Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö loskaa esiinny muualla kuin Suomessa vai miksei tälle kelille ole keksitty kunnon jalkineita

Vierailija
21.10.2021 |

?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei suositelkaapa jotain Crocs-tyyppisiä kevyitä ja lämpimiä kenkiä! Ei Rapalan pilkkisaappaita, ne on liian kuumat. Joku vastaava. Mielellään sellainen, jossa koko varsi on vedenpitävä. Ei tarvitse olla kovin pitkä varsi, mutta jonkin verran vartta kaivataan. Ei nauhoja, nauhanrei'istä tulee läpi. Lähinnä ulkoiluun ja tallitöihin, ei tarvitse olla fiksun näköinen.

Hevostarvikekaupoista löytyy myös vuorillisia tallikenkiä. En ole talleilla pyörinyt vuosiin, mutta kengät ovat edelleen pihahommissa käytössä.

Niissä on nauhat!

Vierailija
62/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei suositelkaapa jotain Crocs-tyyppisiä kevyitä ja lämpimiä kenkiä! Ei Rapalan pilkkisaappaita, ne on liian kuumat. Joku vastaava. Mielellään sellainen, jossa koko varsi on vedenpitävä. Ei tarvitse olla kovin pitkä varsi, mutta jonkin verran vartta kaivataan. Ei nauhoja, nauhanrei'istä tulee läpi. Lähinnä ulkoiluun ja tallitöihin, ei tarvitse olla fiksun näköinen.

Miten olis ihan Crocsin kumisaappaat?

Tai jotkut muut lyhytvartiset, esim. Hait. (mulla on lyhytvartiset Hait talviversiona ja toimivat hyvin myös kesällä)

Lämpimämmät kuin Crocsin kumisaappaat! Mulla on jo sellaiset, ne eivät ole tarpeeksi lämpimät märkään talvikeliin. Tähän vuodenaikaan ovat hyvät.

Niin, ja Hait ei passaa mun jalkaan. Liian raskaat. Mulla oli semmoiset, mutta annoin äidilleni.

Sorelit? Näissä on aika isot koot mun mielestä, joten ottaisin kokoa pienempänä. Varsi on vahattua kanvasta, että vettäpitävä.

Mulla oli sellaiset, ne on tosi raskaat. Etsin  kevyitä kenkiä.

LaCrossen kumisaappaat (niitä saa city-ystävällisinä malleina pääasiassa) ovat tosi kevyet, pohjissa on kunnon iskunvaimennus ja hyvä istuva lesti. Kävelin eilen 10 kilsan lenkin omillani eikä jalat olleet yhtään väsyneet tai rasittuneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevostarvikekaupoista löytyy myös vuorillisia tallikenkiä. En ole talleilla pyörinyt vuosiin, mutta kengät ovat edelleen pihahommissa käytössä.

Niissä on nauhat!

esim. näissä ei ole https://www.hankkija.fi/Hevoset_ja_lemmikit/ratsastaja/ratsastussaappaa…

Vierailija
64/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo Ice bugin kitkakengät käytössä, koska mun jalat palelee helposti. Nää menee koko talven lokakuusta sinne maalis-huhtikuuhun. Eikä tarvii pelätä kaatumista edes peilijäällä. Kaatosateessakaan vesilammikoissa ei oo kastunut sukat ja varpaat pysyy lämpiminä. Ulkoilen joka päivä säässä kuin säässä vähinttän pari tuntia.

Hintavat mutta laadukkaat. Ja kestäneet jo monta vuotta moitteettomina.

Vierailija
65/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorelliset talvikumpparit ovat oiva jalkinevalinta loskakeleille. Ei kastu sukat eikä palellu varpaat.

Vierailija
66/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorelliset talvikumpparit ovat oiva jalkinevalinta loskakeleille. Ei kastu sukat eikä palellu varpaat.

Kumpparit on kyllä usealle liian avarat ollakseen hyvät pidempään liikkumiseen. Ne ovat usein liian väljät nilkasta, ja pohjamateriaaleissakon on toivomisen varaa. Lisäksi moni ei halua kulkea kaupungilla kumisaappaissa. Mutta hyvä valinta varmasti, jos siltä itsestä tuntuu. Mulla kumpparit on jalassa oikeastaan vain jos olen suolla tai putsaamassa järvenrantaa mökillä.

Vierailija
67/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpparit on kyllä usealle liian avarat ollakseen hyvät pidempään liikkumiseen. Ne ovat usein liian väljät nilkasta, ja pohjamateriaaleissakon on toivomisen varaa. Lisäksi moni ei halua kulkea kaupungilla kumisaappaissa. Mutta hyvä valinta varmasti, jos siltä itsestä tuntuu. Mulla kumpparit on jalassa oikeastaan vain jos olen suolla tai putsaamassa järvenrantaa mökillä.

