Tarvitsen neuvoja hyvin kiusalliseen ja vaikeeseen tilanteeseen
Viime vuoden vaihteessa tapasin miehen Rukalla. Ja pitkä tarina lyhyeksi, kumpiki kaivattiin laastarisuhdetta ja semmonen löydettiin toisistamme. Mitään yhteystietoja ei vaihdeltu, se oli vaan semmosta kännihauskaa. Hyvillä mielin kumpiki lähti kotiin sieltä.
Ehkä joku jo arvaa miten kävi, raskaaksihan mää tulin. Ei ollut hajuakaan miehen koko-, saatika oikeasta nimestä joten häneen en kontaktia saanu. Syyskuussa synnytin vauvan jota en missään nimessä hetkeäkään kadu. Jatkuvasti kumminki paino mieltä tää mies, kyllä hänen pitäs saada tietää. Perhe ja ystävät tietty kyseli isästä, mutta minä vaan valehtelin että isä ei halunnu olla tekemisissä lapsen kanssa, nolotti liikaa kertoa totuus. Parhaat ystävät ja sisko tietää kuitenki miten juttu oikeasti menee.
Nyt kumminki monen mutkan kautta, siskon avulla, miehen henkilöllisyys on selvillä. Haluttais ihan hirveenä vaan laittaa hälle viestiä ja kertoa koko homma, mutta oliskohan se liikaa? Miten ihmeessä tämmöstä asiaa voi toiselle kertoa? Kun koko hommasta on pian jo vuosi ja vauvaki on ollut olemassa jo aika kauan. Ihan kauhea olo koko jutusta, älkää tuomitko, neuvot ois paljon kivempia :(
Ja en ole mikään 18 vee neiti näpsäkkä joka paneskelee ympäriinsä. Olin vaan aika heikossa hapessa vuosi sitten. Ja missään nimessä en hommaa kadu, ilman sitä en olis äiti.
Kommentit (670)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:31"]"Jos vahinko tapahtuu on naisella oikeus tehdä abortti, päättää siis tulakko vanhemmaksi. Miehellä pitää olla sama oikeus. Miksi ei olisi?" Koska Suomen laki. Sen ovat miettineet sinua viisaammat. [/quote] Laki ei ole enään tätä päivää, kun seksistä tuntemattomien kanssa on yhteiskunnassa tullut arkipäivää. Laki tukee vanhanaikaista ajattelutapaa, joka haluaa pitää seksin avioliitossa. Muutoksia voisi siis tapahtua asian tiimoilta. Mies on näissä asioissa altavastaavana eikä se ole tasa-arvoa. Laki on näin myös huijareiden puolella = naiset jotka tahallaan hankkiutuvat raskaaksi yhdenillan jutuista ja elareita vinkuvat.
[/quote]Eli sinun mielestä MIEHEN kuuluu määrätä naisen kehosta. Kuka tahansa mies sais pakottaa naisen tekemään abortin jos epäilisi, että lapsi on hänen . Aika hurjaa meininkiä. Ja sitten vielä se ,että jos lapsesta pääsee "pelkillä" elareilla, niin vähällä pääsee. Lapsi teetättää paljon vaivaa ja työtä enenkuin on aikuinen ja rahaa palaa varmaan äidiltä moninkertainen määrä elareihin nähden. Ja varmaan harvan naisen haave on tulla yksinhuoltajaksi. Jotenkin nyt tuntuu siltä, että miehet on jostain syystä pakotettuja panemaan naisia raskaaski vaikka eivät haluaisi.Tuntemattomien kanssa ei edelleenkään ole pakko harrastaa seksiä. Se on jokaisen oma valinta jos niin tekee ja siinä on riskinsä .Hullua, että panna pitää saada ristiinrastiin mutta vastuuta ei olis kellään. Yhteiskunnanko ne sinun panot jäljet pitäis kustantaa?
[/quote]
Ei. :D Miehellä kuuluisi vaan olla myös oikeus päättää vanhemmuudestaan. Henkinen abortti eli oikeus päättää ettei halua olla lapsen vanhempi, kun joku tuleva yksinhuoltaja on päättäny olla tekemättä abortin.
Nyt puhun yhdenillanjutuista, joissa omasta mielestäni on hiljainen sopimus siitä, että kyseessä on vain seksi.
[/quote]
Voi helkkari, miten yksinkertainen olla.. :D Onko sulla muita HILJAISIA sopimuksia??? Varmaan ne pitää yhtä hyvin kuin tämä hiljainen sopimus. Miehellä on kyllä keinoja välttää epätoivottuja raskauksia ja ne keinot tietää jo yläasteelainen. On sitten eri asia, ottaako vastuuta omasta elämästään vai sysääkö aina kaiken toisten niskoille. Ne, jotka panevat tuntemattomia ilman itse huolehdittua ehkäisyä: Luotatteko tuntemattomiin noin muutenkin yhtä sokeasti?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 03:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:55"]
Tuollaisille naisille on oma nimityksensä, joka ei ole kovin kaunis...
[/quote]'
Mikä?
[/quote]
Miksi kyselet tyhmiä? Onhan noita nimityksiä paljonkin: huora, lutka, horo, horatsu, ilolintunen jne. jne.
[/quote]Itse olet huora. oikea vastaus on äiti ja se toinen osapuoli on isä.
Miten romanssi jaksaa näin puolen vuoden jälkeen AP?
Painukaa littuun feikkaajat. Olette te niin hauskoja. Not.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:23"]Miten av-mamman suu pannaan, kun yksi kaunis päivä oven taakse pahmahtaa joku lortto ja kertoo miehesi olevan isä vuosien takaisen kännipanon seurauksena? Vieläkö löytyisi ymmärrystä?
[/quote]
Jos jostain kumman syystä joutuisin tilanteeseen niin kyllä, löytyisi ymmärrystä naiselle ja lapselle vaikken iloinen olisikaan, mielestäni lapsi on sellainen asia jota vaan ei VOI pyyhkäistä sivuun ja unohtaa. Kyseessä olisi meidän lasten SISAR ja mielestäni se on iso asia. Tiedän myös että ihmiset on erehtyväisiä ja asiat ei mene aina kuten strömsössä, mieskin voi helposi valehdella siviilisäätynsä jne. Todennäköisyys on sen puolella että lähtis eropaperit vetämään kyllä ja ihan takuuvarmasti en haluaisi koko ukosta kuulla jos vielä kieltäisi vastuunsa tuosta lapsesta. Jos on mennyt mokaamaan niin pitää kantaa vastuunsa. Haluaisin myös olla tukemassa sisarusten suhteen muodostumista ja vastahakoisella ukolla ei olis siihen sananvaltaa.
Tässä aloituksessa nyt kuitenkaan ei tainnut olla sellainen tilanne...
Minä taas olen niin paska ihminen, että jos joku pimu tulisi oven taka penskan kanssa kertomaan, että pani vuosi sitten ukkoni kanssa ja nyt on ihana mussukka syntynyt, käskisin hoitaa asian miehen kanssa. Minulla ei olisi mitään velvollisuutta hoitaa tätä lasta. Jos mies haluaisi alkaa isäksi, niin se olisi hänen ongelma, ei minun. Vituttaisi toki se ylimääräinen rahameno, mikä menisi ruokkoihin. Ja voi se olla, että saisi ukkokin lähteä panonsa kanssa samalla ovenavauksella leikkimään perhe-elämää uuden vauvan kera.
Minä taas olen niin paska ihminen, että jos joku pimu tulisi oven taka penskan kanssa kertomaan, että pani vuosi sitten ukkoni kanssa ja nyt on ihana mussukka syntynyt, käskisin hoitaa asian miehen kanssa. Minulla ei olisi mitään velvollisuutta hoitaa tätä lasta. Jos mies haluaisi alkaa isäksi, niin se olisi hänen ongelma, ei minun. Vituttaisi toki se ylimääräinen rahameno, mikä menisi ruokkoihin. Ja voi se olla, että saisi ukkokin lähteä panonsa kanssa samalla ovenavauksella leikkimään perhe-elämää uuden vauvan kera.
Miten av-mamman suu pannaan, kun yksi kaunis päivä oven taakse pahmahtaa joku lortto ja kertoo miehesi olevan isä vuosien takaisen kännipanon seurauksena? Vieläkö löytyisi ymmärrystä?
av-mammat ymmärtää kaikki asiat...heh.
"Onko abortti tosiaan nykynuorille ihan läpihuuto juttu?Sillä nainen kätevästi hoitaa vahingon pois ja miehet vielä kadehtii naista joka voi näin helposti ratkaista sen tuleeko äidiksi vai ei.Ennen abortti oli henkisesti aika kova paikka naiselle ja saattoi jäädä elinikäinen trauma asiasta.Ei mikään helppo asia.
Vaikka abortti ei liity millään tavalla keskusteluun, niin näille abortin vaahtoavilla ja kannattajille suosittelen ottamaan faktaa abortin vaaroista ja terveysriskeistä. Tietoa löytyy jopa netistä, eikä tarvitse olla edes lääketiett. koulutusta. Abortti ei ole mikään läpihuutojuttu, vaan usein nainen vaarantaa jopa oman henkensä ja terveytensä. Riskit ovat todella suuret. Myös kansainvälistä tutkimustietoa on runsaasti. Abortti ei koskaan ole ehkäisykeino, eikä jälkiehkäisy, vaan sen suorittamiseen vaaditaan aivan muita faktoja, kuin esim. vauva ei ole toivottu isälle tai äidille.