Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moukkamaisin äiti, joka sinulla on käynyt kylässä?

Vierailija
22.12.2014 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, missä yksi äiti kertoi vieraanaan olleen äidin vain nauraneen lapselleen, kun tämä oli sotkenut vieraan puhtaan ikkunan tahmaisilla sormenjäljillään.

Tai toinen, missä äiti oli nauranut kun lapsensa oli heittänyt vieraspaikan emännän puhelimen päin ikkunaa.

Aika moukkamaista toimintaa, sanoisin.

Onko sinulla tai tutullasi käynyt kylässä yhtä moukkamaista äitivierasta?

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:43"]Mikä hemmetti on turvalelu? Kyselee tietämätön taaperon äiti
[/quote]

Itse en tunne tuollaisia joilla on, mutta käsittääkseni esim.lapsen lempi lelu joka kulkee mukana tuomassa turvaa. Esim joku pehmolelu joka on lapselle tärkeä ja pakko olla mukans kaikkialla?

Vierailija
22/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:47"] Näin Joulun aikaan pari vuotta sitten serkku 3v lapsensa kanssa tuli vierailulle. Meillä oli kuusen alla odottamassa lahjat jotka oli menossa sukukaisille ja kavereille. Laitoin olkkarin oven kiinni ja sanoin ettei sinne sitten mennä. No, serkku ei vahtinut lastaan yhtään ja sillä välin kun itse kävin vessassa niin lapsi oli mennyt olkkariin. Kohta se juoksi sieltä naama suklaassa ja äitinsä vain hihitteli että taisi karkkivaras iskeä. Lähes kaikki lahjat oli revitty auki, kaksi suklaarasiaa avattu ja mählätty lattiaan, lahjoja rikottu ja sotkettu. Ja serkku vain totesi että hups. No jäi siltä vuodelta osa kavereista ilman lahjaa kun en enää jouluostoksille ennättänyt. Serkun pistin siivoamaan ja korvaamaan. Yritti kuitata kaiken tuhotun 10e vaikka lahjapaperit, suklaat ja lahjat yms oli maksanut minulle n.60e, siis lapsen tuhoamat vain. Maksoi sitten lopulta, mutta pisti minuun välit poikki kun olin niin tiukkapipo kuulemma. Onneksi oli kuitit tallella niin pystyin hänelle näyttämään kuinka suuren rahasumman edestä se hänen kullanmuru availi ja tuhoili lahjoja. [/quote] Millä tavoin se niitä rikki sai, vai availiko vain pakkauksistaan? [/quote] Availi paketteja ja pari pakettia oli heittänyt maahan tai astunut päälle. Lasisia koriste-esineitä siis rikkoi paketeista ja suklaarasiat oli tallottu murskaksi ja syöty osittain.

lopeta jo tuo jankkaaminen... mitenhän joiltakin menee aina ajatukset sivuraiteille eikä ymmärretä keskustelun sisältöä. Olet varmasti rasittava keskustelukumppani.

[/quote]

Vähän kuullostaa oudolta, eikö niissä suklaarasioissa ollut muovia päällä?
[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:47"] Näin Joulun aikaan pari vuotta sitten serkku 3v lapsensa kanssa tuli vierailulle. Meillä oli kuusen alla odottamassa lahjat jotka oli menossa sukukaisille ja kavereille. Laitoin olkkarin oven kiinni ja sanoin ettei sinne sitten mennä. No, serkku ei vahtinut lastaan yhtään ja sillä välin kun itse kävin vessassa niin lapsi oli mennyt olkkariin. Kohta se juoksi sieltä naama suklaassa ja äitinsä vain hihitteli että taisi karkkivaras iskeä. Lähes kaikki lahjat oli revitty auki, kaksi suklaarasiaa avattu ja mählätty lattiaan, lahjoja rikottu ja sotkettu. Ja serkku vain totesi että hups. No jäi siltä vuodelta osa kavereista ilman lahjaa kun en enää jouluostoksille ennättänyt. Serkun pistin siivoamaan ja korvaamaan. Yritti kuitata kaiken tuhotun 10e vaikka lahjapaperit, suklaat ja lahjat yms oli maksanut minulle n.60e, siis lapsen tuhoamat vain. Maksoi sitten lopulta, mutta pisti minuun välit poikki kun olin niin tiukkapipo kuulemma. Onneksi oli kuitit tallella niin pystyin hänelle näyttämään kuinka suuren rahasumman edestä se hänen kullanmuru availi ja tuhoili lahjoja. [/quote] Millä tavoin se niitä rikki sai, vai availiko vain pakkauksistaan? [/quote] Availi paketteja ja pari pakettia oli heittänyt maahan tai astunut päälle. Lasisia koriste-esineitä siis rikkoi paketeista ja suklaarasiat oli tallottu murskaksi ja syöty osittain.