Oletko katsonut nykyistä hyvin monipuolista kumpparitarjontaa? Saatavilla on (mielikuviesi?) perusnokialaisen lisäksi vaikka mitä kaupunkikäyttöön sopivia, siroja ja kenkämäisiä malleja. On maihareilta näyttäviä ja erilaisia katseenkestäviä nilkkureita, monissa eri värivaihtoehdoissa. On muuten pitävät pohjatkin, ei tarvitse pelätä liukastelua. 

Vierailija
68/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyitä lämmin vuori saappaita todellakin kaipaan. Minun on vaikea löytää mitään saappaita tai kenkiä, joissa olisi matala kanta, olisivat pehmeät ensi askeleelta, pyöreä kärki, kapea lesti ja väri vaalean harmaa. Räikeitä värejä tai mustaa en käytä.

Palladiumilla voisi olla, mutta eipä vaan ole. Johtuu kai korona ajasta.

Vierailija
69/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut nykyistä hyvin monipuolista kumpparitarjontaa? Saatavilla on (mielikuviesi?) perusnokialaisen lisäksi vaikka mitä kaupunkikäyttöön sopivia, siroja ja kenkämäisiä malleja. On maihareilta näyttäviä ja erilaisia katseenkestäviä nilkkureita, monissa eri värivaihtoehdoissa. On muuten pitävät pohjatkin, ei tarvitse pelätä liukastelua. 

Mä linkkasin tuonne kakkossivulle zalandon kumisaapasvalikoiman. Siellä on melko paljon "katu-uskottavia" kumppareita, enimmäkseen nilkkurimallisena.

Vierailija
70/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyitä lämmin vuori saappaita todellakin kaipaan. Minun on vaikea löytää mitään saappaita tai kenkiä, joissa olisi matala kanta, olisivat pehmeät ensi askeleelta, pyöreä kärki, kapea lesti ja väri vaalean harmaa. Räikeitä värejä tai mustaa en käytä.

Palladiumilla voisi olla, mutta eipä vaan ole. Johtuu kai korona ajasta.

Retkeilyvarusteita myyvissä liikkeissä voi olla saappaita näillä spekseillä, esimerkiksi Partioaitta ja Scandinavian Outdoor store ja Outnorth. 

Vierailija
71/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen ostaan kotimaiset kengät jotka pitää vettä. Onhan näitä kenkiä kaupat pullollaan , mitä ap horisee?

Minulla on useammatkin muka vedenpitävät Goretex-juoksukengät, mutta ei tarvita kuin kevyt tihkusade niin vesi menee läpi ja loska menee jopa pohjasta läpi.

Vierailija
72/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kumpparit ovat ainoat joissa jalat pysyvät kuivana, mutta ne eivät heikosti jalkaa tukevina oikein sovellu pidemmille kävelyretkille.

Vierailija
73/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Canada boots - ne on kehitetty siihen, että jalkakäytäviä ei aurata vaan kaikki lumi suolataan.

Vierailija
74/88 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa Canada boots - ne on kehitetty siihen, että jalkakäytäviä ei aurata vaan kaikki lumi suolataan.

Sen suolasohjon takia näissä on aina tuo kumi- tms alaosa:

https://www.sorel.fi/FI/p/womens-joan-of-arctic-snow-boot-1855131.html

Vierailija
75/88 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kengillä se tuntuu raskaalta.

Vierailija
76/88 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankkasaappaiksi kutsutaan rapakon takana :)

Vierailija
77/88 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalavartiset kumpparit kuten Hait ovat hyvät?

Vierailija
78/88 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmoiset lasten "city"kumpparit, joissa on hyvä, pitävä pohja ja pitkät varret. Joskus ostin kirpparilta 50 sentillä ja hyvät on olleet. Kylmemmällä laittaa alle villasukat, niin pysyy jalat lämpiminä.

Vierailija
79/88 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivana jalat saa kyllä pysymään mutta tuossa tarpominen on raskasta ja vaikeaa.

Polkupyörissä sentään on tapahtunut kehitystä ja saatu läskipyörät joilla tällaisissa olosuhteissa polkeminen on helppoa.

Kumpparit keskitty ajat sitte,niitä vaan ei haluta käyttää.

Ja jos kävely tuntuu raskaalle niin  omaa kuntoa voi prantaa ja laihduttaa.

Aika heikossa hapessa saa olla jos pikku loskassa kävely raskasta.

Vierailija
80/88 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorelit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä