Nyt riitti! Presidentti ei halua kärjistää kärhämää rokotettujen ja rokottamattomien välillä mutta teki sen nyt erittäin selvästi!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008347999.html
”Koronarokotekriittiset käyvät kiivasta keskustelua sosiaalisessa mediassa ja lähettelevät tulikivenkatkuisia viestejä rokotteiden puolestapuhujille.”
Rokotekriittiset on lähinnä puolustautuneet!
Ihan omassa elämässäkin tämä on niin, itse yritämme elellä ihan rauhassa emmekkä piinaa muita mielipiteillämme, tai tenttaa rokotustilannetta, mutta rokotteet ottaneet eivät jätä rauhaan!
Kommentit (1210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi rokotefoobikot ovat pieni vähemmistö tässä maassa. Harmittavan äänekäs kyllä. Katsoin kun Marja Sannikka haastatteli entistä salaliittoteoreetikkoa yms. höpöjuttuihin uskonutta miestä. Tuli harvinaisen selväksi miten typerää se touhu on ja mies tunsi itsensä täysin höynäytetyksi sitten kun tajusi, että eihän tässä ole mitään järkeä. Syyt salaliittoihin yms. höpöhöpöön uskomiseen ovat psykologisia ja kun ne ongelmat on selätetty, loppuu hullutuksetkin.
Jostain syystä nämä "salaliittoteoriat" näyttää vaan toteutuvan...
Esimerkkejä kiitos.
Esimerkkejä olisi vaikka kuinka, mutta miksi niitä esitellä kun olet päättänyt ettet usko?
On myös aivan selvää mistä on todella kyse, mutta siitäkin on turha kertoa koska olet päättänyt ettet usko.
Fun fact: salaliittoteoria-'meemin' kehitti alunperin CIA Amerikassa, kun se halusi ennalta leimata kriittiset äänet Warrenin totuuskomion aikaan 1967.
Tätä taktiikkaa on onnistuneesti käytetty tähän päivään asti ja nyt taitaa olla sen kultapäivät! Kun kaikki vallalla olevaa narratiivia kyseenalaistavat puheenvuorot on jo valmiiksi leimattu salaliittoteoriaksi, ei tarvitse pelätä kriittistä keskustelua eikä paljastuksia, nehän ovat vain hörhöjen juttuja.Well played.
Miten yllättävää että "todisteita on vaikka kuinka, mutta en näytä niitä". Jotenkin kulunut virsi. Eräs turhanpäiväinen julkkiskin on seilannut tuolla fraasilla jo monta vuotta ettei joudu vastuuseen omista tekemisistään.
Yks tuttu jakoi jonku miehen koronakriittisiä lausuntoja päivästä toiseen. Googlasin sit lopulta tyypin, se oli joku helvetin rakennustarkastaja koulutukseltaan. En löytänyt mitään tutkimuksiin viittaavaa koko tyypistä, vaikka häneen viitattiin suurena tutkijana. Kysyin tutulta et mikäs hemmo se tämä on ja mitkä tutkimukset, kun netin syövereistä ei löydy sanaakaan herran ansioista muualla kuin rakennusalalla. Niin on kuulemma tehnyt tilaustyönä salaisia tutkimuksia yksityiselle taholle tästä korona-aiheesta.
Seems legit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä niin käy, että kohta ihan oikeasti rokottamattomat tukkivat terveydenhuollon, mutta ei Koronan takia vaan mielenterveyspuolella alkaa olla ruuhkaa kun valtionjohto lietsoo meidät totaaliseen paniikkiin ja masennukseen.
Ja voin kertoa, että sellainen ihminen on yhteiskunnalle kallis ja vaarallinen, paljon pahempi kuin koronapotilas kuumeen ja kurkkukivun kanssa.
Eikö media oikeasti tajua, että kohta räjähtää? Joku hullu ei enää kestä yhtään enempää ja ottaa oikeuden omiin käsiinsä tämän lietsonnan seurauksena? Ihmisten mielenterveys kärsii tästä jatkuvasta vainoamisesta, TÄÄLLÄ EI EDELLEENKÄÄN ole ruumispinoja kadulla ja muutaman kymmenen potilaan takia monta SATAA tuhatta ihmistä vainotaan jokapäivä, joka mediassa.
Toivoisin, että näette tämän hulluuden.
No onhan se hulluus jo nähty. Rokotevastaiset menevät kouluihin ahdistelemaan lapsia ja henkilökuntaa. He vainoavat yrittäjiä ja näiden perheitä. Olet ihan oikeassa, rokotevastaiset ovat valmiita vaikka miten idioottimaisiin tempauksiin uuden amerikkalaisen uskontonsa nimissä.
Näkee myös viesteistä, että täällä on suurin osa työttömiä rokotevastaisia!
Ei ole muuta tekemistä kuin hokea oman lahkonsa mantraa, edes ymmärtämättä perusasioita!
Myytkö vessapaperia yleisessä vessassa kun näkyy olevan aikaa päivystää? No sulle kyllä suosittelen rokotusta lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tästä on riidellä. Valtaosa ottaa, osa ei ota. Veikkaan että Suomessa päästään ehkä noin 80 -prosenttiin rokotteenottajia. N. 20 % ei ota eikä siihen auta kiistely. Osa porukasta, jotka ei ota, saattaa ottaa jatkossa, jos valtaosa tuosta 80 % voi hyvin vielä vuoden parin päästä. Osa ei ota silloinkaan. Osa ottaa ehkä jos näkee taudin pahimmillaan lähipiirissään, osa ei silloinkaan. Joillekin sattuu myös rokotehaittoja, näiden lähipiirissä saatetaan päätyä kantaan, että rokotetta ei otetakaan. Yleisellä väestön tasolla tällä hetkellä on hyvä, että rokotteita otetaan; Kaikki muuttujat huomioiden enemmän hyötyä kuin haittaa kokonaisuudessaan. Yksilötasolla todennäköisempää että hyötyä, mutta kukaan ei voi kieltää, etteikö jonkun kohdalla osuisi myös ne rokotehaitat. Uskon, että suurin osa ihmisistä tämän oikeasti tajuaa jollakin tasolla, mutta se millaisen riskin haluaa itse henk. ottaa, on paljon kiinni siitä kuinka taipuvainen on näkemään itsensä erillisenä tästä maailmasta/yhteisöstä/valtaosasta populaatiota tai sitten osana tätä maailmaa. Mitä enemmän kokee, että on osa tämän yhteiskunnan palasia, sitä helpompi ja automaattisempaa ottaa rokote. Mitä enemmän kokee, että on erillinen yksilö tai osa jotain pienempää yhteisöä/aatemaailmaa, sitä taipuvaisempi on näkemään rokotteen tarpeettomana/vaarallisena.
Omalla kohdalla riippuu puhtaasti omasta terveydentilasta. Rokotteen riskit on mulle sairauksieni vuoksi isommat kuin koronan, jonka olen jo sairastanut vuoden 2020 alussa.
Onko sinulle lääkäri todennut näin, vai ”päättelitkö itse”? Minulla on tuttavia, jotka ”päättelivät itse”.
Tämä koko palsta on täynnä näitä, jotka ovat ihan itse päätelleet, että rokotteen riskit olisivat suuremmat, kuin koronan :) Oikeasti, reaalimaailmassa, rokotteen ottavat myös monisairaat, juurikin sen vuoksi, että terveys ei kestäisi sitä koronatartuntaa. Näitä palstan itsediagonosoijia ei tunnu hetkauttavan, että koronatartunnassa riskit kaikkeen ovat moninkertaiset.
Minä en ole itse päättänyt, vaan selvittänyt riskiasiaa lääkäriltä. Mutta totaalista rokotekieltoa en ole saanut kohonneesta riskistä huolimatta. Maksan huomattavan suuren määrän veroja joka vuosi ylläpitääkseni tätä yhteiskuntaa. Palkkioksi siitä saan kuulla olevani yhteiskunnan alinta kastia, joka olisi parempi tappaa tai ainakin sulkea lukkojen taakse, ja jolla ei ole mitään oikeutta terveydenhoitoon, jota olen kovalla työllä ja veroja maksamalla kiltisti tukenut. Ei auta, vaikka kuinka vastuullisesti eläisi. Jos rokotetta ei ole ottanut, ihmisellä ei ole ihmisarvoa. En ole uhriutunut. Olen hyvin pettynyt ja hyvin surullinen. Olen pitänyt Suomea sivistyneenä maana, mutta korona-aika on todella paljastanut tämän kansan sivistyneisyyden tason.
