Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moukkamaisin äiti, joka sinulla on käynyt kylässä?

Vierailija
22.12.2014 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, missä yksi äiti kertoi vieraanaan olleen äidin vain nauraneen lapselleen, kun tämä oli sotkenut vieraan puhtaan ikkunan tahmaisilla sormenjäljillään.

Tai toinen, missä äiti oli nauranut kun lapsensa oli heittänyt vieraspaikan emännän puhelimen päin ikkunaa.

Aika moukkamaista toimintaa, sanoisin.

Onko sinulla tai tutullasi käynyt kylässä yhtä moukkamaista äitivierasta?

Kommentit (178)

Vierailija
41/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:14"]

Heippa! Meillä on kaks adhd poikaa, nyt 4 ja 6. Me ei olla katkottu tietoisesti välejä keneenkään mutta ei mennä enää sellaisiin kyläpaikkoihin mistä tulee iso lasku perässä.

[/quote]

Voin vaan kuvitella millainen teidän huusholli on jossa kaikki rikkinäistä tai paikattua, ja säälin teidän naapureita ja toivon voimia heille.

[/quote]

Nojaa, ei se ADHD tarkoita mitään järkyttävää tuhovimmaa, eli ei heillä nyt kaiken pitäisi olla hajalla. Ei viitsitä demonisoida mitään diagnoosia, lapsille (ja aikuisille) sattuu vahinkoja ja ymmärtämättömille useammin, mutta harvoinpa kukaan ihan kaksijalkainen bulldozer on. Eli kyllä ADHD ym diagnoosin saaneen lapsen uskaltaa perheineen kutsua kylään, mutta kannattaa särkyvät siirtää syrjään ja valmiiksi vanhempien kanssa keskustella miten kyläily sujuisi parhaiten. 

Vierailija
42/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten vielä mieleen rikkaan naapurin pennut. Kesällä imetin vauvaa ovet auki, yhtäkkiä 2 naapurin lasta juoksi märissä uikkareissa sisälle, tuli sohvalle viereen istumaan ja tää 6 vee poika laittoi mun edessä vauvan tutin suuhun samalla kun imetin vauvaa. Ei uskonut kieltoja, repi vielä miehen pleikkarin alas hyllystä :/ Tässä taas hyvä esimerkki äidistä ja isästä, jotka ovat "lässyttämällä järkipuhetta" kasvattaneet lapsensa. Äiti kävelee nenä pystyssä ja katselee päästä varpaisiin. Voi Kumpa, joku päivä komentais lapsiaan, niin uskoisivat lapset muidenkin kieltoja.
Ite ainakin lapsena uskoin jos naapuri komensi, enkä ottanut sitä vitsinä tai leikkinä???????????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:51"]Olen kuullut että ulkomailla brittilapsiperheet oli aiemmin niitä ei-toivottuja vieraita niin hotelleissa kuin ravintoloissa, mutta sitten alkanut jutut liikkumaan että suomalaiset lapsiperheet on ihan hulluja ja lapset näyttävät olevan sekopäisiä eivätkä osaa käyttäytyä että tämä nyt ei ihan mene yksi yhteen sen kanssa kun suomalaista koulusysteemiä kehutaan pitkin maapalloa (tosin täällä lapset eivät aloita koulua 4-5 vuotiaina). Minulla on paljon tuttuja matkailu- ja hotellialalla pitkin maailmaa, ja olen alkanut kuulla tätä suomivastaista juttua noin kahden-kolmen viimeisen vuoden ajan. 

Nyt kun luen näitä teidän kertomia kokemuksia, niin en ihmettele yhtään miksi kaikkia suomalaisia perheitä, myös meitä joiden lapset osaavat käyttäytyä eri tilanteissa, katsotaan kieroon ja todella pahasti. Eli jos lapsivihaa ilmenee jossain, niin se on kyllä puhdasta suomilapsivihaa!
[/quote]
Blaa. Yritit tätä trollia jo edellisellä sivulla eikä se silloinkaan ottanut tulta alleen. Syy on se, että jokainen oikeasti reissaava tietää, että suomalaiset ovat niin pieni ryhmä missä tahansa turistokohteessa (pl. Tallinna) verrattuna melkein mihin tahansa muuhun kansalaisuuteen, että heidän joukostaan se huonosti käyttäytyvä vähemmistö ei saa muiden mainetta pilatuksi.

Vierailija
44/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:51"]Olen kuullut että ulkomailla brittilapsiperheet oli aiemmin niitä ei-toivottuja vieraita niin hotelleissa kuin ravintoloissa, mutta sitten alkanut jutut liikkumaan että suomalaiset lapsiperheet on ihan hulluja ja lapset näyttävät olevan sekopäisiä eivätkä osaa käyttäytyä että tämä nyt ei ihan mene yksi yhteen sen kanssa kun suomalaista koulusysteemiä kehutaan pitkin maapalloa (tosin täällä lapset eivät aloita koulua 4-5 vuotiaina). Minulla on paljon tuttuja matkailu- ja hotellialalla pitkin maailmaa, ja olen alkanut kuulla tätä suomivastaista juttua noin kahden-kolmen viimeisen vuoden ajan.  Nyt kun luen näitä teidän kertomia kokemuksia, niin en ihmettele yhtään miksi kaikkia suomalaisia perheitä, myös meitä joiden lapset osaavat käyttäytyä eri tilanteissa, katsotaan kieroon ja todella pahasti. Eli jos lapsivihaa ilmenee jossain, niin se on kyllä puhdasta suomilapsivihaa! [/quote] Blaa. Yritit tätä trollia jo edellisellä sivulla eikä se silloinkaan ottanut tulta alleen. Syy on se, että jokainen oikeasti reissaava tietää, että suomalaiset ovat niin pieni ryhmä missä tahansa turistokohteessa (pl. Tallinna) verrattuna melkein mihin tahansa muuhun kansalaisuuteen, että heidän joukostaan se huonosti käyttäytyvä vähemmistö ei saa muiden mainetta pilatuksi.

[/quote]

Itse asiassa Kanaria taitaa enää olla ainoa alue jossa suomalaisia ei mollata, siellä ei pidetä venäläisistä koska ovat kovaäänisiä ja moukkamaisia.

Vierailija
45/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa. Yritit tätä trollia jo edellisellä sivulla eikä se silloinkaan ottanut tulta alleen. Syy on se, että jokainen oikeasti reissaava tietää, että suomalaiset ovat niin pieni ryhmä missä tahansa turistokohteessa (pl. Tallinna) verrattuna melkein mihin tahansa muuhun kansalaisuuteen, että heidän joukostaan se huonosti käyttäytyvä vähemmistö ei saa muiden mainetta pilatuksi.

[/quote]

Ainakin Ranskassa on koettu tuollaista suomalaisvastaisuutta, mutta ne taitaa olla aika lapsivastaisia muutenkin kun vaunujen kanssa ei saa mennä kauppoihin, ei metroon, ei kahviloihin tai rafloihin. Olen kuullut että Kreikassa ja Italiassa myös, mutta omaa kokemusta ei ole.

Vierailija
46/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:31"]

[/quote]

Ainakin Ranskassa on koettu tuollaista suomalaisvastaisuutta, mutta ne taitaa olla aika lapsivastaisia muutenkin kun vaunujen kanssa ei saa mennä kauppoihin, ei metroon, ei kahviloihin tai rafloihin. Olen kuullut että Kreikassa ja Italiassa myös, mutta omaa kokemusta ei ole.

[/quote]

No tuo se vasta moukkamaista on. En ottaisi itseeni, pitäisin lähinnä vähän huvittavina tuollaisia etelän poikia.

Vierailija
47/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten ystäväni tuli kylään n. 2v lapsensa kanssa. Ystävä oli ottanut itselleen evääksi kolmioleivän, jonka välissä oli kanaa ja keltaista currysoossia. Tokihan siitä piti puolet antaa lapselle, joka sitten puristeli leivän käsissään ja hieroi sen soossin valkoiselle sohvalle. Arvatkaa lähtikö puhtaaksi? No eipä lähtenyt. Ysrävä ei ollut pahoillaan tilanteesta, eikä edes yrittänyt estää lasta sotkemasta.

Vierailija
48/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meidän perhe reissaa paljon, eikä missään ikinä ole kohdattu suomalaisiin tai lapsiin kohdistuvaa vihamielisyyttä. Edes Ranskassa.

116

Vierailija
49/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:31"]

[/quote]

[/quote]

Missähän Ranskassa sä olet käynyt? Joka paikkaan voi mennä ja lapsia huomioidaan eri tavoin kuin muualla, rattaiden kanssa autetaan metrossa jne. Se on eri asia, kannattaako niiden vaunujen kanssa ryskätä missään väkijoukossa. Huonostikäyttäytyvät lapset aiheuttavat myös närkästystä, ranskalaislapset ja -teinit osaavat olla siivosti yleisellä paikalla.

t: Ranskassa asuva

Vierailija
50/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras moitti
,ETTÄ tarjoiluni ovat Lidlistä

Vierailija
51/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:47"]

Näin Joulun aikaan pari vuotta sitten serkku 3v lapsensa kanssa tuli vierailulle. Meillä oli kuusen alla odottamassa lahjat jotka oli menossa sukukaisille ja kavereille. Laitoin olkkarin oven kiinni ja sanoin ettei sinne sitten mennä. No, serkku ei vahtinut lastaan yhtään ja sillä välin kun itse kävin vessassa niin lapsi oli mennyt olkkariin. Kohta se juoksi sieltä naama suklaassa ja äitinsä vain hihitteli että taisi karkkivaras iskeä. Lähes kaikki lahjat oli revitty auki, kaksi suklaarasiaa avattu ja mählätty lattiaan, lahjoja rikottu ja sotkettu. Ja serkku vain totesi että hups. No jäi siltä vuodelta osa kavereista ilman lahjaa kun en enää jouluostoksille ennättänyt. Serkun pistin siivoamaan ja korvaamaan. Yritti kuitata kaiken tuhotun 10e vaikka lahjapaperit, suklaat ja lahjat yms oli maksanut minulle n.60e, siis lapsen tuhoamat vain. Maksoi sitten lopulta, mutta pisti minuun välit poikki kun olin niin tiukkapipo kuulemma. Onneksi oli kuitit tallella niin pystyin hänelle näyttämään kuinka suuren rahasumman edestä se hänen kullanmuru availi ja tuhoili lahjoja.

[/quote]

Ei jumankauta olisin räjähtänyt!!!

Vierailija
52/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen perheessä on kaksi ylivilkasta lasta vanhemmat eivät koskaan katso lainkaan heidän peräänsä. Menevät vain suoraan kahvipöytään ja ihanat lapsukaiset rikkovat ja sotkevat joka paikan, lyövät, karkailevat, syövät sormineen suoraan pöydästä täytekakkua jne. Tosi kiva kutsua ne meille kylään.

Yksi naapurin mamma toi kerran lapsensa meille ja heillä molemmilla oli solkenaan vuotavat nenät, joita ei kertaakaan kyläreissuin aikana pyyhkinyt. Eli räkää aivan joka paikka täynnä ja meidän lapset pian samassa taudissa. Samaisen mamman vauva myös pulautti meidän olkkarin matolle ja naureskeli vaan päälle.

Vierailija
53/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:50"]Moukkamaisina äiti, joka meillä on käynyt on mieheni äiti, siis anoppi. Me kutsuimme heidät kuopuksen yksivuotissynttäreille ja kun oli kakku esillä ja oli saatu onnittelulaulu laulettua, niin anoppi iloisesti: Ja sitten voitaisiin laulaa papalle (siis appiukolle), kun hänelläkin oli viime viikolla syntymäpäivä. 

Oukei...eivät olleet siis järjestäneet juhlia, koska ei täyttänyt tasavuosia, mutta olimme lähettäneet muistamiset ja soitimme vielä onnittelut. Onneksi esikoinen totesi tyynesti, että ei lauleta, kun nyt on meidän X yksivuotissynttärit. Eikä muuten laulettu. Kummastuttaa silti miten voi edes ajatella kaappaavansa jonkun toisen synttärit.
[/quote][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:50"]Moukkamaisina äiti, joka meillä on käynyt on mieheni äiti, siis anoppi. Me kutsuimme heidät kuopuksen yksivuotissynttäreille ja kun oli kakku esillä ja oli saatu onnittelulaulu laulettua, niin anoppi iloisesti: Ja sitten voitaisiin laulaa papalle (siis appiukolle), kun hänelläkin oli viime viikolla syntymäpäivä. 

Oukei...eivät olleet siis järjestäneet juhlia, koska ei täyttänyt tasavuosia, mutta olimme lähettäneet muistamiset ja soitimme vielä onnittelut. Onneksi esikoinen totesi tyynesti, että ei lauleta, kun nyt on meidän X yksivuotissynttärit. Eikä muuten laulettu. Kummastuttaa silti miten voi edes ajatella kaappaavansa jonkun toisen synttärit.
[/quote]

Mikä tuossa nyt olisi ollut niin kauheaa jos olisi laulaa lurautettu papallekin kun oli kerran synttärit juuri olleetkin eikä vietetty. Eihän se nyt mikään synttärinkaappaus olisi ollut vaan iloinen juttu. Kauhean vakavaa jotkut lastenkestit, pitää suorittaa prikulleen sääntöjen mukaan:) Voi anoppiparkoja, säälittää välillä. Toisaalta voi osua omaan nilkkaan kun tulevat itse anopeiksi ja mokaavat miniän silmissä koko ajan. Elämä opettaa.

Vierailija
54/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:48"]

Mamma tuli meille kahden lapsensa (3v ja 5v) kanssa ja olin varoittanut jo etukäteen että koiramme eivät ole lapsiin tottuneet. Oletin mimmin tietenkin kertovan lapsilleen miten koiria voi lähestyä tai katsella vain kauempaa. Mitä vielä. Äiti riisui lapsien ulkovaatteet eteisessä, jätti mukulat oman onnensa nojaan ja paineli luokseni keittiöön ja istahti pöydän ääreen kännykkäänsä räpeltämään. Kiiruhdin olohuoneeseen jossa tiesin koirien olevan ja ehdin juuri ja juuri nappaamaan nuoremman muksun pois pakopaikkaa etsivän koiran luota. Vanhempaa muksua komensin melko kovaäänisesti menemään äitinsä luo koska hän oli menossa toisen koiran "kimppuun". Koirani ovat kumpikin ns. rescuekoiria jotka eivät todellakaan (vielä silloin) luottaneet vieraisiin ihmisiin. Lasten äiti ei reagoinut millään lailla.

Paimensin muksut keittiöön pillimehujen ääreen ja kerroin melko kipakasti mammalle äskeisestä tilanteesta ja siitä että en missään tapauksessa suosittele päästämään lapsia koirien lähelle. Kahvittelimme ja lapset alkoivat jo tylsistyä. Yhtäkkiä mamma nosti nuoremman lapsen lattialle ja kehotti häntä ja veljeään menemään olkkariin vaikka "halimaan hauvoja". Voi luoja... Siinä vaiheessa kehotin vieraita pukemaan ja lähtemään kotiinsa kun ei edes äiti tajua mitä vahinkoa voisi tapahtua. Lähtivätkin, äiti niskojaan nakellen.

Ei ole tarvinnut enää meille tulla sen poppoon vaikka nykyään koirat ovat jo kotiutuneet ja osoittautuneet rauhallisiksi ja lapsiystävällisiksi.

[/quote]

Mielestäni sinäkin toimit typerästi tässä, kun annoit arvaamattomien koirien olla vartioimatta samassa tilassa vieraiden kanssa. Itse olen kyläillyt perheessä, jossa koira on ollut arvaamaton ja kutsujat ovat olleet niin fiksuja, että ovat laittaneet koiran kyläilyn ajaksi ulos tai suljettuun huoneeseen. Jos kyläillään, on mielestäni ihan normaalia toimintaa, että aikuiset esim. kahvittelevat keittiössä ja lapset leikkivät kuuloetäisyydellä lastenhuoneessa. Harva tajuaa kylään menessään, että lapset pitäisi pitää metrin päässä itsestään.

Eipä sillä, en anna lasteni lähestyä koskaan vierasta koiraa kysymättä sopiiko se.  Mutta enpä kyllä viihtyisi kauaa kyläpaikassa, jossa koirat ovat arvaamattomia eivätkä ole kytkettyjä tai eri tilassa saatika veisi lapsiani sellaiseen.
[/quote]

Ajattelin täysin samaa. Kyllä omistajalla on myös oltava vastuu koiristaan ja varsinkin pienet lapset tuntien taitaa olla riittämätöntä todeta, ettei saa koskea kun ne eläimet voi vierailun ajaksi laittaa muualle; ulos tai toiseen hupneeseen että voi kahvitella ja vierailla turvallisesti... Itse en kyläilidi pienten lasten kanssa tuollaisessa paikassa.

Vierailija
55/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi äiti, jonka lapsi heitteli puisia palikoita minkä kerkesi. Minä keräsin ne lapselta tietenkin pois, mutta äiti ei tehnyt mitään. Sama äiti antoi lapsensa myös juosta maitoa sisältävä nokkamuki kädessään ympäriinsä ja ei, nokkamukissa ei ollut sellaista nokkaa, josta ei läiky... Seuraaviin äitien kahvitteluihin ei sitten tälle mammaliinille kutsua enää lähtenyt.

Vierailija
56/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:48"]

Mamma tuli meille kahden lapsensa (3v ja 5v) kanssa ja olin varoittanut jo etukäteen että koiramme eivät ole lapsiin tottuneet. Oletin mimmin tietenkin kertovan lapsilleen miten koiria voi lähestyä tai katsella vain kauempaa. Mitä vielä. Äiti riisui lapsien ulkovaatteet eteisessä, jätti mukulat oman onnensa nojaan ja paineli luokseni keittiöön ja istahti pöydän ääreen kännykkäänsä räpeltämään. Kiiruhdin olohuoneeseen jossa tiesin koirien olevan ja ehdin juuri ja juuri nappaamaan nuoremman muksun pois pakopaikkaa etsivän koiran luota. Vanhempaa muksua komensin melko kovaäänisesti menemään äitinsä luo koska hän oli menossa toisen koiran "kimppuun". Koirani ovat kumpikin ns. rescuekoiria jotka eivät todellakaan (vielä silloin) luottaneet vieraisiin ihmisiin. Lasten äiti ei reagoinut millään lailla.

Paimensin muksut keittiöön pillimehujen ääreen ja kerroin melko kipakasti mammalle äskeisestä tilanteesta ja siitä että en missään tapauksessa suosittele päästämään lapsia koirien lähelle. Kahvittelimme ja lapset alkoivat jo tylsistyä. Yhtäkkiä mamma nosti nuoremman lapsen lattialle ja kehotti häntä ja veljeään menemään olkkariin vaikka "halimaan hauvoja". Voi luoja... Siinä vaiheessa kehotin vieraita pukemaan ja lähtemään kotiinsa kun ei edes äiti tajua mitä vahinkoa voisi tapahtua. Lähtivätkin, äiti niskojaan nakellen.

Ei ole tarvinnut enää meille tulla sen poppoon vaikka nykyään koirat ovat jo kotiutuneet ja osoittautuneet rauhallisiksi ja lapsiystävällisiksi.

[/quote]

Mielestäni sinäkin toimit typerästi tässä, kun annoit arvaamattomien koirien olla vartioimatta samassa tilassa vieraiden kanssa. Itse olen kyläillyt perheessä, jossa koira on ollut arvaamaton ja kutsujat ovat olleet niin fiksuja, että ovat laittaneet koiran kyläilyn ajaksi ulos tai suljettuun huoneeseen. Jos kyläillään, on mielestäni ihan normaalia toimintaa, että aikuiset esim. kahvittelevat keittiössä ja lapset leikkivät kuuloetäisyydellä lastenhuoneessa. Harva tajuaa kylään menessään, että lapset pitäisi pitää metrin päässä itsestään.

Eipä sillä, en anna lasteni lähestyä koskaan vierasta koiraa kysymättä sopiiko se.  Mutta enpä kyllä viihtyisi kauaa kyläpaikassa, jossa koirat ovat arvaamattomia eivätkä ole kytkettyjä tai eri tilassa saatika veisi lapsiani sellaiseen.
[/quote]

Ajattelin täysin samaa. Kyllä omistajalla on myös oltava vastuu koiristaan ja varsinkin pienet lapset tuntien taitaa olla riittämätöntä todeta, ettei saa koskea kun ne eläimet voi vierailun ajaksi laittaa muualle; ulos tai toiseen hupneeseen että voi kahvitella ja vierailla turvallisesti... Itse en kyläilidi pienten lasten kanssa tuollaisessa paikassa.
[/quote]

Mikä hemmetin ulos... Ei kaikilla ole pihaa. Ja koiraa ei ehkä voi teljetä toiseen huoneeseen a) jos ei ole toista huonetta, b) koira ei ole tottunut olemaan teljettynä. Ja vieras vahtikoon muksu sä, niin emäntä vahtii koiransa. T. Omakotitalossa asuva

Vierailija
57/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:48"] Mamma tuli meille kahden lapsensa (3v ja 5v) kanssa ja olin varoittanut jo etukäteen että koiramme eivät ole lapsiin tottuneet. Oletin mimmin tietenkin kertovan lapsilleen miten koiria voi lähestyä tai katsella vain kauempaa. Mitä vielä. Äiti riisui lapsien ulkovaatteet eteisessä, jätti mukulat oman onnensa nojaan ja paineli luokseni keittiöön ja istahti pöydän ääreen kännykkäänsä räpeltämään. Kiiruhdin olohuoneeseen jossa tiesin koirien olevan ja ehdin juuri ja juuri nappaamaan nuoremman muksun pois pakopaikkaa etsivän koiran luota. Vanhempaa muksua komensin melko kovaäänisesti menemään äitinsä luo koska hän oli menossa toisen koiran "kimppuun". Koirani ovat kumpikin ns. rescuekoiria jotka eivät todellakaan (vielä silloin) luottaneet vieraisiin ihmisiin. Lasten äiti ei reagoinut millään lailla. Paimensin muksut keittiöön pillimehujen ääreen ja kerroin melko kipakasti mammalle äskeisestä tilanteesta ja siitä että en missään tapauksessa suosittele päästämään lapsia koirien lähelle. Kahvittelimme ja lapset alkoivat jo tylsistyä. Yhtäkkiä mamma nosti nuoremman lapsen lattialle ja kehotti häntä ja veljeään menemään olkkariin vaikka "halimaan hauvoja". Voi luoja... Siinä vaiheessa kehotin vieraita pukemaan ja lähtemään kotiinsa kun ei edes äiti tajua mitä vahinkoa voisi tapahtua. Lähtivätkin, äiti niskojaan nakellen. Ei ole tarvinnut enää meille tulla sen poppoon vaikka nykyään koirat ovat jo kotiutuneet ja osoittautuneet rauhallisiksi ja lapsiystävällisiksi. [/quote]   Mielestäni sinäkin toimit typerästi tässä, kun annoit arvaamattomien koirien olla vartioimatta samassa tilassa vieraiden kanssa. Itse olen kyläillyt perheessä, jossa koira on ollut arvaamaton ja kutsujat ovat olleet niin fiksuja, että ovat laittaneet koiran kyläilyn ajaksi ulos tai suljettuun huoneeseen. Jos kyläillään, on mielestäni ihan normaalia toimintaa, että aikuiset esim. kahvittelevat keittiössä ja lapset leikkivät kuuloetäisyydellä lastenhuoneessa. Harva tajuaa kylään menessään, että lapset pitäisi pitää metrin päässä itsestään. Eipä sillä, en anna lasteni lähestyä koskaan vierasta koiraa kysymättä sopiiko se.  Mutta enpä kyllä viihtyisi kauaa kyläpaikassa, jossa koirat ovat arvaamattomia eivätkä ole kytkettyjä tai eri tilassa saatika veisi lapsiani sellaiseen. [/quote] Ajattelin täysin samaa. Kyllä omistajalla on myös oltava vastuu koiristaan ja varsinkin pienet lapset tuntien taitaa olla riittämätöntä todeta, ettei saa koskea kun ne eläimet voi vierailun ajaksi laittaa muualle; ulos tai toiseen hupneeseen että voi kahvitella ja vierailla turvallisesti... Itse en kyläilidi pienten lasten kanssa tuollaisessa paikassa. [/quote] Mikä hemmetin ulos... Ei kaikilla ole pihaa. Ja koiraa ei ehkä voi teljetä toiseen huoneeseen a) jos ei ole toista huonetta, b) koira ei ole tottunut olemaan teljettynä. Ja vieras vahtikoon muksu sä, niin emäntä vahtii koiransa. T. Omakotitalossa asuva

[/quote]

Suurimmalla osalla ihmisistä on kyllä mahdollisuus laittaa koira joko ulos tai edes toiseen huoneeseen vaikka portin taa, ovi auki (koiran kidutusta pitää jossain pienessä yksiössä!). Että aikamoista saivartelua. Mutta jos sellainen harvinainen tilanne sattuisi, ettei ole, niin voi jättää (ainakin) lapsiperheet kutsumatta. En minä ainakaan haluaisi olla sellaisen koiran kanssa samassa tilassa, jota täytyy pelätä. ENKÄ TODELLAKAAN VEISI LAPSIANI SELLAISEEN KYLÄPAIKKAAN.

Aikamoisen riskin ottaa tällainen arvaamattoman koiran emäntä kutsuessaan lapsiperheen tilaan, jossa koiralla on mahdollisuus hyökätä. Korvausvelvollisuus on omistajalla ja koiralle pahimmillaan piikki, jos jotain sattuu. Ei paljon auta selittelyt, että vieraat lapset ärsyttivät.

Vierailija
58/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:48"] Mamma tuli meille kahden lapsensa (3v ja 5v) kanssa ja olin varoittanut jo etukäteen että koiramme eivät ole lapsiin tottuneet. Oletin mimmin tietenkin kertovan lapsilleen miten koiria voi lähestyä tai katsella vain kauempaa. Mitä vielä. Äiti riisui lapsien ulkovaatteet eteisessä, jätti mukulat oman onnensa nojaan ja paineli luokseni keittiöön ja istahti pöydän ääreen kännykkäänsä räpeltämään. Kiiruhdin olohuoneeseen jossa tiesin koirien olevan ja ehdin juuri ja juuri nappaamaan nuoremman muksun pois pakopaikkaa etsivän koiran luota. Vanhempaa muksua komensin melko kovaäänisesti menemään äitinsä luo koska hän oli menossa toisen koiran "kimppuun". Koirani ovat kumpikin ns. rescuekoiria jotka eivät todellakaan (vielä silloin) luottaneet vieraisiin ihmisiin. Lasten äiti ei reagoinut millään lailla. Paimensin muksut keittiöön pillimehujen ääreen ja kerroin melko kipakasti mammalle äskeisestä tilanteesta ja siitä että en missään tapauksessa suosittele päästämään lapsia koirien lähelle. Kahvittelimme ja lapset alkoivat jo tylsistyä. Yhtäkkiä mamma nosti nuoremman lapsen lattialle ja kehotti häntä ja veljeään menemään olkkariin vaikka "halimaan hauvoja". Voi luoja... Siinä vaiheessa kehotin vieraita pukemaan ja lähtemään kotiinsa kun ei edes äiti tajua mitä vahinkoa voisi tapahtua. Lähtivätkin, äiti niskojaan nakellen. Ei ole tarvinnut enää meille tulla sen poppoon vaikka nykyään koirat ovat jo kotiutuneet ja osoittautuneet rauhallisiksi ja lapsiystävällisiksi. [/quote]   Mielestäni sinäkin toimit typerästi tässä, kun annoit arvaamattomien koirien olla vartioimatta samassa tilassa vieraiden kanssa. Itse olen kyläillyt perheessä, jossa koira on ollut arvaamaton ja kutsujat ovat olleet niin fiksuja, että ovat laittaneet koiran kyläilyn ajaksi ulos tai suljettuun huoneeseen. Jos kyläillään, on mielestäni ihan normaalia toimintaa, että aikuiset esim. kahvittelevat keittiössä ja lapset leikkivät kuuloetäisyydellä lastenhuoneessa. Harva tajuaa kylään menessään, että lapset pitäisi pitää metrin päässä itsestään. Eipä sillä, en anna lasteni lähestyä koskaan vierasta koiraa kysymättä sopiiko se.  Mutta enpä kyllä viihtyisi kauaa kyläpaikassa, jossa koirat ovat arvaamattomia eivätkä ole kytkettyjä tai eri tilassa saatika veisi lapsiani sellaiseen. [/quote] Ajattelin täysin samaa. Kyllä omistajalla on myös oltava vastuu koiristaan ja varsinkin pienet lapset tuntien taitaa olla riittämätöntä todeta, ettei saa koskea kun ne eläimet voi vierailun ajaksi laittaa muualle; ulos tai toiseen hupneeseen että voi kahvitella ja vierailla turvallisesti... Itse en kyläilidi pienten lasten kanssa tuollaisessa paikassa. [/quote] Mikä hemmetin ulos... Ei kaikilla ole pihaa. Ja koiraa ei ehkä voi teljetä toiseen huoneeseen a) jos ei ole toista huonetta, b) koira ei ole tottunut olemaan teljettynä. Ja vieras vahtikoon muksu sä, niin emäntä vahtii koiransa. T. Omakotitalossa asuva

[/quote]

Suurimmalla osalla ihmisistä on kyllä mahdollisuus laittaa koira joko ulos tai edes toiseen huoneeseen vaikka portin taa, ovi auki (koiran kidutusta pitää jossain pienessä yksiössä!). Että aikamoista saivartelua. Mutta jos sellainen harvinainen tilanne sattuisi, ettei ole, niin voi jättää (ainakin) lapsiperheet kutsumatta. En minä ainakaan haluaisi olla sellaisen koiran kanssa samassa tilassa, jota täytyy pelätä. ENKÄ TODELLAKAAN VEISI LAPSIANI SELLAISEEN KYLÄPAIKKAAN.

Aikamoisen riskin ottaa tällainen arvaamattoman koiran emäntä kutsuessaan lapsiperheen tilaan, jossa koiralla on mahdollisuus hyökätä. Korvausvelvollisuus on omistajalla ja koiralle pahimmillaan piikki, jos jotain sattuu. Ei paljon auta selittelyt, että vieraat lapset ärsyttivät.
[/quote]

Pitääkö sen vierailevan äidin usuttaa ne lapsensa koiran kimppuun, jos emäntä on sanonut, että koira ei ole lapsiin tottunut. Siitähän tässä oli alunperin nyse, ei mistään randomina hyökkäilevästä koirasta. Huoh... Sisälukutaito....

Vierailija
59/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:49"] [quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:48"] Mamma tuli meille kahden lapsensa (3v ja 5v) kanssa ja olin varoittanut jo etukäteen että koiramme eivät ole lapsiin tottuneet. Oletin mimmin tietenkin kertovan lapsilleen miten koiria voi lähestyä tai katsella vain kauempaa. Mitä vielä. Äiti riisui lapsien ulkovaatteet eteisessä, jätti mukulat oman onnensa nojaan ja paineli luokseni keittiöön ja istahti pöydän ääreen kännykkäänsä räpeltämään. Kiiruhdin olohuoneeseen jossa tiesin koirien olevan ja ehdin juuri ja juuri nappaamaan nuoremman muksun pois pakopaikkaa etsivän koiran luota. Vanhempaa muksua komensin melko kovaäänisesti menemään äitinsä luo koska hän oli menossa toisen koiran "kimppuun". Koirani ovat kumpikin ns. rescuekoiria jotka eivät todellakaan (vielä silloin) luottaneet vieraisiin ihmisiin. Lasten äiti ei reagoinut millään lailla. Paimensin muksut keittiöön pillimehujen ääreen ja kerroin melko kipakasti mammalle äskeisestä tilanteesta ja siitä että en missään tapauksessa suosittele päästämään lapsia koirien lähelle. Kahvittelimme ja lapset alkoivat jo tylsistyä. Yhtäkkiä mamma nosti nuoremman lapsen lattialle ja kehotti häntä ja veljeään menemään olkkariin vaikka "halimaan hauvoja". Voi luoja... Siinä vaiheessa kehotin vieraita pukemaan ja lähtemään kotiinsa kun ei edes äiti tajua mitä vahinkoa voisi tapahtua. Lähtivätkin, äiti niskojaan nakellen. Ei ole tarvinnut enää meille tulla sen poppoon vaikka nykyään koirat ovat jo kotiutuneet ja osoittautuneet rauhallisiksi ja lapsiystävällisiksi. [/quote]   Mielestäni sinäkin toimit typerästi tässä, kun annoit arvaamattomien koirien olla vartioimatta samassa tilassa vieraiden kanssa. Itse olen kyläillyt perheessä, jossa koira on ollut arvaamaton ja kutsujat ovat olleet niin fiksuja, että ovat laittaneet koiran kyläilyn ajaksi ulos tai suljettuun huoneeseen. Jos kyläillään, on mielestäni ihan normaalia toimintaa, että aikuiset esim. kahvittelevat keittiössä ja lapset leikkivät kuuloetäisyydellä lastenhuoneessa. Harva tajuaa kylään menessään, että lapset pitäisi pitää metrin päässä itsestään. Eipä sillä, en anna lasteni lähestyä koskaan vierasta koiraa kysymättä sopiiko se.  Mutta enpä kyllä viihtyisi kauaa kyläpaikassa, jossa koirat ovat arvaamattomia eivätkä ole kytkettyjä tai eri tilassa saatika veisi lapsiani sellaiseen. [/quote] Ajattelin täysin samaa. Kyllä omistajalla on myös oltava vastuu koiristaan ja varsinkin pienet lapset tuntien taitaa olla riittämätöntä todeta, ettei saa koskea kun ne eläimet voi vierailun ajaksi laittaa muualle; ulos tai toiseen hupneeseen että voi kahvitella ja vierailla turvallisesti... Itse en kyläilidi pienten lasten kanssa tuollaisessa paikassa. [/quote] Mikä hemmetin ulos... Ei kaikilla ole pihaa. Ja koiraa ei ehkä voi teljetä toiseen huoneeseen a) jos ei ole toista huonetta, b) koira ei ole tottunut olemaan teljettynä. Ja vieras vahtikoon muksu sä, niin emäntä vahtii koiransa. T. Omakotitalossa asuva [/quote] Suurimmalla osalla ihmisistä on kyllä mahdollisuus laittaa koira joko ulos tai edes toiseen huoneeseen vaikka portin taa, ovi auki (koiran kidutusta pitää jossain pienessä yksiössä!). Että aikamoista saivartelua. Mutta jos sellainen harvinainen tilanne sattuisi, ettei ole, niin voi jättää (ainakin) lapsiperheet kutsumatta. En minä ainakaan haluaisi olla sellaisen koiran kanssa samassa tilassa, jota täytyy pelätä. ENKÄ TODELLAKAAN VEISI LAPSIANI SELLAISEEN KYLÄPAIKKAAN. Aikamoisen riskin ottaa tällainen arvaamattoman koiran emäntä kutsuessaan lapsiperheen tilaan, jossa koiralla on mahdollisuus hyökätä. Korvausvelvollisuus on omistajalla ja koiralle pahimmillaan piikki, jos jotain sattuu. Ei paljon auta selittelyt, että vieraat lapset ärsyttivät. [/quote] Pitääkö sen vierailevan äidin usuttaa ne lapsensa koiran kimppuun, jos emäntä on sanonut, että koira ei ole lapsiin tottunut. Siitähän tässä oli alunperin nyse, ei mistään randomina hyökkäilevästä koirasta. Huoh... Sisälukutaito....

[/quote]

Ei tietenkään pidä. Mutta silti vastuutonta pitää arvaamatonta koiraa irrallaan lasten seurassa.

Vierailija
60/178 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:37"]

Muutama vuosi sitten ystäväni tuli kylään n. 2v lapsensa kanssa. Ystävä oli ottanut itselleen evääksi kolmioleivän, jonka välissä oli kanaa ja keltaista currysoossia. Tokihan siitä piti puolet antaa lapselle, joka sitten puristeli leivän käsissään ja hieroi sen soossin valkoiselle sohvalle. Arvatkaa lähtikö puhtaaksi? No eipä lähtenyt. Ysrävä ei ollut pahoillaan tilanteesta, eikä edes yrittänyt estää lasta sotkemasta.

[/quote]

Tuli tästä mieleen lapseton kaverini. Kyläillessään kaiveli silmästään ripsivärilimapallon ja pyyhki sen upouuteen valkoiseen sohvaani. Tietysti vedenkestävää, mutta onneksi lähti puhdistusaineella. Kuvotti ja hamitti silti, ei mitään käytöstapoja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän