Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Minulla vaihtelee olo siitä että menikö hyvin vai huonosti.
Varmasti johtuu siitäkin, että ei tarkalleen tiedä mitä arvioidaan.
Olin rauhallinen, vastasin, ei jännittänyt jne, mutta oliko se vakuuttavaa.
Viimeisessä kohdassa haastattelija sanoi että tässä tuli hyvin jo kaikkea.
Miksi tulokset tulisi ennen 8.päivää?
Kahdeksas päivä on ymmärtääkseni takaraja kaikille tuloksille, jonka takia ne voivat hyvinkin tulla ennen sitä
Mutta miksi tulisivat? Tulokset siis.
Onko faktaa siitä että tulisivat aiemmin.
Tuskin nyt viikossa tollasta määrää lasketaan.
Eiköhän ohjelmat laske automaattisesti pisteet ja järjestyksen.
No joku ne pisteet sinne ohjelmaan kirjaan.
Konetta ei haastattelijoilla ollut. Vain paperit
Montako haastattelijaa oli aina yhdellä pysäkillä? Oliko pysäkit suullisia vai kirjallisia? Oliko monta kysymystä per pysäkki? Kiitos jos joku jaksaa vastata. Suunnitelmissa hakea joskus varhaiskasvatusta lukemaan.
Yksi haastatteluja, kysymyksiä pysäkillä 1-3 kpl
Vierailija kirjoitti:
Yksi haastatteluja, kysymyksiä pysäkillä 1-3 kpl
Kiitos!
Oliko kukaan monimuoto 1000 + haastiksessa
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi tulisivat? Tulokset siis.
Onko faktaa siitä että tulisivat aiemmin.
Tuskin nyt viikossa tollasta määrää lasketaan.
Viime vuonna tulokset tulivat osalle jo 5.7 alkaen
No eikö se olisi kätevää, että ne joita ei missään nimessä hyväksytä ja ne, jotka ilmanmuuta hyväksytään, niin ne saisi tuloksensa jo nyt. Jos niissä muissa menee kauemmin pohtiessa.
Kuinka paljon noissa merkitsee se mitä vastaa vai enemmän se, millaisen mielikuvan antaa itsestä? Meinaan esimerkiksi tuo kiistelty c-pysäkki. Pitääkö nuorenkin kokemattoman hakijan osata vastata metodeista vai onko tärkeämpää hakijan olemus. Mistä pisteet tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon noissa merkitsee se mitä vastaa vai enemmän se, millaisen mielikuvan antaa itsestä? Meinaan esimerkiksi tuo kiistelty c-pysäkki. Pitääkö nuorenkin kokemattoman hakijan osata vastata metodeista vai onko tärkeämpää hakijan olemus. Mistä pisteet tulevat.
Ei, vaan tapa, jolla vastaa. Noita metodeja harjoitellaan ainakin psykan tutkimuskurssilla.
Tät mäkin oon miettinyt.
Koska kuka tahansa voi luetella ne seitsemän - 20 vastausta aiheeseen, ihan vaan luettelemalla.
Mutta kai siinä jotain muutakin arvioidaan
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin tätä myös. Maksimipisteet 96! Ja esim. mulla oli vaan 3 pysäkkiä. Niin mistähän kaikesta sitä saakaan pisteitä? Ja jos esim. tuo c meni huonosti, niin luulenpa että ei ole sitten asiaa sisälle.
Täällä 1000+ monimuotoon hakija
Käyttäjä5486 kirjoitti:
Täällä 1000+ monimuotoon hakija
Täällä myös ja toisena vaihtoehtona sitten tavan linja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En malta minäkään odottaa tuloksia. Jotenkin tuntuu, että hyvin meni, mutta koska en hakenut ihan tosissani ja olen jo +30v perheellinen työelämässä, niin tulisi todella isot muutokset, jos heittäydynkin yhtäkkiä opiskelemaan. Mieli tekisi, mutta rahatilanne ja arjen pyöritys arveluttaa. Haluaisin pidemmän harkinta-ajan tulosten jälkeen. Siinähän taisi olla vain viikko aikaa päättää, että ottaako paikan vastaan.
Nyt olen varovaisesti alkanut miettiä, että jos ottaisin, niin mitä sitten. En kuitenkaan oikein uskalla heittäytyä suunnittelemaan tulevaisuutta ja tehdä töissä järjestelyjä tms. koska en ole varma, että saanko paikkaa. Töissä taas on tilanne sellainen, että en ole viitsinyt koko hakuprosessista kertoa, paikalleni oli muitakin tulossa ja työni ei ole vakituinen, sitä vaan ketjutetaan vuodesta toiseen.
Joten yhdyn minäkin siihen, että tulisipa jo pikaisesti ne tulokset.Aivan sama tilanne täällä! Mitään ei pysty tekemään/edistämään, kun tulokset eivät vielä ole varmat
Minulla myös aivan sama tilanne, ilman perhettä tosin. Hain maisteriin ja haluan uskoa että voisin tehdä työn ohella, minulla ei ole kiirettä valmistua. Mutta tää, että joutuu jännittämään nyt loma-aikana kun esimieski jo lomalla, että mitä tekee. Syksyä jo töissä suunniteltu, mutta en ole tästä huudellut koska tosiaan se paikka ei ole varma. Jatkuva ressu päällä.
s kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En malta minäkään odottaa tuloksia. Jotenkin tuntuu, että hyvin meni, mutta koska en hakenut ihan tosissani ja olen jo +30v perheellinen työelämässä, niin tulisi todella isot muutokset, jos heittäydynkin yhtäkkiä opiskelemaan. Mieli tekisi, mutta rahatilanne ja arjen pyöritys arveluttaa. Haluaisin pidemmän harkinta-ajan tulosten jälkeen. Siinähän taisi olla vain viikko aikaa päättää, että ottaako paikan vastaan.
Nyt olen varovaisesti alkanut miettiä, että jos ottaisin, niin mitä sitten. En kuitenkaan oikein uskalla heittäytyä suunnittelemaan tulevaisuutta ja tehdä töissä järjestelyjä tms. koska en ole varma, että saanko paikkaa. Töissä taas on tilanne sellainen, että en ole viitsinyt koko hakuprosessista kertoa, paikalleni oli muitakin tulossa ja työni ei ole vakituinen, sitä vaan ketjutetaan vuodesta toiseen.
Joten yhdyn minäkin siihen, että tulisipa jo pikaisesti ne tulokset.Aivan sama tilanne täällä! Mitään ei pysty tekemään/edistämään, kun tulokset eivät vielä ole varmat
Minulla myös aivan sama tilanne, ilman perhettä tosin. Hain maisteriin ja haluan uskoa että voisin tehdä työn ohella, minulla ei ole kiirettä valmistua. Mutta tää, että joutuu jännittämään nyt loma-aikana kun esimieski jo lomalla, että mitä tekee. Syksyä jo töissä suunniteltu, mutta en ole tästä huudellut koska tosiaan se paikka ei ole varma. Jatkuva ressu päällä.
Siis ressi 😁 tosin en käynyt soveltuvuuskokeessa joten eikö nää vois tulla aikasemmin?
Aivan sama tilanne täällä! Mitään ei pysty tekemään/edistämään, kun tulokset eivät vielä ole varmat