Moukkamaisin äiti, joka sinulla on käynyt kylässä?
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, missä yksi äiti kertoi vieraanaan olleen äidin vain nauraneen lapselleen, kun tämä oli sotkenut vieraan puhtaan ikkunan tahmaisilla sormenjäljillään.
Tai toinen, missä äiti oli nauranut kun lapsensa oli heittänyt vieraspaikan emännän puhelimen päin ikkunaa.
Aika moukkamaista toimintaa, sanoisin.
Onko sinulla tai tutullasi käynyt kylässä yhtä moukkamaista äitivierasta?
Kommentit (178)
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:17"]raija. ehdottomasti.
[/quote]
Kerro lisää....
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 14:58"]Vain yksi, onneksi. Hänen mielestään oli ok vaihtaa vaippa ilman alustaa vaalean karvalankamaton päällä sekä imettää kahvipöydässä. [/quote] Olet kyllä aika tiukkapipoinen. Pissavaipan vaihtaminen karvalankamaton päällä ei aiheuta mitään vahinkoa matolle. Kuten ei myöskään imettäminen kahvipöydän ääressä. Eri asia on sotkeminen tai paikkojen rikkominen.
[/quote]
Okei jos näin on , niin ehkä minäkin tyhjennän ensi keralla kuukuppini vaan siinä kaverin valkoisella matolla enkä vaivaudu vessaan asti. Kupissahan se veri on, ei se siinä mihinkään valu...
Mulla on yksi tuttu, jolla on reilu 6kk nuorempi poika kun mulla. Kerran äiti pyysi täsmäiskuna jotain aiemmin näkemäänsä meidän pojun vaatetta pojalleen kun "se on käynyt teille varmaan jo pieneksi". Aluksi hämäännnyin ja annoin pari kertaa vaatteita kun olivat oikeasti jo pieniä ja tiedän että heillä on rahasta tiukkaa mutta sitten alkoi ärsyttää kun kysely toistui joka vierailulla ja lisäksi en ole ainuttakkaan antamaani vaatetta käytössä heidän pojallaan nähnyt eli luulen että myy ne heti eteenpäin.
nykyään vastaan etten ole ehtinyt katsoa mitkä on pieniä mutta heille sopivua ja se on totta koska poikien kokoerokin on aika minimaalinen nykyään.
Pakko kysyä että ovatko nuo moukat äidit kaikki wt elämänkoululaisia vai onko joukossa ihan normaaleja ihmisiä ja akateemisia?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:45"]
Meän naapuri kävi tasan kerran kylässä lapsiensa kanssa. Kauhistelu, kun silloin reilu vuosikkaalla oli oma huone. Tytöstämme tulisi kuulemma häiriintynyt, kun ei nuku meidän välissämme. Ei uskaltanut laskea vauvaa lattialle, koska meillä on kissoja ja niillä voi olla tauteja. Arvosteli jokaisen sisustusjutun, joka saattaisi muka kaatua hänen nelivuotiaan lapsensa päälle. Tällä nelivuotiaalla lapsella oli lelu mukana, mutta meidän lapsi ei saanut sillä leikkiä, eikä naapuri puuttunut tähän mitenkään. Nelivuotias hyppi meidän sängyssä ja äiti vaan nauroi "tota se tekee kotonakin." Heh heh... En jaksa olla näiden kanssa enää missään tekemisissä, kun äiti ei edes yritä komentaa isompaa lasta. Meidän vajaa puolitoistavuotiaan pitäisi ottaa leikeissä huomioon tämä nelivuotias, mutta nelivuotias saa tehdä mitä vaan. Sama ihminen puhuu aina kovaan ääneen kuinka rankkaa on olla kahden äiti, kun on päättänyt panostaa lapsiin ja kiintymyssuhdevanhemmuuteen. Samalla hyppii aivan täysin vanhemman lapsensa pillin mukaan. Huoh, onneksi ei tarvitse elää hänen elämäänsä. (Meni kyllä nyt vähän ohi aiheen)
[/quote]
Muuten samaa mieltä kanssasi, mutta se pisti silmään, että 4 veen olisi pitänyt luovuttaa lelunsa 1,5veelle. Meillä 4-vuotias kuskaa kyläpaikkoihin aina jonkun tärkeän lelunsa mukaan vähän niinkuin turvamielessä, ja on kyllä kauhistus, jos joku vaatii lelua itselleen. Jos mukana on ollut joku random lelu, olen sanonut lapselle, että voisi lainata kyläpaikan lapselle leluaan, kun toinen antaa leikkiä omillaan, mutta jos kyseessä on joku turvalelu, olen myös itse sanonut, että "Ville" ei varmaan halua lainata pehmokoiraa, kun se on niin tärkeä lelu ja kulkee joka paikassa mukana.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:47"]
Ei ole käynyt kylässä, miten olisi voinutkaan? Ysätävni eivät ole moukkia enkä kutsu kylään ventovieraita. :D
Kertokaa miten nämä moukkamaiset äidit lapsineen ovat päätyneet kotiinne.
[/quote]
Joskus ihminen tekee virheitä ja menee hyvää hyvyyttään pyytämään toisia kylään. Kyläilijöiden pitäisi osata kunnioittaa isäntäväkeä ja käyttäytyä ihmisiksi.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:00"]
Todellakin tuo musiikki-instrumenttien pahoinpitely on aina kauhistuttanut minua. Pianoa tai rumpuja kun ei vaan nosteta pois lasten ulottuvilta ja välillä on tullut sanomista kun jonkun perillinen on hakannut pianoa kuin mielipuoli. Kerran vaadimme kylmän rauhallisesti korvauksen saksilla rikki hakatusta rumpukalvosta. Rumpupalikatkin maksavat ja sen vuoksi ne ovat jemmassa ja eiköhän eräs ekaluokkalainen ottanut sakset ja hakannut kalvon niillä rikki. Eivät ole tulleet sen jälkeen kylään ja hyvä niin.
[/quote]
Sano pliis että olet trolli. Saksilla!?
Ja miten vanhemmat tähän reagoivat? :s
[/quote]
Monet vanhemmat ovat lähinnä huvittuneita lapsostensa luovuudesta siihen saakka kun pääsee maksumieheksi tai -naiseksi.
Yksi kaverini ei ymmärrä, että kyläpaikassa ei voi antaa lasten mellastaa samalla tavalla kuin kotonaan, jossa siis tapana on mellastaa ihan huolella. Antaa lasten vaeltaa pöydän ja olkkarin väliä tahmaisilla tassuillaan, ja nauroi makoisasti, kun yksivuotias hakkasi suklaakakkuisilla käsillään isoa peiliä ja NUOLI sitä tahmaten peilistä ison alan kakkunaamallaan. Kyllä kiehui. Olin vielä juuri pessyt sen peilin. Nykyään vaanin lapsia keittiössä ja komennan takaisin pöytään tai pyyhin kädet ennen kuin vapautan, mutta ongelma on synttäreillä yms. kun on muitakin vieraita enkä ehdi keskittyä pelkästään heihin ja tuhojen torjuntaan. Tosi raskaita vierailuja. Vanhemmat ovat sokeita lastensa käytökselle tai eivät vaan välitä.
Miehen naispuolinen idioottiserkku, oltiin viettämässä kerran yhdistettyä juhannus- ja sukujuhlaa erään sukulaisen tilalla (meitä oli 20+), ja tämä tulee juhannusaattona potta kourassa ruokapöytään esittelemään lapsensa ekaa itse pottaan murjomaansa torttua, että "katsokaa miten meidän" Jorma-Angeliina" kävi ekaa kertaa potalla tekemässä pienen kakan, hih" ja kiertää sen kanssa koko pitkän pöydän kun porukka YRITTÄÄ syödä siinä!!!!! HYI SAATANA! Onneksi mieheni sanoi että vie se torttus nyt muualle ruokapöydästä ja tämä idioottiserkku vielä suuttui meille (toisaalta hyvä ettei puhunut meille vuoteen) mutta miten ääliö voi ihminen olla???!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:43"]Mikä hemmetti on turvalelu? Kyselee tietämätön taaperon äiti [/quote] Itse en tunne tuollaisia joilla on, mutta käsittääkseni esim.lapsen lempi lelu joka kulkee mukana tuomassa turvaa. Esim joku pehmolelu joka on lapselle tärkeä ja pakko olla mukans kaikkialla?
[/quote]
Tommosista lapsista tulee isona huumeaddikteja kun ollaan pienestä asti riippuvaisia jostain joka tuo "turvaa" ja hyvän olon. Luin jostain jonkin aikaa sitten. Eli "turva"leluista vieroittaminen kannattaa, ettei sitten tule isompana mitään suurempaa vieroitusprojektia eteen.
Miksi suomalaiset eivät enää jaksa/viitsi/halua kasvattaa kakaroitaan???
Ei minun lapsuudessa saanut käyttäytyä tuolla tavalla miten nuo pennut käyttäytyy nykyään julkisilla paikoilla ja jopa kylässä käydessään!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:51"]
Justiinsa. Vaihda jo toi hamsterintappostoori johonkin toiseen, alkaa käydä jo vähän vanhaksi.
http://www.vauva.fi/keskustelu/1680422/ketju/sukulaiset_tappoivat_tyttaremme_hamsterin
http://www.vauva.fi/keskustelu/1474258/ketju/hamsteri_kuoli_5vuotiaan_kasittelyssa_ov
[/quote]
Ei nuo vaikuta edes samoilta jutuilta, enkä ihmettele yhtään sillä veikkaan että valitettavasti aika moni lapsi käy juuri hamstereihin tai vastaaviin pikkujyrsijöihin helposti kiinni koska ovat sopivan pieniä mutta eivät kuitenkaan mitään vikkeliä eläimiä ja näyttävät kivoilta ja hellyyttäviltä kun isot silmät ja pörröinen turkki. Siksi niitä ehkä löytyykin useammin monen kotoa koska ovat helppohoitoisempia kuin kissat, koirat, kanit jne.
Tuttavaperheen gerbiilejä kohdeltiin samalla tavalla vieraiden toimesta ja kun toinen gerbiileistä puraisi lasta kun tämä ottanut siitä lujaa kiinni niin äitinsä alkoi kitisemään että nyt lapsella on varmasti joku vesikauhu teidän ällön ötökän takia, vaikka oli itse usuttanut lastaan gerbiilien kimppuun leikkimään niiden kanssa.
Ystävättären luona oli käymässä oikea moukkaäitien emä!
Ystävätär oli siirtänyt irtokarkkikulhoaan korkeammalle hyllykön päälle olohuoneen pöydältä kun tiesi että nämä ovat tulossa ja koska kyseinen moukkaäiti oli tarkka siitä ettei lapsensa syö sokeria ettei se tule hulluksi, ööö. No tuota minäkin olin heillä käymässä ja sillä välin kun juteltiin niin se lapsi haistoi varmaan karkit, onnistui kiipeämään karkkikulhon luokse ja tunki karkkeja suuhunsa. Tämä moukkaäiti näki sen siinä vaiheessa kun pentu mässytti niitä kovaäänisesti ja autuaana, huusi että sä et syö sokeria että miksi olet mennyt ottamaan niitä, kaivoi karkit pennun suusta ja paiskasi ne kuolaiset karkit takaisin sinne karkkikulhoon! Yöks-yöks!!!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:45"]
Kaiken huippu oli se kun tämä kakara alkoi tunkea käsiään käsilaukkuuni, jolloin sanoin ihan ystävällisesti että "Äläs mene sinne", niin kersa veti hirveät raivarit ja juoksi rääkyen äitinsä luo ja vinkui että "täti on kamala ja ilkee! Yyyyyy!!!"... Ystäväni lohdutteli lastaan eikä millään tavalla pahoitellut sitä, että kersa oli ehtinyt vetää laukustani mm. lompakon ja muuta pikkutavaraa lattialle. Miksi on niin yleistä että lasten annetaan metelöidä, sotkea ja tuhota samassa huoneessa kun on vieraita kylässä??
[/quote]
Meillä oli kerran tyttöjen illanvietto, joka alkoi melko aikaisin 19.00 maissa, mutta eräs mamma toi sinne pentunsa, sanoi että ovat siellä vain vähän aikaa ja kun ei saanut lastenvahtia. Olimme vaan että joo tämäkin vielä. Lapsi penkoi meidän laukkuja sillä välin kun seurusteltiin ja yksi kaveri sanoi että et viitsisi nyt kaivella niitä, ja mamma ei viitsinyt kieltää koska hehkutti siinä muille miten ei usko yhtään mihinkään lapsen kieltämiseen. Saman tien se lapsi tuli keittiöön ruokapöydän ääreen dildo kädessä ja innostui että "katso äiti minkä lelun löysin!" :DDDD Toinen kaveri oli saanut sen polttarilahjaksi työkavereiltaan ja aikoi näyttää sitä meille myöhemmin että millainen pinkki koristeltu Sinkkuelämää-tyylinen vempain se oli, joten siksi se oli hänen käsilaukussaan. Se mamma punastui ja saman tien alkoi kauhea "Ei saa, ei toisten laukuille mennä, ei toisten leluja oteta, uskotko, ei, ei, EI!" huuto lapselle. Vuosien kieltoryöppy taisi tulla siinä parin minuutin sisällä :D
Yksi mamma heitti käytetyn vaipan avotakkaan. En vieläkään tajua miksi se niin teki! Menin niin noloksi etten saanut sanotuksi mitään.
Huh, mitä lapsivihaajia tältä palstalta löytyy!
Minua ei imettäminen haittaa, mutta tottakai pitäisi kysyä kylässä että onko ok jos imetän tässä. Tottakai se voi häiritä toista, kaikki eivät ole niin avoimia esittelemään rintojaan ja kaikki eivät tätä halua nähdä.