Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022

opintoihin joskus
22.10.2021 |

Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?

Kommentteja vaan tulemaan!

Kommentit (1080)

Vierailija
461/1080 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovelluskokeiden tulosten julkaisusta:

Viime vuonna tulokset tulivat "kohde kerrallaan". Yhtenä päivänä saattoi tulla tietyn linjan tulokset. Suurin osa ilmoitettiin kyllä viimeisenä päivänä. Haastattelut tuntuivat helpoimmilta kuin viime vuonna, toki nyt oli itselle helpotus olla kasvotusten, eikä etäyhteydellä.

Tsemppiä meille kaikille odotukseen 💪🏻

Enää en tiedä, kumpi jännittää enemmän; se että jos ei pääse kouluun, vai se että jos pääseekin 😂 herkästi juurtuu työpaikalle.

Vierailija
462/1080 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että tulokset hirveän nopeasti tulevat. Tai paljoa ennen annettua päivää eli 8.7.

Kyllä tässä vielä saadaan odotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1080 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin itse tulosten odottamisen viime vuona heti heinäkuun alussa, koska sitä edellisenä vuona tulokset tuli heti kuun vaihteessa😅. Pitkät oli päivät ja yöt kun tulokset sitten lopulta kilahtivat juuri ehkä päivä ennen viimeiseksi ilmoitettua päivää. Lähtivät tulemaan vielä pohjoisesta alaspäin paikka kerrallaan. Hitto se oli kyllä jännittävää kun juuri tällä palstalla joku ilmoitti, että Lappi oli tullut. Itsellä oli onni matkassa ja nyt olen vuoden jo luokanopettajaksi opiskellut. Tsemppiä kaikille odotukseen!

Vierailija
464/1080 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yleinenkään tule aiemmin? Miten muistelen että viime vuonna yleinen tuli ekojen joukossa, vai muistankohan väärin.. tuntuu vaan ku olin viime vuonna varasijalla että kauan piti odottaa liikkuuko varasijat vielä.

Vierailija
465/1080 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla tullut palkit opintopolkuun osalla yleisen kasvatustieteen osalta? Tulisko yleisen tulokset jo huomenna?

Vierailija
466/1080 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluuks joku avata mitä nää "palkit" on ja tuleeko ne omaan opintopolkuun sille sivulle, jossa on hakemukset? 😁

Vierailija
467/1080 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla on Oulun yleinen kasvatustiede kolmosena ja mulla on näkyny sieltä toukokuun lopusta asti varasijat? Todistuksella tosin

Vierailija
468/1080 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla tullut palkit opintopolkuun osalla yleisen kasvatustieteen osalta? Tulisko yleisen tulokset jo huomenna?

Eipä ole ei

Vierailija
469/1080 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis näkyy vaan Jyväskylän yleisen kohdalla palkit. Oulun yleisen kohdalla ei. Outoa.

Vierailija
470/1080 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla siis näkyy vaan Jyväskylän yleisen kohdalla palkit. Oulun yleisen kohdalla ei. Outoa.

Tulokset tulevat yliopistoista käsin, ei Vakavasta tai Opintopolustakaan (se vain välittää tulokset).

Vierailija
471/1080 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että hain vain vakaan , ja jätin toin yleisen hakematta. Koe meni sen verran hyvin. Soveltuvuuskokeesta ei sitten taas tiedä yhtään, miten ne voi pisteyttää edes niitä kysymyksiä. 

Vierailija
472/1080 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullu nyt itsellä kaikkiin hakukohteisiin koevalinta palkit! Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että yleensä kun nuo on ilmestyny niin on menny 1-2 päivää sen jälkeen kun pisteet tulee näkyviin

Vierailija
473/1080 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun palkit ilmestyivät yleiseen jo eilen, joten ehkä on mahdollisuuksia että tulokset tulisivat jo tänään 😇 tuleekohan sähköpostia heti kun tulokset ovat julkaistu, jos siis pääsee sisälle vai kestääkö siinä hetki?

Vierailija
474/1080 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa että hain vain vakaan , ja jätin toin yleisen hakematta. Koe meni sen verran hyvin. Soveltuvuuskokeesta ei sitten taas tiedä yhtään, miten ne voi pisteyttää edes niitä kysymyksiä. 

Sä voit sit hakea maisteriin uudestaan yleiseen! Vakan pohjalta on suoraan hakukelpoinen siihen.

Vierailija
475/1080 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiskohan olla, että c kohdan vuoksi ei olis tarpeeksi sisäänpääseviä opiskelijoita, jos mentäis normaali systeemillä pisteiden laskussa? Onko se voinut mennä niin huonosti suurimmalla osalla?

No toivottavasti kuitenkin me, jotka osasimme vastata hyvin, saamme siitä täydet pisteet, eikä niin, että kaikki saa vaan "hyväksytty".

Siis mistä tiedät, että olet osannut vastata hyvin?

Tehtävä oli mielestäni yksinkertainen, siinähän piti vain luetella hyviä ja huonoja puolia kahdesta eri tavasta. Ei sen kummempaa. Moni muukin täällä näyttää pärjänneen siinä tehtävässä. 

C- tehtävässä piti pohtia tieteellisen tutkimuksen menetelmiä ja tutkimusasetelmaa, joka esitettiin esimerkissä. Digi- ja perinteisten kirjojen vertailu meni sivupolulle, johon moni vastaaja harhautui ja johti pisteiden romahdukseen

Vierailija
476/1080 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, yleinen, maisteri - ei näy kyllä palkkeja tai oikein mitään muutakaan 😁

Vierailija
477/1080 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun yleiseen on tänään ilmestyny palkit.

Vierailija
478/1080 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa katosi kaikista alemmista hakutoiveista varasijat, voisiko enteillä että on tullut hyväksytyksi?!

Vierailija
479/1080 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääse ollenkaan opintopolkuun! Herjaa vain että päivitä sovellus. Onko tämä just me vai ihan yleinen ongelma? Itsehän kuvittelen että sielä niitä tuloksia nyt laitellaan paikoilleen :D

Eihän selaimella mentäessä edes ole mitään sovellusta mitä päivittää. Vai voisko se viitata verkkopankkisovellukseen?

Vierailija
480/1080 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkyy kaikkien hakukohteiden kohdalla että "Opiskelijavalinta kesken". Myös sen, jossa en päässyt sähköpostin mukaan Vakavaa pidemmälle. Onko teillä muillakin näin?