[/quote]

[/quote]

lopeta jo tuo jankkaaminen... mitenhän joiltakin menee aina ajatukset sivuraiteille eikä ymmärretä keskustelun sisältöä. Olet varmasti rasittava keskustelukumppani.

Vierailija
24/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:12"]

Lapset ovat synnynnäistä roskaväkeä.

[/quote]

Vain roskavanhempien "kasvattamat" tapaukset, joo.

Vierailija
25/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ole tuo aiempi, mutta myös minusta on aika erikoista, että 3 -vuotias ehtii sen muutaman minuutin aikana kun emäntä on vessassa, availemaan useampia lahjapaketteja, rikkomaan ne lahjat ja vielä syömään suklaatakin. Ei onnistuisi meidän 3,5 vuotiaalta, vaikka aktiivinen tapaus onkin. Puhumattakaan, että tuon ikäinen ei suurinta osaa lahjapaketeista saanut nytkään jouluna omin voimin avattua...

Vierailija
26/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystvä tuli aaton aaattona kylään kolmen lapsen kanssa, joistayksi oksensi  ruokapöydässä. Äiti sitten kertoi, että sisarensa olivat oksenneet ja ripoleineet eilen.

Arvata saattaa kenen perheessä podettiin  perheessävatsatautia juluna :(

Vierailija
27/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuimme kolme ystäväpariskuntaa meille kylään. Kaikilla on pieniä lapsia, suht samanikäisiä. Menimme ensin noin tunnin kävelylenkille porukalla lähimetsään ja tarkoituksena oli sitten ulkoilun jälkeen keittää kaakaota ja syödä leipomiamme lämpimäisiä.

Kävelylenkin loppupuolella alkoi sataa ja kiirehdimme nopeasti kotiin. Lapset halusivat jäädä vielä ulos leikkimään. Kaikki kolme äitiä antoivat lapsilaumansa juosta tunnin ajan kurasaappailla ulko-ovestamme takaovellemme hippaa leikkien. Huomasin ihmetykseseni että kaikki leipomukset oli syöty tai murustettu tarjoilupöydälle ennen kuin kaakao oli ehtinyt edes lämmitä. Vaaleat lattiat ja matot olivat aivat karmeassa kunnossa tuon raparallin jälkeen ja matot menivät pesulaan. Minulla pimahti siinä vaiheessa kun ovikelloa oli rämpytetty yhtäjaksoisesti noin 20 minuuttia (vauvamme oli nukkumassa) eikä kukaan vanhemmista puuttunut asiaan. Komensin lapsia itse ja sain osakseni syyttäviä katseita. Loppuhuipennuksena kaksi äitiä vielä kysyi josko heidän nikopetterinsä voisivat tulla sisätiloihin pelaamaan jalkapalloa kun kerran ovikellollakaan ei saa leikkiä - se jalkapallo oli yltäpäältä kurainen ja kyseessä oli kolme noin kymmenvuotiasta, yliaktiivista poikaa. Lähtivät aika nopeasti sen jälkeen kun olin kertonut, mitä mieltä olin ehdotuksesta.
Eniten ihmetyttää se, että lapsille ei osoiteta aikuisten toimestsa mitään rajoja tai käyttäytymistapoja. Ja jos sitten talon emäntä / isäntä sanoo, mikä kenenkin omassa kodissa on sallittua, siitä suututaan aivan älyttömästi.

Vierailija
28/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:47"]

Ei ole käynyt kylässä, miten olisi voinutkaan? Ysätävni eivät ole moukkia enkä kutsu kylään ventovieraita. :D

Kertokaa miten nämä moukkamaiset äidit lapsineen ovat päätyneet kotiinne. 

[/quote]

Minulle oli aivan täysi yllätys, millainen vanhempi eräästä lapsuudenystävästäni tulee. En osannut kuvitella, että hän antaa lapsensa hyppiä sitterissä istuvan vauvan yli (kyllä, puutuin asiaan), että hän antaa lapsensa hakata kaukosäätimiä ja laturia ja kysyy vielä päälle että ei kai ne ole vaarallisia hänen lapselleen? En olisi uskonut, että hänen lapsensa ei usko yhtään mitään eikä ketään, vaan on häiriintyneen oloinen ja sulkeutunut lapsi joka ei koskaan hymyile kenellekään. 

Ja tietenkin, kun jossain tutustuu uuteen ihmiseen ja pyytää tämän kylään, ei voi etukäteen tietää mitä tuleman pitää. Suurimmalta osin kaikki on mennyt hyvin, mutta ehkä olen tiukkapipo kun en ymmärrä miksi lasten annetaan samoin tein mennä penkomaan KAIKKI lelulaatikot ja levittää KAIKKI lelut. En ymmärrä, miksi ei sanota että kahvipöydästä ei oteta mitään ennen kuin kaikki ovat istuneet alas. Että ei syödä toisten piparkakkutaloa ilman lupaa (kyllä, tämä tapahtui ja syöjä oli vielä jo ihan eskari-ikäinen) ja että kädet pitää pestä jos ne on kahvipöydässä likaantuneet. 

Ja tuo, että lemmikkejä mennään härppimään ja soittimia rämpytetään on kamalaa myös. Omat lapset tietävät, että kissojen ja koirien pitää antaa olla omassa rauhassa kaikkialla, myös näiden omassa kotona. Mutta en ymmärrä, että jos sanon varmasti selkeästi artkuloiden että an-ta-kaa sen kis-san ol-la rau-has-sa sil-lä se saat-taa raa-pia jos si-tä häi-rit-see, ja silti tämä leluja levittävän ja piparkakkutaloja syövän lapsen äiti oli, että "oliko se söpöihanakissa? Mene vaan katsomaan mene". 

Kitaran siirrän nykyään vaatehuoneeseen, mutta minkäs teet kun eräät haluaa mennä sinnekin tutkimaan ja ihmettelemään?

Vierailija
29/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:32"]

Äiti tuli kahden poikansa kanssa käymään ja kertoi kahvipöydässä miehensä makaavan kotona vatsataudissa.

[/quote]

Minun kokemus: päiväkodin portilla tuttu äiti kertoo tuoneensa pienemmän päiväkotiin leikkimään kun se tylsistyy kotona, jossa isoveli oksentaa parhaillaankin. 

Sorry ot. 

Vierailija
30/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Meillä on kaks adhd poikaa, nyt 4 ja 6. Me ei olla katkottu tietoisesti välejä keneenkään mutta ei mennä enää sellaisiin kyläpaikkoihin mistä tulee iso lasku perässä.

Vierailija
31/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:14"]

Heippa! Meillä on kaks adhd poikaa, nyt 4 ja 6. Me ei olla katkottu tietoisesti välejä keneenkään mutta ei mennä enää sellaisiin kyläpaikkoihin mistä tulee iso lasku perässä.

[/quote]

Olettko te joku yksi moniraajainen organismi? Kai sinä nyt voi ystäviäsi tavata ilman kakaroitakin?

Vierailija
32/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen exä! En halua sitä edes meidän eteiseen seisomaan. Maailman keskenkasvuisin äiti, jonka tunnen. Vihaa lisää se, että alkaa lisääntymään miehen kanssa, jonka kanssa kerkesi olla 2 kk. Olen huolissani koko naisesta ja hänen jaksamisestaan tulevan vauvan kanssa, kun ei edes omaa ekaansa jaksanut vauvana hoitaa (vaikka vauva nukkui täydellisesti yöt jne). Mietin, että tää muija taas purkaa kaiken paskansa sit meidän perheeseen. Tää hänen uusi mieskään ei oo mikään tehokas, vaan sohvaperuna. Oisko kellään lippua vuodeksi ulkomaille, tuun takasin sit kun miehen exä on synnyttänyt ja ymmärtänyt että meille ei vittuilla :D

Vierailija
33/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Erityislapsen vanhempana toivotan teille jaksamista ja voimia. Samaten erityislapsen vanhempana muistutan, että se tietää ylimääräistä vaivaa ja valmisteluja sekä lisäkustannuksia. Älä pane välejä poikki, tarvitset ystäviä, mutta ennakoi varoittamalla etukäteen ja menemällä kylään hyvään aikaan (sekä itsesi että lastesi kannalta) ja muista, että diagnoosi ei ole mikään Vapaudut vastuusta-kortti, vaan päinvastoin ilmoitus, että nyt on oltava skarppina. Parempia vierailukokemuksia tulevaisuudessa!

Vierailija
34/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys vielä:
Tää miehen exä ei osaa komentaa omaa lastaan, sössöttää 3 veelle kuin joku aivoton apina. Yks päivä meinas juosta mun edessä lapsi auton alle, äiti ei huutanut "seis" vaan minä, paha äitipuoli :D
En tiedä missä maailmassa elää, kai sellaisessa että lapsia ei komenneta, vaan lapsille puhutaan vain järkeä lässyttämällä (minkä lapsi tietty muuntaa leikiksi, ei opetukseksi).

Vierailija
35/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten kamala yrittää kasvattaa omia lapsia "ihmisiksi", kun kaveri ei pidä mitään rajoja omilleen. Nyt alkaa huomata eron lasten käytöksessä kun ovat jo pitkällä leikki-iässä. Ei tarvitse omia hävetä kun kyläillään jossain vaikka ihan samaan aikaankin.

Minusta on vain kurja kuunnella sinä "minunminunMINUMINUNMINUNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!"-huutoa. Varsinkin kun tuo "MINUN" on juuri synttärilahjaksi saatu uusi lelu, ja ollaan kyseisen synttärisankarin kakkukesteillä. Eikä tuo "MINUNMINUN"-lapsi siis ole itse synttärisankari, joka kyllä käyttäytyi mallikkaasti. Kyseessä eivät ole edes ihan pienenpienet, vaan sen ikäiset jotka jo puhetta ymmärtävät.

Huoh.. En syytä lapsia vaan heidän vanhempiaan. Mutta en voi väittää pitäväni huonosti käyttäytyvistä lapsista, vaikka muuten melko lapsirakas olenkin.

Vierailija
36/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se on varmaan kaikkien kannalta ihan hyvä.

Vierailija
37/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voin vaan kuvitella millainen teidän huusholli on jossa kaikki rikkinäistä tai paikattua, ja säälin teidän naapureita ja toivon voimia heille.

Vierailija
38/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaisina äiti, joka meillä on käynyt on mieheni äiti, siis anoppi. Me kutsuimme heidät kuopuksen yksivuotissynttäreille ja kun oli kakku esillä ja oli saatu onnittelulaulu laulettua, niin anoppi iloisesti: Ja sitten voitaisiin laulaa papalle (siis appiukolle), kun hänelläkin oli viime viikolla syntymäpäivä. 

Oukei...eivät olleet siis järjestäneet juhlia, koska ei täyttänyt tasavuosia, mutta olimme lähettäneet muistamiset ja soitimme vielä onnittelut. Onneksi esikoinen totesi tyynesti, että ei lauleta, kun nyt on meidän X yksivuotissynttärit. Eikä muuten laulettu. Kummastuttaa silti miten voi edes ajatella kaappaavansa jonkun toisen synttärit.

Vierailija
39/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että ulkomailla brittilapsiperheet oli aiemmin niitä ei-toivottuja vieraita niin hotelleissa kuin ravintoloissa, mutta sitten alkanut jutut liikkumaan että suomalaiset lapsiperheet on ihan hulluja ja lapset näyttävät olevan sekopäisiä eivätkä osaa käyttäytyä että tämä nyt ei ihan mene yksi yhteen sen kanssa kun suomalaista koulusysteemiä kehutaan pitkin maapalloa (tosin täällä lapset eivät aloita koulua 4-5 vuotiaina). Minulla on paljon tuttuja matkailu- ja hotellialalla pitkin maailmaa, ja olen alkanut kuulla tätä suomivastaista juttua noin kahden-kolmen viimeisen vuoden ajan. 

Nyt kun luen näitä teidän kertomia kokemuksia, niin en ihmettele yhtään miksi kaikkia suomalaisia perheitä, myös meitä joiden lapset osaavat käyttäytyä eri tilanteissa, katsotaan kieroon ja todella pahasti. Eli jos lapsivihaa ilmenee jossain, niin se on kyllä puhdasta suomilapsivihaa!

Vierailija
40/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni, teki yhden lapsen 17 veenä, minä hoidin ja äiti hoiti kaikki viikonloput.
Teki toisen eri miehen kanssa 25 veenä, minä hoidin kaikki viikonloput, 2 kk hoidin "kesätyönä" kun tää oli vasta 8 kk ku äiti ei jaksanut olla kotona.
Teki 3. Kun oli 30 vee, itelläni oli jo lapsia, en jaksanut hoitaa enää hänen omiaan niin kuuntelin sitten monta vuotta sitä "kun en ikinä pääse mihinkään" ---> hänellä oli tuolloin mies ja ite olin yh, joka ei todellakaan päässyt mihinkään - enkä edes halunnut.
Vituttaa tollaset lisääntyjät, jotka eivät vaan tiedä mitä lapsi tuo tullessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi