Eikö loskaa esiinny muualla kuin Suomessa vai miksei tälle kelille ole keksitty kunnon jalkineita
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei suositelkaapa jotain Crocs-tyyppisiä kevyitä ja lämpimiä kenkiä! Ei Rapalan pilkkisaappaita, ne on liian kuumat. Joku vastaava. Mielellään sellainen, jossa koko varsi on vedenpitävä. Ei tarvitse olla kovin pitkä varsi, mutta jonkin verran vartta kaivataan. Ei nauhoja, nauhanrei'istä tulee läpi. Lähinnä ulkoiluun ja tallitöihin, ei tarvitse olla fiksun näköinen.
Miten olis ihan Crocsin kumisaappaat?
Tai jotkut muut lyhytvartiset, esim. Hait. (mulla on lyhytvartiset Hait talviversiona ja toimivat hyvin myös kesällä)
Lämpimämmät kuin Crocsin kumisaappaat! Mulla on jo sellaiset, ne eivät ole tarpeeksi lämpimät märkään talvikeliin. Tähän vuodenaikaan ovat hyvät.
Niin, ja Hait ei passaa mun jalkaan. Liian raskaat. Mulla oli semmoiset, mutta annoin äidilleni.
Sorelit? Näissä on aika isot koot mun mielestä, joten ottaisin kokoa pienempänä. Varsi on vahattua kanvasta, että vettäpitävä.
Mulla oli sellaiset, ne on tosi raskaat. Etsin kevyitä kenkiä.
Vaelluskengät pitää vettä kirpputorit myy uutena 70€ . Sitten jokasään saappaat päällinen kumia ja kumisaappaat villasukka . Talvikengät missä kumia paksu pohja ja ihanaa että alkaa taas synkkä kausi . Ylimieliset aavikkosudet rauhoittuu .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpimämmät kuin Crocsin kumisaappaat! Mulla on jo sellaiset, ne eivät ole tarpeeksi lämpimät märkään talvikeliin. Tähän vuodenaikaan ovat hyvät.
Jospa ostat numeroa suuremmat crocsit ja laitat villasukat sisään. Jo tarkenee.
Jos olette pienikätisiä, niin tässä hyvä pirkkaniksi: sateella pyörällä ajaessa kädet saa hyvin suojaan lasten isoimman koon kurarukkasilla! Löysin sellaiset, jossa ei ole mitään kuvaa tai logoa, hyvin toimii ja lähes katu-uskottavan näköisetkin (mustat).
Suunnistajan kumisaappaat on hyvät, kevyet ja hyvä jurmuinen pohja, Partioaitasta.
Hai saappaat villasukka ja voi ostaa pohjallisen jos tuntuu viileältä. Värilliset hait piristää tuomalla väriä . Rukka sadetakki toimii hyvin raekuuroilla. Kirppikset myy käytettyä jos ei ole rahaa ostaa uutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen ostaan kotimaiset kengät jotka pitää vettä. Onhan näitä kenkiä kaupat pullollaan , mitä ap horisee?
Kuivana jalat saa kyllä pysymään mutta tuossa tarpominen on raskasta ja vaikeaa.
Polkupyörissä sentään on tapahtunut kehitystä ja saatu läskipyörät joilla tällaisissa olosuhteissa polkeminen on helppoa.
No, ainakin ostamani kengät on TOSI kevyet ,se onko jalka raskas on eri asia.
Villasukat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vaihtoehto, mutta sellainen kokemus, että kun tallitöissä kävelee paljon, niin monet sukat päällekkäin rullaantuvat. Mä toki käytän jo näillä keleillä kaksia sukkia niissä Crocsin kumppareissa.
Kura vaatteita näkyy kirppiksellä hyvin myynnissä. Lasten saappaita . Villasukkia on vaikeampi löytää. Toreilta.
Ne vanhat kuluneet talvikengät voi käyttää loppuun kura aikana että antaa lipsuttaa vaan . Mokka imee vettä mutta nahka pitää sitä aika hyvin.
Kotosalla menettelee Kontiosaappaat, muttei niillä kauppaan lähdetä.
Pahin ongelma on maalis-huhtikuulla, kun aamusta on pakkasta ja pakkaskengät vedetään jalkaan. Iltapäivällä kotiin lähtiessä onkin sohjoa runsaasti eli kengät kastuvat. Pitää kai jotkin kumpparinilkkurit laittaa ostoslistalle?
Mutta kaipaan myös ammattilaisilta kenkäsuunnittelijoilta jotain ratkaisua asiaan. Saa olla nätitkin.
Mulla ainakin on hyvät nahkaiset eräkäyttöön suunnitellut maiharit. Niistä kun pitää huolta kestävät useamman vuoden. Ja pitävät jalat kuivana ja lämpimänä. Pohjassa myös hyvä pito.
Vierailija kirjoitti:
Villasukat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vaihtoehto, mutta sellainen kokemus, että kun tallitöissä kävelee paljon, niin monet sukat päällekkäin rullaantuvat. Mä toki käytän jo näillä keleillä kaksia sukkia niissä Crocsin kumppareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei suositelkaapa jotain Crocs-tyyppisiä kevyitä ja lämpimiä kenkiä! Ei Rapalan pilkkisaappaita, ne on liian kuumat. Joku vastaava. Mielellään sellainen, jossa koko varsi on vedenpitävä. Ei tarvitse olla kovin pitkä varsi, mutta jonkin verran vartta kaivataan. Ei nauhoja, nauhanrei'istä tulee läpi. Lähinnä ulkoiluun ja tallitöihin, ei tarvitse olla fiksun näköinen.
Tai jotkut muut lyhytvartiset, esim. Hait. (mulla on lyhytvartiset Hait talviversiona ja toimivat hyvin myös kesällä)
Niin, ja Hait ei passaa mun jalkaan. Liian raskaat. Mulla oli semmoiset, mutta annoin äidilleni.
Sorelit? Näissä on aika isot koot mun mielestä, joten ottaisin kokoa pienempänä. Varsi on vahattua kanvasta, että vettäpitävä.
Rustasta just ostin kevyet vuorelliset kumpparit. Olivat edulliset ja on lämpimät. Ostin pinkit. Puuilossa on vastaavan tyylisiä myös.
https://www.puuilo.fi/haghus-lamposaapas-eva-koko-43-lyhyt?gclid=EAIaIQ…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää vois olla vastaus tähän ongelmaan! Kiitos! Pitää vain katsoa, missä noita myydään, että pääsen sovittamaan.
Osaako joku kutoa sukkia myyntiin . Toreilla on ollut 20€ pari niin osa koirankarvoista mutta meillä on ollut tapana lampaan villasta niitä kutoa . Ehkä 5-10€ olisi oikea hinta aito villasukalle kuitenkin jos ajattelee pienituloisia. Villahanskoja saa henkkamaukka tosi edullisia. Vanhukset varmaan kaipaa villasukkia . UFF kirppiksellä näkyy olevan lasten kumisaappaita ja luistimia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rustasta just ostin kevyet vuorelliset kumpparit. Olivat edulliset ja on lämpimät. Ostin pinkit. Puuilossa on vastaavan tyylisiä myös.
https://www.puuilo.fi/haghus-lamposaapas-eva-koko-43-lyhyt?gclid=EAIaIQ…
Nuo on just samaa kuin ne Rapalan pilkkisaappaat. Kaikille muille ketjua selaaville tiedoksi, että jos tarvitaan tosi lämmintä ja kevyttä kenkää, niin nuo kannattaa hommata. Tähän mun tallityöongelmaan nuo eivät käy, koska ne ovat liian kuumat just siihen hommaan – siinä kun ollaan paljon myös sisällä tallissa, missä toki ei ole yhtä lämmintä kuin talossa, mutta kuitenkin useampi plusaste.
Vierailija kirjoitti:
Hevostarvikekaupoista löytyy myös vuorillisia tallikenkiä. En ole talleilla pyörinyt vuosiin, mutta kengät ovat edelleen pihahommissa käytössä.
Jaa, viimeks tänä aamuna.