Eli olet tehnyt diagnoosisi itse ja nyt olet "hyvin pettynyt ja hyvin surullinen". Jos lakkaat lukemasta tätä palstaa, saat ihmisarvosi hetkessä takaisin. Rokotevastaisten "painostusta" nimittäin esiintyy vain pääasiassa anonyymeillä keskustelupalstoilla, huolimatta siitä, mitä rokotevastustajat yrittävät väittää.
Suosittelen aapista iltalukemiseksi. Sinä et selvästikään ymmärrä lukemaasi tekstiä, eli kannattaa kohentaa omaa lukutaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Sain ihan oikeasti paniikkikohtauksen kun näin tämän. En jaksa enää tätä vainoamista.
Mä sain ihan oikeesti paniikkikohtauksen, kun näin tämän. En jaksa enää typeryksiä.
Pysykää kulkutautimyönteiset rokottamattomat kusiperseet siellä neljän seinänne sisällä sitten, jos ei rokote kelpaa, niin ei tarvitse kuormittaa typeryydellänne sitä terveydenhoitoa. Oksettavaa sakkia.
Ja saat ulista vastakkainasettelusta vaikka maailman tappiin, minulta ei rokottomattomalle perssakille tule mitään muuta kuin kuraa niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktaa:
"THL on arvioinut koronaviruksen ilmaantuvuusluvun olevan rokottamattomilla tällä hetkellä 700. Se on liki nelinkertainen verrattuna koko maan ilmaantuvuuslukuun pandemian pahimpana aikana."
Ja myös faktaa viime vuodelta: 80% tartunnan saaneista tauti on täysin oireton, ja lopuillakin menee 90% flunssana ohi. Noista 700:sta todennäköisesti valtaosa on täysin oireettomia jotka on testattu koska ovat altistuneet.
Lukemat ei enää kerro mitään sairastuneista.
Unohdit mainita lähteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa vähän tätä palstaa. Kyllä te koronamyönteiset mylvitte erinomaisuttanne ja pilkkaatte järki-ihmisiä koko ajan. Kunnes kuolette.
Mä en ole pilkannut ketään.
Sinäkin tuossa annoit ymmärtää että rokottamattomat eivät ole järki-ihmisiä.
Kyllä se halveksunta tulee pääosin rokotettujen puolelta.Juurikin näin.
Todella agresiivista haukkumista ja painostusta olen itsekin kokenut ja nähnyt.
Täälläkin joka päivä monta aloitusta aiheesta.
Eläkää onnellisesti nyt rokotteidenne turvin ja käykää baareissa, matkustelkaa jne...
Itselle nämä eivät ole tärkeitä asioita.Entäs toisten sydän- ja syöpäleikkaukset? Eivätkä nekään ole sinulle tärkeitä asioita? Toisten henki ja terveys?
Nämä leikkauksista toipuvat ja sairautta potevat valitset tietysti itse missä ja miten liikkuvat. Ehkä kuitenkin toipuvat kotona ja tilaavat ruuan kotiovelle tai saavat läheisiltä siinä apua. Tuskin he ovat aktiivisia kauppakeskuksissa/konserteissa/tapahtumissa/baareissa pyörijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän myötä lopetan koronauutisten ja keskusteluiden seuraamisen, ja elän jatkossa kuin mitään ei olisikaan. Presidenttimme ensisijaisen tehtävän koronakriisin aikana tulisi olla säilyttää rauha maassamme. Hänestä ei ole juurikaan kuulunut koko kriisin aikana, ja sitten kun hän viimein avaa suunsa, on ulostulo tämä. Hän maalittaa vain yhden ääripään, vaikka toinen on aivan yhtä syyllinen tähän vastakkainasettelun kärjistymiseen. Tämä oli vain huonosti verhottua vihapuhetta, joka tulee vain kuumentamaan ihmisten tunteita entisestään. Minulle riitti. Pitäkää koronanne.
Näin olen itsekin päättänyt tehdä. Lakkaan kokonaan seuraamasta uutisia ja lukemasta keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä oli rokotevastaisten mielenosoitus, jossa kannettiin ruumisarkkua. Nyt on yksi kantajista poissa. Pyysi sitten lopulta sairasvuoteellaan perhettään ottamaan rokotukset.
Aika hurjaksi näköjään menee kun jo mässäillään rokotetta ottamattoman kuolemallakin. Yksi kuudesta, helppo uutiskuvista selvittää.
Pappi, lukkari, talonpoika, kuppari.
Rikas, rakas, köyhä, varas.
Jokainen yllämainituista ryhmistä on jo syyllistänyt terveitä ihmisiä.
Armon vuonna 2021 ihmiset ovat tulleet hulluiksi.
Koronaviruksen sairastaneista parantuu yli 99%:a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä oli rokotevastaisten mielenosoitus, jossa kannettiin ruumisarkkua. Nyt on yksi kantajista poissa. Pyysi sitten lopulta sairasvuoteellaan perhettään ottamaan rokotukset.
Aika hurjaksi näköjään menee kun jo mässäillään rokotetta ottamattoman kuolemallakin. Yksi kuudesta, helppo uutiskuvista selvittää.
No siinäpähän uliset. Noin siinä tyhmälle käy. Ei muuten säälitä tasan tippaakaan, kun vähä-äly on tehnyt oman valintansa ja henki meni.
Vierailija kirjoitti:
Unohtuiko tämänpäiväisestä syyllistämisulostulosta vahingossa tämä kuuluisa kommentti: En ole nähnyt, että he olisivat osoittaneet "tehokasta katumista"
Siitä olen hieman yllättynyt, että ulkomaalaistaustaiset on buukattu näissä propagandajulkaisuissa samaan syntisten kastiin. Heissähän on paljon rokottamattomia.
Joka aamu, kun avaa netin, odottaa uusi syyllistämishaastattelu. Kukahan silmäätekevä huomenna kertoo viisauksiaan.
Syyllisyys ja häpeä, ne ovat vahvoja tunteita. Molemmista pääsee eroon rokotteen ottamalla.
Nyt onkin hyvä revitellä lööppejä siitä miten paljon tartuntoja esiintyy rokottamattomilla vs. rokotetuilla kun rokotettuja ei enää testata. :D Rokottamattomat taas testataan pienimmästäkin altistuksesta tai köhästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi rokotefoobikot ovat pieni vähemmistö tässä maassa. Harmittavan äänekäs kyllä. Katsoin kun Marja Sannikka haastatteli entistä salaliittoteoreetikkoa yms. höpöjuttuihin uskonutta miestä. Tuli harvinaisen selväksi miten typerää se touhu on ja mies tunsi itsensä täysin höynäytetyksi sitten kun tajusi, että eihän tässä ole mitään järkeä. Syyt salaliittoihin yms. höpöhöpöön uskomiseen ovat psykologisia ja kun ne ongelmat on selätetty, loppuu hullutuksetkin.
Jostain syystä nämä "salaliittoteoriat" näyttää vaan toteutuvan...
Esimerkkejä kiitos.
Esimerkkejä olisi vaikka kuinka, mutta miksi niitä esitellä kun olet päättänyt ettet usko?
On myös aivan selvää mistä on todella kyse, mutta siitäkin on turha kertoa koska olet päättänyt ettet usko.
Fun fact: salaliittoteoria-'meemin' kehitti alunperin CIA Amerikassa, kun se halusi ennalta leimata kriittiset äänet Warrenin totuuskomion aikaan 1967.
Tätä taktiikkaa on onnistuneesti käytetty tähän päivään asti ja nyt taitaa olla sen kultapäivät! Kun kaikki vallalla olevaa narratiivia kyseenalaistavat puheenvuorot on jo valmiiksi leimattu salaliittoteoriaksi, ei tarvitse pelätä kriittistä keskustelua eikä paljastuksia, nehän ovat vain hörhöjen juttuja.Well played.
Miten yllättävää että "todisteita on vaikka kuinka, mutta en näytä niitä". Jotenkin kulunut virsi. Eräs turhanpäiväinen julkkiskin on seilannut tuolla fraasilla jo monta vuotta ettei joudu vastuuseen omista tekemisistään.
Yks tuttu jakoi jonku miehen koronakriittisiä lausuntoja päivästä toiseen. Googlasin sit lopulta tyypin, se oli joku helvetin rakennustarkastaja koulutukseltaan. En löytänyt mitään tutkimuksiin viittaavaa koko tyypistä, vaikka häneen viitattiin suurena tutkijana. Kysyin tutulta et mikäs hemmo se tämä on ja mitkä tutkimukset, kun netin syövereistä ei löydy sanaakaan herran ansioista muualla kuin rakennusalalla. Niin on kuulemma tehnyt tilaustyönä salaisia tutkimuksia yksityiselle taholle tästä korona-aiheesta.
Seems legit.
Jos sinua todella kiinnostaa ja olet kykenevä kuuntelemaan/näkemään kantani keskeyttämättä, avoimin mielin, haukkumatta, miten voin kantani sinulle perustalla? Ehdotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yli 12-vuotiaista 84.9% on saanut ensimmäisen rokotteen eli 15.1% on ilman. Kun tiedetään muualta tulleiden ja syrjäytyneiden suuri osuus rokottamattomista, niin kovin vähäinen on tavallisten suomalaisten joukko, joka vielä on ilman ekaa rokotusta.
Kyllä nyt on kansa jaettu pahasti, lol
Onneksi jokaisen rokotteen jälkeen tämä rokotettujen määrä vähenee, joten siitä tietää että ihmiset ovat heräilemässä. Viimeistää suurin osa tajuaa 5-6 piikin kohdalla. Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Unohtuiko tämänpäiväisestä syyllistämisulostulosta vahingossa tämä kuuluisa kommentti: En ole nähnyt, että he olisivat osoittaneet "tehokasta katumista"
Siitä olen hieman yllättynyt, että ulkomaalaistaustaiset on buukattu näissä propagandajulkaisuissa samaan syntisten kastiin. Heissähän on paljon rokottamattomia.
Joka aamu, kun avaa netin, odottaa uusi syyllistämishaastattelu. Kukahan silmäätekevä huomenna kertoo viisauksiaan.
Syylisiähän te rokottamattomat olettekin mm. pandemian pitkittymiseen, rajoitustoimien jatkumiseen, taloudellisiin menetyksiin, pahimmillaan kanssaihmisten kuolemiin. Pelottaako se piikki todella niin paljon, että olette valmiit kantamaan loppuikänne syyllisyyttä myös läheisten hengen menetyksestä kuten se eurajokinen hoitaja joutuu tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Tämän myötä lopetan koronauutisten ja keskusteluiden seuraamisen, ja elän jatkossa kuin mitään ei olisikaan. Presidenttimme ensisijaisen tehtävän koronakriisin aikana tulisi olla säilyttää rauha maassamme. Hänestä ei ole juurikaan kuulunut koko kriisin aikana, ja sitten kun hän viimein avaa suunsa, on ulostulo tämä. Hän maalittaa vain yhden ääripään, vaikka toinen on aivan yhtä syyllinen tähän vastakkainasettelun kärjistymiseen. Tämä oli vain huonosti verhottua vihapuhetta, joka tulee vain kuumentamaan ihmisten tunteita entisestään. Minulle riitti. Pitäkää koronanne.
Viisas presidenttime ajaa kansamme etua. Kansamme etu on estää koronan leviämistä ja vakavia sairastapauksia ja onnistuu rokottamalla toistaiseksi parhaiten. Vakavat tehohoitotapaukset maksavat 100 000 / potilas joten kansan etu on ettei satoja tehotoitopotilaita tule vaikka kapasiteettia kriisitilanteessa oliskin nykyistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syylisiähän te rokottamattomat olettekin mm. pandemian pitkittymiseen, rajoitustoimien jatkumiseen, taloudellisiin menetyksiin, pahimmillaan kanssaihmisten kuolemiin. Pelottaako se piikki todella niin paljon, että olette valmiit kantamaan loppuikänne syyllisyyttä myös läheisten hengen menetyksestä kuten se eurajokinen hoitaja joutuu tekemään?
Sinä edelleen siis olet siinä uskossa, että vain rokottamattomat tartuttavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN suostu ottamaan syyllisen asemaa.
Mulla ei ole koko pandemian aikana koronaa (testeissä olen juossut), joten miten olisin sitä levittänyt?????
-rokottamaton