Nyt riitti! Presidentti ei halua kärjistää kärhämää rokotettujen ja rokottamattomien välillä mutta teki sen nyt erittäin selvästi!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008347999.html
”Koronarokotekriittiset käyvät kiivasta keskustelua sosiaalisessa mediassa ja lähettelevät tulikivenkatkuisia viestejä rokotteiden puolestapuhujille.”
Rokotekriittiset on lähinnä puolustautuneet!
Ihan omassa elämässäkin tämä on niin, itse yritämme elellä ihan rauhassa emmekkä piinaa muita mielipiteillämme, tai tenttaa rokotustilannetta, mutta rokotteet ottaneet eivät jätä rauhaan!
Kommentit (1210)
On minulla rokottamattomana melkoiset ihmevoimat, joista en vielä vuosi sitten ollut tietoinenkaan. Oleskelen pääasiassa kotona, käyn pari kertaa viikossa ruokakaupassa ja metsälenkillä. Kertaakaan en ole käyttänyt terveyspalveluja tänä vuonna. Median perusteella olen mm.
- saanut hyvinvointivaltio Suomen koko terveydenhuollon polvilleen/romahtamispisteeseen
- syyllinen siihen, että rokotettuja kuolee
- syyllinen siihen, että rokottamattomia kuolee
- syyllinen siihen, että rajoitukset jatkuvat
- syyllinen rajoitusten aikaansaamiin talousvaikutuksiin
- syyllinen kulttuuri- ja matkailupalvelujen alasajoon
- syyllinen rajoitusten aikaansaamiin muihin terveys- ja psykososiaalisiin ongelmiin
- syyllinen plandemian jatkumiseen
Nyt täytyy kyllä todeta että Niinistö puhuu aivan päinvastaista. Rokottamattomia tässä lähinnä kyllä vainotaan ja puhutaan todella syyttävästi, mm. piispa, miksi lehdistö päästää tällaista vihapuhetta esiin??Ensin hoidetaan valtiovallan taholta koko korona äärettömän huonosti ja vastuuttomasti, siellä se VASTUU ja VALTA on. Ihan turha syyttää kansalaista ja laittaa vastuu yksittäisen kansalaisen niskoille. Ihan käsittämätöntä.
Outoa on myös puhe että rokottamattomat on tehneet itsestään panttivankeja. Ei ole nyt presidentiltä normaalia puhetta, ottaen huomioon että kaikki eivät voi ottaa rokotetta vaikka haluaisivat. Myös salaliittoteoriaan oli todella outo tai kommentointi Niinistöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteella sinäkin saat ikuisen elämän❤️
Ebha ottelee tuota, vaan vapautta. Rokotteella saan vapaamman elämän. Toisten rokkotteilla avatun yhteiskunnan.
Rokotteella saa "vapaamman" elämän vain vähäksi aikaa kunnes joutuu ottaa seuraavan ja taas seuraavan ja taas ja taas ja taas jne. Kunnes huomaa että minuahan määrätään koko ajan.
Joka tapauksessa minua määrätään koko ajan. Vaikka siinä, miten lujaa saan ajaa autolla ja milloin minkäkinlaisilla renkailla, mihin kellonaikaan saan ostaa olutta,...
Rokotteen ottaminen oli aika vähäpätöinen tapahtuma. Ei minun elämääni paljon hetkauttaisi, jos joutuisin vaikka kolme kertaa vuodessa sen toistamaan. Paljon raskaampiakin velvollisuuksia on; vaikkapa töihin herääminen useimpina aamuina viikosta.
Töissäkäynti on ollut tähänkin asti vapaaehtoista ja siitä maksetaan vai maksetaanko sulle rokotteesta. Ämpäri tai kaksi ?
Ei ollut ämpäreitä jaossa, oli vain rokote, kun sen otti ajallaan.
