Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Oulun yleisen tulokset on tullu opintopolkuun
Alimmat hyväksytyt pisteet oulun yleiseen tällä hetkellä 80.17
Helsingistäkin yleinen
(meitsi pääsi!!)
Vierailija kirjoitti:
Helsingistäkin yleinen
(meitsi pääsi!!)
Onnea, onnea!
Paljonko pisteet ja rajat?
Mulla lukee vain, että "opiskelijavalinta kesken".
Turun yleiset tulokset oli tullu.. mahtaakohan olla mitään mahiksia päästä varasijalta 136😭
Onko tietoa tuleeko noi yleisen tulokset aina näin paljon aikaisemmin verrattuna muihin kasvatustieteiden paikkoihin? Nimimerkillä täällä jännäillään pääseekö kouluun vai ei ...
Vierailija kirjoitti:
Turun yleiset tulokset oli tullu.. mahtaakohan olla mitään mahiksia päästä varasijalta 136😭
Ei ikävä kyllä ole. :( Yleiseen on vaikeampi päästä kuin opettajaksi, eikä se pääsääntöisesti ole opettajaksi haluavien varavaihtoehto. Jonkin verran siellä voi olla opettajaksi pääseviä sisällä nyt, mutta ei noin paljoa.
varasijalla 10, piste-ero sisäänpääsyyn alle 0,5.
ARGHHHHHHHHH!!
tuo on niiiiin s***tanasta olla varasijalla. Oon toiskertalainen joten tuskin 10 sijaa siirtyy. Yksi tehtävä enemmän kuin olisi mennyt oikein niin sisällä oltain. V****!!
Vierailija kirjoitti:
Helsingistäkin yleinen
(meitsi pääsi!!)
Jee!! Tervetuloa! T. Viime vuoden yleisen fuksi
Hitsiläinen. Olen toiskertalaisena ekalla varasijalla valintakokeen kautta yleiseen kasvatustieteeseen.
Pahoin pelkään että kun paikkoja on niin vähän jaossa että olisi todella onnekasta jos joku paikan saaneita ei sitä ottaisi.
Niin lähellä!! Mutta ei kuitenkaan. Jännäksi käy!
Jos opiskelen varhaiskasvatuksen kandiksi ja/ tai maisteriksi ja myöhemmin haluaisin luokanopettajaksi, mitä vaihtoehtoja on opiskelun suhteen. Tarkoitan, että pitääkö käydä lisäksi erikseen kokonaan luokanopettajan kandi+maisteri vai pääseekö vähemmällä opiskelulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa että hain vain vakaan , ja jätin toin yleisen hakematta. Koe meni sen verran hyvin. Soveltuvuuskokeesta ei sitten taas tiedä yhtään, miten ne voi pisteyttää edes niitä kysymyksiä.
Sä voit sit hakea maisteriin uudestaan yleiseen! Vakan pohjalta on suoraan hakukelpoinen siihen.
juu voin jos pääsen vakaan sisään,. mutta tässähän mä itken nyt tyhmyyttäni. Todennäköisesti olisin päässyt lukemaan yleistä, mutta toi vakan soveltuvuuskoe on ihan arpapeliä- ja tuntuu etten siinä ollut mitenkään loisteliasta kärkeä. Todennäköisesti jään nyt ilman opiskelupaikkaa kokonaan :( Mä laitoin Vakan kaikkiin yliopistoihin Helsingistä Ouluun . Olisi pitänyt siis laittaa yleinen tai joku muu johon pääsee sisään pelkällä Vakava kokeella. Jos toi vakaope olisi sittenkin se mun juttu , niin siinä opintojen rinnalla olisin voinut jatkaa keikkailemista ja yrittänyt vaihtaa OKL puolelle myöhemmin.
Toisaalta jos ihminen on näin tyhmä, niin kai sitä sietääkin jäädä ilman oppiaspaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos opiskelen varhaiskasvatuksen kandiksi ja/ tai maisteriksi ja myöhemmin haluaisin luokanopettajaksi, mitä vaihtoehtoja on opiskelun suhteen. Tarkoitan, että pitääkö käydä lisäksi erikseen kokonaan luokanopettajan kandi+maisteri vai pääseekö vähemmällä opiskelulla?
Tarvitset luokanopettajan monialaiset (60 op) sekä kasvatustieteen maisterin (120 op) opinnot.
Paljonko yleiseen on ollu rajat eri kaupungeissa? Rolloon ei oo vielä tullu tuloksia nii mietityttää että riittääköhän omat pisteet sinne pisteitä sain 69.
Mites kun kuullut että monet hakee vakaan, kotitalouteen tai käsityöhön opettajaksi jotta olisi helpompi päästä sisään ja vaihtaa myöhemmin luokanopeksi. Niin viekö nämä "vaihtajat " sitten ensisijaisesti näihin esim vakaan hakeneilta mahdollisuuksia?
Joo. Vakavatuloksia ei ole päivitetty sinne ollenkaan, joten siksi yleisen tuloksia ei ole vielä tullut. Eikä myöskään hylkyjä niistä, missä ei ole päässyt sovareihin.