miten joku vois vihastua, jos kuulisi että puolisolla on lapsi jostain toisesta suhteesta tai panosta? En tajua yhtään. [/quote] No tietty voi jos pano on tapahtunu suhteen aikana. Mutta jos pano on tapahtunu ennen suhdetta niin sitte suuttuminen on kyllä idioottimaista.

Kyllä minua ainakin suoraan sanottuna vituttaisi, jos joku ressukka olisi päättänyt yksimielisesti pitää lapsen yhden yön panosta ja tulisi vuosien päästä kertomaan ilouutisia pilaten sekä minun että mieheni elämän. Vituttaisi jos tuntematon äpärä perisi osuutensa meidän rakentamasta omakotitalosta. 

En esitä mitään laupias samarialaista täällä. 

Älä huoli, ei se sun osuutta perikään.

Ei pääse lehtolaps perintöön käsiksi!

[/quote]

Jos muita perillisiä (lapsia) ei ole, niin puoliso perii. Jos sitten yllättäen ilmestyykin joku kakara äiteineen joka perii yllättäen kuolleen aviomiehen osuuden talosta niin voi siinä hieman sormi mennä suuhun yhdellä jos toisellakin.

[/quote]Tää perintökiista ei kuulu tähän ketjuun, joten lopetetaan siitä jankkaaminen.Tehkää uusi ketju lehtolapsen perinnöstä tai perinnöttäjättämisestä. Mutta totuus on se että Jeesuksen jälkeen ei ISÄTÖNTÄ lasta ole syntynyt. Ja olipa se lapsen hulttioäiti tehnyt mitä likaisia temppuja ikinä saadakseen jollekin miehelle lapsen, niin lapsi on silti syytön ja on oikeutettu isänsä perintöön. Miehen ei sitävastoin ole pakko panna jokaista vastaan tulevaa naista. Ja näin voi varmistaa ettei "lehtolapsia" pääse syntymään.Turha siinä on uuden vaimon lapselle kitistä. Mieshän se tarinan "konna" on eikä lapsi.

Vierailija
387/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:10"]Minusta toimintasi oli aika itsekästä. Miehen mielipidettä ei kysytty - eipä tietenkään. Ehkä mies ei todellakaan halua olla isä, mitäs sitten? Pakotat hänet maksamaan elarit sun muut jutut, vaikkei hän välttämättä halunnut koko lasta. Itsekästä, ei voi muuta sanoa. Oliko se lapsi ihan pakko pitää?
[/quote]

Olen ehkä sanonut kymmenen kertaa että miehen ei tarvitse osallistua MILLÄÄN tavalla lapsen elämään jos hän ei niin halua. Edes elatusmaksuja en kaipaa, tullaan toimeen ilmankin. Ilmeisesti en ole sitä kuitenkaan tarpeeksi selkeästi sanonu täällä... Ap.

Vierailija
388/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:25"]

Mä en myöskään ymmärrä, miksei ap ole ottanut lapsen isään yhteyttä heti lapsen synnyttyä? Miksei aikaisemminkin, mutta tottakai naisella on oikeus päättää, pitääkö lapsen, isän mielipiteestä huolimatta. Mutta isähän olisi voinut haluta olla mukana lapsen elämässä heti sen synnyttyä. Eli nyt ap otat välittömästi yhteyttä!

[/quote]

no sä et ymmärrä, kun et ole lukenut miten asia meni.

mene siitä äimistelemästä ja lue kirjoitukset...ota selvää... 

Vierailija
389/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tän provon voisi jo haudata. Turha jatkaa tarinointia, ketään jaksa kiinnostaa enää satuilusi. Keksi vaikka jokin uusi, niin mammat saa taas päiväuniinsa uutta matskua. Tämä sitäpaitsi oli aikas laimea provo, kun alkumetreiltä jo sen huomasi. Seuraavaan yksityiskohdat kuntoon, sun muut pikku jutut.

Vierailija
390/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:10"]Minusta toimintasi oli aika itsekästä. Miehen mielipidettä ei kysytty - eipä tietenkään. Ehkä mies ei todellakaan halua olla isä, mitäs sitten? Pakotat hänet maksamaan elarit sun muut jutut, vaikkei hän välttämättä halunnut koko lasta. Itsekästä, ei voi muuta sanoa. Oliko se lapsi ihan pakko pitää?
[/quote]

Olen ehkä sanonut kymmenen kertaa että miehen ei tarvitse osallistua MILLÄÄN tavalla lapsen elämään jos hän ei niin halua. Edes elatusmaksuja en kaipaa, tullaan toimeen ilmankin. Ilmeisesti en ole sitä kuitenkaan tarpeeksi selkeästi sanonu täällä... Ap.
[/quote] Joka tapauksessa, itsekästä. Miksi et ajatellut koko raskauden aikana kertaakaan miehen mahdollista mielipidettä asiaan, haluaako todella että hänellä on lapsi jne?