Ämpäreitä tarvitaan nyt, että saataisiin teistä edes yksi ottamaan rokote ämpärin kiilto silmissä. Tietysti työssäkäynti on vapaaehtoista ja te rokotevastaiset olette toden totta valinneet olla käymättä töissä ja olla ottamatta rokotetta, nämä kaksi asiaa tuntuvat kulkevan käsi kädessä!
Vierailija kirjoitti:
Sauli on tolkun ihmisten presidentti!
Niin ja jakelee altistuneena haastatteluita? Entä jos toimittaja sairastuu? Kipin kapin sinne omaehtoiseen eristykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä niin käy, että kohta ihan oikeasti rokottamattomat tukkivat terveydenhuollon, mutta ei Koronan takia vaan mielenterveyspuolella alkaa olla ruuhkaa kun valtionjohto lietsoo meidät totaaliseen paniikkiin ja masennukseen.
Ja voin kertoa, että sellainen ihminen on yhteiskunnalle kallis ja vaarallinen, paljon pahempi kuin koronapotilas kuumeen ja kurkkukivun kanssa.
Eikö media oikeasti tajua, että kohta räjähtää? Joku hullu ei enää kestä yhtään enempää ja ottaa oikeuden omiin käsiinsä tämän lietsonnan seurauksena? Ihmisten mielenterveys kärsii tästä jatkuvasta vainoamisesta, TÄÄLLÄ EI EDELLEENKÄÄN ole ruumispinoja kadulla ja muutaman kymmenen potilaan takia monta SATAA tuhatta ihmistä vainotaan jokapäivä, joka mediassa.
Toivoisin, että näette tämän hulluuden.
No onhan se hulluus jo nähty. Rokotevastaiset menevät kouluihin ahdistelemaan lapsia ja henkilökuntaa. He vainoavat yrittäjiä ja näiden perheitä. Olet ihan oikeassa, rokotevastaiset ovat valmiita vaikka miten idioottimaisiin tempauksiin uuden amerikkalaisen uskontonsa nimissä.
Näkee myös viesteistä, että täällä on suurin osa työttömiä rokotevastaisia!
Ei ole muuta tekemistä kuin hokea oman lahkonsa mantraa, edes ymmärtämättä perusasioita!
Mitä itse teet täällä keskellä päivää? Oletko sinäkin kahvitauolla?
Olen etätöissä ja tietysti on välillä rentouttavaa kurkata, että mitä tänne kuuluu.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa Tässä tapauksessa rokottomattomat !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä niin käy, että kohta ihan oikeasti rokottamattomat tukkivat terveydenhuollon, mutta ei Koronan takia vaan mielenterveyspuolella alkaa olla ruuhkaa kun valtionjohto lietsoo meidät totaaliseen paniikkiin ja masennukseen.
Ja voin kertoa, että sellainen ihminen on yhteiskunnalle kallis ja vaarallinen, paljon pahempi kuin koronapotilas kuumeen ja kurkkukivun kanssa.
Eikö media oikeasti tajua, että kohta räjähtää? Joku hullu ei enää kestä yhtään enempää ja ottaa oikeuden omiin käsiinsä tämän lietsonnan seurauksena? Ihmisten mielenterveys kärsii tästä jatkuvasta vainoamisesta, TÄÄLLÄ EI EDELLEENKÄÄN ole ruumispinoja kadulla ja muutaman kymmenen potilaan takia monta SATAA tuhatta ihmistä vainotaan jokapäivä, joka mediassa.
No onhan se hulluus jo nähty. Rokotevastaiset menevät kouluihin ahdistelemaan lapsia ja henkilökuntaa. He vainoavat yrittäjiä ja näiden perheitä. Olet ihan oikeassa, rokotevastaiset ovat valmiita vaikka miten idioottimaisiin tempauksiin uuden amerikkalaisen uskontonsa nimissä.
Se on oikeasti venäläinen uskonto, vaikka eivät sitä tajua. Venäjä levittää tarkoituksella disinformaatiota koronasta ja rokotuksista tavoitteena juurikin aiheuttaa tämänkaltaista epäjärjestystä, sisäisiä ristiriitoja ja epäluottamusta hallintoa ja virkamiehiä kohtaan Länsimaissa. Rokottamattomat ovat vaan vähän muita yksinkertaisempia, kun lankeavat tähän propagandaan. Jossain määrin voisi ajatella, että kaikki eivät ole ihan syyntakeisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa vähän tätä palstaa. Kyllä te koronamyönteiset mylvitte erinomaisuttanne ja pilkkaatte järki-ihmisiä koko ajan. Kunnes kuolette.
Mä en ole pilkannut ketään.
Sinäkin tuossa annoit ymmärtää että rokottamattomat eivät ole järki-ihmisiä.
Kyllä se halveksunta tulee pääosin rokotettujen puolelta.Juurikin näin.
Todella agresiivista haukkumista ja painostusta olen itsekin kokenut ja nähnyt.
Täälläkin joka päivä monta aloitusta aiheesta.
Eläkää onnellisesti nyt rokotteidenne turvin ja käykää baareissa, matkustelkaa jne...
Itselle nämä eivät ole tärkeitä asioita.Entäs toisten sydän- ja syöpäleikkaukset? Eivätkä nekään ole sinulle tärkeitä asioita? Toisten henki ja terveys?
Itse sydänongelmista kärsivänä voinen hyvin kysyä Sinulta että kenen TOISTEN?? Luuletteko todella, ettei rokottamattomissa juurikin ole myös heitä, jotka kokevat oman terveytensä jo sillä tavoin heikoksi, etteivät kerta kaikkiaan halua ottaa riskiä saada komplikaatioita rokotteesta, kun on valmiiksi alentunut terveys?
Itsekin mieluummin suojaan itseäni FFP-suojaimilla, tilaan ostokset kotiin ja pysyn turvassa ihanassa kodissani, täten muitakaan vaarantamatta. Ei pitäisi olla ongelma kenellekään, että olen rokottamaton.
Tiedostan heikon asemani, mikäli saisin odottamattoman, vaikean sydänoireen, mutta itsemääräämisoikeuttani en myy.
Faktaa:
"THL on arvioinut koronaviruksen ilmaantuvuusluvun olevan rokottamattomilla tällä hetkellä 700. Se on liki nelinkertainen verrattuna koko maan ilmaantuvuuslukuun pandemian pahimpana aikana."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Oli miten oli, koronarokotetta en tule ikinä ottamaan.
Kuole pois. Ketään ei haittaa.
Kaikissa aiheen keskusteluissa rokotetut ovat aina ne jotka ovat menettäneet tolkkunsa.
Vihapuhe kohdistuu nimenomaan rokottamattomiin.
Näitä rokottamattomien kuolemaa toivovia kirjoituksia näkee jatkuvasti ja esim täällä av:lla niitä ei poisteta vaan ovat ihan ok mielipiteitä.
Tämä. Rokottamattomia täällä haukutaan lampaiksi ja vaippanaamoiksi eiku
Vertaatko lampaaksi nimittelyä siihen että toivotaan kuolemaa ?
Oli jo aikakin, että Niinistö avasi suunsa. Vähän tiukempaa tekstiä olisi saanut tulla, vaikka toki presidentin roolissa pitää korostaa kansallista yhtenäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteella sinäkin saat ikuisen elämän❤️
Ebha ottelee tuota, vaan vapautta. Rokotteella saan vapaamman elämän. Toisten rokkotteilla avatun yhteiskunnan.
Rokotteella saa "vapaamman" elämän vain vähäksi aikaa kunnes joutuu ottaa seuraavan ja taas seuraavan ja taas ja taas ja taas jne. Kunnes huomaa että minuahan määrätään koko ajan.
Joka tapauksessa minua määrätään koko ajan. Vaikka siinä, miten lujaa saan ajaa autolla ja milloin minkäkinlaisilla renkailla, mihin kellonaikaan saan ostaa olutta,...
Rokotteen ottaminen oli aika vähäpätöinen tapahtuma. Ei minun elämääni paljon hetkauttaisi, jos joutuisin vaikka kolme kertaa vuodessa sen toistamaan. Paljon raskaampiakin velvollisuuksia on; vaikkapa töihin herääminen useimpina aamuina viikosta.
Töissäkäynti on ollut tähänkin asti vapaaehtoista ja siitä maksetaan vai maksetaanko sulle rokotteesta. Ämpäri tai kaksi ?
Ei ollut ämpäreitä jaossa, oli vain rokote, kun sen otti ajallaan.
Ämpäreitä tarvitaan nyt, että saataisiin teistä edes yksi ottamaan rokote ämpärin kiilto silmissä. Tietysti työssäkäynti on vapaaehtoista ja te rokotevastaiset olette toden totta valinneet olla käymättä töissä ja olla ottamatta rokotetta, nämä kaksi asiaa tuntuvat kulkevan käsi kädessä!
Maltan tuskin odottaa keskustelun tasoa 3. rokotteen jälkeen. Oikeesti, eikö ole muuta puuhaa? Mensa varmaan hukkuu jäsenhakemuksiin. Yllä oikein eturivin tilastotieteilijä.
Historian tuntemus taitaa olla luokkaa tyydyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Faktaa:
"THL on arvioinut koronaviruksen ilmaantuvuusluvun olevan rokottamattomilla tällä hetkellä 700. Se on liki nelinkertainen verrattuna koko maan ilmaantuvuuslukuun pandemian pahimpana aikana."
Millä laskelmilla tuo arviointi on tehty? Sillä kuuluisalla viime kevään THL-laskurilla?
Vierailija kirjoitti:
Faktaa:
Rokotettu ei testata enää lainkaan, eli ilmaantuvuuslukunsa on vain se, ketkä sairaalaan päätyvät eli vajaa 30% rokotetuista.
En ole joutunut kokemaan suuntaan enkä toiseen haukkumista tai ivaamista. Miksi? No, jos joku kysyy olenko vai enkö ole rokotettu, vastaan nätisti terveystietojeni olevan yksityisasiani. Yllättävän hyvän vastaanoton olen saanut ja kohtelu on ihan normaalia.
Ihmettelen välillä miksi edes pitää udella ihmisiltä asiasta joka ei kuulu kenellekkään, ei tulisi mieleenikään mennä moista utelemaan sen enempää kuin omaa joo/tai ei kantaani juoruamaan. Tuskin kukaan innoissaan pomppii kaikille kertomassa jos kuppa iskee, miksi pitäisi siis kertoa muustakaan terveyteen liittyvästä asiasta.
Tuo presidentin lausunto ja kansan jakaminen kahtia on ollut suurin loukkaus mitä korona-aikana on vastaan tullut. Varsinkin kun tämän päivän tietojen mukaan on suurin ongelma vieraskieliset suomessa asuvat.
Yhteenvetona sanoisin, jotta pettymys presidenttiä kohtaan on suuri. Olen aina ns. hattua nostanut hänelle, mutta nyt pysyy hattu päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeasti venäläinen uskonto, vaikka eivät sitä tajua. Venäjä levittää tarkoituksella disinformaatiota koronasta ja rokotuksista tavoitteena juurikin aiheuttaa tämänkaltaista epäjärjestystä, sisäisiä ristiriitoja ja epäluottamusta hallintoa ja virkamiehiä kohtaan Länsimaissa. Rokottamattomat ovat vaan vähän muita yksinkertaisempia, kun lankeavat tähän propagandaan. Jossain määrin voisi ajatella, että kaikki eivät ole ihan syyntakeisia.
Hoo kylläpä aasinsillan kautta levität PAKSUA disinformaatiota. Mitä seuraavaksi? Mitä tehtiin juutalaisille. Taideaarteistani en luovu.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä todeta että Niinistö puhuu aivan päinvastaista. Rokottamattomia tässä lähinnä kyllä vainotaan ja puhutaan todella syyttävästi, mm. piispa, miksi lehdistö päästää tällaista vihapuhetta esiin??Ensin hoidetaan valtiovallan taholta koko korona äärettömän huonosti ja vastuuttomasti, siellä se VASTUU ja VALTA on. Ihan turha syyttää kansalaista ja laittaa vastuu yksittäisen kansalaisen niskoille. Ihan käsittämätöntä.
Outoa on myös puhe että rokottamattomat on tehneet itsestään panttivankeja. Ei ole nyt presidentiltä normaalia puhetta, ottaen huomioon että kaikki eivät voi ottaa rokotetta vaikka haluaisivat. Myös salaliittoteoriaan oli todella outo tai kommentointi Niinistöltä.
Vaikuttaa siltä että herra presidentti ei ole ehtinyt seurata riittävästi keskusteluja ja vaikkapa hesarin kommentteja. Olen tästä vähän hämmentynyt, koska tähän asti olen pitänyt presidenttiämme mitä viisaimpana miehenä.
Vihapuhe kohdistuu rokottamattomiin ja rokotetut ovat niitä jotka kahtiajakoa aiheuttavat. Rokottamattomista saa kirjoittaa mitä tahansa.
SydänSYDÄN kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa vähän tätä palstaa. Kyllä te koronamyönteiset mylvitte erinomaisuttanne ja pilkkaatte järki-ihmisiä koko ajan. Kunnes kuolette.
Mä en ole pilkannut ketään.
Sinäkin tuossa annoit ymmärtää että rokottamattomat eivät ole järki-ihmisiä.
Kyllä se halveksunta tulee pääosin rokotettujen puolelta.Juurikin näin.
Todella agresiivista haukkumista ja painostusta olen itsekin kokenut ja nähnyt.
Täälläkin joka päivä monta aloitusta aiheesta.
Eläkää onnellisesti nyt rokotteidenne turvin ja käykää baareissa, matkustelkaa jne...
Itselle nämä eivät ole tärkeitä asioita.Entäs toisten sydän- ja syöpäleikkaukset? Eivätkä nekään ole sinulle tärkeitä asioita? Toisten henki ja terveys?
Itse sydänongelmista kärsivänä voinen hyvin kysyä Sinulta että kenen TOISTEN?? Luuletteko todella, ettei rokottamattomissa juurikin ole myös heitä, jotka kokevat oman terveytensä jo sillä tavoin heikoksi, etteivät kerta kaikkiaan halua ottaa riskiä saada komplikaatioita rokotteesta, kun on valmiiksi alentunut terveys?
Itsekin mieluummin suojaan itseäni FFP-suojaimilla, tilaan ostokset kotiin ja pysyn turvassa ihanassa kodissani, täten muitakaan vaarantamatta. Ei pitäisi olla ongelma kenellekään, että olen rokottamaton.
Tiedostan heikon asemani, mikäli saisin odottamattoman, vaikean sydänoireen, mutta itsemääräämisoikeuttani en myy.
THL:n mukaan Suomessa on muutamia kymmeniä henkilöitä, joilla on oikeasti terveydellinen syy olla rokotusta ottamatta. Sydänongelmaisille rokotusta pääsääntöisesti juurikin suositellaan, koska koronataudin sairastaminen voi heidän kohdallaan olla erityisen vaarallista.
Rokotettuja tarkoitin. Ei testata niin ei ole ilmaantuvuuttakaan. Omituinen vertaus, mutta ei toki ainut omituisuus noiden toimissa.
Mitä itse teet täällä keskellä päivää? Oletko sinäkin kahvitauolla?