Vierailija
391/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:10"]

Minusta toimintasi oli aika itsekästä. Miehen mielipidettä ei kysytty - eipä tietenkään. Ehkä mies ei todellakaan halua olla isä, mitäs sitten? Pakotat hänet maksamaan elarit sun muut jutut, vaikkei hän välttämättä halunnut koko lasta. Itsekästä, ei voi muuta sanoa. Oliko se lapsi ihan pakko pitää?

[/quote]

mitä sä hikoot?

nainen halusi pitää lapsen, jota kohdussa kantoi.

lue ap:n kirjoituksia, niin olet kartalla.

varo sydäriä...korkea verenpaine sulla varmaan jo on.

mikä ihmeen keuhkoominen asiasta, josta et ole näköjään ottanut yhtään selvää...lue tekstit ja rauhoitu.

Vierailija
392/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 17:20"]Inttämisiin täällä: Miten joku vois vihastua, jos kuulisi että puolisolla on lapsi jostain toisesta suhteesta tai panosta? En tajua yhtään. [/quote] No tietty voi jos pano on tapahtunu suhteen aikana. Mutta jos pano on tapahtunu ennen suhdetta niin sitte suuttuminen on kyllä idioottimaista.

Kyllä minua ainakin suoraan sanottuna vituttaisi, jos joku ressukka olisi päättänyt yksimielisesti pitää lapsen yhden yön panosta ja tulisi vuosien päästä kertomaan ilouutisia pilaten sekä minun että mieheni elämän. Vituttaisi jos tuntematon äpärä perisi osuutensa meidän rakentamasta omakotitalosta. 

En esitä mitään laupias samarialaista täällä. 

Älä huoli, ei se sun osuutta perikään.

Ei pääse lehtolaps perintöön käsiksi!

Jos muita perillisiä (lapsia) ei ole, niin puoliso perii. Jos sitten yllättäen ilmestyykin joku kakara äiteineen joka perii yllättäen kuolleen aviomiehen osuuden talosta niin voi siinä hieman sormi mennä suuhun yhdellä jos toisellakin.

[/quote]Tää perintökiista ei kuulu tähän ketjuun, joten lopetetaan siitä jankkaaminen.Tehkää uusi ketju lehtolapsen perinnöstä tai perinnöttäjättämisestä. Mutta totuus on se että Jeesuksen jälkeen ei ISÄTÖNTÄ lasta ole syntynyt. Ja olipa se lapsen hulttioäiti tehnyt mitä likaisia temppuja ikinä saadakseen jollekin miehelle lapsen, niin lapsi on silti syytön ja on oikeutettu isänsä perintöön. Miehen ei sitävastoin ole pakko panna jokaista vastaan tulevaa naista. Ja näin voi varmistaa ettei "lehtolapsia" pääse syntymään.Turha siinä on uuden vaimon lapselle kitistä. Mieshän se tarinan "konna" on eikä lapsi.

Perintöasiat kuuluu samaan asiaan!!!

Vierailija
393/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:17"]Ap, tän provon voisi jo haudata. Turha jatkaa tarinointia, ketään jaksa kiinnostaa enää satuilusi. Keksi vaikka jokin uusi, niin mammat saa taas päiväuniinsa uutta matskua. Tämä sitäpaitsi oli aikas laimea provo, kun alkumetreiltä jo sen huomasi. Seuraavaan yksityiskohdat kuntoon, sun muut pikku jutut.
[/quote]

voitko kertoa mullekki ne pielessä olevat yksityiskohdat, ku en niitä millään hoksaa? :-)

Vierailija
394/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on usein tarua ihmeellisempää. Tässä maailmassa on kummia sattumia.

kyllä mun mielestä ihan mahdollisia juttuja noi on. Toki voi olla satua, mutta kyllä noin voi olla oikeestkin.

Vierailija
395/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:10"]Minusta toimintasi oli aika itsekästä. Miehen mielipidettä ei kysytty - eipä tietenkään. Ehkä mies ei todellakaan halua olla isä, mitäs sitten? Pakotat hänet maksamaan elarit sun muut jutut, vaikkei hän välttämättä halunnut koko lasta. Itsekästä, ei voi muuta sanoa. Oliko se lapsi ihan pakko pitää? [/quote] Olen ehkä sanonut kymmenen kertaa että miehen ei tarvitse osallistua MILLÄÄN tavalla lapsen elämään jos hän ei niin halua. Edes elatusmaksuja en kaipaa, tullaan toimeen ilmankin. Ilmeisesti en ole sitä kuitenkaan tarpeeksi selkeästi sanonu täällä... Ap.

[/quote]

Vakuutteluillasi ei ole mitään merkitystä koska voit koska tahansa muuttaa mielesi. Mieheltä ei kysellä mielipidettä tässäkään vaiheessa olit sitten aiemmin luvannut mitä tahansa ja miten monta kertaa tahansa. Voit tehdä jopa kirjallisen lupauksen ja siltikään sillä ei ole mitään merkitystä koska laki ohittaa kaikenmaailman ihmisten väliset sopimukset. Jos nyt vaan hyväksyisit tämän tosiasiana ja jatkaisit eteenpäin.

Vierailija
396/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro! Hän voi sitten päättää onko lapsen elämässä mukana mutta kyllä kai jokainen haluaa omasta lapsestaan olla tietoinen.

Vierailija
397/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä VITTUA? Miten ihmiset voi yläpeukuttaa ja tukea tällasta vittumaista akkaa, joka mahdollisesti vasten miehen tahtoa pänkäisee lapsen maailmaan? Ihan oikeasti, miettikääs akat, jos miehet tulisivat raskaaksi. Haluaisitteko, että teidän mielipdettänne ei otettaisi huomioon ja mies pitäisi lapsen sen kummempia kyselemättä, ja ehkä jopa vaatisi maksamaan elatusmaksuja, vaikka ette olisi halunnut lasta? Ja ylipäätään, ei pelkästään ne elarit, vaan haluaisitteko, että vasten tahtoanne tehtäisiin OMA lapsenne maailmaan, ja nyt sitä pitäisi sitten tavata ja vaikkei tapaisikaan/osallistuisi lapsen elämään millään tavalla, pitää sitä taakkaa sisällä että on olemassa teidän lapsenne? Nämä naiset av:lla eivät yleensä näe omaa napaansa pidemmälle, vaan asenne on tämä: hankkiudutaan vasten miehen tahtoa raskaaksi, ei kerrota mitään puhumattakaan mielipiteen kysymisestä/yhteisestä päätöksestä, ja sitten ei olekaan enää mitään tehtäviasä kun lapsi on jo olemassa. Todella ITSEKÄSTÄ toimintaa!

Vierailija
398/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:10"]Minusta toimintasi oli aika itsekästä. Miehen mielipidettä ei kysytty - eipä tietenkään. Ehkä mies ei todellakaan halua olla isä, mitäs sitten? Pakotat hänet maksamaan elarit sun muut jutut, vaikkei hän välttämättä halunnut koko lasta. Itsekästä, ei voi muuta sanoa. Oliko se lapsi ihan pakko pitää?
[/quote]

[/quote] Joka tapauksessa, itsekästä. Miksi et ajatellut koko raskauden aikana kertaakaan miehen mahdollista mielipidettä asiaan, haluaako todella että hänellä on lapsi jne?
[/quote]

Ajattelin tuota ehkä 10 000 kertaa. Mutta aina päädyin siihen että koska en aio mieheltä mitään vaatia niin minulla on oikeus olla murehtimatta nuita asioita. Tietty silti murehdin. Jos hän ei haluakaan lasta, sitten hän voi jatkaa elämäänsä niinku mitään ei olisi tapahtunutkaan. Vauvan pitämistä en kadu nyt enkä tule ikinä katumaankaan. Ap

Vierailija
399/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:10"]

[/quote]

mitä sä hikoot?

nainen halusi pitää lapsen, jota kohdussa kantoi.

lue ap:n kirjoituksia, niin olet kartalla.

varo sydäriä...korkea verenpaine sulla varmaan jo on.

mikä ihmeen keuhkoominen asiasta, josta et ole näköjään ottanut yhtään selvää...lue tekstit ja rauhoitu.
[/quote] En mä mitään hikoa tai keuhkoa. Kysyin asiallisesti ap:ltä kysymyksiä, ja ei, en aio lukea 20 sivua pitkää keskustelua.

Vierailija
400/670 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:24"]Mitä VITTUA? Miten ihmiset voi yläpeukuttaa ja tukea tällasta vittumaista akkaa, joka mahdollisesti vasten miehen tahtoa pänkäisee lapsen maailmaan? Ihan oikeasti, miettikääs akat, jos miehet tulisivat raskaaksi. Haluaisitteko, että teidän mielipdettänne ei otettaisi huomioon ja mies pitäisi lapsen sen kummempia kyselemättä, ja ehkä jopa vaatisi maksamaan elatusmaksuja, vaikka ette olisi halunnut lasta? Ja ylipäätään, ei pelkästään ne elarit, vaan haluaisitteko, että vasten tahtoanne tehtäisiin OMA lapsenne maailmaan, ja nyt sitä pitäisi sitten tavata ja vaikkei tapaisikaan/osallistuisi lapsen elämään millään tavalla, pitää sitä taakkaa sisällä että on olemassa teidän lapsenne? Nämä naiset av:lla eivät yleensä näe omaa napaansa pidemmälle, vaan asenne on tämä: hankkiudutaan vasten miehen tahtoa raskaaksi, ei kerrota mitään puhumattakaan mielipiteen kysymisestä/yhteisestä päätöksestä, ja sitten ei olekaan enää mitään tehtäviasä kun lapsi on jo olemassa. Todella ITSEKÄSTÄ toimintaa!
[/quote]

Miehen mielipidettä oli vaikea kysyä kun häntä en löytänyt. Ja mitään kustannuksia tai vaivaa tästä ei hälle koidu jos hän itse niin päättää. Haluan antaa vauvalle vaan mahdollisuuden isään. Ja tietty isälle mahdollisuuden vauvaansa. Menee vähän jankkaamiseksi jo. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi